Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
07 Dec 2007, 22:57
e necesara aceasta optiune?
ce face?
la ce te ajuta?
daca nu o ai ce ai putea pati?
07 Dec 2007, 22:59
Ce face: incalzeste lichidul de racire
La ce ajuta: motorul se incalzeste mai repede
Daca nu ai: nu patesti nimic
07 Dec 2007, 23:02
vad ca u ai 2 masini pe motorina si cred ca esti in masura sa mi dai un raspuns
u ai asa ceva?
se incalzeste greu motoru ? face fitze la temperaturi scazute?
e imp ala sa l pun pe masina?
07 Dec 2007, 23:03
depinde care sistem. Sunt 2. Unul electric care functioneaza doar atata timp cat motorul e pornit, si altul mecanic, mai exact ca un motoras micutz care incalzeste masina si are circuit separat de motorina. Avantajul este ca masina e calda desi motorul e oprit...avantaj celor care raman peste noapte undeva in sezon friguros.... daca nu e scump merita
07 Dec 2007, 23:05
e in jur de 130 euroi si as vrea sa stiu daca pe masina din semnatura mea e nevoie de asa ceva sau e doar un moft ca bani pe mofturi nu prea mai vreua sa dau
07 Dec 2007, 23:07
Am pe FF1 asa ceva.
Diesel-ul se incalzeste ceva mai greu dacat motorul pe benzina.
Cred ca-i bun sistemul, dar nu vad o chestie diferita intre cele doua masini pe care le am.
Nu stiu daca am noroc sau nu, dar mie imi pornesc masinile "la sfert" de cheie indiferent de temperatura exterioara. Astept stingerea martorului de bujie, dau la automat si gata.
07 Dec 2007, 23:08
si e diferenta de timp in stingerea martorului de bujie?
07 Dec 2007, 23:09
n-am stat sa compar, dar e vorba de maxim 3 secunde
07 Dec 2007, 23:10
ahaaa m am mai linistit, tare speriat eram ca o sa i pun contactu si porma ma duc sa vad un film pana se stinge ala sau pana se incalzeste motoru
PS scuzati intrebarile mele idioate dar nu le am cu mecanica si mai ales cu dieselurile
07 Dec 2007, 23:46
Sistemul respectiv e util poate doar in conditii extreme (sub -15gr C)...Insa, mai greu la noi cu temperaturi din astea..Dar este optiunea ta, nu cred ca se simt 130e in pretul final
08 Dec 2007, 05:30
Acelasi lucru spun ca si colegu,se merita daca stai in locuri friguroase.La iernile ce le avem in ultimi ani nu se merita,iar la 130 de euro primesti de asta electric.
08 Dec 2007, 19:37
am inteles si m am calmat din cate am auzit nu e un lucru necesar si nu l pun :p
ms pt sfaturi
08 Dec 2007, 20:09
Sistemul electric de incalzire este cuplat automat de PCM (calculator) sub 5 grade Celsius.
La Mondeo 3 sistemul este alcatuit din 3 bujii de incalzire si 2 relee. Unul dintre relee cupleaza o bujie iar celalalt 2 bujii in functie de temperatura exterioara si a lichidului. Cred ca si la Focus este la fel.
Eu sunt de parere ca e util mai ales daca faci drumuri mai scurte prin oras (si nu numai) fiindca se incalzeste mai repede motorul, scade consumul, scade uzura...si cel mai important e ca ai caldura mai repede.
08 Dec 2007, 21:49
Daca mergi in fiecare dimineata la serviciu cu masina, pune-l ca n-o sa regreti.
10 Dec 2007, 19:20
Din cate stiam eu acest sistem se refera la incalzirea habitaclului
Stiti voi.... diesel, iarna, frig afara, frig in masina vreo 15-20 min. pana se incalzeste un pic motorul.... si aici intervine acea incalzire suplimentara.... in cele 15-20 min.
Dar nu bag mana in foc ca asa e ..... la Fiat sigur asa e... nu am optiunea pe Fiat dar stiu de la alti posesori.
