Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

consum AC pornit indiferent de treapta?

10 Iul 2009, 13:18

un amic mi-a zis ca AC-ul consuma la fel indiferent de treapta pe care merge deoarece compresorul lui e pe turatia motorului.
suna prea frumos sa fie adevarat, va rog daca sunteti mai in tema sa ma lamuriti si pe mine.
eventual proble ptr cine are instant pe CB.

eu la un ceed am facut un test am lasat masina pe liber si am pornit ac. cu ventilatoru dat la minim, la jumate sau la maxim si erau diferente pe instant.

Re: consum AC pornit indiferent de treapta?

10 Iul 2009, 13:59

E logic sa consume mai mult carburant (deoarece banuiesc, ca la asta te refereai cand vorbeai de consum) indiferent pe ce treapta e dat ventilatorul. Dar nu cred ca sunt diferente intre consumul cu A/C pornit la o turatie de 1500rot/min sau la 3.000 rot/min.
Pompa de de A/C este inca un accesoriu care trebuie actionat de catre motor, ca de altfel si alternatorul care citeam undeva ca, atunci cand ai farurile aprinse duce la un consum in plus de aprox. 200 ml carburant la 100 km.
Si pompa de actionare a servodirectiei opune rezistenta si rezulta alt consum in plus! Orice accesoriu creste consumul!

$1 scrie:$2..suna prea frumos sa fie adevarat...

La ce te referi ca nu prea se intelege?

Re: consum AC pornit indiferent de treapta?

10 Iul 2009, 15:06

Cred ca la treapta ventilatorului se referea.

Re: consum AC pornit indiferent de treapta?

10 Iul 2009, 15:39

din cite stiu ventilatorul se da mai tare sau mai incet comutind o rezistenta care "papa" o anumita cantitate de curent astfel incit sa mearga mai incet. Astfel, teoretic cel putin ar trebui sa consume mai putin daca lasi ventilatorul la maxim pentru ca nu mai trece curent prin rezistenta respectiva, deci ai un consumator mai putin.
Aia cu alternatorul am auzit-o si eu, inclusiv sisteme de tuning pentru liniute cu kill-switch pentru alternator (pentru liniute iti ajunge sucul din baterie)

Re: consum AC pornit indiferent de treapta?

10 Iul 2009, 15:39

exact la treapta ventilatorului.
daca ac merge pe 1 are consum x...
daca merge pe 4 are consum mai mare?

prietenul sustine ca e acelasi consum.

Re: consum AC pornit indiferent de treapta?

10 Iul 2009, 16:18

Probabil ca tine mai curind de CIT consuma ventilatorul singur (adica cea mai mare treapta) sau ventilator + rezistenta (trepte intermediare).
Normal ar fi ca atunci cind ai un singur consumator, adica in cea mai mare treapta, sa consume mai putin pentru ca ramine un singur consumator, nu 2

Re: consum AC pornit indiferent de treapta?

10 Iul 2009, 16:32

pe instant tyeoria nu tine, avand consum 0.9% cu ac oprit, 1.1 cu el pornit si 1.7 imi arata spre maxim.
asta la un kia ceed 1.4 benzina.
ar fii bine sa imi fac frigider in masina siconsumul sa fie aceleasi

Re: consum AC pornit indiferent de treapta?

14 Iul 2009, 05:27

$1 scrie:$2e instant tyeoria nu tine, avand consum 0.9% cu ac oprit, 1.1 cu el pornit si 1.7 imi arata spre maxim.
asta la un kia ceed 1.4 benzina.
ar fii bine sa imi fac frigider in masina siconsumul sa fie aceleasi


0.9 % - oprit si 1.7 % la maxim
Cred ca e ceva in neregula cu ac-ul tau. Ma indoiesc ca aproape se dubleaza consumul.

La mine oprit consuma 0.8 si la maxim 1.2-1.3.

Re: consum AC pornit indiferent de treapta?

14 Iul 2009, 08:55

$1 scrie:$2e da mai tare sau mai incet comutind o rezistenta care "papa" o anumita cantitate de curent astfel incit sa mearga mai incet. Astfel, teoretic cel putin ar trebui sa consume mai putin daca lasi ventilatorul la maxim pentru ca nu mai trece curent prin rezistenta respectiva, deci ai un consumator mai putin.


Aceasta afirmatie este complet eronata. Rezistenta pentru reducerea turatiei se leaga in serie cu ventilatorul. Considerand tensiunea de alimentare U = 14.4 V aproximativ constanta, notam cu Rv rezistenta bobinei ventilatorului, puterea disipata pe circuitul serie (ventilator + rezistenta) este urmatoarea:

Pe treapta 1: P1 = U^2 / (Rv + R1)
Pe treapta 2: P2 = U^2 / (Rv + R2)
Pe treapta 4: P4 = U^2 / Rv

Intrucat R1 > R2 > 0, este evident ca P4 > P2 > P1. Deci pe treapta mai mare se consuma o putere mai mare. Logic, nu?

Boon. Si acum partea a doua.

Consumul de energie (si deci combustibil) al compresorului de A/C depinde de turatia motorului, de turatia ventilatorului aerotermei, de temperatura exterioara si de temperatura setata la interior.

Practic sistemul de A/C functioneaza ca o pompa de caldura. Pompeaza caldura din habitaclu in afara. Caldura din habitaclu este absorbita de agentul refrigerant prin vaporizator (radiatorul de frig din interior) si este evacuata prin condensator (radiatorul de A/C din fata masinii, sub capota, langa radiatorul de racire a motorului).

Este evident ca cu cat vrei sa fie mai frig in interior, trebuie sa pompezi mai repede mai multa caldura. Ca orice pompa, cu cat are mai mult de lucru, cu atat are nevoie de mai multa energie, pe care si-o ia de la motor prin cureaua care invarte compresorul.

Cantitatea de caldura pe care o poate abosrbi agentul refrigerant depinde direct de cantitatea de aer pe care o sufla aeroterma prin vaporizatorul din habitaclu. Daca dai ventilatorul pe o treapta mai mica, se circula mai putin aer, deci vaporizatorul apuca sa absoarba mai putina caldura. Daca dai ventilatorul pe o treapta mai mare, se circula mai mult aer, deci vaporizatorul absoarbe mai multa caldura.

Asadar, daca vrei sa faci 19 grade in masina, se va consuma mai mult combustibil decat daca te-ai multumi cu 22.

Pe de alta parte, in functie de temperatura exterioara, s-ar putea ca diferentele de consum la 19 fata de 22 sa fie prea mici sa poata fi observate pe o perioada relativ scurta.
Si nu poti compara consumul cu A/C al unei masini cand afara sunt 35 de grade si cand afara sunt 40 de grade.

LE: Cititi si aici: viewtopic.php?p=488600#p488600
Răspunde