28 Iul 2009, 14:41
28 Iul 2009, 16:59
$1 scrie:$2m "comiso", incercand sa desfac fuzeta de telescop am rup surubul in fuzetace drac fac acuma? help
28 Iul 2009, 17:33
$1 scrie:$2$1 scrie:$2m "comiso", incercand sa desfac fuzeta de telescop am rup surubul in fuzetace drac fac acuma? help
Salut,
E foarte simplu. Gauresti ciotul de surub care ti-a ramas in fuzeta, ii dai cu putin spray degripant, il lasi putin ca sa actioneze degripantul si apoi il scoti cu un extractor de suruburi (o chestie ca un spiral, conic, care se impaneaza in gaura facuta in ciotul de surub). Asta e tot. Daca nu reusesti asa, ramine si varianta cu gaurirea si filetarea la un diametru mai mare.
Bafta
28 Iul 2009, 19:21
29 Iul 2009, 00:14
$1 scrie:$2alut,
Surubul il gauresti foarte repede daca ai spiral bine ascutit. Singura problema ar fi cu pozitia in care trebuie sa dai gaura (e posibil sa trbuiasca sa ridici masina pe cric sau elevator si sa te bagi sub ea ca sa dai gaura). Eu am patit-o cu surubul care fixeaza senzorul de ABS de pe dreapta. Surubul a fost rupt de un mecanic de la service care s-a grabit si nu a mai dat cu nici un degripant inainte sa incerce sa il desfaca (surub normal de 6, netratat, care datorita conditiilor in care sta, rugineste foarte repede, rugina care il si slabeste si il si blocheza).
Referitor la filetul surubului, poti sta linistit, nu cred ca este pe invers. Probabil a fost ruginit si gripat, iar mecanicul care a incercat sa il desfaca a fost "puternic".
Bafta...
29 Iul 2009, 08:22
29 Iul 2009, 11:57
$1 scrie:$2alut,
Daca este vorba de surubul cu care se fixeaza amortizorul pe fuzeta ai putea rezolva cu surub si piulita, in conditiile in care iti gasesti un surub cu aceeasi rezistenta (duritate) cu surubul original, cu lungime suficient de mare incit sa strapunga fuzeta si sa-ti mai ramina loc pentru piulita. Singura problema ar fi pe partea unde strapungi fuzeta ca sa pui piulita la surub. Problema ar fi ca trebuie sa prelucrezi suprafata fuzetei in asa fel incit sa ajunga la o suprafata plana, perpendiculara pe axul surubului (pentru ca prin stringerea surubului sa obtii acelasi efect ca si inainte). Cel mai indicat ar fi o "saiba" mai groasa, prelucrata in asa fel incit prin montarea pe surub sa aduca suprafata fuzetei la o suprafata plana, perpendiculara pe axul surubului ( vezi ca exemplu saibele montate pe piulitele de la roti). Zona nu este deosbit de critica, totul este ca amortizorul sa nu-si faca joc in fuzeta. Daca prinderea amortizorului e ca la mine (ford Ka), poti pune linistit piulita.
Bafta...