Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
09 Mai 2011, 11:53
Am asa: Ford Focus 2008 100CP, 1.6 Hatchback.
Problema 1 si 2: trepidatii volan 110 - 125km/h si masina trage usor dreapta dupa ce dau drumul la volan la orice viteza dupa 2-3 sec
Am folosit atat jantele originale indreptate cat si jante noi cumparate echilibrate. Cauciucurile sunt aceleasi, dar in stare buna. Directia a fost verificata si discurile de frana la fel.
Potentiala problema poate sa vina de la un rulment care trebuie sa-mi soseasca de la garantie? Aveam un zgomot ciudat in vit 1 cand viram si au constatat sa-l inlocuiasca.
Problema 3: Gropile si sinele de tramvai se simt in masina (masina e mai rigida dupa inlocuirea jantelor)
Desi dupa ce am luat mici gropi si denivelari jantele Dezent nu mi-au cauzat trepidatii marite (sunt mai bune decat originalele), dar acum simt orice sina de tramvai cand trec cu rotile din spate - in scaun si cand cu fata - in bord. De la ce sa fie ca doar suspensiile sunt aceleasi?
Rog rasp urgente ca trebuie sa ajung iar cu masina la Ford si nu stiu ce sa verific.
09 Mai 2011, 13:25
geometria ai facut-o?
se poate face si la altii, nu neaparat la ford
10 Mai 2011, 08:22
$1 scrie:$2eometria ai facut-o?
se poate face si la altii, nu neaparat la ford
Geometria e facuta acum o sapt.
10 Mai 2011, 08:45
Mi s-a intmplat sa fac geometria si nu au facut-o cum trebuie, desi era o firma cu pretentii. Incearca o noua verificare a directiei, daca nu sunt alte probleme.
10 Mai 2011, 12:54
Geometria, ai facut-o complet sau doar puntea fata??
10 Mai 2011, 14:06
Trepidatiile sunt de regula de la rotile neechilibrate sau echilibrate prost , poate o janta stramba.
Problema cu trasul stanga sau dreapta poate sa apara din cauza diferentei de greutate intre anvelopele de pe aceeasi axa , presiune inegala , o anvelopa mai uzata ca cealanta sau unghi fuga
Cu suspensia mai rigida , ai pus jante mai mari , daca da este normal , sau sa nu ai presiune prea mare in anvelopa.
11 Mai 2011, 20:27
Eu am acum mai recent niste trepidatii la volan numai la relantiu si se simte puternic la pornire atat timp cat este motorul rece.
Se aude si zgomot dar numai din interior, din exterior totul pare sa fie normal. Din interior se aude de parca atinge ceva de la motor (sau toba) in caseta de directie asa trepideaza si volanul, ceea ce nu facea pana nu demult.
Mentionez ca este Ford Focus 1.8 TDDI Turnier.
Daca ati mai intalnit asa ceva sau daca ati mai auzit de asa ceva va rog sa ma informati si pe mine pentru ca nu stiu sa localizez defectul.
Va multumesc!
12 Mai 2011, 08:17
verifica tampoanele care sustin motorul.
10 Iun 2011, 09:58
doua probleme la mondeo 2006/115cp/2000cm/diesel
1...am un tremut in volan cam la orice viteza....dar nu in fiecare zi....cauciucuri noi,am schimbat bieletele si pivoti si capetele de bara....am verificat discurile fata /spate...am schimbat placutele de frana[toate]....TREMURA DOAR CAND PUN FRANA...indiferent de intensitatea cu care o pun...dar nu in fiecare zi!!!!...nu-i dau de cap deloc!!!cineva mi-a zis sa verific nu stiu ce rulmenti de la amortizoare!!!!ce sa mai fac ca ma dispera???
2....pe spate,la denivelari mari sau mici ,se aude un bocanit ca si cand ai bate intr-o galeata goala......aia ce drac mai e????....multi zic ceva de tija din amortizoare!!!! asa o fi????multumesc anticipat!!!
