Help/Troubleshooting

Care sunt "limitele" unei diagnoze pe tester?

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

Care sunt "limitele" unei diagnoze pe tester?

Mesajde liviu68 » 08 Iul 2007, 19:21

Deschid acest topic intrucat nu-mi dau pace cateva probleme:
- cat de precisa este o verificare pe tester si care sunt limitele ei?
- depinde verificarea exclusiv de aparatura sau conteaza experienta, atentia, rabdarea celui care interpreteaza datele?
- care sunt problemele (importante) care nu pot fi identificate pe tester?
- este obligatoriu ca dupa ce ai platit o verificare pe tester sa primesti un rezumat al datelor?
- daca un service detine un tester pentru ford si se presupune ca este atent si amabil, desi nu are poate foarte multa experienta pe Forduri, atunci in mod sigur poate sa identifice o problema de functionare a motorului?
Sunt convins ca raspunsurile la intrebarile de mai sus ne pot ajuta sa ne descurcam in hatisul de service-uri si sa alegem corect. Eu m-am lovit de asmenea probleme la doua din service-urile cu renume din Bucuresti care nu au fost instare sa identifice cu exactitate o problema aparent de alimentare-injectie, motiv pentru care eram pus in situatia sa inlocuiesc foarte multe piese costisitoare.
In mod particular ma intereseaza daca pe tester pot fi identificate cu precizie defectiunile si, implicit, piesele care trebuie inlocuite atunci cand un motor (TDCI) nu functioneaza cum trebuie: variatii turatie relanti, pierdere de putere, sincope in functionare, vibratii etc.
Ford Mondeo Ghia Tournier 2.0 TDCI 131CP
an 2003
liviu68
 
Mesaje: 143
Membru din: 28 Mai 2007, 14:22
Localitate: Bucuresti

Mesajde Ecstaz » 09 Iul 2007, 09:53

Daca verificarea este facuta cu un soft Ford ala iti poate identifica probleme de functionare a motorului, de ex, daca iti vine curent bun la injectoare, daca au debit cum trebuie daca turatia este buna, daca un sensor mai da alarme false etc. Deci pe tester poti vedea cam 90% din functionabilitatea motorului. Iti dai seama ca nu poti vedea lucruri mecanice cum ar fi uzura pistoanelor si alte chestii. Nu stiu daca iti poate arata si rata de compresie sa vezi cat de muncit e motorul. Personal nu am vazut un soft Ford, dar am vazut unul Dacia. Acolo iti arata niste valori pe care trebuie sa le interpretezi si pe care cam trebuie sa le stii pe dinafara. Fiecare soft are tutorialul lui, dar daca te apuci sa il inveti cu testerul pe masina cam imbatranesti. Valorile difera de la motor la motor, la fel si codurile de eroare. Asa ca cel mai indicat ar fi sa te duci la un service Ford. Stiu ca nu sunt oameni de incredere, dar daca ai rasfoit forumul s-a deschid unul nou, se numeste Ford CSD, care se pare ca este OK. Pana acum oamenii au fost multumiti de servicii.
Recomandarea mea...orice ar fi mergi pe mana specialistilor. Ar fi pacat sa iti zica ca ai cine stie ce probleme (un service de cartier) si sa schimbi pe banii tai multe piese degeaba. Acelasi lucru se poate intampla si la un service Ford, dar una e sa ii tragi pe aia la raspundere si alta e sa ii tragi pe aia de la colt la rasoundere.
My ride: Ford Mondeo 2003 1.8L 125HP (gas)

