Switch to full style
Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

SCHIMB FILTRE

31 Mar 2007, 13:59

Aici am sa pun pozele cu filtrele schimbate... stati jos sa nu cadeti....

Oameni buni, nu va jucati cu masinile voastre ... nu e de glumit deloc.



Paulp schimba filtrul de aer la 7000 km... pana cum ma intrebam DE CE?!?!? Iata da ce...
FiÅŸiere ataÅŸate
DSC06494.JPG
(549.72 KiB) Descărcat de 5199 ori
DSC06493.JPG
(563.15 KiB) Descărcat de 5199 ori
DSC06492.JPG
(592.58 KiB) Descărcat de 5187 ori
DSC06491.JPG
(582.59 KiB) Descărcat de 5175 ori
DSC06490.JPG
(596.23 KiB) Descărcat de 5153 ori
DSC06489.JPG
(581.97 KiB) Descărcat de 5127 ori

10 Apr 2007, 12:10

eu am schiumbat filtru de aer la 10 sau 15 asa cum scrie in carte si arata mai bine ca al tau ce e drept din km astia doar 1mie erau realizati in ro restu in germania

10 Apr 2007, 12:20

Ce au filtrele alea ca eu n-am vazut nimic deosebit la ele....

10 Apr 2007, 12:56

Mai nimic, doar ca sunt imbacsite... In rest sunt OK, si eu ma intreb de ce il schimba... :lol:
Nu ai vazut nici un filtru nou?

10 Apr 2007, 14:26

Eu am mai mult de 10 000 cu filtrul de aer si in spatele lui (deci partea pe unde intra aer in motor, poza nr DSC06491.JPG mai sus) e perfect curata. Nici partea din fata nu arata prea rau...si stau in Buc unde prfaul e la el acasa.

14 Mai 2007, 22:52

La noi in tara ii f mult praf , dupa 1000-2000 de km filtru se imbacseste...

02 Iun 2007, 21:55

Am vazut acum cateva zile topicul acesta, mi s-a aprins un beculet in cap si am verificat si eu filtrul de aer (am masina de o luna si inca nu ma pricep ca l-as fi verificat din prima zi). Cand am desfacut capacul ala, sa fac stop cardiac... Azi am avut timp si am schimbat si eu filtrul de aer. Nu cred ca mi se pare dar masina parca trage mai bine acum. Pentru exemplificare priviti si va minunati cu ce hraneam eu balena.....
FiÅŸiere ataÅŸate
filtru aer 2.jpg
(101.99 KiB) Descărcat de 4806 ori
filtru aer.jpg
(120.55 KiB) Descărcat de 4794 ori

03 Iun 2007, 01:09

In primul rand BRAVO! Bravo ca ai grija de masina.
In al doilea rand, e normal ca masina sa traga mai bine. Se simte ca urma in ture mai usor si mai frumos.

Acum, fa un test: verifica filtrul (ochiometric) la 6 luni si... convinge-te daca TREBUIE sau NU schimbat.

03 Iun 2007, 04:03

wow, de cand nu era schimbat, ai idee? nu am mai vazut unul mai murdar!
cred ca este un semn sa ii verifici si celelalte filtre, combustibil si habitaclu si nu uita de ulei, poate pe cel care ti-a vandut-o l-a durut la basca de masina si n-a schimbat nimic la ea. oricum regula este cand iei masina sh sa ii schimbi toate consumabilele sa fii tu sigur. spor la treaba.

03 Iun 2007, 04:26

Primele poze (al masinii mele), cu filtrul de aer, avea cam 6 luni si vreo 6000 km.

La cum arata ultimele, cred nu au mai mult de 10000 km.

03 Iun 2007, 04:36

nu stiu daca pe tip l-a durut la basca, mai degraba era necunoscator si credul in acelasi timp ...
masina a fost bucuresteanca de-a voastra si tipu', lucrator la banca, o tinea la punct la revizii. Mi-a dat cartea service si toate reviziile erau facute la maretii ROMCAR (despre care am auzit mai mult de rau). Ultima a fost la 101.000 km iar eu am luat-o cu 108.000 iar in prezent are 110.000 . El mi-a zis ca s-au schimbat toate filtrele. Cel de aer se vede.... , cel de motorina l-am scos azi si m-am uitat in orificiul unde intra T-ul ca e mai mare si motorina se vedea curata, deci pare ok. Cel de la clima nu am ajuns ca am vz ca e mai complicat, cu demontare stergatoare, grila de sub parbriz etc dar o voi face cat mai curand (sper sa nu am surprize ca la aer). Cat despre cel de ulei, am o scurgere de ulei la admisia de aer (am postat deja problema asta) si luni imi vin garniturile comandate si le schimb iar odata problema rezolvata vreau sa fac schimbul de ulei (evident si filtrul) ca daca nu au mai facut vre-o figura "meseriasii" Romcar, are numai 9.000 km si i-ar cam trebui..... . Deci in scurt timp le rezolv pe toate (bani sa fie) ca am intrat in concediu dar as vrea sa ma mai si plimb cu ea.
Multumesc pt sfaturi!