10 Iun 2011, 10:52
pentru prima problema cel mai probabil discuriel de frana. cum le-ai verificat? esti sigur ca sunt OK?
pe spate daca nu au joc tijele de la telescop poate fi bucsile cap telescop.
10 Iun 2011, 11:09
le-am verificat la bdt giulesti.....au spus ca sunt ok....acum.....nu mai stiu cum sunt....le-am verificat acum 2 luni....
pe spate nu pot bate si aparatorile din plastic ale telescoapelor????
10 Iun 2011, 12:11
intreb cum au verificat discurile: cu mana un mecanic priceput a pipait si a spus ca sunt ok?
pe spate poate fi si aparatoarea de plastic daca e desprinsa de pe bucsa cap telescop. asta poti u verifica cand ridici masina pe cric sau chiar si asa daca ajungi cu mana la aparatori.
la mine cand am avut zgomot asa cum descrii u " bataie ca intr-o galeata'' au fost bucsile cap telescop , am schimbat 3 ca una dupa o saptamana s-a rupt de tot si batea mai tare decat cele vechi
10 Iun 2011, 12:15
Pe spate poate iti fac probleme bucsele de la bara stabilizatoare, iar la frine posibil cand au inlocuit discurile sa nu fi curatat bine flansa pe care stau... sau verifica daca sunt stranse bine piulitele de la capatul planetarei (daca nu sunt stranse bine au obiceul sa se desfaca).
10 Iun 2011, 13:19
va multumesc mult si.....o sa ma duc sa rectific discurile.....am mai si comandat cei 2 rulmenti de la amortizoare [fata]....cand suceam pe loc de volan se auzea pac.pac,pac...acolo si se simtea si cu mana pe telescop[la piulita sus]...asta e...schimb ce o fi de schimbat ...are 5 ani si nu am schimbat nimic la ea.....in afara de ce am spus mai sus....acum o luna....multumesc si ....va anunt ce drak am facut ....
pe spate o sa schimb toate bucsile si poate scap de "sunetul ala de galeata "....mersi frumos!!!
discurile le-au verificat cu...aparatele lor si mi-au dat scris ca au o bataie normala de 0.017....ceva de genul asta....dar...le rectific....in pedala NU SE SIMTE ABSOLUT NIMIC!!!!e belea mare cu trepidatul asta.....o apuca asa cand si cand
ieri trepida....azi dimineata i-am dat talpa si....nu a mai facut..cred ca o sa shimb...masina!!!! salutari la toti!!!
28 Iun 2011, 10:48
Revin si eu cu update-uri ...ca doar e postul meu...
Am facut mai multe verificari service intre timp la BDT crangasi.
Constatari:
1. Geometria (fatza si spate) a fost facuta de 3 ori intr-o saptamana si de fiecare data a trebuit indreptata. Ce draq am masina din plastic (3 ani si 30.000 km)?
2. Au fost inlocuite rotile cu unele complet noi pentru test. Trepideaza mai putin, uneori abia vizibil, dar se simte la mana si are acelasi ritm sacadat. Cum draq cu roti noi noute de la o masina din showroom? Alte teste cu alte randuri de roti - acelasi rezultat
3. Masina trage in continuare usor dreapta chiar daca vad ca se forteaza din geometrie sa o indrepte spre stanga, dar sa ramana pe verde. E normal asa ceva?
4. Jantele Dezent au fost zgariate in zona prezoanelor cand au schimbat rotile. Urmeaza sa primesc bani, sau o varianta de jante originale?
5. Bara din spate zgariata in 3 mici locuri - putin vizibil - banuiesc ca o revopsesc
6. Dupa ce le-am zis ca pot sa faca testare de drum fara sa fiu de fatza, seara am observat ca trepidatiile erau mai mari si masina avea urme de noroi la aripile din fatza.
In concluzie am niste probleme serioase cu serviceul BDT care imi spune ca masina e ok sa trepideze usor si sa traga dreapta de la drum. Daca aveti sfaturi la cele de mai sus, apreciez. Pana atunci ii pun s-o dezmembreze de la volan la roti, daca nu sunt in stare sa vada ce are, ca e inca in garantie. Vad ca o iau mai stricata decat o aduc. Prima sesizare de tras dreapta o am dupa revizia anuala tot la BDT - e posibil ca sa schimbe piese? - nu m-as mira dupa ce am patit cu ei pana acum.