Sa aveti o zi FORDmidabila.
Avatar utilizator
Ecstaz
Gold Member
 
Mesaje: 721
Membru din: 08 Mai 2006, 16:14
Localitate: Somewhere in Bucharest

Mesajde Mihai L » 09 Iul 2007, 10:14

Cand am fost eu la service la CSD inca nu aveau om la tester, dar il asteptau in 1-2 saptamani sa vina...
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde haryhary » 09 Iul 2007, 10:36

mergi la CSD, acum au om la tester si inca unul bun! eu am fost acolo joi sa-mi verific instalatia de AC. oamenii sunt super...mie asa mi se par. am discutat cu patronul, omul vrea sa faca treaba buna si da dovada de profesionalism si mul bun simt. fata de ce parere eveam eu despre reprezentante Ford in Romania....CSD suna a profesionalism! Apropos...eu sunt vecin cu ei...sincer nu vreau sa le fac reclama gratuita...n-am nici un interes, dar sper sa nu ne dezamageasca!!!
Mondeo, TDDI, 90 CP. 2003
haryhary
Member
 
Mesaje: 260
Membru din: 02 Oct 2005, 00:30
Localitate: bucuresti

Mesajde bll » 11 Iul 2007, 15:17

Testarea se face de catre calculatorul incorporat in masina (de exemplu EEC IV sau V s.a.m.d si asa mai departe). De exemplu in Sierra este un calculator cu Intel 8086 (ca si la primele PC-uri ) :D In masini mai noi sunt calculatoare foarte performante, genul Pentium IV.
Acest calculator primeste si interpreteaza semnalele de la senzori, deci iti dai seama de aici ce poate diagnostiza si ce nu. Intrebarile de genul daca trebuie schimbate telescoapele :lol: nu prea se pot raspunde din teste.

Testele sunt efectuate de calculatorul masinii, testerul nu face altceva decit citeste datele trimise de calculator si le afiseaza. De aici rezulta ca un test ar trebui sa fie foarte ieftin, max. citeva zeci de RON.
Atentie, pentru fiecare masina sunt mai multe teste, cel putin trei dupa cite stiu:
1) Listeaza erorile din memorie.
2) Mersul la relanti
3) Test dinamic, adica prima data la relanti si pe urma la turatii mari. Asta ca sa vada daca senzorii dau semnale corecte, in plaja de valori asteptata.

In modele mai noi exista soft care porneste automat tot scenariul de test si il efectueaza singur, softul inclus este specific pentru fabricant si model.

Din cele de mai sus rezulta ca testarea nu are de-a face cu persoana care le face, eventual daca acesta este un magar care nu se pricepe... am intilnit destui la service care nu prea le aveau cu komputerele.
Ford Sierra 2.0i SOHC 74kW CAT N4 BNG
bll
Ford Freak
 
Mesaje: 177
Membru din: 17 Ian 2007, 17:51
Localitate: Cluj-Napoca

Mesajde liviu68 » 11 Iul 2007, 20:37

puteti sa-mi spuneti unde este CDS?
Ford Mondeo Ghia Tournier 2.0 TDCI 131CP
an 2003
liviu68
 
Mesaje: 143
Membru din: 28 Mai 2007, 14:22
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mihai L » 12 Iul 2007, 06:32

$1 scrie:$2uteti sa-mi spuneti unde este CDS?


CSD... Este in Pipera; da un telefon acolo si iti explica (gasesti la sectiunea Dealeri Ford un topic cu CSD si acolo ai telefoane de contact - daca nu, ai si pe site-ul ford.ro la sectiunea Service).
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

