Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
13 Apr 2008, 18:19
salut ! am un mondeo din 2001....2000 cm diesel de 90 de cai si am facut si eu ca tot omul un mic experiment sa vad pana la cat se poate duce masina !
Concluzie : in orice treapta ma duc lejer la 4500 de rotatii , numai in treapta a5-a ma duc la maxim 3700 de rotatii ~ 180 km/h !
Este adevarat ca este posibil sa fie limitata electronic ?

Multumesc anticipat !
13 Apr 2008, 20:39
Da si... nu. Este adevarat ca viteza poate sa fie limitata electronic, dar la Mondeo nu este.
Exista o limitare de turatie; la diesel nu stiu exact, insa considerand ca puterea maxima a motorului este la 4000 RPM -daca nu ma insel- ar trebui sa fie pe la 4500, oricum peste 4000 RPM.
Faptul ca nu poti trece de turatia asta in treapta a 5-a este perfect normal, in general ultima treapta fiind mai "lunga" (pentru economie) si adeseori nu se poate ajunge la turatia de putere maxima. In cazul unor masini e chiar posibil sa atingi o viteza mai mare in penultima treapta.
Altfel spus inseamna ca pur si simplu motorul nu are suficienta putere sa treaca de aceasta viteza.
15 Apr 2008, 17:13
si cam ce viteza ai dori sa atingi cu 90 de cai?
15 Apr 2008, 17:31
pai...eu stiu...macar un 200-210...si nu e problema k nu are destula putere....eu simt k motoru mai poate dar parca nu il lasa ceva ( ma gandesc electronic )...
15 Apr 2008, 17:35
o sa aiba destula putere sa ajunga aproape de 200 daca ii faci un cip-cirip tuning.
la 90 de cai atat poate. nu exista nicio limitare.
15 Apr 2008, 17:46
multumesc pentru raspunsuri ! respect !
21 Apr 2008, 07:52
incearca la vale, poti sa-ti dai seama mai bine daca trage motorul!!
22 Apr 2008, 14:50
eu nu cred k e vorba de cai putere aici...mai demult am avut un oltcit 1.1 cu CV in 5 tr de citroen GSA si mergeam cu el si pe la 160 km/h...nu vi se pare suspect faptul k de la 54 cp la 90 cp sunt prea putini doar 20 km/h in plus?
22 Apr 2008, 15:08
Ce greutate are acel oltcit ? Ford Mondeo MK3 Diesel limuzina are 1504 kg. .. cine face un calcul CP / Kg ?
Eu cu a mea, Mondeo MK3 Diesel Turnier, 115cp, 1547 kg, ajung la 200... mi s-a spus ca merge pana la 210

.
Verifica in primul rand filtrul de aer.
Incearca sa mergi pe o distanta mica fara el, sa vezi daca se comporta altfel masina.
23 Apr 2008, 00:44
$1 scrie:$2u nu cred k e vorba de cai putere aici...mai demult am avut un oltcit 1.1 cu CV in 5 tr de citroen GSA si mergeam cu el si pe la 160 km/h...nu vi se pare suspect faptul k de la 54 cp la 90 cp sunt prea putini doar 20 km/h in plus?
eu te cred ptr ca am mers cu un oltcit pe vremuri parca trs era cu 180 da tre sa zici la lume si cat consuma oltcitul tau de prindea viteza aia... undeva pe la 20%??

sau mai mult?
@dgalexandru
cum dreacu breaku tau are 1547sial meu tdci 96 kw are 1603???
25 Apr 2008, 09:51
pai la 90 cp...e normal sa mearga cu 180 km/h...
25 Apr 2008, 12:59
ceva se intampla la masinuta ta , ar trebui sa atingi 200km/h sigur sigur , eu unul cred ca e vorba de calitatea motorinei
25 Apr 2008, 13:53
Scoate-i tobele, sau cu prima ocazie cind spargi detenta...sa vezi ce viteza scoate atunci....