05 Iun 2007, 14:06

daca vedeati filtrul meu de aer faceati infarct.boul ala de la care am luat masina cred ca nici nu stia unde e filtrul de aer.ai asta nu e tot zilele trecute am schimbat filtrul de polen-cred ca nu mai trecea nici un firicel de aer prin el asa era de imbacsit.a si filtrul de aer cand l-am inlocuit era umflat si rupt cum s-a chinuit motorul sa traga l-a rupt.
pt a schimba filtrul de polen nu trbuie sa scoateti stergatoarele, trbuie dasfacute suruburile de la grila , ridicata grila in partea stanga(cum te uiti la motor-in dreptul pasagerului) si se vede filtrul de polen.se apleaca filtrul in fata din parte de sus si se trage usor afara.atentie cand il montati pe cel nou trebuie avut grija la sagetile de pe filtru care iti arata directia fluxului de aer.se introduce intai partea de jos (baza) filtrului de polen dupa care se impinge cu grija si partea de sus si......gata

FILTRU BENZINA

24 Iun 2007, 23:21

Salut,

Ma puteti ajuta si pe mine spunandu-mi unde se afla filtrul de benzina la un focus din 2004?
Multumesc

24 Iun 2007, 23:36

voi nu schimbati filtrul de aer odata cu celelalte filtre (ulei, benzina)?

10 Iul 2007, 18:14

Am schimbat si eu azi filtrul de aer dupa doar 9200 km si am avut surpriza sa-l gasesc pe cel al masinii nu imbacsit ci foarte imbacsit cu tot felul de gaze , praf ca la balamuc si puf de plop. Pun si poza sa vedeti despre ce este vorba. Este adevarat ca am prins cateva drumuri lungi cu vant puternic si praf pe masura ,dar eu traiam cu impresia ca protejez cat de cat masina , evitand drumuri de tara sau prost asfaltate ... etc.
Probleme imi fac totusi , nu din cauza prafului care este al nostru si-l respiram cu totii ci datorita unei pete pe filtru de aer , pata de ulei care nu stiu cat de normal este sa fie acolo si in pozele de mai sus am vazut ca este orice pe filtrul ala dar ulei nu. Este ceva in neregula sau este normal ca la turatii mai ridicate sa se intample asa ?
FiÅŸiere ataÅŸate
filtru aer - 10.07.07.jpg
(116.05 KiB) Descărcat de 4539 ori

10 Iul 2007, 18:39

mamma mia , cum a putut sa functioneze motorul cu filtrul acesta ??!!

11 Iul 2007, 08:18

ulei pe filru de aer.. dupa mine motorul incepe sa dea semne de oboseala :(

11 Iul 2007, 08:24

intradevar, nu arece sa caute urme de ulei in filtrul de aer
gaze de carter

11 Iul 2007, 08:29

@Dragos12: M-am uitat la semnatura ta...masina e noua, nu-ti mai face griji, schimba filtrul de aer mai des.
Mizeria aia poate fi de la sistemul de recirculare a gazelor de carter (CCV), e posibil ca la motorul tau gazele sa fie introduse in admisie inainte de filtrul de aer. Uita-te la filtru si vezi pe ce parte e imbacsit, daca e pe partea exterioara a filtrului (pe unde este aspirat aerul) si asa pare din poza, aproape sigur de la CCV e.
Cati Km ai?

11 Iul 2007, 09:13

Masina e noua, e de anu asta, deci nu e semn de motor uzat, ci mai degraba ai luat o pata de ulei direct pe absorbtie si ti-a murdarit filtrul.
Oricum, cel putin filtrul de aer schimbati-l de 2 ori la o revizie (la fiecare 7500 km). E 30 lei, dar protejeaza o turbina de 3000 ;) si niste injectoare de 1500 bucata.

11 Iul 2007, 10:39

intr-adevar.. daca masina e noua m am inselat :oops:

11 Iul 2007, 21:52

am observat si eu ca de cam 2 saptamani trage foarte foarte greu, pleaca de pe loc la 2000 de rotatii, nu are demaraj, etc, atunci cand pornesc aerul, am luat azi filtrele, maine fac un schimb de ulei si schimb filtrele, o sa vad dupa aia daca asta era problema..chiar ma intrebam care e legatura :P
sper sa nu aiba alta problema.

12 Iul 2007, 07:32

$1 scrie:$2m observat si eu ca de cam 2 saptamani trage foarte foarte greu, pleaca de pe loc la 2000 de rotatii, nu are demaraj, etc, atunci cand pornesc aerul, am luat azi filtrele, maine fac un schimb de ulei si schimb filtrele, o sa vad dupa aia daca asta era problema..chiar ma intrebam care e legatura :P
sper sa nu aiba alta problema.



Pune si tu in profil Locatia si Masina ca ne e greu sa te ajutam...nici nu stim daca e diesel sau motorina...