tester

Mesajde fordSV » 05 Aug 2007, 13:04

Sal la toti.Trebuie sa va spun ca lucrind exact in acest domeniu,exista o varietate intreaga de aparate de citit parametrii si codurile de eroare la o masina.Aparatele de producator sunt cele care au profunzimea de scanare cea mai mare si cu care se pot efectua toata gama de operatiuni autorizate pe gama de masini a producatorului respectiv.Lasind la o parte varietatea acestor aparate,trebuie sa o spunem frans ca ele nu reusesc decit sa ofere o citire de date ,date care trebuie interpretate de cel ce foloseste aparatul.Aici intervine omul si experienta profesionala.Cel ce utilizeaza aparatul trebuie sa fie de departe cel mai bun meserias din service,si sa stie de la electronica avansata pina la prezonul de la roata.Diagnosticarea unui defect al masinii este un proces complex ce tine exclusiv de experienta celui ce face diagnoza,de universalitatea de cunostinte ce le poseda si nu in cele din urma de abilitatea de a mai intreba si de a comunica si cu altii implicati in procesul de diagnoza si reparatie,lucru care in majoritatea cazurilor nu se intimpla(eu sunt cel mai tare,cum sa intreb,nu?).Listarea de defecte la cerere nu duce la nimic,iar parametrii dinamici nu se pot imprima(de aia se numesc dinamici :) ),si de asemenea nici stimularea pecuniara a celui ce raspunde de aparat poate sa nu duca la nimic,daca experienta lui=0.Eu am 15 ani de lucru in domeniu si tot timpul am de invatat cite ceva,si sunt constient ca nu pot oferi o solutie valabila 100% in anumite cazuri.Mai exist si o lege nescrisa aceea ca indiferent cit e de frumos service-ul pe dinafara sau dinauntru,OMUL este cel care lucreaza,iar daca patronache vrea sa angajeze numai cu salarii de kk specialisti,asta nu se poate,lucru ce se traduce direct in gradul de pregatire profesionala si randamentul muncii.Oricine lucreaza la o masina de peste 20000 de euroi,are pretentia sa fie platit k lumea.Daca ai norocul si nimeresti omul care trebuie acesta ar trebui sa-ti poata repara masina si fara a face mai intii un spectacol de 2-3 ore cu vre-un laptop in mina(care obligatoriu se plateste,asta fiind 100% impusa de dom patron ca sa mai scurga niste bani).Reparatia cinstita tre sa fie si obiectiva.In multe cazuri am stat 3-4 zile pe o masina ca sa vad ce problema are ,dar de taxat am taxat 5 ore manopera,fiindca clientul nu e vinovat de faptul ca sunt eu neinspirat,sau nu am mai intilnit asa ceva decit la masina lui.Deci concluzionind totul depinde de cel ce utilizeaza aparatul de diagnoza si de abilitatea lui de a interpreta pe baza experientei acumulate datele citite.
"CLIENTUL NU ARE CE CAUTA IN SERVICE,ESTE IN INTERESUL LUI!"
FORD MONDEO MOD 2004,TDCI 131CP
fordSV
Ford Freak
 
Mesaje: 120
Membru din: 04 Ian 2007, 15:01
Localitate: SUCEAVA

Mesajde verga_Cip » 05 Aug 2007, 14:32

fordsv, faci diagnoze la masina?? privat vreau sa spun .... ca eu am drumuri prin SV...
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde fordSV » 05 Aug 2007, 19:50

Sal!lucrez la alta firma,si nu am aparat la mine care sa citeasca protocolul de comunicatie de pe ford.desi folosim citeva motoare in comun.Daca as fi avut un WDS eram boier...
"CLIENTUL NU ARE CE CAUTA IN SERVICE,ESTE IN INTERESUL LUI!"
FORD MONDEO MOD 2004,TDCI 131CP
fordSV
Ford Freak
 
Mesaje: 120
Membru din: 04 Ian 2007, 15:01
Localitate: SUCEAVA

Mesajde vctoras » 06 Aug 2007, 16:32

Revin cu o intrebare mai veche si anume daca un tester poate sa indice la TDDI defectiunea la un injector.Mi-au spus cei de la Ford Craiova ca as avea injectoarele 2 si 4 care nu functioneaza corect la relanti.
Ford Focus 1.8TDDI 90Cp,2000
vctoras
Gold Member
 
Mesaje: 537
Membru din: 02 Iun 2006, 12:54
Localitate: Motru
VIN: WF0NXXGCDNYL74053

Mesajde Officer » 06 Aug 2007, 16:38

http://www.auto-diagnostics.info/ford_wds2000

Am vrut sa propun sa cumparam un wds pt forumisti dar se pare ca este fooooaaartteee scump si nu se da decat la serviceuri ale dealerilor
Obsedat de ordine si disciplina.
Avatar utilizator
Officer
Elodia
 
Mesaje: 5942
Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
Localitate: Ilfov
Maşina: Nu mai am ford :(

Mesajde Huffy » 06 Aug 2007, 18:30

$1 scrie:$2evin cu o intrebare mai veche si anume daca un tester poate sa indice la TDDI defectiunea la un injector.Mi-au spus cei de la Ford Craiova ca as avea injectoarele 2 si 4 care nu functioneaza corect la relanti.


