Discutie ulei pt 1.6 TDCi: ACEA A5/B5 vs C3
Buna, stiu ca e arhidiscutata tema uleiului, uleiul potrivit e specificat foarte clar in manualul autoturismului, insa vin cu o problematica oarecum diferita.
In specificatiile masinii (Focus 2013 115CP, daca conteaza), uleiul indicat pentru motorul TDCi 1.6 este un ACEA A1/B1 care a fost inlocuit intre timp de A5/B5.
Pentru acelasi motor dar cu alta denumire (1.6 BlueHDI) Peugeot/Citroen recomanda un ulei ACEA C3. Avand in vedere ca ACEA C3 sunt special formulate pentru motoare cu filtre de particule, avand low SAPS, recomandarea Peugeot pare mai de bun simt.
Explicatia pe care mi-o dau pentru recomandarea FORD este ca A5/B5 vine cu o foarte mica imbunatatire a economiei de combustibil, iar sanatatea filtrului de particule a fost secundara pentru ei, castigand nevoia de marketing, ei putand sa puna un 0.1 litri in minus la consumul oficial pe hartie. Pe termen lung asta inseamna teoretic o incarcare mai mare a filtrului de particule, probabil au calculat, si masina iese din garantie pana cand acest lucru sa fie o problema.
Am bagat deja la ultimul schimb ulei C3 fully synthetic in Fordul meu TDCi, si nu am intalnit nicio problema. As fi inclinat sa continui cu uleiul asta bazandu-ma pe rationamentul logic de mai sus si pe recomandarea Peugeot, pentru acelasi motor. Scopul meu fiind de a prelungi durata de viata a motorului si a filtrului de particule.
Sunt curios ce pareri are lumea, imi scapa ceva, am gresit undeva in rationamentul de mai sus, posibile efecte negative pe termen lung asupra motorului daca folosesc ulei C3 de calitate?
In specificatiile masinii (Focus 2013 115CP, daca conteaza), uleiul indicat pentru motorul TDCi 1.6 este un ACEA A1/B1 care a fost inlocuit intre timp de A5/B5.
Pentru acelasi motor dar cu alta denumire (1.6 BlueHDI) Peugeot/Citroen recomanda un ulei ACEA C3. Avand in vedere ca ACEA C3 sunt special formulate pentru motoare cu filtre de particule, avand low SAPS, recomandarea Peugeot pare mai de bun simt.
Explicatia pe care mi-o dau pentru recomandarea FORD este ca A5/B5 vine cu o foarte mica imbunatatire a economiei de combustibil, iar sanatatea filtrului de particule a fost secundara pentru ei, castigand nevoia de marketing, ei putand sa puna un 0.1 litri in minus la consumul oficial pe hartie. Pe termen lung asta inseamna teoretic o incarcare mai mare a filtrului de particule, probabil au calculat, si masina iese din garantie pana cand acest lucru sa fie o problema.
Am bagat deja la ultimul schimb ulei C3 fully synthetic in Fordul meu TDCi, si nu am intalnit nicio problema. As fi inclinat sa continui cu uleiul asta bazandu-ma pe rationamentul logic de mai sus si pe recomandarea Peugeot, pentru acelasi motor. Scopul meu fiind de a prelungi durata de viata a motorului si a filtrului de particule.
Sunt curios ce pareri are lumea, imi scapa ceva, am gresit undeva in rationamentul de mai sus, posibile efecte negative pe termen lung asupra motorului daca folosesc ulei C3 de calitate?
- regular_joe
- Incepator
- Mesaje: 2
- Membru din: 22 Iun 2024, 08:41
- Maşina: Ford