Switch to full style
Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

contact Focus

10 Dec 2007, 17:56

Va rog ajutati-ma cu schema electrica de la "contact".

10 Dec 2007, 18:14

Pt care dintre Focus-uri?

10 Dec 2007, 18:14

FF1. Multumesc anticipat.

10 Dec 2007, 18:29

Doar asta am gasit legat de contact deocamdata pt FF1 TDDI.
Daca iti trebuie ceva anume zi-mi ca sa caut exact.
Fişiere ataşate
ign.JPG
(85.07 KiB) Descărcat de 459 ori
ign2.JPG
(71.71 KiB) Descărcat de 459 ori

10 Dec 2007, 18:38

Vreau sa intercalez un "push buton" si trebuie sa stiu care sunt cele doua fire care "merg" la demaror.

10 Dec 2007, 19:04

Vad ca in ambele scheme e si circuitul spre demaror, pare destul de simplu, dar trebuie vazut pe unde sunt firele.
Ultima oară modificat de Huffy pe 10 Dec 2007, 19:34, modificat 1 dată în total.

10 Dec 2007, 19:24

Multumesc @Huffy.
Daca nu-i mare deranjul imi spui te rog care fire sunt cele la care tyrebuie sa leg "butonul".Am atasat schema primita o data cu instalatia.
Multumesc.
Fişiere ataşate
scan0001.jpg
(128.37 KiB) Descărcat de 427 ori

10 Dec 2007, 19:36

As putea sa-mi dau cu parerea dar cu instalatia electrica nu e de glumit, asa ca mai bine asteapta sa-ti raspunda cineva "de meserie" ...

10 Dec 2007, 20:14

Asa cum se vede in ign2.JPG, contactele releului aditional trebuie legate in paralel cu pinii 7 si 4 ai cheii (ignition switch).

Iti recomand totusi sa apelezi la un electrician cu oarecare experienta pentru instalare.

LE: Iti dai seama ce se intampla daca apesi pe buton in timp ce motorul functioneaza deja ?

Cu cheia originala, macar te obliga sa iei contactul si sa opresti motorul inainte de a mai putea actiona odata demarorul.

10 Dec 2007, 22:37

@DanielArdelian2
exact intrebarea asta mi-am pus-o si eu.
M-am gandit totusi ca releul n-o sa lase sa se intample nimic. Nu-i asa ?
Daca nu-i asa, atunci poate firele care duc la "starter solenoid" (cele originale) trebuiesc taiate.

10 Dec 2007, 22:50

$1 scrie:$2DanielArdelian2
exact intrebarea asta mi-am pus-o si eu.
M-am gandit totusi ca releul n-o sa lase sa se intample nimic. Nu-i asa ?


Releul pe care vrei tu sa il adaugi are un singur rol: sa preia curentul maricel luat de bendix la pornire astfel incat sa nu treaca prin push-button-ul pe care vrei sa-l montezi.

Singurul releu care ar putea dezactiva comanda catre electromotor ar fi acel K22 original al masinii.
Teoretic, e posibil ca ECU sa dezactiveze K22 dupa pornirea motorului. Practic, am oarece indoieli in privinta asta. Cred ca ECU dezactiveaza acel releu pentru a preveni actionearea electromotorului daca nu recunoaste cipul din cheie.
Tot practic, treaba asta se poate verifica. Trebuie doar sa identifici K22, sa pui un voltmetru la bornele bobinei si sa pornesti motorul. Daca ramane alimentat si dupa pornire, nu e ce ne trebuie noua.

$1 scrie:$2Daca nu-i asa, atunci poate firele care duc la "starter solenoid" (cele originale) trebuiesc taiate.


Asta nu rezolva absolut nimic, atata ca n-o sa mai poti porni deloc daca tai firele care duc catre electromotor.

10 Dec 2007, 23:04

"Asta nu rezolva absolut nimic, atata ca n-o sa mai poti porni deloc daca tai firele care duc catre electromotor."Ma gandeam ca poate trebuie taiate inainte de releul suplimentar, dar acum cred ca si asta e o prostie.
Mai degraba este chestia spusa de tine cu acel K22.
Multumesc.