Si eu sunt curios de raspunsul la intrebarea asta.
Avatar utilizator
Huffy
 
Mesaje: 4692
Membru din: 07 Iun 2005, 19:51
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford

Mesajde fordSV » 06 Aug 2007, 23:01

Se poate masura debitul clculat pentru fiecare injector.Daca debitul calculat pe un injector este semnificativ mai mare decit la restul(adica debit mult in plus) aceasta poate indica o disfunctionalitate a acestui injector.
"CLIENTUL NU ARE CE CAUTA IN SERVICE,ESTE IN INTERESUL LUI!"
FORD MONDEO MOD 2004,TDCI 131CP
fordSV
Ford Freak
 
Mesaje: 120
Membru din: 04 Ian 2007, 15:01
Localitate: SUCEAVA

Mesajde vctoras » 07 Aug 2007, 09:12

Sa inteleg ca pe tester nu se poate determina, ci numai cu setul de masurat motorina?
Ford Focus 1.8TDDI 90Cp,2000
vctoras
Gold Member
 
Mesaje: 537
Membru din: 02 Iun 2006, 12:54
Localitate: Motru
VIN: WF0NXXGCDNYL74053

Mesajde gedan » 07 Aug 2007, 16:57

Dragi colegi, patite de mine: mers cu Mondeo( un ijnector defect de un an, +bataie +fum) la colina, nu gasit defect.
Mers cu Mondeo la Delphi(reprezentanta cica) , nu gasit defect cu tester.
Atentie!! Scos mufa injector afara, nu a dat eroare pe testerul lor!

Asa ca bine a spus cine a spus, OMUL conteaza cel mai mult.
Dupa astia de la service, trebuie sa schimbi (pe banii tai) toate injectoarelew, ca si asa au mers prea mult, eventual pompa de injectie, sau sondele, sau...
EVIDENT ca nu au nici o piesa pe stoc!!
Sierra 2.0i DOHC '92, K&N, Borla
Mondeo 2.0 TDCI '02 Ghia, 130HP, K&N
Nissan Primera 2.0l, 140HP, K&N
gedan
Gold Member
 
Mesaje: 623
Membru din: 26 Sep 2006, 14:36
Localitate: Bucuresti, Dr. Taberei
Maşina: Mondeo Tdci, 2002, 2.0l, 96KW, Ghia

Mesajde fordSV » 07 Aug 2007, 17:14

$1 scrie:$2a inteleg ca pe tester nu se poate determina, ci numai cu setul de masurat motorina?

Asa cum spuneam debitul calculat mai mare indica faptul ca acel injector trebuie sa primeasca o cantitate de motorina mai mare pentru a produce acelasi lucru mecanic in comparatie cu celelalte injectoare,spre a minimiza aciclismul motor(resimtit de noi in general prin vibratii).Daca un injector este defect sau infundat sau nu mai pulverizeaza corespunzator,se mareste timpul de injectie per injectorul respectiv,CCM-ul interpretind asta ca pe o crestere de debit(mg/ciclu sau %fata de 100%).Asta ar trebui sa indice in cazul in care se presupune ca avem acceasi compresie pe cilindri la cald ca injectorul respectiv nu lucreaza in parametri.Chestiune de interpretare si experienta indelungata...
"CLIENTUL NU ARE CE CAUTA IN SERVICE,ESTE IN INTERESUL LUI!"
FORD MONDEO MOD 2004,TDCI 131CP
fordSV
Ford Freak
 
Mesaje: 120
Membru din: 04 Ian 2007, 15:01
Localitate: SUCEAVA

Mesajde Huffy » 07 Aug 2007, 17:20

Pai da...dar intrebarea era referitoare la un motor TDDi...care are pompa de injectie clasica, nu este CR...cum stie ECU ce si cat trece prin injectoare?
Avatar utilizator
Huffy
 
Mesaje: 4692
Membru din: 07 Iun 2005, 19:51
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford

Mesajde fordSV » 07 Aug 2007, 17:52

$1 scrie:$2ai da...dar intrebarea era referitoare la un motor TDDi...care are pompa de injectie clasica, nu este CR...cum stie ECU ce si cat trece prin injectoare?

