Switch to full style
Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

Sonda lambda

19 Oct 2006, 16:19

De multa vreme ma tot bate gandul sa-mi verific carburatoarele le motoreta, atata doar ca nu am incredere in meseriasii care le regleaza dupa ureche.
Din cate stiu exita 2 solutii de a masura daca amestecul e corect :
- bujia transparenta (colortune) prin care se poate vedea culoarea exploziei in cilindru de unde se deduce daca amestecu e bogat, sarac sau bun
- analizorul de gaze care masoara concentratia de oxigen in gazele de esapament.

Toata lumea stie ca un mare feature al injectiei este auto calibrarea amestecului folosind sonda lambda pentru a masura nivelul de oxigen din gazele de esapament . Pornind de la aceasta piesa se poate cumpara sau construi un montaj electronic pentru a determina daca amestecul e bun sau nu, masurand gazele de esapament.
Detalii despre construirea unui instrument folosind un kit(care nu include sonda) gasiti aici :
http://autospeed.drive.com.au/cms/A_021 ... larArticle

Intrebarea mea este : unde pot gasi o astfel de sonda, in stare buna de functionare si cat mai ieftin. (La dezmembrari .. stiu, ma uit pe sectiunea scrap yard , dar mai detaliat daca stie cineva)
Care ar fi pretul unei sonde lambda noi ? Dacia golan presupun ca are asa ceva, la ei cat e pretul ?

Orice alta idee , sugestie e binevenita.

19 Oct 2006, 22:46

O sonda lambda de Fiesta este cam 300 de lei eu itzi zic sa vorbesti la forcar sa-ti spuna ei care este cea mai ieftina insa tu la Motor nu ai catalizator si s-ar putea sa nu-ti fie de folos sonda fiindca ar citi gaz poluant sau oxigen putin cand nu ar fi cazul
La motor itzi recomand sa dai o fuga pana la Bardak motors http://www.bardakmotors.com sunt super ok si au si scule si fac treaba buna
Cu Stima

19 Oct 2006, 23:04

Pentru un moment m-ai speriat. Sondele lambda se pun si inainte de catalizator, adica merg si fara .
Uite ce scrie in TIS la Fiesta :

"The upstream lambda probe is located at the top of the exhaust manifold.
Its signal is used to calculate the air/fuel ratio based on the oxygen content of the exhaust gases upstream of the catalytic converter.
The downstream catalytic converter is located in the exhaust pipe after the catalytic converter.
This signal is used to monitor the efficiency of the catalytic converter.
Both lambda probes are heated."

Multumesc totusi pentru pretul orientativ. Acuma si cu mama discounturilor , nu iese prea rentabil.
O sa-i intreb totusi cand ma duc sa comand aparatori de noroi la Focus.
Iti dai seama ca pe mine ma lasa rece faptul ca e sonda de Fiesta sau de Logan .. e pt un hobby.

De Bardak n-am auzit pana acum, thanks for the info again, dar nici nu prea am avut nevoie de service-uri pt ca mi-am rezolvat singur problemele pana acum.
Motoru merge bine, dar vreau sa ma joc cu filtrul de aer/evacuarea si sa vad daca nu cumva il dau prea tare peste cap.

20 Oct 2006, 14:04

am dat o mica cautare si a sarit un iepuras :
http://www.parts-mall.ro/pages/sonde_lambda.php
Sonde lambda Bosal : de la 106 - 169 RON. (dupa numarul de fire : 1,2,3,4, adica pe langa firul de masurare mai poti avea fir de masa si fire de incalzire).

Pt cine este curios de detalii:
Sondele de pe pagina asta sint cu fir de zirconiu si outputul e 0.1-1 V. Se mai cheama si narrow band si sunt cele mai populare.
edit : Spuneam niste prostii despre titania si wideband..
Anyway .. .may exista niste senzori cu dioxid de titaniu care sunt cica mai rapizi (nu sunt wideband) si dau output in 1-5 V.
Răspunde