Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
30 Apr 2009, 10:25
Ziua buna tuturor,
Rog un sfat!Detin un focus brek din 2001 tdi 55kw,98000 km.Masina merge super,nu am avut nici o problema,de vreo 6 luni se tot aprinde becul de la unlei cind motorul nu este turat,nu consuma si nu pierde unlei.Am fost la un service Ford au pus testarul pe ea si nu au gasit nimic suspect.Aveti o sugestie? Multumesc
30 Apr 2009, 13:10
Aici ,
http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html spune cum se face un schimb de ulei si la numarul 15-la 17 alte instructiuni, poate te ajuta.
30 Apr 2009, 14:45
$1 scrie:$2iua buna tuturor,
Rog un sfat!Detin un focus brek din 2001 tdi 55kw,98000 km.Masina merge super,nu am avut nici o problema,de vreo 6 luni se tot aprinde becul de la unlei cind motorul nu este turat,nu consuma si nu pierde unlei.Am fost la un service Ford au pus testarul pe ea si nu au gasit nimic suspect.Aveti o sugestie? Multumesc
Salut,
Problema ta cu becul poate avea mai multe cauze:
- nivelul de ulei
- tipul de ulei
- vechimea ulei-ului
- sonda de ulei
- firul de la sonda de ulei
In functie de data la care ai facut ultimul schimb de ulei, poti elimina din cauzele enumerate mai sus.
Bafta...
02 Mai 2009, 06:37
Parerea mea; o singura cauza:pompa de ulei.Nu mai stiu pretul.Tipul uleiului si cind l-ai schimbat iese din discutie,chiar de-ar fi pepsi in loc de ulei daca pompa lucreaza,becul se stinge.
02 Mai 2009, 10:31
$1 scrie:$2arerea mea; o singura cauza:pompa de ulei.Nu mai stiu pretul.Tipul uleiului si cind l-ai schimbat iese din discutie,chiar de-ar fi pepsi in loc de ulei daca pompa lucreaza,becul se stinge.

Pompa de ulei la 100.000 Km?? Sincer, ma indoiesc... Pompa de ulei lucreaza in parametrii cu un fluid de o anumita viscozitate. Daca uleiul nu este schimbat de mult timp, este "apa chioara", asta impreuna cu o sonda de ulei mai "sensibila" poate face sa-ti clipeasca becul de ulei la turatii mici. La o problema ca asta, sa te arunci sa cumperi pompa de ulei, sa schimbi uleiul, sa schimbi filtrul si dupa toate astea sa constati ca de fapt a fost vorba de un senzor defect, mi se pare aiurea. Eu unul as schimba intii sonda de ulei, eventual uleiul si filtru daca nu sint schimbate de mult si abia apoi m-as gindi la pompa de ulei.
Bafta...
04 Mai 2009, 10:32
Multumesc pt.raspunsuri,
Toate au fost scimbate la timp,si ma gandesc ca la tester s-ar fi vazut debitul pompei.E drept ca baietii de la reprezentanta Ford din Popesti-Leordeni mi s-au parut cam subtiri ca si bagaj motoristic.
Multam,inca o data
04 Mai 2009, 10:55
cauta undeva la un service care sa scoata sonda de ulei si sa puna un manometru sa citeasca ce presiune de ulei e in instalatie, e posibil sa fie sonda defecta testerul nu iti citeste presiunea de la sonda, un ceas e destul de eficient.
08 Mai 2009, 07:42
Presupunind ca circuitul becului de ulei in care intra senzorul respectiv e in regula(eu cu asta as fi inceput),banuiesc totusi pompa si nu calitatea uleiului.O fi mult sau putin 100 000km. habar n-am,am schimbat-o la 29 000Km la colega "colegei" mele de camera.Stiu ca nu-i normal.Doar parerea mea
08 Mai 2009, 09:49
Salut. Problema aprinderii becului la ulei la relanti poate fi din mai multe cauze:
defectiune electrica ( sonda presiune ulei)
defectiune mecanica( ulei ,filtru, pompa, cuzineti)
Daca problema ta este din cauze mecanice te sfatuiesc sa o remediezi cit mai repede deoarece folosirea masini cu presiune de ulei scazuta poate duce chiar la griparea motorului ceea ce este foarte nasol
Prima data incepi prin verificarea uleiului. Acesta trebuie sa fie cel prescris de producator(ma refer la viscozitate,un ulei mai sutire poate duce la o presiune de ulei scazuta). el se poate subtia in timp prin scurgerea motorinei in baia de ulei ( ex. injector defect,nu pulverizeaza cum trebuie sau drumuri dese si scurte cu motorul rece).Acest lucru se poate vedea usor verificind nivelul pe joja de ulei care trebuie sa fie mai mare decit normal
O alta cauza poate fi filtrul de ulei (infundat de la ulei prost sau nu este schimbat la timp)
Verifica temperatura de functionare a motorului (incalzirea excesiva a motorului poate duce la diluarea uleiului si de aici presiune mica la relanti)
Daca nu este nici una din cauzele de mai sus problema incepe sa se complice. Dupa cum spunea cineva mai sus trebuie verificata presiunea din istalatie cu ajutorul unui manometru de ulei(un ceas indicator) ,acesta conectindu-se in locul senzorului de ulei al masinii. Atunci poti vedea realitatea. UN TESTER ELECTRONIC NU POATE VEDEA PRESIUNEA DE ULEI SAU CAUZELE MECANICE EL VERIFICIND NUMAI FUNCTIONAREA SONDEI DE ULEI.
