Switch to full style
Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

din categoria 'toate mi se intampla numai mie'

17 Dec 2006, 16:02

Salut,
Masina mea sta si va mai sta in parcare pana dupa 6.01.2007.
Am zis sa mai pornesc clima din cand in cand, dupa cum recomanda producatorul-minim 30 min pe luna. Ultima data am pornit-o acum 5 zile, marti, 10 min. Azi am vrut sa incercat sa pornesc motorul, nu am reusit. Cand rasucesc cheia in contact, se aude un tacanit dar motorul nu porneste. O fi bateria descarcata? Masina e noua, nu are nici 6 luni, din 23 sept a fost accidentata si a stat in service pana pe 8 noiembrie. Pana acum am mai 'miscat-o numai la revizia facuta tot in noiembrie, am mai pornit-o de cateva ori in parcare.
Becurile se aprind, clima merge ( e manuala).
Am telefonat la ford suport sa cer un sfat. Mi s-a raspuns ca vor veni sa-mi dea curent, daca problema e de la baterie- platesc interventia, daca e de la motor- o duc la service si nu ma costa nimic. Bateria nu are si ea garantie?
Am renuntat pe moment sa-i mai chem, sa pun putin bateria pe redresor?
La vechea masina stiam toate problemele, la cea noua ma uit ca la alfabetul chinez.
Cer si eu un sfat inainte de a demonta bateria, multumesc.

p.s. Daca nu gresesc, asa facea si dupa ce a fost tamponata, nu pornea motorul si parca se auzea acelasi zgomot. Nu sunt sigur de zgomot, atunci eram foarte nervos.

Re: din categoria 'toate mi se intampla numai mie'

17 Dec 2006, 16:26

Incarca-ti bateria sau pune alta baterie si vezi ce face. Gasesti tu un prieten care sa aiba o baterie de amperaj asemanator.
Eu am impresia ca e de la baterie, desi duce cateva becuri nu are nici o sansa sa duca electromotorul.

titocus, multumesc

17 Dec 2006, 18:08

Am fost din nou in parcare, claxonul abea se auzea, pozitiile-slabe, etc; concluzia: bateria descarcata. Oare la fiestele noi se dau baterii de 43Ah/390 A? sau mi-a fost cumva inlocuita in service? Nu ma mai mir acum de nimic. O sa-l sun maine pe dealer sa-l intreb de capacitatea bateriei unei fieste. Am pus-o la incarcat, daca ampermetrul de pe redresor e bun, ia la inceput cam 5 A.

17 Dec 2006, 19:29

Ma duc special pana jos la masina sa ma uit la bateria mea. Am Fiesta adusa d-afara. Avea bateria descarcata la dealer (de la o gramada de porniri), insa acolo i-am dat curent si pe distanta Hunedoara - Bucuresti si-a revenit. De atunci nu mi-a mai facut probleme.

17 Dec 2006, 19:39

Am fost. Am baterie Motorcraft 12V 43Ah 390A.

tot de baterie

18 Dec 2006, 00:07

Aceeasi problema o aveam si eu. a fost o perioada in care n-am mai folosit masina, ci doar pe cea de serviciu. Am dat curent, am pornit-o si am facut 2-3 ture in cartier sa se incarce putin.
Iti recomand sa o pornesti 5-10 minute (daca nu ai cum sa o si misti putin) macar o data la 2-3 zile, altfel problema o sa persiste. Bateria se descarca oricum stand, chiar daca e noua, pe masina ai conectati in permanenta cativa consumatori (adevarat, cam mici).

18 Dec 2006, 00:18

da, sigur e bateria. eu am patit la fel fix la dealer, cand sa-mi ridic maisna noua :D

ma pofteste domnu in masina, imi da cheia foarte frumos, dar cand sa ii dau contact, caraia si nu facea nimic.
so facut individu vrde albastru si o adus repede un redresor si m-a invitat la o cafea 20 de minute pana isi revine bateria :D

cica a stat vreo 3 saptamani in bucuresti in frig, dupaia inca 2 zile in cluj in firg, si daca nu circuli cu ea, orice baterie moare. recomand ce au zis si baietii, 5-10 minute pe zi sa-i dai drumu sa-si mai revina. mai ales ca vine frigul si aia oboseste tare acumulatorii

18 Dec 2006, 07:24

Azi de dimineata, dupa 13 h de cand sta pe redresor, a scazut curentul de incarcare la 1A. O mai las pana dupa pranz, in total 22 h.
Sunt dezamagit de baterie, la fosta mea masina aveam baterie romaneasca, nu se descarca asa usor. Pe cea actuala scrie totusi Ford, ma asteptam sa fie mai de soi.

18 Dec 2006, 18:16

dupa 21 h de incarcare la redresor a pornit imediat.
Bateria era de vina.

18 Dec 2006, 22:38

George, citisem pe undeva(dar nu mai stiu pe unde, poate chiar prin manual) ca la pornire se consuma curent care se incarca la loc dupa ~9 km de mers. asa ca pornirile repetate au ajutat la descarcarea bateriei.

