Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
19 Ian 2009, 11:09
Salutare,
De cateva zile am o problema foarte urata la masina. Masina nu mai porneste daca sta cateva ore oprita (minim 3). Ca sa o pot pornii, din nou trebuie sa chem mecanic care sa imi scoata aerul din instalatie. Din cate am vazut, desface conductele la injectoare, ma pune sa dau la automat, pana vine motorina, strange ,si masina porneste ok. Dar din 2 service-uri si un mecanic, nici unul nu stie pe unde trage aer.
Problema a aparut dupa ce am dus-o la service, sa imi schimbe garnitura EGR, fiindca pierdea ulei pe acolo. Am mai facut si schimbul de ulei, si filtre, inclusiv motorina. Dar cand am luat masina acasa surpriza, nu mai pornea. De vineri pana duminica, am stat incontinuu la 2 service-uri. Toti au facut cate ceva la ea, dar de fiecare data aceeasi problema. Au verificat filtrul de motorina, s-au mai uitat la conductele de retur, unde rupsesera un T-eu, le-au facut. La filtru de motorina cand l-au schimbat au scos cele 2 mufe, care din cate stiu, nu prea e bine sa se umble la ele iarna. La una dintre ele, chiar tragea aer, in timp ce mergea, au pus mastic de jur imprejurul ei, dar problema persista.
Au schimbat furtunele de retur, inclusiv t-urile din plastic. Au verificat bujii, au cautat pierderi de motorina, dar nici un rezultat.
Ce ar mai trebuii verificat, in cazuri dinastea? fiindca toti mecanicii s-au blocat, si nu mai au idei.
Specific ca masina mergea perfect inainte, pornea la sfert de cheie, iar acum nu mai porneste deloc. In timpul mersului nu are nici o simptoma, functioneaza perfect. Am fost si la un tester, unde nu da nici o eroare. Fiindca sunt vechi pe forumul asta am postat si aici chiar daca masina nu este Ford, este un Opel Vectra B, 1998, X20Dtl.
Astept ideiile voastre,
Tiry213
21 Ian 2009, 23:11
Motoarele TDCI si aerul de pe instalatia de alimentare

.
Dupa cum bine stiti motoarele TDCI nu au pompa de injectie. Acestea sunt echipate cu o pompa de inalta ce mentine o anumita presiune in conducta comuna (comon rail).. din aceasta conducta se alimenteaza injectoarele.
Problema cu injectoarele de TDCI este ca....daca au tras aer...exista riscul sa se blocheze . Asta inseamna ca daca masina va incepe sa mearga in 3 trebuiesc desfacute la un service si suflate cu un pistol cu aer.
Din acest motiv cei de la Delphi au facut pompa de inalta sa nu mai porneasca in caz ca detecteaza aer pe instalatie. (la schimbarea filtrului de motorina motorul trebuie lasat sa functioneze minim 15 minute sa scoata tot aerul). ATENTIE! Folositi decat filtru DELPHI.
In cazul tau Tiry213 problema este undeva la mufele de la filtru (scoatele pe rand si verifica daca au garniturile).
Motorul cat functioneaza iti scoate aerul de pe instalatie..dar cand il opresti incepe sa traga aer.
O varianta ar fi sa faci un amestec de apa cu sapun si sa incepi sa dai pe la toate imbinarile furtunelor (poti incepe cu filtru de motorina si teul acele rupt)..astfel vezi pe unde trage aer.
23 Ian 2009, 09:49
Salut,
Multumesc de raspuns. Filtrul de motorina l-au verificat de cred ca de 10 ori, au schimbat toate garniturile, au pus mastic de jur imprejurul mufelor, deci nu cred ca mai are pe unde sa intre aer. Parerea mea este ca trage aer pe la furtunasele care ies din retur, si mai exact pe la simeringuri sau o-ringuri, fiindca mecanicul cand a incercat sa schimbe furtunasele, a tras de ele cu mana, dar nu a reusit. Dupa asta a luat un patent si a tras de ele pana s-au rupt inauntru. Din cauza asta, ma gandesc, ca s-o fii strambat vre-un simering/o-ring, si pe acolo sa traga er. Pe forumul Opel, am citit cum pot verifica daca trage aer pe acolo, dar maine o sa ma uit, fiindca ajung seara tarziu acasa si este intuneric. Daca trage aer pe la simeringuri, o sa le schimb pe toate .
Stiti cumva vre-un mecanic care poate sa vina la mine (Ghencea) sa imi scoata aerul din instalatie sa pot pornii, ca sa plec cu ea la Tg-jiu

. Eu am vazut in mare cum se aeriseste, dar as prefera sa nu imi incerc norocul.
Multumesc de rapsuns,
Tiry213