Are un ecu chiar foarte bun si stie DIN CALCUL.Spun ultima data ca e chestiune de interpretare.(La TDDI se ofera datele in % spre ex 1=100%,2=96%,3=90%,4=140%).Pompa la Tddi are electrovana de control avans si de control PRESIUNE,+electrovana de control debit.La valorile de control per fiecare injectie se face calculul si se ofera rezultatuil in %.
"CLIENTUL NU ARE CE CAUTA IN SERVICE,ESTE IN INTERESUL LUI!"
FORD MONDEO MOD 2004,TDCI 131CP
fordSV
Ford Freak
 
Mesaje: 120
Membru din: 04 Ian 2007, 15:01
Localitate: SUCEAVA

Mesajde Huffy » 07 Aug 2007, 18:09

Jos palaria...in cazul asta ce scrie la tine in semnatura e demn de urmat...
La Romcar n-au stiut sa-mi spuna treaba asta...de fapt n-au stiut sa-mi spuna nimic...

Am presupus ca se poate pt ca pompa de injectie este controlata electronic nu mecanic, dar in service nu stie nimeni ce valori trebuiesc urmarite...se uita pur si simplu daca e stocata vreo eroare si atat.
Avatar utilizator
Huffy
 
Mesaje: 4692
Membru din: 07 Iun 2005, 19:51
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford

Mesajde DanielArdelian2 » 07 Aug 2007, 19:17

$1 scrie:$2Asa cum spuneam debitul calculat mai mare indica faptul ca acel injector trebuie sa primeasca o cantitate de motorina mai mare pentru a produce acelasi lucru mecanic in comparatie cu celelalte injectoare,spre a minimiza aciclismul motor(resimtit de noi in general prin vibratii).Daca un injector este defect sau infundat sau nu mai pulverizeaza corespunzator,se mareste timpul de injectie per injectorul respectiv,CCM-ul interpretind asta ca pe o crestere de debit(mg/ciclu sau %fata de 100%).Asta ar trebui sa indice in cazul in care se presupune ca avem acceasi compresie pe cilindri la cald ca injectorul respectiv nu lucreaza in parametri.Chestiune de interpretare si experienta indelungata...


Scuze de off-topic, dar sunt foarte curios din fire...

Cum isi da seama ECU ca cilindrul respectiv are nevoie de mai multa motorina pentru a produce acelasi lucru mecanic ? Ce masoara ? Cum detecteaza aciclismul acela ? Daca, de exemplu, exista pierderi de compresie pe langa o supapa, efectul este acelasi (incearca sa compenseze prin cresterea cantitatii de motorina) ?

Mai pe scurt, as fi foarte curios cum anume obtine ECU feedback-ul despre efectul direct si discret produs de motorina injectata intr-un singur cilindru, independent de ceilalti ?
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde fordSV » 07 Aug 2007, 22:06

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2Asa cum spuneam debitul calculat mai mare indica faptul ca acel injector trebuie sa primeasca o cantitate de motorina mai mare pentru a produce acelasi lucru mecanic in comparatie cu celelalte injectoare,spre a minimiza aciclismul motor(resimtit de noi in general prin vibratii).Daca un injector este defect sau infundat sau nu mai pulverizeaza corespunzator,se mareste timpul de injectie per injectorul respectiv,CCM-ul interpretind asta ca pe o crestere de debit(mg/ciclu sau %fata de 100%).Asta ar trebui sa indice in cazul in care se presupune ca avem acceasi compresie pe cilindri la cald ca injectorul respectiv nu lucreaza in parametri.Chestiune de interpretare si experienta indelungata...