19 Dec 2006, 08:14

Eu stiu ca bateria de la masina e in garantie 6 luni. Asa era la Solenza. Acum la ford ma astept la cel putin 6 luni, daca nu 1 an. Insa, daca dintr-un anumit motiv ramai fara curent in baterie, nu sunt ei de vina, decat daca exista vreo defectiune la sistemul electrica care fura curentul bateriei, defectiune imputabila service-ului.
Acum, avand in vedere ca masina e ca noua, si daca ar sta 1 saptamana nepornita, tot ar trebui sa porneasca!
Deci, ceva nu e chiar in regula!


Acum.....sa nu razi.... ai alarma??? Eu am lasat Solenza, cand o aveam, cam 3 zile... cu alarma pusa. Cand am coborat sa ma duc s-o spal... clank si atat! Motua est. Am deschis masina din cheie. Nu avea curent nici pentru centralizata. Alarma consuma putintel de curent, ca sa stea in "priza".

Bafta

19 Dec 2006, 08:36

Totusi, nu e normal ca o alarma, in faza de stand by, sa poata consuma bateria in 3 zile...
GeorgeFord: da-le cu bateria in cap. Iar daca a fost lovita masina, si problema a aparut dupa acest eveniment, atunci... nu cred in coincidente. Poate din lovitura a fost un cablu fortat.. si face contact cu masa. Poate sa faca un contact nu foarte bun, si atunci curentul scurs nu este destul de mare sa arda sigurantele, dar suficient cat sa consume bateria. Ar trebui sa faci o verificare temeinica. Cu testerul si cu rabdarea verifici curentul pe fiecare circuit. Si apoi te duci la ei sa il repare.
Personal am incredere cu "limita" in service-uri.

19 Dec 2006, 10:51

Sau poate ai alta baterie in loc.....
Nu e mare lucru sa`ti fi pus o alta baterie la acel service....ai acte pe baterie sau ceva sa o verifici???

19 Dec 2006, 11:14

De unde acte pe baterie la masina noua??? :icon_eek:

19 Dec 2006, 11:22

Eu stiu?? Am intrebat! Ma gandeam ca poate o fi avand. Habar nu am! :)
Dar vezi...in cazuri din astea iti doresti sa`ti fi dat....ca tot ce e posibil sa fie alta baterie. Ca totusi....sa se descarce asa rapid....

19 Dec 2006, 11:45

eu nu stiu cum e cu masinile astea noi dar normal ar fi ca prin acte sa fie trecute seriile cauciucurilor, a bateriei etc. cum si la asigurarea CASCO se cam trec in polita. Ca sa nu mai spun ca nu cred ca in manualul de intretinere scrie ca masina trebuie pornita zilnic si sa faci n KM cu ea sa se incarce bateria.
Ce mai tura vura, masina e in garantie automat e si bateria in garantie asa ca nu trebuie sa-ti bati capu aiurea o duci la service si sa rezolve problema ca nu e corect ca la 3 zile sa pui redresorul pe baterie. Daca nu-ti rezolva problema cei de la service sa sti ca exista OPC daca cumva ai luat masina pe persoana fizica.
Parerea mea

19 Dec 2006, 11:48

Si daca`i luata pe firma cei de la OPC nu pot fi sesizati? Nu cred ca are legatura.

19 Dec 2006, 11:58

Ba are ca daca e pe firma ii dai in judecata si atunci OPC-ul nu se baga
Eu am avut o problema cu o imprimanta si m-am dus la OPC si cand le-am aratat factura si au vazut ca e pe firma s-au dat la o parte si mi-au zis sa-i dau in judecata. Acum eu nu am de unde sa stiu ca nu au facut bascalie de mine, dar totusi nu cred.

19 Dec 2006, 12:01

Hmm....interesant....dar daca stai bine si te gandesti cam asa e si logic.

19 Dec 2006, 12:06

Asa cum?

19 Dec 2006, 12:09

Firma are statut juridic! Pot sa`si faca dreptate singuri. Eu amarat de cetatean....nu....tre sa fie o organizatie care sa ma ajute.... NU? Asa ar fi logic.! :)

19 Dec 2006, 12:14

Asa mi-au spus si mie astia la OPC si e normal sa fie asa.

