Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

Ce se intampla practic cand ajungem cu turatiile pe rosu ?

21 Dec 2008, 16:46

Respect pentru vitezomani :-O

Astazi, dupa intalnirea cu fordistii constanteni, am luat-o la guana prin oras, >100 :D/ (promit sa nu se mai intample 8-} ) Na, acum imi permit, am tunarit-o cu sticker clubford, sper ca nu fac de ras gasca daca depasesc viteza legala =D>

Cu muzica ceva mai tare(era o piesa mai pe placu meu) plec de la semafor cu a-ntaia, cand, nu stiu unde ma gandeam ca am calcat-o si din greseala, vad acul la 6500 turatii pe rosu :)
A ajuns acolo, si a facut ca si cum i-as fi pus frana de motor, am inteles ca s-a oprit alimentarea cu benzina a motorului. Si uite asa mi-am adus aminte ca tre sa-i trag a doua, si i-am tras-o, si am continuat drumul fara incidente neprevazute.

Am inteles ca la itp sau rar, este un test in care masian este turata de 2-3 ori pe liber la turatii maxime, sa vada daca ii crapa motorul.. true ?

Intrebarea mea este, ce putea sa patimeasca saracuta masina si respectiv amaratul ala de motoras de 70 caluti cand a ajuns acul acolo ?
Cineva avizat, pasionat, in tema si priceput :) ... detaliat,

1. Care este actiunea pe care o intreprinde intreg angrenajul motorului si alte cele cand turatiile sunt foarte mari sau spre maxim, in cazul meu, fiesta benzinar 1.3 70hp

Daca doamne doamne ajuta, pardon fereste sa se mai intampla asa ceva..

2. Ce s-ar putea defecta la motor, care ar fi variantele, minime, medii maxime de stricaciuni in acest caz?
3. Ce alte componente alte masinii inafara de motor se mai pot defecta?

<:-P

Re: Ce se intampla practic cand ajungem cu turatiile pe rosu ?

21 Dec 2008, 17:25

am turat`o si eu de vre`o 2 ori pana la 6500, tot fiesta 1.3 70 de cai, si am tinut`o vreo 2-3 secunde acolo dupa care mi-a cedat pompa servo, motorul inca nu are nimik :D acu am mers la astia sa o schimbe ca ii in garantzie :P

Re: Ce se intampla practic cand ajungem cu turatiile pe rosu ?

21 Dec 2008, 18:58

la "itp sau rar" se tureaza doar diesel-urile, nu si benzinarele :)

masina n-ar trebui sa se defecteze din cauza ca atingi turatia unde intra in functiune limitatorul automat. daca se strica ceva, atunci acel "ceva" era deja defect sau pe cale sa cedeze si oricum ar fi trebuit schimbat.

Re: Ce se intampla practic cand ajungem cu turatiile pe rosu ?

25 Dec 2008, 13:23

Daca este pe injectie....intra protectia si nu pateste nimic, acum nu inseamna ca trebuie sa schimbi numai in limitare, la un moment dat va crapa ceva cu siguranta.
Daca este pe carburatie.....o sa ai 4 gauri in capota foarte frumos decupate si 4 pistoane ce se deplaseaza spre SOARE. :D

Re: Ce se intampla practic cand ajungem cu turatiile pe rosu ?

26 Dec 2008, 20:35

Am avut ocazia sa vad un piston "indreptat spre soare"si era cu diametrul de 28(DOUAZECI SI OPT) de CENTIMETRI.Nu este obligatoriu sa se intimple ceva rau( si zi-i multam) dar nici sa se mai repete.Toti am avut in viata cite o iesire .Eu unul nu te condamn si te inteleg.Cel mai rau lucru posibil ar fi fost trecerea prin fata ta a unui american, gen basistului de la Compact.Stii ceva?Daca turatiile ajung pe rosu cind si maciuca schimbatorului e pe zero nu-i baiul decit la fiare,respectiv la masinuta.Sarbatori internationale =))

Re: Ce se intampla practic cand ajungem cu turatiile pe rosu ?

31 Dec 2008, 02:13

eu i-am dat talpa de2 ori dupa loc si acul a urcat la rosu la mine e pana la 8 000 si nu ajunge deca pana la vreo 7 000 apoi revine inapoi singur ,exact acceasi chestie am facut-o vinerea trecuta la un semafor .eram cu Dgalexandru si niste baietasi in spatele meu accelerau motorul .eh eu am crezut ca e ceva un duel si cand am plecat dupa loc am uitat sa mai iau piciorul dupa acceleratie si m-am dus cu viteza 1 pana a dat acul inapoi si abia apoi i-am dat a 2 .MAsina toarce in continuare nu are nimic.Problema vad ca ar fii daca motorul merge in turatii maxime un interval de timp mai mare.Pe tv am vazut cum construise un tip de masina iar motorul era testat intr-o incapere la turati maxime mult timp.Motoarele noastre cred ca sunt limitate ,pt ca sa aibe durata de viata mai mare etc.la cati nebuni sunt ar prajii motoarele daca ar fii maximum la tot ce poate motorASUL

Re: Ce se intampla practic cand ajungem cu turatiile pe rosu ?

26 Mar 2009, 00:18

$1 scrie:$2u i-am dat talpa de2 ori dupa loc si acul a urcat la rosu la mine e pana la 8 000 si nu ajunge deca pana la vreo 7 000 apoi revine inapoi singur ,exact acceasi chestie am facut-o vinerea trecuta la un semafor .eram cu Dgalexandru si niste baietasi in spatele meu accelerau motorul .eh eu am crezut ca e ceva un duel si cand am plecat dupa loc am uitat sa mai iau piciorul dupa acceleratie si m-am dus cu viteza 1 pana a dat acul inapoi si abia apoi i-am dat a 2 .MAsina toarce in continuare nu are nimic.Problema vad ca ar fii daca motorul merge in turatii maxime un interval de timp mai mare.Pe tv am vazut cum construise un tip de masina iar motorul era testat intr-o incapere la turati maxime mult timp.Motoarele noastre cred ca sunt limitate ,pt ca sa aibe durata de viata mai mare etc.la cati nebuni sunt ar prajii motoarele daca ar fii maximum la tot ce poate motorASUL


pai da motoarele sunt limitate electronic pana la o anumita turatzie si or fi ele testate la maxim sa vada daca rezista, dar nu legate la alte angrenaje cum ar fi pompa servo si altele...ca aia mi s-a stricat mie dupa ce am turat`o la maxim de cateva ori pe zapada :D ...cred ca aia a fost problema ca masina nu avea atunci decat 20 si ceva de mii de km

Re: Ce se intampla practic cand ajungem cu turatiile pe rosu ?

26 Apr 2009, 21:30

Daca nu faci o obisnuinta din a schimba vitezele la 6500rpm nu ar trebui sa ai probleme. Daca iti place sa schimbi viteze acolo sus la liniile rosii ar trebui sa schimbi cam tot in motor(pistoane, arbore, biele, ax cu came, pompa ulei, si alte alte cum ar fi planetare ambreiaj si asa mai departe. Aceste pise de performanta le gasesti in germania sau sua. Am vazut motoare refacute care se turau pina pe la 8000rpm.

O idee :D Suna bine la 8000-9000 rpm sa stii
Răspunde