Scuze de off-topic, dar sunt foarte curios din fire...

Cum isi da seama ECU ca cilindrul respectiv are nevoie de mai multa motorina pentru a produce acelasi lucru mecanic ? Ce masoara ? Cum detecteaza aciclismul acela ? Daca, de exemplu, exista pierderi de compresie pe langa o supapa, efectul este acelasi (incearca sa compenseze prin cresterea cantitatii de motorina) ?

Mai pe scurt, as fi foarte curios cum anume obtine ECU feedback-ul despre efectul direct si discret produs de motorina injectata intr-un singur cilindru, independent de ceilalti ?

Nu te supara,nu vreau sa fiu rautacios dar scopul acestui forum nu este scolarizarea on line.NO offense!
"CLIENTUL NU ARE CE CAUTA IN SERVICE,ESTE IN INTERESUL LUI!"
FORD MONDEO MOD 2004,TDCI 131CP
fordSV
Ford Freak
 
Mesaje: 120
Membru din: 04 Ian 2007, 15:01
Localitate: SUCEAVA

Mesajde CTT » 08 Aug 2007, 00:17

fordSV, nu te supara nici tu, dar esti rautacios :twisted: . Probabil ca nu e scolarizarea online scopul acestui forum, dar impartasirea experientei (evident, cine vrea) cred ca e. Daca stii raspunsul (si nu e secret :) ), ideea de principiu ar bucucra destui curiosi (inclusiv pe mine).

Explicatia
$1 scrie:$2aca un injector este defect sau infundat sau nu mai pulverizeaza corespunzator,se mareste timpul de injectie per injectorul respectiv,CCM-ul interpretind asta ca pe o crestere de debit
n-o prea inteleg. Din cate stiu eu (da' poate nu stiu bine) timpul de injectie este decis tocmai de ECU care ar trebui sa aiba cunostinta (apriori) despre o problema la injector pentru a decide marirea acestuia.

@DanielArdelian2: Presupun (si subliniez presupun) ca o modalitate de a observa problemele la un anumit cilindru ar putea fi din acceleratia arborelui cotit (care poate fii detectata).
CTT
Member
 
Mesaje: 254
Membru din: 03 Noi 2006, 12:06
Localitate: Arad/Timisoara
Maşina: Mondeo 2.0i, 2004, automatic

Mesajde DanielArdelian2 » 08 Aug 2007, 00:34

@fordSV: Nu cred ca raspunsul tau este tocmai in ton cu restul forumului. Ma rog, e dreptul meu sa intreb, e dreptul tau sa raspunzi ce vrei, eu consider raspunsul tau rautacios. Daca nici tu nu stii, nu e nici o rusine sa recunosti, asa invatam cu totii, intreband si studiind.

@CTT: Apreciez ca esti de partea mea.

In ceea ce priveste problema tehnica directa, s-ar putea sa ai dreptate. S-ar putea ca din semnalul de la senzorul de pe volanta sa se poata deduce contributia fiecarui cilindru la rotatia volantei.

Am vazut mai demult pe daciaclub.ro un screenshot din aplicatia de diagnosticare ECU folosita pentru Logan. Interesant este ca una dintre coloane era tocmai cuplul instantaneu produs de motor in acel moment. Din nou, si asta ar trebui cumva estimat din ceva acceleratie a volantei, ca altfel nu stiu cum s-ar putea masura. Stiu sigur ca nu exista nici un traductor de cuplu la nici un motor de serie.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde fordSV » 08 Aug 2007, 00:35

$1 scrie:$2@DanielArdelian2: Presupun (si subliniez presupun) ca o modalitate de a observa problemele la un anumit cilindru ar putea fi din acceleratia arborelui cotit (care poate fii detectata).