10 Dec 2007, 19:33
$1 scrie:$2in cate stiam eu acest sistem se refera la incalzirea habitaclului
Stiti voi.... diesel, iarna, frig afara, frig in masina vreo 15-20 min. pana se incalzeste un pic motorul.... si aici intervine acea incalzire suplimentara.... in cele 15-20 min.
Dar nu bag mana in foc ca asa e ..... la Fiat sigur asa e... nu am optiunea pe Fiat dar stiu de la alti posesori.
Este si ce spui tu dar nu despre asta se vorbea pe aici.
Cred ca se numeste siroco, se utileaza camioanele cu asa ceva, exista si variante micutze pentru autoturisme, functioneaza pe benzina.
(m-am uitat in DEX, este din francezul SIROCCO )
10 Dec 2007, 20:35
La Fiat cica ar fi electric "mecanismul" si face caldut deindata ce e pornit motorul. Cand temperatura lichidului de racire ajunge la o anumita valoare sistemul electric se opreste automat.
10 Dec 2007, 20:36
@fasconal, @fiesta 1.25i:
Exista si sistem care incalzeste numai habitaclul si care nu este sirocou, am vazut ca si Ford folosea asa ceva. Sistemul consta dintr-un radiator electric amplasat in fata caloriferului din habitaclu.
Deci exista urmatoarele variante:
1. Sistem cu 2 - 3 rezistente electrice (gen bujii incandescente) care sunt bagate in circuitul de apa dintre motor si caloriferul din habitaclu
- ieftin
- nu foarte eficient, dar tot mai bine decat nimic
- incalzeste si motorul si habitaclul (incalzeste apa care circula prin motor)
- functioneaza doar daca motorul este pornit
2. Sistem cu un radiator electric langa calorifer (aeroterma)
- ceva mai scump
- destul de eficient
- incalzeste numai habitaclul
- functioneaza doar daca motorul este pornit
3. Sistem de AC care functioneaza si pe incalzire - porneste compresorul de clima, dar dirijeaza gazul comprimat direct in vaporizator, nu-l mai trece prin condensator (radiatorul de clima)
- scump
- destul de eficient
- incalzeste numai habitaclul
- nu merge la temperaturi foarte scazute
- complica destul de mult traseele si conductele de AC
- functioneaza doar daca motorul este pornit
4. Sirocou de aer cald - un arzator pe motorina sau benzina care incalzeste aer si un ventilator destul de puternic care circula aerul pe langa arzatorul respectiv
- scump
- zgomotos
- foarte eficient
- incalzeste numai habitaclul
- se foloseste in mod deosebit in microbuze si autobuze
- incalzeste chiar daca motorul este oprit
5. Sirocou pe traseul de apa al motorului - o microcentrala termica pe benzina sau motorina care se insereaza pe traseul de apa dintre motor si caloriferul din habitaclu, arde motorina ca sa incalzeasca apa si in general dispune si de o pompa de apa electrica, astfel incat sa poata functiona chiar daca motorul este oprit
- cel mai scump
- foarte eficient
- silentios
- incalzeste simultan si motorul si habitaclul
- incalzeste chiar daca motorul este oprit
- exista timer si termostat pentru el, se poate programa sa porneasca la o anumita ora
Din cauza pretului, eu cred ca aici se vorbeste de varianta 1.
Varianta (5) este cea mai buna pentru un autoturism si cea mai scumpa. Exista unii chiar pe forum care si-au adus masini din Suedia, Norvegia si acolo asta este dotare aproape standard.
10 Dec 2007, 20:48
Multumim pentru lamuriri. La Fiat este vorba de varianta 2.... sau 1...
10 Dec 2007, 22:33
@DanielArdelian2
jos palaria pentru explicatii !
24 Ian 2010, 21:27
salutare!Stie cineva cum se porneste Webasto(incalzire suplimentara)montata pe Focus 2004?Se alimenteaza cu motorina pt ca are esapament.Nu am telecomanda pt ea si nici buton la bord.Cumva din climatronic?! MULTUMESC ANTICIPAT!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.