Switch to full style
Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

Ce trebuie sa stim cand schimbam cureaua de la pompa de apa

19 Sep 2007, 00:28

Salutare!
Nu prea imi place cum arata cureaua mea de la pompa de apa (prezinta crapaturi) si as dori sa o schimb. M-am interesat pe la sectiunea vanzari si cam toti recomanda sa se schimbe toate agregatele de pe acolo : role intinzatoare, role de ghidare etc care in total te duc la niste sume de vreo 500 ron. Poate ca ei zic asa ca au interes sa si vanda dar eu vreau niste pareri obiective din partea voastra. Am aruncat si eu un ochi la masina pe la rolele alea si am vazut ca sunt metalice, cu caneluri si se prezinta in stare buna. Nu-mi dau seama de ce trebuiesc schimbate toate, in conditiile in care sunt destul de scumpe, pe cand doar cureaua ajunge pe la 50-70 ron.
Nu ma intelegeti gresit, nu contrazic pe nimeni, a fost doar parerea mea personala de fost Daci-st. Vreau doar o explicatie logica si fundamentata la problema mea si mai ales un scurt desfasurator (cu explicatii) privind operatiunile de schimbare a curelei respective. Nu am mai facut niciodata asta (altele le-am facut fara sa am experienta anterioara si am reusit) si am ambitia sa o fac singur si de data asta dar am nevoie de invatamintele voastre.
Va multumesc foarte mult!
Cu stima...

19 Sep 2007, 01:11

Deci...intinzatorul se verifica daca e ok, are "putere" de intindere si rola se invarte usor, fara "intreruperi". daca totul e ok, NU se schimba (conform TIS)
Rola de ghidaj si cureaua se schimba impreuna.

Rola 95 Ron, curea 65 (gates este cureaua) preturi estimative... (nu originale MotorCraft).
Intinzatorul e vreo 320 Ron.

Bafta

LE: sorry, preturile sunt de Focus (acum am vazut ca ai mondeo)
Ultima oară modificat de verga_Cip pe 19 Sep 2007, 11:06, modificat 1 dată în total.

19 Sep 2007, 10:30

Exista numai rola pentru intinzator.Se schimba toate pentru ca manopera este aceeasi.

19 Sep 2007, 11:46

este relativ usor de schimbat cureaua
cu o cheie de 13 desfaci surubul care tine rola intinzatoare
o dai jos , schimbi cureaua si montezi rola inapoi
la montaj vezi ca rola are o urechiusa de ghidare
odata rola data jos poti sa-ti dai seama daca trebuie schimbata ,: joc, se invarte cu hopuri , arc slab

19 Sep 2007, 23:28

Din ce spuneti voi este relativ simplu de schimbat ... nu-ti trebuie facultate ci doar putina indemanare si atentie. Nu e nevoie se pare de ceva reglaje pretentioase. Totusi, daca nu sunt prea pretentios, are cineva o schema de prin manualele acelea sa-mi fac o idee care e rola de ghidaj, care e rola intinzatoare... ?
Si nu se pune problema ca manopera costa la fel indiferent daca schimb totul sau partial, v-am spus ca vreau sa le schimb personal, cu manutele astea doua... deci costul manoperei = 0 ron.
Multumesc anticipat!

PS: Forumul asta este extraordinar. Putem deschide chiar si un service ... on-line. Are cineva firma ? :lol:

19 Sep 2007, 23:52

uite aici...poate iti e de ajutor...
Fişiere ataşate
curea1.JPG
(114.22 KiB) Descărcat de 986 ori
curea2.JPG
(89.49 KiB) Descărcat de 986 ori

20 Sep 2007, 00:03

Multumesc mult verga_Cip!
Imi va fi cu siguranta de ajutor dar cand voi schimba acea curea. Asta este cea de la pompa de injectie, compresorul de AC... Eu vreau sa schimb cealalta curea, cea de la pompa de apa! Asa ca te rog daca poti sa mai faci un efort sa cauti schema de la cureaua care ma intereseaza si sa mi-o trimiti.
Multumesc anticipat si scuze daca am fost ambiguu!

20 Sep 2007, 00:05

pai nu discutam despre schimbarea curelei de la pompa de apa ?
in poze este cureaua de agragate ( alternator , clima , etc. )

20 Sep 2007, 00:11

Exact! Eu vorbeam de cureaua de la pompa de apa! Poate verga_Cip este amabil in continuare si imi trimite schema de care am nevoie!

20 Sep 2007, 00:16

Eu am schimbato la 160.000 km cum trebuie si nu a fost nevoie rola intinzatoare fiindca era buna (sistemul de intindere este un simplu arc).
Aceeasi poveste si la Mondeo fratelui meu si am bele au peste 200.000 km (reali).
Ultima oară modificat de titocus pe 20 Sep 2007, 00:24, modificat 1 dată în total.