Foarte corect!Sa terminam odata:exemplu:CMM nu stie ca de exemplu s-a infundat o gaura de la injector,atunci pentru a compensa lipsa de aport de lucru mecanic el decide la urmatorul ciclu motor modificarea timpului de injectie.Deoarece nu putem urmari timpul de injectie efectiv,atunci CMM ne furnizeaza o informatie pe care noi o putem utiliza in procesul de diagnoza.Aceasta nu inseamna ca acel injector introduce o cantitate mai mare de motorina,dar CMM furnizeaza informatia ca una de debit,informatie mai usor interpretabila.La motoarele tip Common Rail informatia data este CHIAR DEBITUL,deoarece se cunosc toti parametri de injectie,adica temperatura combustibilului,presiunea instantanee si timpul de deschidere.Asa avem la multi producatori 2 parametri disponibili,adica timpul mediu de injectie si debitul pe fiecare injector.Repet,nu se poate citi (fizic) timpul individual de injectie.O masurare precisa poate fi facuta pe un banc special,deoarece un injector poate functiona perfect la ralenti,dar la turatie nu,sau viceversa.Injectoarele cu comanda prin actuator electromagnetic sau piezoelectric au citeodata un comportament care nu poate fi evidentiat nici pe cel mai bun banc de proba.De aceea la unele motoare care au un comportament eratic singura varianta este inlocuirea tuturor injectoarelor,deoarece daca toate injectoarele au iesit din parametri datorita a varii cauze,CMM nu maim stie ce sa faca,si atunci trece in program degradat ce are ca efect functionarea motorului in regim LIMP-HOME(adu-ma acasa).Despre sistemul de injectie TDDI, ca de aici a pornit totul,se poate vorbi zile intregi fara a epuiza nici jumate din subiect! :D
"CLIENTUL NU ARE CE CAUTA IN SERVICE,ESTE IN INTERESUL LUI!"
FORD MONDEO MOD 2004,TDCI 131CP
fordSV
Ford Freak
 
Mesaje: 120
Membru din: 04 Ian 2007, 15:01
Localitate: SUCEAVA

Mesajde Crazyford_'96 » 22 Aug 2007, 16:39

Vreau si eu sa imi fac un test computerizat. Masina nu are nici un simptom ca ar avea probleme, merge super. In afara de un consum cam ridicat ash zice eu... Dar ash vrea totusi sa ii fac un control "de rutina". Mai ales ca de cand o am (1 an) nu am facut asha ceva.
Am fost la reprezentanta FORD din Timisoara, si mi-au zis ca masina e prea veche, si nu mai au soft-ul necesar acestui model, datorita multiplelor upgradari ale versiunii de soft. Maxim aveau pana la cele din '98. :shock: :shock: :shock: Mie unu mi se pare vrajeala. Sau e adevarat? Cum adica, orice upgrade nu ar trebui sa inglobeze tot de pana acum, + chestii noi? Asa ca am plecat cu buza umflata de acolo.
Am aflat intre timp de altii care fac teste pe computer. Pana sa merg la ei sa vad ce si cum, ash vrea sa va intreb: ce diferenta este ntre un soft FORD , si un soft de la orice alta marca de masina? Se poate face test pe ford, si cu soft Dacia??? Ar trebui sa ma interesez la service-uri daca au soft FORD, neaparat, sau e ok orice soft?
Astia de am zis ca i-am gasit, zic pe site ca diagnosticheaza probleme de consum ridicat si lipsa putere, prin testarea computerizata . E adevarat, se poate ?

Merci mult baieti.
Mondeo I '96 Hatchback
1.8 Benzina 115 HP

~Daca te enerveaza cineva,iti trebuie 42 de muschi ca sa te incruntzi
- si doar 4 ca sa-i tragi una ! ~
Crazyford_'96
Ford Freak
 
Mesaje: 247
Membru din: 07 Sep 2006, 21:01
Localitate: Timisoara oras de suflet Bucuresti momentan
Maşina: Mondeo MK1 hatchback '96 1.8 benz 115 HP

