Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
26 Iul 2010, 21:23
Am doar un an de cand am carnet, si tot nu mi-e clar cum si cat de eficient pot folosi frana de motor. In principiu, de cate ori trec dintr-o treapta superioara de viteza intr-una inferioara, oricat de grijuliu as elibera amberiajul, masina smuceste putin, si trebuie sa compensez putin din acceleratie, simultan, ca sa evit asta. E normal?
Pe de alta parte m-am obisnuit sa calc putin ambreiajul si sa-l tin putin timp asa, pentru a reduce turatia in loc de a apasa frana de serviciu, mai ales cand ma pregatesc sa abordez curbe stranse, daca viteza nu e prea mare. Ma intreb: nu cumva fortez prea mult ambreiajul daca incerc sa tin cuplul la limita de debraiere prea mult timp? De cele mai multe ori combin apasarea delicata pe ambreiaaj cu frana de serviciu (simultam sau pe rand), mai ales cand cobor pante abrupte (bineinteles, dupa ce trec intr-o treapta inferioara de viteza), dar ma intreb, e bine asa? Instructorul meu nu prea s-a ostenit sa-mi spuna cum sa conduc pe serpentine, si a trebuit sa invat din mers. N-am avut niciodata probleme, n-am exagerat cu viteza in curbe, dar nici n-am luat-o ca melcul. Ma intreb insa daca tehnica mea "dupa ureche" e buna.
26 Iul 2010, 21:53
Nu ai cum sa folosesti ambreiaju ca pe o frana, mai bine o lasi in viteza sa faca frana de motor si calci finut frana daca vrei sa incetinesti putin.
26 Iul 2010, 23:13
Ca sa nu smucesti masina cind schimbi treapta inferioara, inainte sa eliberezi ambreiajul (deci dupa ce ai selectat) poti sa ciupesti acceleratia (sa sara cele 500-1000) de ture necesare. Sau cit e nevoie de la masina la masina. In cazul asta nu mai smuceste. Asta iti protejeaza ambreiajul pentru ca resincronizezi turatia cutiei cu cea a motorului, drept care socul e mai mic.
Merge si pe frinare, dar e complicat sa si frinezi, sa si accelerezi in acelasi timp.
Sfat prietenesc, dezvata-te sa ai masina debreiata, in special in curbe si nu mai debreia la vale. De asemenea nici nu debreia cind vrei sa frinezi. Masina trebuie sa aiba tractiune permanent.
Cind cobori pante abrubte si foarte abrubte, daca e groasa, bagi treapta I si o lasi sa coboare singura, fara sa calci frina (mai ales daca e zapada pe jos).
Tehnica ta cu debreiatul nu e buna, ca tot te intrebai.
27 Iul 2010, 00:08
@KorRedDevil: Singura situatie in care ar fi OK practica ta - la mersul in zone aglomerate si stramte (stradute prin cartier), unde viteza a doua trage prea repede si nu poti merge doar cu a intaia.
27 Iul 2010, 07:57
Daca nu te scapi de obiceiul de a merge cu ambreiajul semipatinat, o sa aiba viata foarte scurta, se uzeaza repede. In toate situatile (urci/cobori, serpentine/drum drept etc.) motorul trebuie sa ramana cuplat la roti pentru un control mai bun. In traficul de exterior se conduce mai eficient cu frana de motor decat sa te tot infigi in pedala de frana. Cand ai o situatie de urgenta unde trebuie sa franezi violent nu debraia concomitent cu franarea (pentru ca si frana de motor ajuta foarte mult), debraiezi doar cand motorul ajunge in zona turatiei de relanti (care si pentru treapta a 5-a inseamna 40km/h).
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.