singura problema ca o sa te scoata si pe tine din habitaclu :p
25 Apr 2008, 14:08
$1 scrie:$2eva se intampla la masinuta ta , ar trebui sa atingi 200km/h sigur sigur , eu unul cred ca e vorba de calitatea motorinei
nu cred sa fie de la motorina....intotdeauna am bagat e5 de la OMV...totul schimbat la zii....nici o problema cu masina....doar ce am facut cu ea 70 000 de km..sunt super multumit de ea...
29 Apr 2008, 15:02
Mi se pare perfect normal. Ai 90 hp pe ditamai masina. Uita-te in carte cat ai viteza maxima.. nu poti sa ai mai mult de 180..185. sigur nu peste 190. Eu cu 116 simt sa se chinuie sa ajunga la 190.. probabil ia 200 si umpic, dar nu mai mult. A, si nu uita ca ai si o eroare la indicatoarele de bord, deci cel mai probabil cand tie iti arata 180 ai defapt doar cam 170 si ceva...
29 Apr 2008, 17:57
mie nu mi se pare k se chinuie...trage bine...dar deodata hop...180..
30 Apr 2008, 11:10
erai singur in masina? aveai bagaje grele? eu singur in masina si fara bagaje pe autostrada soarelui am atins 195 pe bord , tinand cont ca am rotile mai mari decat prevede talonul cred ca viteza reala era peste 200 , oricum nu voi mai repeta aceasta experienta , am simtit ca la acea viteza masina nu era deloc stabila , plus ca am oprit apoi intr-un punct de popas , am ridicat capota si iesea fum din motor , mirosea f incins , nu stiu daca este normal , am asteptat sa se raceasca si apoi am plecat din nou la drum
30 Apr 2008, 12:03
$1 scrie:$2rai singur in masina? aveai bagaje grele? eu singur in masina si fara bagaje pe autostrada soarelui am atins 195 pe bord , tinand cont ca am rotile mai mari decat prevede talonul cred ca viteza reala era peste 200 , oricum nu voi mai repeta aceasta experienta , am simtit ca la acea viteza masina nu era deloc stabila , plus ca am oprit apoi intr-un punct de popas , am ridicat capota si iesea fum din motor , mirosea f incins , nu stiu daca este normal , am asteptat sa se raceasca si apoi am plecat din nou la drum
Din cunostintele mele daca ai rotile mai mari decat cele din talon ai o viteza mai mare pe bord decat cea reala. Roti mai mari=> lungimea cercului mai mare => parcurgi o distanta mai mare la o rotatie ...
Si nu, nu e normal ca motorul sa scoata fum sa sa miroasa ciudat... Pe bord ce iti zicea la temperatura motorului?
30 Apr 2008, 13:27
pe bord temperatura apei era normala , ma gandesc ca probabil un cauciuc ceva atingea de galeria incinsa , sau de ceva metalic pe la motor care s-a incins si a provocat putin fum si miros de cauciuc incins , in rest nu am avut probleme cu motorul de atunci , in leg cu viteza reala mai mare decat arata acul kilometrajului ,prin ceea ce ai spus aici "" Din cunostintele mele daca ai rotile mai mari decat cele din talon ai o viteza mai mare pe bord decat cea reala. Roti mai mari=> lungimea cercului mai mare => parcurgi o distanta mai mare la o rotatie ..."" se bat cap in cap prima fraza cu a doua , eu asa stiu si este si logic kilometrajul fiind setat din fabrica pentru roti 185,65R14 , punand pe masina roti mai mari viteza reala creste , kilometrajul iti arata viteza pe bord ca si cum ai avea tot rotile 185,65R14
30 Apr 2008, 13:46
si pentru mine este curios de ce modeo nu depaseste 180km/h
30 Apr 2008, 14:05
$1 scrie:$2e bord temperatura apei era normala , ma gandesc ca probabil un cauciuc ceva atingea de galeria incinsa , sau de ceva metalic pe la motor care s-a incins si a provocat putin fum si miros de cauciuc incins , in rest nu am avut probleme cu motorul de atunci , in leg cu viteza reala mai mare decat arata acul kilometrajului ,prin ceea ce ai spus aici "" Din cunostintele mele daca ai rotile mai mari decat cele din talon ai o viteza mai mare pe bord decat cea reala. Roti mai mari=> lungimea cercului mai mare => parcurgi o distanta mai mare la o rotatie ..."" se bat cap in cap prima fraza cu a doua , eu asa stiu si este si logic kilometrajul fiind setat din fabrica pentru roti 185,65R14 , punand pe masina roti mai mari viteza reala creste , kilometrajul iti arata viteza pe bord ca si cum ai avea tot rotile 185,65R14
Da, ai dreptate

... acuma scriam pledoaria aici cu marimile si aia aia .. si mi-am dat seama ca asa e cum spui tu. My bad.
Si stai linistit, ca mondeo ajunge la 200 ... dar nu cel de 90 de cai