26 Ian 2008, 19:16

Am montat "push" butonul pentru pornire.
Sunt nefumator si l-am montat in locul brichetei. (e vorba de FF1).
M-au ajutat schemele lui @Huffy si explicatiile lui @DanielArdelian2 si va multumesc pe aceasta cale.

PS: dupa pornirea motorului daca accidental se apasa pe buton nu se intampla nimic.

27 Ian 2008, 17:17

$1 scrie:$2m montat "push" butonul pentru pornire.
Sunt nefumator si l-am montat in locul brichetei. (e vorba de FF1).
M-au ajutat schemele lui @Huffy si explicatiile lui @DanielArdelian2 si va multumesc pe aceasta cale.

PS: dupa pornirea motorului daca accidental se apasa pe buton nu se intampla nimic.


explica-mi si mie ce ai facut mai exact? ca nu prea am inteles :oops:

Vrei sa pornesti motorul din buton? sau cum? :D :roll:

27 Ian 2008, 19:42

Dupa ce pune contact, cu bumbul da curent pe electromotor :D asa fac taximetristii, ca sa nu mai schimbe contactul care se strica de la prea multe porniri :D

27 Ian 2008, 23:43

E vorba despre asta:
Fişiere ataşate
push.jpg
(26.07 KiB) Descărcat de 269 ori

28 Ian 2008, 02:09

La orice masina,prin contact trece un curent foarte mic si nu cel al demarorului.Se alimenteaza doar bobinele acestuia.Atentie!Demarorul(electromotorul)este permanent legat la baterie.Prin cheia de contact se alimenteaza doar cele doua bobine(fizic ,este un singur corp,partea aia mica rotunda care la Dacia se putea actiona cu degetul)Contactul de forta se afla din pacate capsat in aceasta bobina si acesta poate fi una din cauzele pentru care auzim un pac dar nu invirte electromotorul la topirea contactelor.Cu putina rabdare insa se poate "decapsa"si se schimba contactele.Pe aceste contacte am dat vreo 20 lei electricianul nu are timp si va va spune:alt electromotor.Daca ati avut bani de asa masina nu aveti de un electromotor?Ei bine eu nu am si daca am nu-i arunc chiar pe orice.

28 Ian 2008, 10:08

@neaopinca:
Cred ca nu se intelege acest topic, care e al meu (in sensul ca eu l-am deschis)
1. Masina mea merge perfect, toate componentele inclusiv electromotorul cu al lui bobina.
2. Pentru ca imi plac gadget-urile am vrut sa montez un push buton. (Se gaseste in STANDARD la alte masini / marci ).
3. Am avut nevoie de schema electrica si am cerut-o.
4. Am efectuat montajul si din bun simt am dorit sa multumesc celor care m-au ajutat.
5. SE POATE INCHIDE acest topic.

Multumesc

28 Ian 2008, 12:19

vreau si eu sa pun buton :D sau stie careva daca se poate monta sistem keyless si cu buton de pornire?

28 Ian 2008, 12:53

@neaopinca: Curentul absorbit de bobinele de care spui tu este intr-adevar mai mic (de vreo 10 ori mai mic) decat curentul "de forta" al electromotorului, dar nu este deloc de neglijat. Eu cred ca ia undeva intre 10 si 20 Amperi.

Dupa cum vezi pe schema de mai sus, circuitul respectiv este protejat de o siguranta de 30 A si este realizat cu cablu cu sectiunea de 2.5 mm^2, care este relativ gros. In instalatiile electrice uzuale, cablul de 2.5 mmp permite curenti de pana la 16 A in regim continuu, fara a se incalzi prea tare.

La asemenea curenti (10 - 20 A), un buton obisnuit nu rezista prea mult, de-asta trebuie pus si un releu.

31 Ian 2008, 14:33

de unde ai achizitionat push button-ul ala? si cat te-a costat?

31 Ian 2008, 17:03

@cata_lin:
http://www.ebay.co.uk
E vorba de un kit "plug & play"
(buton, releu, cablaj, conectori rapizi )
A costat parca 9,89 GBP.

31 Ian 2008, 17:33

si ti-ai facut singur comanda pe ebay? ca eu nu am cont si habar nu am...

31 Ian 2008, 20:17

Da, am cont pe ebay si mai mult, cont paypal.
E f simplu sa-ti faci si tu.
Bafta!
Răspunde