20 Sep 2007, 00:17

pai cureaua de agregate actioneaza si pompa de apa.
schema este buna

20 Sep 2007, 00:20

nu stiu exact cum este la focus dar la mondeo pompa de apa este in partea opusa
este o curea mica

20 Sep 2007, 09:53

Este o curea mica...asa e...insa motorul e de 2.5!!!!
Fişiere ataşate
mondeo.JPG
(76.67 KiB) Descărcat de 950 ori

20 Sep 2007, 10:35

nu este nici poza asta buna
are mondeo tddi , 116 cp
pe curea este rola de la pompa + inrinzatorul + o rola mai mare care cred ca comunica cu axul cu came
tot angrenajul este in partea dreapta a motorului ( cu stai cu fata la motor )
poza buna este cea de la postul lui @ titocus , ultima

20 Sep 2007, 10:50

Se prea poate...eu in TIS am gasit doar asta legat de pompa de apa (nu cum se pune o noua pompa, care e altceva).

Titocus, poate reusesti tu mai bine...am si eu limite.

20 Sep 2007, 11:04

@ verga cip ---- intotdeauna intentia conteaza !

20 Sep 2007, 11:10

Am schimbat de curand cureaua de agregate la Mondeo TDCi si pot sa spun ca nu am vazut pompa de apa.

Pentru diagnosticarea rolelor trebuie sa dai jos cureaua si sa le cauti usor, pe fiecare in parte. Blestemul e la rola din spate , care nu iese fara alternator.
Intinzatorul cere indemanare sau o scula speciala pentru armare, e spatiul foarte mic. Daca rola intinzatorului nu are uzura, nu cred ca se justifica schimbarea. Costul e destul de mare, 340 Ron.
Ce pica la 150000km e fulia, care mai nou e din doua bucati si prezinta uzuri mari in sarcina (AC).

20 Sep 2007, 12:23

Mondeo 2.0 diesel are 2 curele..una mare la clima alternator si fulia vibroken, si una mica la pompa de servo si pompa de apa care se afla pe partea cealalta a motorului...stiu sigur ca intinzatorul de la cureaua mica e fff scum adica 500-600 de roni

20 Sep 2007, 13:31

La diesel aceasta curea este o singura rola care este de fapt intinzatorul curelei.

20 Sep 2007, 13:36

corect !!

20 Sep 2007, 18:34

Dragi prieteni!
Acum am venit de la servici si am deschis calculatorul. Vad ca v-ati razboit, nu gluma in absenta mea...
Vad ca unii colegi ori nu au fost atenti la ce am scris eu ori s-au uitat la scheme de la alte motoare. Titocus are dreptate, a postat poza cu cureaua de la pompa de apa/servo, exact de ce am eu nevoie si ii multumesc inca odata.
Deci motorul meu este de 2,0, 116 caluti si vreau sa schimb cureaua cea mica de la pompa de apa care este situata pe latura dinspre sofer a motorului. Cureaua de care vorbea gedan si altii este de pe latura cealalta si intradevar angreneaza alternatorul, compresorul de AC si pompa de injectie. Bine ca e noua (asa am cumparat masina) si nu trebuie sa o shimb ca vad ca e chinuiala mare dupa cum spune el. Stati linistiti, nu e nicio problema ca le-ati incurcat. Cel mai mult conteaza omenia (din ce in ce mai rara in ultimul timp) de care ati dat dovada sarind in ajutor. Va multumesc pentru gest!
Acum nu mai astept decat o zi mai insorita (acum la Braila doar ca nu ploua) sa pot sa scot cureaua si sa verific rolele peacolo ca sa stiu la ce fac comanda si sa ma apuc de treaba.

@ Asgard: mai nou se pare ca s-au mai ieftenit intinzatoarele. Zilele astea am primit pe forum un pret de 360 ron (SKF Germania). E aproape ... jumatate de pret din ce stiai tu...

Oricum, stati pe aproape ca am de gand sa fac si poze cand voi demara actiunea "cureaua" si o sa va tin la curent.
Va multumesc tuturor inca odata, sunteti bestiali!

Re: Ce trebuie sa stim cand schimbam cureaua de la pompa de apa

11 Oct 2010, 14:21

Salutare,

Vreau si eu sa schimb cureaua asta mica de la pompa de apa si servo directie, are cineva o schita sau un manunal bun,ca nu am gasit nicaieri una manual de service pentru masina asta.- Ford mondeo 2.0 tdci. 2004

Multumesc.

M
Răspunde