Ce ar putea fi ca stau cu masina in service 5 zile pe saptamana si nimeni nu stie ce are. Regret ca am luat Ford.
20 Iul 2011, 20:11
si eu am avut aceeasi problrma planetarele. la gropile din romania...
21 Iul 2011, 16:33
Am sa revin si eu cu problema ridicata mai sus. Am intarziat pentru ca intre timp, a trebuit sa rezolv o alta problema care mi-a dat mare bataie de cap.. bateria

, acum am o baterie noua si buna si trebuie sa reiau problema cu "trepidatiile in volan la relantiu".
Se pare ca nu este nici un tampon la motor, le-am verificat si toti mi-au spus ca sunt bine mersi, acum mi-au mai ramas 2 cauze posibile : 1) poate sa fie din calculator PCM, pentru ca am lasat-o mai demult fara baterie mai mult de 24h si este posibil sa fi "uitat" codurile de la injectoare inscrise in PCM, de aici motorul acum are o turatie de relantiu ceva mai mica si posibil ca nu mai este nici echilibrat ceea ce se resimte doar la relantiu, si 2) altcineva mi-a mai zis ca poate sa fie de la ambreaj sa fie ceva "ovalizat" si sa faca aceste trepidatii numai la relantiu sau cand ambreajul este decuplat.
Acum la varianta 2) cred ca este mai putin probabil deoarece s-ar schimba ceva la trepidatii cand calci ambreajul.. ori el face la fel pana cand cupleaza ambreajul si motorul ia sarcina si ajunge la peste 1000rpm apoi merge OK.
La varianta 1) probabilitatea sa fie asa este foarte mare deoarece spun cei de la FORD in TIS ca, Computerul de bord -PCM, reinvata caracteristica cuplu-turatie-putere la motor dupa ce a suferit a astfel de "stergere de memorie" si recomanda ei acolo si un ritual de "revenire" la caracteristica normala, adica dupa nealimentarea PCM trebuie sa pornesti motorul si sa il tii turat si stabil la 1200rpm in gol 3 min apoi pornest si faci un "traseu de oras" (cu porniri, opriri la intersectii, demaraje scurte, mai prelungi cam 10-12km), ca mai apoi sa faci si un traseu lejer la viteza in afara orasului si probabil sa utilizezi toate vitezele, cam 16-20km, dupa care poti sa consideri ca "si-a revenit".
Eu am facut (aproximativ) si acest ritual si acum rulez de cateva luni dar tot nu si-a revenit cu relantiul. Banuiesc ca trebuiesc reinscrise niste date caracteristice fiecarei masini in parte, ma refer la acele coduri poansonate de pe injectoare si eventual verificat (soft) caracteristica sau eventual unghiul de avans care il da PCM-ul la pompa de injectie si care la relantiu trebuie sa fie altul probabil, motiv pentru care si turatia la relantiu este mai mica.
Va multumesc si poate ma indrumati la un specialist in software PCM.
01 Aug 2011, 23:43
am facut aici in madrid revizia la masina inclus si la motor.miau spus ca rotzile sunt bine centrate si ca sunt toate in regula,dar tot asa patesc si eu cand merg cu viteza mare 110-140 imi trepideaza volanul.e posibil ca din cauza cablului de airbag sa nu poata calc sa faca revizia la motor?mai am o mica problema cu plecarea de pe loc cu a intaia si cand bag in viteza a doua,se zdruncina masina ca si cum as avea putzina benzina.am schimbat bujiile si am pus aditiv in benzina.