Daca cu motorul cald cind accelerezi presiunea pe manometrul de ulei creste repede atunci pompa nu are nimic dar daca la relanti presiunea este sub 0.8 bar atunci exista o problema in motor( cuzineti uzati, etc)
Un mecanic bun poate auzi zgomotele produse de lagarele prea largi (cuzineti uzati ,etc) ascultind motorul .
Nu vreau sa te sperii dar ungerea unui motor este viata lui de aceea nu este o problema care trebuie aminata. Mersul cu el asa poate duce la defectiuni care te pot costa mult mai mult decit un schimb de ulei sau o pompa etc.
Spor la munca.
08 Mai 2009, 09:54
PS. Becul la ulei la relanti se aprinde si cind este motorul rece sau numai cind este cald ?
08 Iun 2009, 14:04
A trecut ceva,s-a mai rezolvat cu becul?
22 Iun 2010, 14:52
stie cineva cum se scoate pompa de ulei de la un ford tranzit din 97 2.5 diesel?ca nu are nic un surub si nush cum sa o scot
25 Oct 2013, 06:46
nu va apucati sa schimbati pompa de ulei cecat dupa ce ati verificat presiunea de ulei. eu am schimbat tot, ulei(ford 5/30), filtre, senzorul de ulei si pompa. si becul la ulei tot licare la relanti si sta aprins dupa turatia de 2200
22 Noi 2016, 20:25
improspatez topicul! ceva idei de ce sta becul aprins la relanti?cum ati rezolvat?
23 Noi 2016, 02:09
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2iua buna tuturor,
Rog un sfat!Detin un focus brek din 2001 tdi 55kw,98000 km.Masina merge super,nu am avut nici o problema,de vreo 6 luni se tot aprinde becul de la unlei cind motorul nu este turat,nu consuma si nu pierde unlei.Am fost la un service Ford au pus testarul pe ea si nu au gasit nimic suspect.Aveti o sugestie? Multumesc
Salut,
Problema ta cu becul poate avea mai multe cauze:
- nivelul de ulei
- tipul de ulei
- vechimea ulei-ului
- sonda de ulei
- firul de la sonda de ulei
In functie de data la care ai facut ultimul schimb de ulei, poti elimina din cauzele enumerate mai sus.
Bafta...
23 Noi 2016, 02:09
$1 scrie:$2alut. Problema aprinderii becului la ulei la relanti poate fi din mai multe cauze:
defectiune electrica ( sonda presiune ulei)
defectiune mecanica( ulei ,filtru, pompa, cuzineti)
Daca problema ta este din cauze mecanice te sfatuiesc sa o remediezi cit mai repede deoarece folosirea masini cu presiune de ulei scazuta poate duce chiar la griparea motorului ceea ce este foarte nasol
Prima data incepi prin verificarea uleiului. Acesta trebuie sa fie cel prescris de producator(ma refer la viscozitate,un ulei mai sutire poate duce la o presiune de ulei scazuta). el se poate subtia in timp prin scurgerea motorinei in baia de ulei ( ex. injector defect,nu pulverizeaza cum trebuie sau drumuri dese si scurte cu motorul rece).Acest lucru se poate vedea usor verificind nivelul pe joja de ulei care trebuie sa fie mai mare decit normal
O alta cauza poate fi filtrul de ulei (infundat de la ulei prost sau nu este schimbat la timp)
Verifica temperatura de functionare a motorului (incalzirea excesiva a motorului poate duce la diluarea uleiului si de aici presiune mica la relanti)
Daca nu este nici una din cauzele de mai sus problema incepe sa se complice. Dupa cum spunea cineva mai sus trebuie verificata presiunea din istalatie cu ajutorul unui manometru de ulei(un ceas indicator) ,acesta conectindu-se in locul senzorului de ulei al masinii. Atunci poti vedea realitatea. UN TESTER ELECTRONIC NU POATE VEDEA PRESIUNEA DE ULEI SAU CAUZELE MECANICE EL VERIFICIND NUMAI FUNCTIONAREA SONDEI DE ULEI.