Mesajde CTT » 22 Aug 2007, 18:58

Daca ai Mondeo Mk1 este destul de putin probabil sa poti sa-i faci diagnoza, pentru simplul motiv ca majoritatea au doar OBD. Masinile pe benzina fabricate dupa '96 (cel putin americane, dar Ford-urile cred ca au toate) au OBD2 si majoritatea service-urilor au dispozitive care il suporta doar pe acesta.
OBD2 e un standard si toti producatorii sunt obligati sa furnizeze anumite informatii / facilitati de diagnoza, deci in principiu ar trebui sa-ti poata face o diagnosticarea de baza la orice service. Pe de alta parte mai toti producatorii includ informatii suplimentare specifice modelelor lor care fie nu pot fi interpretate de dispozitivele generice, fie sunt criptate sau nu sunt furnizate fara o cheie. Deasemenea protocoalele de comunicatie la nivel fizic difera de la producator la producator (sunt mai multe incluse in standard, producatorul putand opta pentru unul sau mai multe) si pot sa nu fie suportate toate de aparatul de diagnoza.
Eu zic totusi sa mai incerci. Majoritatea mecanicilor o sa zica fara sa mai incerce ca nu pot ca n-are OBD2 (fiindca ai Mk1), poate ai noroc. Verifica eventual (in Autodata de exemplu, daca ai) ce sistem de aprindere/injectie ai. Cred ca de la EEC-V ar trebui sa mearga.
Si da, chestiuni ca si consum exagerat si/sau lipsa putere pot fi detectate prin diagnoza, urmarind valorile furnizate de senzori si/sau erorile stocate in memorie, insa pentru asta trebuie si un tehnician care sa stie sa le interpreteze nu un mecanic-ciocanagiu(TM) care sa se uite la ele ca bou' la poarta noua (si din pacate is multi din astia).
CTT
Member
 
Mesaje: 254
Membru din: 03 Noi 2006, 12:06
Localitate: Arad/Timisoara
Maşina: Mondeo 2.0i, 2004, automatic

Mesajde Crazyford_'96 » 23 Aug 2007, 15:56

Merci , CTT, cam descurajator dar.. o sa incerc. Pana la urma 80 RON nu-s chiar sfarsitul lumii...si daca-i dau degeaba...
Mondeo I '96 Hatchback
1.8 Benzina 115 HP

~Daca te enerveaza cineva,iti trebuie 42 de muschi ca sa te incruntzi
- si doar 4 ca sa-i tragi una ! ~
Crazyford_'96
Ford Freak
 
Mesaje: 247
Membru din: 07 Sep 2006, 21:01
Localitate: Timisoara oras de suflet Bucuresti momentan
Maşina: Mondeo MK1 hatchback '96 1.8 benz 115 HP

Mesajde Crazyford_'96 » 24 Aug 2007, 17:45

Al 2-lea service de la care am plecat invins...nu pot sa faca testul pt ca la modelul meu trebuie o mufa speciala, pe care nu o aveau, si mai ceva: modelul fiind vechi, un test pe computer nu afiseaza toti parametrii, ca sa poata face meseriasul analiza lor si sa-ti determine eventuale disfunctionalitati, ci doar erorile in cazul in care au fost, erori mari, care afecteaza serios functionarea masinii - de exemplu lipsa unui senzor etc. Pentru a face o diagnoza, trebuie date acele piese jos ( de ex injectoarele) , puse pe standul de incercare si doar asa le poti masura parametrii.
Doar la masinile ceva mai noi, au inceput sa le puna diagnoza cu vizionare a parametrilor.
Mai am 2 service-uri de controlat, daca nici alea nu pot... atunci ma las batut. Ma consolez cu gandul ca oricum masina merge bine, si testul il faceam doar de rutina.
Mondeo I '96 Hatchback
1.8 Benzina 115 HP

~Daca te enerveaza cineva,iti trebuie 42 de muschi ca sa te incruntzi
- si doar 4 ca sa-i tragi una ! ~
Crazyford_'96
Ford Freak
 
Mesaje: 247
Membru din: 07 Sep 2006, 21:01
Localitate: Timisoara oras de suflet Bucuresti momentan
Maşina: Mondeo MK1 hatchback '96 1.8 benz 115 HP


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 5 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 5 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login