Switch to full style
Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

deconectare acumulator - resetare computer?

24 Iun 2007, 22:57

stie cineva din proprie experienta sau din alte surse de incredere daca deconectez acumulatorul trebuie resetat computerul motorului??? am un prieten ce poseda un bmw la care daca schimbi bateria trebuie resetat computerul, daca nu se aprinde becu' de avarie motor din bord. la fel si la fiatul stilo al tatalui meu...

sosea uscata!

24 Iun 2007, 23:02

La Ford nu trebuie resetat nimic, doar ca in primii ~8Km motorul va merge putin ciudat pana cand ECU reinvata toate valorile...vezi ca scrie si in manual treaba asta...

25 Iun 2007, 05:29

nu uitati de codul pentru cd, sa-l aveti la indemana :)

28 Iun 2007, 02:18

Cineva imi recomanda mai acum ceva vreme ca dupa ce termin perioada de rodaj la masina sa fac o resetare din asta prin deconectarea bateriei. Poate cineva sa-mi confirme ca asta e o idee buna? Si as fi curios sa stiu daca a mai facut cineva asta si daca a simtit ceva diferente. Urmeaza sa ma duc la revizia de 15000 km si as vrea sa ii rog pe cei de la FordCSD sa imi faca ei operatiunea, contra cost eventual.

28 Iun 2007, 07:49

Ar avea o oarecare logica...
Pe perioada rodajului ai mers mai batranesete si ECU a invatat stilul asta de mers mai lenes...dupa resetare va reinvata valorile pt un mers normal...asta in teorie....

reinvatare ECU

28 Iun 2007, 13:00

Stiu ca ECU seteaza singur dupa ce-l conectezi la curent parametrii de functionare ai motorului - pe primii 8 km or so...
Din ce am citit pe forum pina acum, am inteles ca ECU se invata singur anumite setari in functie de stilul de mers. Dar scrie undeva in clar ca ECU modifica parametrii setati initial (in primii 8 km) dupa stilul de mers ? Ca eu am o banuiala ca el ii invata pe aia si cu ei ramine.

28 Iun 2007, 13:20

Uite ca nu mai gasesc acum unde citisem dar am retinut ca isi modifica in permanenta setarile in functie de stilul soferului, doar ca in cazul resetarii curba de invatare este mult mai mare :D

30 Aug 2007, 20:34

SE PIERDE DOAR CODUL RADIO.

PCM INVATA PARAMETRII IN FUNCTI DE STILUL DE CONDUCERE DAR TREBUIE MERS CU MASINA INTR-UN ANUMIT FEL .

DACA VA INTERESEAZA CUM , CAUT SI VA TRIMIT PROCEDURA.
SE FACE SI FARA DAR PE O PERIOADA MAI MARE DE FUNCTIONARE

CAT TIMP NU A INVATAT PARAMETRII LA TESTARE VA APAREA CODUL DE DEFECT
P1000 - PCM

Mod Edit: Te rog nu mai scrie cu majuscule.

31 Aug 2007, 00:35

Normal ca ne intereseaza :D

31 Aug 2007, 01:03

Mai jos este ceea ce se cheama "drive cycle" pt sistemul de management al motorului EECV care echipeaza Scorpio din semnatura. EECV se foloseste si in prezent pe Ford-urile mai noi:


"The EEC-V is a powerful system that monitors the engine constantly and adjusts the mixture and timing up to 7 times per second based upon the sensor values that it reads.

Whenever work has been done on the Engine or Sensors the EEC will take time to relearn it's optimum values. This process can be speeded up by following the recommended Drive Cycle - a process designed to help the EEC-V relearn all of the sensor values. Obviously it will do so without the full Drive Cycle - it just takes longer.

The recommended OBD II drive cycle begins with a cold start (with coolant temperature below 122 degrees F and the coolant and air temperature sensors within 11 degrees of one another).

NOTE: The ignition key must not be on prior to the cold start otherwise the heated oxygen sensor diagnostic may not run.


As soon as the engine starts, idle the engine in D for two and a half minutes with the A/C and front and rear window defrost on.

OBDII checks oxygen sensor heater circuits, air pump and EVAP purge.

Turn the A/C and front/rear defrost off, and accelerate to 55 mph at half throttle.

OBDII checks for ignition misfire, fuel trim and canister purge.

Hold at a steady state speed of 55 mph for three minutes.

OBDII monitors EGR, air pump, O2 sensors and canister purge.

Decelerate (coast down) to 20 mph without braking.

OBDII checks EGR and purge functions.

Accelerate back to 55 to 60 mph at ¾ throttle.

OBDII checks misfire, fuel trim and purge again.

Hold at a steady speed of 55 to 60 mph for five minutes.

OBDII monitors catalytic converter efficiency, misfire, EGR, fuel trim, oxygen sensors and purge functions.

Decelerate (coast down) to a stop without braking.

OBDII makes a final check of EGR and canister purge.

Test complete"

31 Aug 2007, 10:43

Pentru cei care au cutii manuale cum se face?
Răspunde