Daca cu motorul cald cind accelerezi presiunea pe manometrul de ulei creste repede atunci pompa nu are nimic dar daca la relanti presiunea este sub 0.8 bar atunci exista o problema in motor( cuzineti uzati, etc)
Un mecanic bun poate auzi zgomotele produse de lagarele prea largi (cuzineti uzati ,etc) ascultind motorul .
Nu vreau sa te sperii dar ungerea unui motor este viata lui de aceea nu este o problema care trebuie aminata. Mersul cu el asa poate duce la defectiuni care te pot costa mult mai mult decit un schimb de ulei sau o pompa etc.
Spor la munca.
23 Noi 2016, 07:59
Mulțumesc. Am răsfoit forumul toata noaptea și am găsit alte topicuri interesante. Pana acum am schimbat sorb , senzor. Urmează pompa iar dacă nu merge atunci sunt cuzineți.
05 Dec 2016, 09:49
sal. revin cu info. am schimbat pompa de ulei si la fel se aprinde becul de ulei la relanti. Nu stiu ce sa-i mai fac, din ce am citit aici ultima varianta ar fi cuzinetii.
am schimbat senzor presiune ulei , uleiul este 5w30 ford (schimbat acum 6000 km, folosesc acest tip de ulei de cand am masina din 2007 si am facut app 150k km ), sorb baie , presiunea masurata 0.2 bar , am schimbat pompa si la fel. mai vreau sa masor presiunea cu noua pompa.
decat sa schimb cuzinetii este mai ok sa iau alt motor? ce implica schimbarea cuzinetilor , ce alte piese / rectificari ?
05 Dec 2016, 22:37
La focus exista senzor presiune ulei pe chiulasa lângă baterie sau se afla pe lângă filtru ulei. Am tot citit pe net și numai înțeleg nimic.
16 Ian 2017, 17:48
Am curatat (si indreptat) azi baia de ulei, sorbul, si tot asa face. Adica dupa ce se incalzeste motorul se aprinde la relanti martorul de ulei. Am schimbat saptamana trecuta sonda de presiune, uleiul, si azi am dat baia jos, indreptata, spalata impreuna cu sorbul, verificate atent sa nu prezinte crăpături, apoi plimbata circa 20 min. prin oras, si TOT SE APRINDE, BLESTEMATUL!
16 Ian 2017, 21:29
Sal. Cum am rezolvat eu. Dupa ce am schimbat degeaba senzor presiune ulei,sorb , pompa ulei ,am desfacut din nou baia si acea piesa din aluminiu patratoasa avea oringurile uzate. Am cumparat 2 oringuri in valoare de 3 lei si am scapat de becul aprins.
750 lei dati aiurea ca si cost pana la acei 3 lei dati pe oring!!!!asta e ce sa i faci in condițiile in care imi spuneau de la service ca oringurile sunt bune.ca si consolare am scapt de becul aprins.
06 Feb 2018, 16:55
Bunaziua am si eu un ford transit si de cateva zile palpaie becul de la ulei la relanti ce semeringuri ai schimbat te rog ??
07 Feb 2018, 07:28
semeringurile verzi
18 Iun 2018, 13:37
$1 scrie:$2m curatat (si indreptat) azi baia de ulei, sorbul, si tot asa face. Adica dupa ce se incalzeste motorul se aprinde la relanti martorul de ulei. Am schimbat saptamana trecuta sonda de presiune, uleiul, si azi am dat baia jos, indreptata, spalata impreuna cu sorbul, verificate atent sa nu prezinte crăpături, apoi plimbata circa 20 min. prin oras, si TOT SE APRINDE, BLESTEMATUL!
Ai rezolvat?Trec prin aceeași problemă..
03 Oct 2018, 20:48
Salutare. Astazi masina a fost in service sa I sa schimbe turbine. cu ocazia asta iau dat si baia de ulei jos, au spalat-o inclusion sorbul (erau cu depuneri de pamant/mal,/ ce o fi fost ala , au schimbat epuratorul si cam atat.
dupa montaj masina merge bine cica (maine o iau din service), numai ca acum martorul de lipsa presiune ulei sta aprins in bord desi presiunea a fost masurata si are vreo 4 (Bari, parca a zis).
are cineva vreo idee ce ar fi putut aparea ?
inainte de a o desface nu imi statea aprins niciun bec de eroare, si nici in calculatorul masinii nu aveam coduri de eroare.
Ms.
03 Oct 2018, 20:49
... precizez ca masina in cauza este on Ford Focus 1.6 TDCI din 2006...
04 Oct 2018, 18:37
Senzorul de presiune sau cablajul lui.Posibil sa-l fi deranjat cand a umblat pe acolo.Asta daca chiar exista presiunea masurata.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.