12 Iul 2007, 07:57

sau benzinar sau motor Otto :)

18 Iul 2007, 14:30

$1 scrie:$2Dragos12: M-am uitat la semnatura ta...masina e noua, nu-ti mai face griji, schimba filtrul de aer mai des.
Mizeria aia poate fi de la sistemul de recirculare a gazelor de carter (CCV), e posibil ca la motorul tau gazele sa fie introduse in admisie inainte de filtrul de aer. Uita-te la filtru si vezi pe ce parte e imbacsit, daca e pe partea exterioara a filtrului (pe unde este aspirat aerul) si asa pare din poza, aproape sigur de la CCV e.
Cati Km ai?

Mersi de raspuns
Masina are acum 11 300 km , dar filtrul l-am schimbat la 9mii si vreau sa spun ca masina a fost protejata in privinta drumurilor proaste sau cu mult praf si nici foarte alergata prin oras nu a fost ma refer la demaraje dese in forta, etc. si din motivele astea am fost surprins sa gasesc mizeria aia in filtru. Chestia este ca s-a cunoscut clar diferenta la motor dupa ce l-am schimbat , ca-mi parea rau ca nu l-am schimbat la 7 500km , dar nici nu-mi inchipuiam ca poate arata asa cu toata poluarea si praful din Galati
(off) - apropos de poluare - am fost cu masina undeva la munte cam o saptamana si in afara de insectele lipite in mers de masina , vreau sa zic ca a ramas curata iar in GL la max 3 zile trebuie spalata atat de praf cat si de particule marunte de la combinatul nostru drag

20 Iul 2007, 10:21

Cand am luat si eu masina, (sh), filtrul de aer de la motor era foarte murdar, la fel si cel de polen. Dopa ce l-am schimbat, sa vazut diferenta clara! Tragea mai bine, si baga aer mai bine in cabina! Asa ca, sunt intrutotul de acord cu verga_Cip - schimbati la timp filtrele fratilor!
Praf este peste tot!

20 Iul 2007, 17:29

$1 scrie:$2m observat si eu ca de cam 2 saptamani trage foarte foarte greu, pleaca de pe loc la 2000 de rotatii, nu are demaraj, etc, atunci cand pornesc aerul, am luat azi filtrele, maine fac un schimb de ulei si schimb filtrele, o sa vad dupa aia daca asta era problema..chiar ma intrebam care e legatura :P
sper sa nu aiba alta problema.



problem solved, se pare ca asta era, trage mai bine ca niciodata:)
un simplu schimb de filtre trebuia.
imi pare rau ca nu am avut un aparat foto cu mine la service, sa va arat cum arata filtrul de polen...dooooamne! ziceai ca e un copac infipt in el cat puf avea, nu mai zic ca era negru ca un taciune :P

22 Iul 2007, 21:14

nu vreau sa deschid un topic nou, deci:
ma incapatanez sa schimb singur filtrele; am ajuns la cel de motorina (tddi). am scos t-ul, cum naiba scot celelalte doua conducte? am vazut eu un soi de sigurante pe acolo, cum se preseaza sau care este shpilul?

22 Iul 2007, 21:35

$1 scrie:$2u vreau sa deschid un topic nou, deci:
ma incapatanez sa schimb singur filtrele; am ajuns la cel de motorina (tddi). am scos t-ul, cum naiba scot celelalte doua conducte? am vazut eu un soi de sigurante pe acolo, cum se preseaza sau care este shpilul?


Nu e mare inginerie. Cand ai scos T-ul, ai scos evident si siguranta aia de sarma in forma de fluture. La celelalte doua conducte trebuie sa apesi cu unghiile sau cu surubelnita pe urechile alea inguste de culoare galbena (la mine sigurantele sunt galbene) dinspre exterior catre interior si cand ai simtit ca au scapat trebuie sa le impingi in adancime ca sa iasa partea lata de pe partea opusa inspre exterior. Spilul este ca siguranta galbena este pe o sina bagata si traverseaza conectorul ala iar ca sistem de siguranta, unde raspunde pe partea opusa, are cele 2 urechi care sunt cu clik. Dupa ce siguranta aia a iesit in exterior (nu de tot, ea ramane inca prinsa acolo)atunci de abia poti scoate conducta (-ele).
Ai grija ca atunci cand montezi noul filtru, sa il umpli prin orificiul T-lui in prealabil cu motorina ochi si apoi sa pui mufa respectiva ca altfel o sa omori bateria dand la automat... Ideal ar fi sa si aerisesti instalatia prin intermediul unui injector, sa iasa aerul - asa zic specialistii dar sincer eu ultima data nu am mai aerisit si a mers fara probleme. Probabil nu prinsese mult aer in instalatie si s-a autoaerisit fara sa se manifeste in vre-un fel.
Multa bafta!

23 Iul 2007, 08:07

@ionascu: multumesc. asta era enigma, era clar ca pe urechile alea trebe sa apas, dar de impins nu impingeam... in seara asta il dau afara.
Răspunde