19 Dec 2006, 15:27

Salut,
Hai sa va spun ce am mai aflat azi, incerc sa raspund si la unele intrebari pe care vi le-ati pus in legatura cu ce am scris eu:
1.Bateria are un numar stantat pe ea, nu imi dau seama ce semificatie are, o sa-l pun pe forum, poate cineva din voi reuseste sa-i afle semnificatia.
2.Bateria am pus-o din nou pe masina aseara (dupa incarcare), a pornit motorul 'la sfert', azi pe la pranz am pornit-o din nou, la fel.
3. O sa incerc sa ma uit mai des pe la masina (nu uitati, eu nu circul cu ea, inca) sa urmaresc daca se descarca, am un voltmetru digital, poate observ ceva.
4. Sincer sa fiu, de cand am luat masina mi-a trecut prin cap sa notez seria de la baterie, anvelope, la tot ce poate fi schimbat in service si poate fi identificat in vreun fel, am fost cam indolent, nu am facut-o, am zis ca e un inceput de paranoia. Cred ca e bine sa le avem notate undeva si cand mergem la service (ca in cazul meu- fara programare, fortat de imprejurari, accidentat, noapte, ploaie, etc,....) sa le atragem atentia celor de acolo sa le noteze si ei. In felul asta probabil renunta daca au ganduri necurate.
5. Pot incerca totusi de curiozitate, sa aflu semnificatia numarului stantat pe baterie si poate aflu anul fabricatiei, daca e mai veche, e posibil sa fie schimbata.
6. Cred ca nu are rost sa reclam la service, n-am dovada, n-o voi face.

27 Mar 2007, 09:39

Dragii mei
Exista 2 posibilitati ori a fost schimbata bateria cat a fost in service cu alta mai veche ori cat a folosit clima a tinut pornit si motorul imediat ce a oprit clima a oprit si motorul, dupa cum am citit are motor pe benzina deci nu ia amperaj mare la pornire. Ca sa nu mai vb ca masinile noi orcum au baterii mai bune decat ce se poate cumpara ulterior din comert Posibil sa fi avut si alarma pe masina si sa fi urlat destul de mult in intervalul asta de timp sau radio deschis si sonorul dat la minim.
Oricum daca pe redresor arata ca ia 5 amperi e descarcata de tot de obicei pe redresoarele bune arata cand e descarcata aprox 3 A probabil difera modelul constructiv al redresorului(adica incarca cumva fortat).

27 Mar 2007, 13:28

Salut,
cred ca a fost inlocuita, noroc ca de atunci pana azi nu a mai facut figuri.

30 Mar 2007, 10:12

$1 scrie:$2alut,
Hai sa va spun ce am mai aflat azi, incerc sa raspund si la unele intrebari pe care vi le-ati pus in legatura cu ce am scris eu:
1.Bateria are un numar stantat pe ea, nu imi dau seama ce semificatie are, o sa-l pun pe forum, poate cineva din voi reuseste sa-i afle semnificatia.
2.Bateria am pus-o din nou pe masina aseara (dupa incarcare), a pornit motorul 'la sfert', azi pe la pranz am pornit-o din nou, la fel.
3. O sa incerc sa ma uit mai des pe la masina (nu uitati, eu nu circul cu ea, inca) sa urmaresc daca se descarca, am un voltmetru digital, poate observ ceva.
4. Sincer sa fiu, de cand am luat masina mi-a trecut prin cap sa notez seria de la baterie, anvelope, la tot ce poate fi schimbat in service si poate fi identificat in vreun fel, am fost cam indolent, nu am facut-o, am zis ca e un inceput de paranoia. Cred ca e bine sa le avem notate undeva si cand mergem la service (ca in cazul meu- fara programare, fortat de imprejurari, accidentat, noapte, ploaie, etc,....) sa le atragem atentia celor de acolo sa le noteze si ei. In felul asta probabil renunta daca au ganduri necurate.
5. Pot incerca totusi de curiozitate, sa aflu semnificatia numarului stantat pe baterie si poate aflu anul fabricatiei, daca e mai veche, e posibil sa fie schimbata.
6. Cred ca nu are rost sa reclam la service, n-am dovada, n-o voi face.

Numarul stantat ,in general,indica saptamana fabricatiei si anul

16 Apr 2007, 12:23

Salut!
Putin off-topic daca nu se supara GeorgeFord; am si eu o poveste si am zis sa nu deschid un topic:
Mi s-a intamplat de cateva ori sa mi se opreasca masina in trafic; am crezut ca din cauza mea ca am scapat ambreiajul!?
Intr-o dimineata, dupa un serviciu epuizant de 24 de ore ma urc in masina sa vin acasa, bag cheia in contact si ... nimic: nici un bec aprins in bord, nici un zgomot, liniste deplina!
Am rugat doi colegi sa ma impinga, porneste dupa un metru, merge struna; pe drum spre casa mi se mai opreste de vreo 4-5 ori (in 7 km). Va dati seama pana am ajuns acasa eram odihnit gata, nu imi mai ardea de nici un somn.
Am facut rost de numarul unui electrician il sun, ma duc peste el rugaminti sa nu ma amane, cupleaza individul laptopul cauta acolo juma' de ora sa gaseasca tipul meu de motor, verifica acolo, toate bune, erori zero!!!
Mai masoara el acolo inca vreo juma' de ora ca sa isi dea seama intr-un sfarsit ca o borna de la baterie era slaba de o scoteai cu mana; de la vibratiile motorului contactul fiind imperfect taia curentul si imi murea mie masina cand imi era lumea mai draga.
Dupa vreo doua zile de gandit mi-am adus aminte si de unde era slaba: de la un imbecil care a umblat la baterie cand am facut ITP-ul la masina cu cateva luni in urma.
Răspunde