22 Noi 2014, 19:42
$1 scrie:$2emarajele la rece cand turbina nu isi face ungerea bine(ulei rece) sunt o cauza pentru uzura prematura ... la fel si functionarea turbinei in sarcina mare cand deja e incinsa rau sau oprirea imediat dupa "forja".
$1 scrie:$2otorul mic turbo benzina degaja multa caldura , in special in tr1 si 2 unde nu ai debit de aer la racire si soliciti turbina pe demaraje din lipsa de cuplu . Caldura excesiva dauneaza in timp furtunelor, garniturilor , turbinei si suprasolicita sistemul de racire.
22 Noi 2014, 19:53
$1 scrie:$2-a inlocuit pompa de apa ( de aici era la mine problema disparitiei antigelului )
24 Noi 2014, 16:14
24 Noi 2014, 16:22
24 Noi 2014, 17:27
24 Noi 2014, 17:52
24 Noi 2014, 19:02
24 Noi 2014, 19:53
$1 scrie:$21.In oras, in general, motorul functioneaza la sarcini mici, intervalele de accelerare sint scurte.
2.Sint motoare dotate cu o pompa auxiliara de lichid de racire care poate functiona pina la X minute dupa oprirea motorului (in functie de temperatura lichidului de racire si cea a uleiului).
24 Noi 2014, 20:22
24 Noi 2014, 20:32
$1 scrie:$2Cuplul la roata reprezinta o sarcina pentru motor si in tr1 este de cel putin 4 ori mai mare decat in ultima treapta (tr6 aici).
24 Noi 2014, 20:47
24 Noi 2014, 22:11
24 Noi 2014, 23:45
$1 scrie:$2a viteze mari motorul trebuie sa aiba frecventa si rapiditate, degeaba e puternic(cuplu mare) daca nu are rpm si nu pune des puterea la roata. )
$1 scrie:$2daniel Exact ! X 5 multiplicator = "de cel putin 4ori" ...in functie de model. Cand cuplezi tr1 e mai "solicitat" motorul ...si consumul este mai mare, ca sa dezvolte acel cuplu la roata e normal sa se streseze mai mult.
25 Noi 2014, 00:26
25 Noi 2014, 03:12
$1 scrie:$2onsumul e mai mare in treapta I pentru ca accelerezi, apesi pedala, modifici pozitia clapetei de acceleratie (sarcina), etc
25 Noi 2014, 10:01
$1 scrie:$2daniel Exact ! X 5 multiplicator = "de cel putin 4ori" ...in functie de model. Cand cuplezi tr1 e mai "solicitat" motorul ...
25 Noi 2014, 15:57
25 Noi 2014, 17:08
$1 scrie:$2stept varianta ta Daniel si raspunsurile la intrebarile de mai sus . Stiu cu ce se mananca cuplu la roata si turatia
$1 scrie:$2uplul si puterea se obtin din carburant
25 Noi 2014, 18:41
25 Noi 2014, 20:48
26 Noi 2014, 09:19
$1 scrie:$2Ca sa faci 400 Nm la roata:
- in treapta I iti trebuie 400 / (3.73 * 4.07) = 26 Nm la motor
- in treapta a VI-a iti trebuie 400 / (0.69 * 4.07) = 143 Nm la motor
$1 scrie:$2onsideram o masina de 1400 Kg.
La 0 Km/h, aceasta are o energie cinetica de 0 kJ.
La 30 Km/h, aceasta are o energie cinetica de aproximativ 48 kJ.
Pentru a accelera de la 0 la 30 Km/h in 5 secunde este nevoie de un supliment de putere medie de aproximativ 9.7 kW.
Supliment de putere = putere in plus peste puterea strict necesara pentru mentinerea constanta a vitezei respective (puterea strict necesara pentru invingerea frecarii cu aerul, frecarilor din transmisie si rulmentii rotilor si a rezistentei la rostogolire a rotilor).
26 Noi 2014, 14:27
$1 scrie:$2ar consuma de 3 ori mai multa benzina ... poate nu mai vad eu bine ...
$1 scrie:$2upliment de putere unde ? La motor ? Cum ai calculat ? ...sunt cateva variabile in joc ce ma fac sa cred ca nu poti determina acel timp decat daca le iei in calcul. Daca ai pus HP in loc de WHP e inutil in determinarea acceleratiei !
26 Noi 2014, 14:45
26 Noi 2014, 17:30
26 Noi 2014, 17:36
26 Noi 2014, 18:30
26 Noi 2014, 18:42
$1 scrie:$2ntreb si eu pe un topic dedicat de ce am apa in portbagaj si nu-mi raspunde nimeni, ca-s mai importante filosofiile.
27 Noi 2014, 11:06
27 Noi 2014, 13:51
27 Noi 2014, 14:19
$1 scrie:$2e numeste cuplu la roata nu cuplu la roti !
$1 scrie:$2Ca sa faci 400 Nm la roata:
- in treapta I iti trebuie 400 / (3.73 * 4.07) x2 = 52.7 Nm la motor ( NU 26Nm !!! )... iar in practica este posibil sa ai nevoie chiar de aprox 62Nm (15% pierderi)
- in treapta a VI-a iti trebuie 400 / (0.69 * 4.07) x2 = 284.8 Nm la motor (NU 143 !!!) ... iar in practica este posibil sa fie nevoie chiar de aprox 335Nm (15% pierderi)
$1 scrie:$2n concluzie e mai solicitat motorul in mediu extraurban ? Unde trebuie sa produca mai multa energie conform ultimei tale afirmatii ?
$1 scrie:$2 ... la viteze mici nu este neaparat nevoie de turatie la motor , e mai importanta "forta bruta" ...