Switch to full style
Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

Viata bujiilor incandescente

17 Noi 2007, 12:29

Intr-un alt topic am solicitat o informatie privind durabilitatea bujiilor pt diesel, dar nu am primit raspuns.
Am tot citit ba ca se aprinde ,ba ca nu se aprinde spirala din bord.Nu stiu ,doar ca la mine se aprinde si acum ca si vara,1-2-3 sec, cam pina se sting toate becurile care trebuie sa se stinga.Mai ales ca sunt arse toate(urmeaza sa le schimb). Problema e ca le-am schimbat fix acum un an si s-au si ars deja. Erau Febi, germane. Nu ar fi trebuit sa ma tina mai mult ?
Am facut un test: dupa ce se porneste motorul , bujiile sunt DIN NOU alimentate cu tensiune cca15-20 sec.
Exista ceva gen timer sau un termostat care sa limiteze alimentarea daca nu e nevoie(vara)? Nu stiu insa daca vara mergea curent la bujii sau doar in bord se aprinde "spirala".La voi se aprinde si vara?
Mersi pt rabdare. Astept pareri. Salutti!

17 Noi 2007, 17:44

la mine se aprinde cand pun contactul, apoi se stinge impreuna cu toti martorii de bord, mai putin presiunea la ulei, bateria, martorul antipoluare (si frana de mana :) ) care se sting cand porneste motorul

17 Noi 2007, 18:54

OK si mersi. Alte pareri ?

17 Noi 2007, 22:25

La mine erau arse toate la 170.000 km.
Presupun ca la stilul de mers mai mult in oras cu porniri dese tin cam jumatate. Depinde de noroc.

18 Noi 2007, 16:35

Da,condus aproape numai in oras.Dar in nici 10.000km (din care un drum de"mare'-2000km),sa se arda toate 4? Sau Febi e o marca ....dubioasa?

18 Noi 2007, 18:02

$1 scrie:$2a,condus aproape numai in oras.Dar in nici 10.000km (din care un drum de"mare'-2000km),sa se arda toate 4? Sau Febi e o marca ....dubioasa?

De Febi nu am auzit pana acum sincer sa fiu. Poate nu sunt destul de cunoscator :roll: .
Bujiile originale la Mondeo sunt Beru.
E posibil sa ai probleme cu releul care le comanda la pornire sau cu ceva senzor de temperatura (CHT sensor). Probleme in sensul ca ar putea sa le tina cuplate prea mult. 15-20s e cam mult pt. un motor cald.
La mine se aprinde si vara spirala dar se stinge odata cu celelalte becuri din bord (vara), iar cand e frig se stinge mai tarziu.

18 Noi 2007, 18:23

Asta e valabil la Mondeo 3 diesel:
The glow plugs are located in the side of the cylinder head and aid engine starting and efficiency. The glow plugs and the glow plug indicator lamp are controlled by the powertrain control module (PCM).

The glow plugs preheat the combustion chambers, which aids cold starting. During the preheat stage, the PCM receives an engine temperature signal from the cylinder head temperature (CHT) sensor and this determines the preheat time. The lower the temperature, the longer the preheat time. There is a maximum preheat time of 8 seconds at -20şC or lower. At temperatures above 80şC there is no preheat phase.

Once the engine has started, the glow plugs enter an after-glow phase. The after-glow phase helps to improve idling and reduce hydrocarbon emissions through more efficient combustion just after starting. The after-glow phase only operates at engine speeds below 2500 RPM, above that, the after-glow phase is interrupted to increase the durability of the glow plugs. There is a maximum after-glow time of 30 seconds at -20şC or lower. At temperatures above 50şC there is no after-glow phase.

18 Noi 2007, 21:48

Mersi ca ai cautat astea pt mine.Nu le am f. bine cu english-ul.Cu acel preheat:nu a stat niciodata 8 sec,dar nici nu a fost asa frig.Se stinge (cam) odata cu celelalte becuri.
Am incercat cu a unui coleg , si diferenta a fost ca la a lui a stat cam cu 5 sec mai putin(ambele motoare reci) - dupa pornire.Deci 15 la el (2003) si 20sec la mine(2000).Mersi
Le:ai numele derivat din numele de utilizator? PM
Răspunde