04 Aug 2011, 11:10
Update:
1. Intre timp mi-au zis ca n-au ce sa faca cu trepidatiile. M-am hotarat sa merg la un mecanic independent sa vad ce are si apoi sa ma duc peste ei
2. un plus: Mi-au revopsit bara din spate (pe care o aveam zgariata de mine pe stanga si dreapta dar si 2 puncte facute de ei cat a fost in service - indiferent ca o am zgariata nu e normal sa o atinga si ei). S-a rezolvat cu ea. Am vz si 1 puncti mic pe manerul de la usa sofer dar nu am mai cerut revopsire si acolo. Estimativ, masina de vopsit complet e vreo 60 mil...
3.Mi-a venit al doilea rulment de flansa amortizor pe fata dreapta din garantie si a fost inlocuit. Nu stiu daca era de la el sau de la ce au facut cand l-au schimbat dar trepidatiile as scazut considerabil, acum fiind doar foarte usor sesizabile. Probabil cand o sa echilibrez rotile la vulcanizare ok si nu la ford or sa dispara. Pana atunci, e ok asa, sunt bucuros ca s-a rezolvat in mare desi am facut vreo 10 vizite la reprezentanta cu bani si timp pierduti.
12 Iun 2012, 12:09
Acum sa inchei cu postul anterior ...
Problema cu vibratiile cat motorul este rece am rezolvat-o dar partial: am fost la un mecanic
si mi-a schimbat un tampon motor si anume "jugul" acela inferior care preia momentul de rasucire
al motorului si au disparut trepidatiile din volan si bord.
Acum se mai aud infundat dar de undeva pe la sasiu si tot mai trepideaza dar nu asa.
Mai am o intrebare, stie cineva cum se apreciaza tamponul hidraulic de suspensie de la motor
pe partea unde sunt curelele, ca practic se prinde de blocul motor linga pompa de apa.
Cand este bun si cand NU mai este bun de nimic ?
Cum se verifica ? Este cumva o cota sau o distanta NORMALA/ANORMALA sau suspensia esteTERMINATA,
intre "urechea" aceia care se prinde pe motor si piesa de prindere pe sasiu este cumva o distanta
normala/anormala ? ca la mine incap degetele complet in partea superioara, oare este "lasat"?
Multumesc mult
Liviu Turturica
02 Aug 2012, 20:29
Am si eu probleme cu volanul , trepideaza la franare .Am schimbat discurile ( BREMBO )si placutele si nu a mai vibrat la franare . Dupa 6000 km a inceput iar sa vibreze volanul la franare . Am schimbat din nou doar discurile ai am pus ATE .Nu a mai vibrat o perioada dar acum dupa 4000 km a inceput iar sa vibreze la franare. precizez ca vibreaza doar cand franez de la o viteza mai mare de 100 km /h . Nu stiu ce naiba sa i mai fac .AM un pic de bataaie la caseta de directie , sa fie aceasta problema .... Care stie sa mi dea si mie un sfat .... Va multumesc
02 Aug 2012, 20:36
discurile se descentreaza la franarea intensa pe apa, ele se imcalzesc si in contact cu apa se deformeaza
12 Dec 2013, 19:00
salut, am si eu o problema la un ford focus mk1 combi, de ceva timp la denivelari imi batea ceva pe dreapta fata, cand trageam stanga, dreapta de volan la rece sau cu motorul pornit imi batea ceva. m-am dus cu ea la un service si le-am spus ce problema am. si mi-au zis k e flansa la amortizor, iar la volan k sunt pivotii, buun, le-am cuparat , m-am dus tot la ei le-am schimbat si nimic, aceleasi rezultate. ma puteti ajuta si pe mine cu un sfat?
26 Iun 2014, 14:08
discuri ovalizate
21 Dec 2014, 09:41
Planetara dezaxata, a fost recent umblat la pivoti sau planetare? cauta pe forum, gasesti multe topicuri cu acest subiect.
28 Dec 2014, 07:34
Salut.
Aceiasi problema am avut si eu cu discurile ovalizate in maxim 6000 km.
Am schimbat 4 randuri de discuri.
Schimba placutele de frana ele sunt problema sunt prea tari si incalzeste discul prea tare eu am cumparat placute ate si discuri brembo si nu mai am niciun fel de problema.
O zi placuta
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.