Switch to full style
Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

Rog sfat pt problema VW Polo

20 Iun 2008, 17:11

Salutare tuturor!
Rugaminte mare, mai ales mecanicilor de pe forum ori priceputilor in ale tehnicii auto:
Taica-miu are un VW Polo Classic, 1,6 benzina, din 1999, motor ALM si a aparut o problema careia nu ii da nimeni de cap. cel putin nimeni din cei la care am apelat eu.
Dupa ce am reincarcat cu freon instalatia de aer conditionat (caci pierduse freonul peste iarna si nu mai cupla compresorul), merge fain frumos, face rece, totul ok.
Doar ca atunci cand cupleaza compresorul de AC scade ff mult turatia, astfel incat uneori chiar moare de tot motorul; iar cand nu se opreste de tot, atunci este chiar la limita (cca 500 de rot/min) si masina tremura de numa'.
care sa fie problema? de ce nu se compenseaza functionarea compresorului AC cu o crestere a turatiei de relanti la valoarea normala?
rog muuuuult, sfaturi! orice sugestie e bine venita!
ca au venit caldurile si e infernal fara AC!
multumesc anticipat tuturor!

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

20 Iun 2008, 20:08

La mondeo este un releu care este cuplat odata cu cuplarea compresorului daca bine stiu eu. Ii spune WOT (Wide Open Throttle).
Tind sa cred ca e o problema electrica. Vezi cei 2 senzori de la cele 2 porturi de presiune. Masoara-i...
Si verifica releele legate de AC.

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

20 Iun 2008, 23:19

Poti sa incerci un reset de ECU. Deconecteaza bornele de pe baterie 10 minute. La porinirile la rece sta motorul mai turat?

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

22 Iun 2008, 16:26

Eu as curata prima si prima data clapeta de acceleratie si valva de control relanti.

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

22 Iun 2008, 16:29

titocus,

Releul acela (WOT Relay) este actionat de PCM pentru alimentarea si cuplarea compresorului.
Daca releul acela nu cupleaza, nu-ti porneste A/C-ul de loc.

Denumirea releului (Wide Open Throttle) provine din faptul ca PCM-ul decupleaza compresorul cand calci acceleratia la podea, pentru un supliment de putere.

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

24 Iun 2008, 17:39

$1 scrie:$2u as curata prima si prima data clapeta de acceleratie si valva de control relanti.

mmm...
clapeta de acceleratie este fff curata. adica am desfacut-o si curatat-o de 2 ori pana acum.
de fapt, problemele astea cu variatia de turatie la relanti au aparut (ori poate e numai intamplarea) dupa ce am curatat prima data clapeta aia, vazand cat e de murdara cu ocazia schimbarii filtrului de aer.

"valva de control relanti" ! suna bine! ;)
dar unde sa o caut? ce face si cu ce se ocupa ea? pe ce traseu ar trebui sa fie pozitionata? intre ce si ce? sau unde sa caut?
multumesc mult!

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

24 Iun 2008, 18:29

valva de relanti DACA ai asa ceva, este pe linga galeria de admisie (aer) undeva pe corpul "carburatorului" ca sa zic asa. Se ocupa cu controlul admisiei de aer. Daca ai zis ca ai curatat clapeta de acceleratie, undeva pe corpul ala ar trebui sa fie, lateral sau in spate, depinde cum privesti "lucrurile".

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

25 Iun 2008, 07:40

Dupa ce ai curatat clapeta de acceleratie i-ai facut "adaptarea" ?
Este o operatiune specifica VW, se face cu VAG-COM: Google: adaptarea clapetei de acceleratie

LE: Valva de control relanti este piesa Y56 din schemele pe care ti le-am trimis.

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

25 Iun 2008, 08:17

$1 scrie:$2oti sa incerci un reset de ECU. Deconecteaza bornele de pe baterie 10 minute. La porinirile la rece sta motorul mai turat?

da, socul automat functioneaza. cand e rece motorul turatia de relanti e mai mare un ppic, apoi coboara la normal, dar daca pornesc AC, moare motorul... :((

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

25 Iun 2008, 08:19

$1 scrie:$2upa ce ai curatat clapeta de acceleratie i-ai facut "adaptarea" ?
Este o operatiune specifica VW, se face cu VAG-COM: Google: adaptarea clapetei de acceleratie

LE: Valva de control relanti este piesa Y56 din schemele pe care ti le-am trimis.


da, am fost la un tip cu vag-com, dar mi-a zis ca la modelul meu nu are optiune de adaptare clapeta... Iar alte erori nu apar.
O sa incerc sa idendific acea valva de care mi-ai zis si sa vad daca are vreo buba. tnx.

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

25 Iun 2008, 09:16

Pai acea valva de control relanti este cunoscuta sub denumirea populara si incorecta drept "socul automat".
E posibil ca din cauza mizeriei sa se deschida suficient cat sa tina relantiul la rece dar sa nu se poata deschide destul cat sa compenseze pierderea celor aprox. 5 CP cand pornesti A/C-ul.

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

25 Iun 2008, 10:07

Eu as pune " testeru' " pe ea sa vedem ce erori apar.( Intr-un service ca eu n-am)

Re: Rog sfat pt problema VW Polo

26 Iun 2008, 18:15

$1 scrie:$2ai acea valva de control relanti este cunoscuta sub denumirea populara si incorecta drept "socul automat".
E posibil ca din cauza mizeriei sa se deschida suficient cat sa tina relantiul la rece dar sa nu se poata deschide destul cat sa compenseze pierderea celor aprox. 5 CP cand pornesti A/C-ul.

aha...
ok, o sa o mai desfac odata si o sa studiez mai cu atentie... am sa o curat a 3-a oara... poate intradevar aia e problema si isi revine.
multumesc mult pt sfaturi.

pt @Fiesta 1.25i:
am spus mai sus ca am fost la tester vag-com si nu am stocata nicio eroare.
Răspunde