Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
04 Feb 2010, 01:41
am un joc in roata fata stanga, la service mi au spus ca de vina este pivotul din bascula; rugamintea mea este sa mi dati cateva sugestii pt al schimba cat mai usor, ce sa demontez in ordine; am vazut ca vechiul pivot este prins in bascula cu nituri, dar nu cred ca ar fii o pr sa le tai cu flexul.
FFF imp ce marca de pivot sa iau aftermarket ca original nu gasesc oricum
Si cum se manifesta un pivot stricat?in mers nu simt nimik dar cu roata ridicata se simte un jok pronuntat, ce pot patii dc continui sa merg asa?
04 Feb 2010, 15:35
se poate rupe,fuzeta se desprinde de bascula si pierzi controlul asupra directiei
04 Feb 2010, 16:56
trebuie facuta si geometria dupa schimbare?
04 Feb 2010, 17:07
da si normal ca se face geometria.
04 Feb 2010, 17:07
nu stiu sa iti spun exact,dar cred ca da,depinde de la masina la masina.
04 Feb 2010, 17:17
La inlocuirea pivotului nu este neparat necesara verificarea geometriei directiei.
Daca era vorba de inlocuire bucsi de bascula, capete de bara sau bielete de directie, atunci era obligatorie.
05 Feb 2010, 03:35
cam pe ce marca de pivot sa ma axez? sa nu am pr la prima groapa apoi....dar nici ceva sa ma usture rau la buzunar, ceva calitate-pret
05 Feb 2010, 12:04
Eu am pus pivot TRW la vreo 60-70 de lei, un pivot am schimbat eu si celalalt in service. Pentru scoaterea pivotului nituit te sfatuiesc sa ai o masina de gaurit dinaia cu banc ca altfel chiar dupa ce tai niturile nu o sa le poti bate pana sa iasa si risti sa indoi bratul lovindul prea tare.
Deasemenea daca e dus pivotul sunt sanse sa fie puscate si bucsile alea 2 sau in special cea asezata in partea din spate a bratului. La montare sa iti faci rost de o bara sau ceva pentru o parghie zdravana ca sa strangi foarte foarte bine suruburile bratului(undeva la 170 Nm) ca altfel e posibil sa ramai cu mici jocuri.
Si fara discutie se face geometria! Detalii daca ai dubii in a face sau nu geometria gasesti aici:
viewtopic.php?p=456718#p456718Detalii despre bucsa la care trebuie sa ai grija aici:
viewtopic.php?p=473124#p473124Si dupa simptome chiar cred ca ti dusa bucsa aia pentru ca un pivot cu joc s-ar simti in mers in mod cert si mai ales daca caci o groapa cu roata virata.
Eu sunt convins ca ai si buca aia stricata .. si o sa trebuiasca schhimbata. Eu am pus tot TRW si tot vreo 60 de lei e.
Bafta si sa ne tii la curent.
11 Feb 2010, 11:29
Salut,
Scuze ca ma bag si eu in seama , insa am si eu o problema pe partea dreapta a masinii, in momentul in care depasesc 70 KM/h, se simte ca o oscilatie a rotii si se simte ca o bataie la roata.
Ma poate ajuta si pe mine cineva sa imi spuna cam de la ce a fi?
Mentionez ca la gropi nu troncane.
Multumesc de ajutor.
11 Feb 2010, 11:46
Posibil ca anvelopa sa fie uzata neuniform,sau sa nu fie echilibrata.
11 Feb 2010, 11:58
Multumesc mult de ajutor, am sa ma duc intai sa echilibrez rotile, iar daca simptomele persista cred ca o sa ma duc cu ea la doctor.
Fenomenul a aparut de cateva zile, ar putea fi si din cauza mizeriei de pe dedesubtul masinii, pentru ca m-am uitat pe acolo si am cel putin 2 daca nu chiar 3 cm de nisip/ noroi pe acolo din cauza drumurilor curate de la noi.
11 Feb 2010, 13:11
Nu neaparat o echilibrare rezolva problema ta. Daca anvelopa este mai uzata intr-o anumita zona,de exemplu cand ai franat mai violent,sau daca masina a stationat mai mult si cauciucul este deformat,tot ce mai poti sa faci este sa schimbi anvelopa. Mai poti verifica sa nu fie vreo problema pe la bucsi,pivot...asta o faci cu masina ridicata si vezi daca rotile au joc.
11 Feb 2010, 13:42
Anvelopele nu cred ca sunt uzate neunuform ele sunt achizitionate de anul trecut si nu au suferit franari violente.
Acum vreo luna de zile am avut probleme cu valva de la roata fata dreapta, am fost l o vulcanizare pentru a schiba valva vu pricina , iar cel de acolo mi-a spus ca nu mai este nevoie sa echilibreze din nou roata deoarece nu a depresat anvelopa decat pe o parte si ca ar fi fost nevoie de echilibrare doar daca dadea anvelopa de tot jos.
Poate fi si din aceasta cauza? Sau din presiunea din roti, deoarece mi se par putin cam desumflate.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.