. Eu pe 116cai daca nu ma insel am 196 in carte.
19 Iun 2008, 22:41
adaug si eu cte va cuvinte la acest subiect :
-in leg cu viteza sa stii k fabricantul a limitat masina la 180sau185 max pt k tu sa nu fortezi motorul ,si dak ai putea sa scoti limitarea si sa presupunem k masina ta ar fugi cat ar putea fi limitele max ale motorasului tau dupa 2,3 forje din astea ar trebui sa te gandesti ce ar fi mai avantajos .sa cumperi un mot de la dezmembrari sau sa il faci pe al tau pt k va crapa ! cand au facut masina fabrikntul a facut ceva teste si a setat (limitat) motorul astfel incat sa asigure cel putin garantia ! chiar dak motorasul ar putea duce cele 1500 si ceva de kg la 200km/h el a setat electronik sa nu depasesti 185km/h !!!
-iar despre cauciucuri(roti) dak este mai mare decat ai u in talon sau mai bine spus in krte viteza reala este mai mare dekt cea de pe bord !
20 Iun 2008, 06:57
pai si atunci dc trage k nebuna in alte trepte pana la 4700 de rotatii pe minut ? si in a 5 poc...3 700 moare

totusi...90 de calutzi...la 2 litrii...si la o masina de 1540 de kg...foarte putin....dacia pe care o mai am e ferrari in a 1 si a 2-a pe langa mondy...da las k merge si asa...va face loc urmatorului 320 i
21 Iun 2008, 08:00
salut eu la benzinarul meu i-am dat si eu odata asa sa vad cat duce ,si am atins 19?si ceva 192,si tot asa parca ,dar depinde,vreau sa vad daca fuge mai repede dupa ce cumpar un set nou de BUJII
26 Iun 2008, 09:31
MK3 Turnier, Diesel, August 2002 - 2.0, 116cp - 200 si un pic pe bord, 183km/h pe GPS. Cauciucuri cu dimensiuni "normale" 205/55/R16.
Cand am luat-o, acul se apropia de 210 - Pitest-Bucuresti; acum am un filtru de aer mai slabut (trece aerul mai greu, dar filtreaza mai bine) si e si imbacsit. Conform specificatiilor Ford, vit. maxima e de 193km/h. Cu marja de eroare data de cauciucuri, eu zic ca se incadreaza la aceasta viteza, daca schimb filtrul de aer

.
31 Dec 2008, 01:52
Dieselurile trec lejer cu minim 10% peste viteza maxima constructiva... E vorba, in linii mari, de randamentul motorului diesel si de anularea continua la viteze mari a energiei pierdute la comprimare=explozie.
Escort 1986 are 40 kw, 146 km/h in talon, am depasit 170 km/h. Pe bord.
Escort 1995.. nu mai stiu, dar o puzderie de forumisti se lauda cu 190 km/h.
Focus - incep complicatiile, fara computer - fara numar, trece de 200, cu computer majoritatea limitate electronic la 170 sau 180, nu stiu, eu am TDcI fara computer si trece de 180.
Parerea mea: masinile pana in 99 erau mai "cinstite". Fara prea multe limitari. Adrenalina pura, fara ESP, ASR.. etc
Acum, 99% dintre masinile cu calculator de bord sunt limitate electronic.
Parerea mea: un motor de 90 CP ar trece si de 300 km/h. Problema ar fi insa de distanta necesara si de dintii pinioanelor din cutia de viteza. Masa masinii e una, inertia e alta. La viteze mari conteaza rezistenta aerului, nu si masa masinii. Toate bune!
31 Dec 2008, 02:45
nu este vorba numa despre cai, aerodinamica masina este iara punct forte pt a atinge viteze mari asta depinde de fiecare masina.Eu unu am 125 caluti plus un filtru K&N care mai pune si ala vreo 5 cp si am atins viteaza de 215 km in 6500 ture dar probelema ca nu ma lasa sai mai dau pur si simplu si simteam ca mai putea pana la 220 km dar are un fel de limitator pt a proteja motorul.
P.S. Drive safely, girls prefer you in one piece !!!
31 Dec 2008, 10:11
Din proprie experienta va spun ca am atins exact 200km/h(maxim) cu un Mondeo 90 CP.
Cumparasem masina din strainatate si veneam cu ea spre casa,sigur a contat mult
si calitatea motorinei(motorul avea 145.000 km)....Sanatate
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.