Help/Troubleshooting

Turbina cu geometrie variabila cu functie de overboost ???

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

Turbina cu geometrie variabila cu functie de overboost ???

Mesajde NUNU NEBUNU » 13 Noi 2009, 16:16

Vă salut pe toți deținătorii de automobile FARD ! - Doamne numai când spui FORD și îți trece prin fața ochilor întreaga istorie a AUTOMOBILULUI !
Deși sunt automobilist de peste 30 de ani, din luna iunie dispun de un Ford Kuga 2,0 l Titanium, automobil ce are atâtea necunoscute pentru mine încât pur și simplu mi-e teamă să mai plec cu el ca să nu fac vreo prostie în necunostiință de cauză !!!! De curând am aflat că automobilul meu este dotat PRINTRE ALTELE cu : ... turbina cu geometrie variabila cu functie de overboost ” ????? O FI de BINE ? sau E DE RĂU ? PRESUPUN CA ESTE DE BINE ! MĂ POATE ,,LUMINA” CINEVA CE ÎNSEAMNĂ ASTA ? CUM TREBUIE SĂ MĂ PORT CU MOTORUL CA SĂ NU-I ,,STRIC JUCĂRIA ” tot în necunoștiință de cauză ? Adik cum turbină cu geometrie variabilă ? ce este acela OVERBOOST ? CE ROL ARE ?
SINCER AM CONSTATAT CĂ MOTORUL ESTE MAI VIOI DECÂT ORICARTE BENZINAR DIN CELE AVUTE PÂNĂ ACUM SI AȘ ZICE CA ESTE FOARTE FLEXIBIL SI ADAPTABIL. îN SCHIMB CEVA MĂ PUNE PE GÂNDURI : CÂND OPRESC MAȘINA, DUPĂ CE MOTORUL A ÎNCET SĂ MAI FUNCTIONEZE SE MAI AUDE PENTRU 3-5 SECUNDE UN VÂJÂIT INFUNDAT CA UN VENTILATOR, DUPĂ CARE ÎNCETEAZĂ.
S. O. S. !!!! VĂ ROG LUMINAȚI-MĂ CĂ IMI ESTE TEAMĂ SĂ MAI PLEC CU FORDUL DE ACASĂ !!!!!!
[color=#FF0080],,IUBESC OMUL ÎNCEPÂND CU ....MINE !” [/color]
Avatar utilizator
NUNU NEBUNU
Ford Freak
 
Mesaje: 138
Membru din: 16 Mai 2009, 19:04
Localitate: SLOBOZIA
Maşina: FORD - KUGA, 2009,2.0-DURATORQ, TITANIUM :nr. IL - 01 - DIK
VIN: ACUMCHIARAMMASINA

Re: Turbina cu geometrie variabila cu functie de overboost ???

Mesajde muzica9 » 13 Noi 2009, 17:22

nu mai bine dai un search dupa acei termeni? sunt valabili la oricare ford nu doar kuga.

daca zici ca este primul diesel....

porneste si opreste motorul cu ambreiajul apasat. nu conduce niciodata sub 2000 rpm, sau mai rau nu ii da talpa cind este sub 2000 rpm.

nu oprii motorul instant dupa un drum lung in care turbina a fost mereu in sarcina. lasa masina la relanti citeva minute.
Avatar utilizator
muzica9
1nsane Member
 
Mesaje: 3817
Membru din: 11 Dec 2006, 10:18
Localitate: Bucuresti
Maşina: FULL FARA PIELE

Re: Turbina cu geometrie variabila cu functie de overboost ???

Mesajde NUNU NEBUNU » 14 Noi 2009, 04:32

$1 scrie:$2u mai bine dai un search dupa acei termeni? sunt valabili la oricare ford nu doar kuga.

daca zici ca este primul diesel....

porneste si opreste motorul cu ambreiajul apasat. nu conduce niciodata sub 2000 rpm, sau mai rau nu ii da talpa cind este sub 2000 rpm.

nu oprii motorul instant dupa un drum lung in care turbina a fost mereu in sarcina. lasa masina la relanti citeva minute.

Waw ! profund îndatorat pentru sfaturile pe care involuntar pana acum chiar le-am încălcat !
Mi-ar fi plăcut si o scurtă argumentatie, dar si asa ca un diesselar începător îți mulțumesc !
POATE AI TIMP SĂ NE MAI DAI ȘI ALTELE PENTRU CĂ SUNT SIGUR CĂ .....NU SUNT SINGURUL CARE INVOLUNTAR ÎNCLCĂ ACESTE INTERDICȚII NECUNOSCUTE DE NOI ......BENZINARII .
[color=#FF0080],,IUBESC OMUL ÎNCEPÂND CU ....MINE !” [/color]
Avatar utilizator
NUNU NEBUNU
Ford Freak
 
Mesaje: 138
Membru din: 16 Mai 2009, 19:04
Localitate: SLOBOZIA
Maşina: FORD - KUGA, 2009,2.0-DURATORQ, TITANIUM :nr. IL - 01 - DIK
VIN: ACUMCHIARAMMASINA

Re: Turbina cu geometrie variabila cu functie de overboost ???

Mesajde danysg74 » 14 Noi 2009, 16:23

acel vajait este turbina care nu se opreste brusc la oprirea motorului. se mai invarte mult si bine dar nu o mai auzi tu.
Apoi turbina cu geometrie variabila inseamna ca gazele de esapament sunt conduse spre palele turbinei dintr-un unghi care variaza (mecanic, electric..) prin intermediul unor .. aripioare. Aceasta face ca la acelasi debit de gaze arse (adica turatie a motorului) ea sa dezvolte o presiune mai mare.
overboost este o optiune care mareste puterea motorului pentru cateva secunde, atunci cand apesi brusc pe acceleratie (nu stiu daca se realizeaza din turbina, sau din alimentare... ) cred ca gasesti mai multe amanunte in cartea masinii.
Kuga 2.0TDCI 163CP
Avatar utilizator
danysg74
Gold Member
 
Mesaje: 809
Membru din: 28 Mar 2006, 18:21
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus 2003 1,8TDCI 100CP

Re: Turbina cu geometrie variabila cu functie de overboost ???

Mesajde NUNU NEBUNU » 14 Noi 2009, 17:33

Perfect adevărat ! deci să înțeleg că ar fi normal acel vâjâit ce se simte după orirea motorului ?
Un alt lucru care mi se pare de bine si mă surprinde plăcut, este reacția rapidă a motorului la cea mai ușoară talpă, park motorul este mai flexibil decât unul pe benzină. Practic mașina fuge de sub tine!??
ce alte sfaturi imi mai poti da, indiferent despre ce, eu fiind practic începător în diesseluri ????
Ultima oară modificat de BV04EDF pe 16 Noi 2009, 07:30, modificat 1 dată în total.
Motiv: va rog sa nu mai scrieti cu caps. Multumesc!
[color=#FF0080],,IUBESC OMUL ÎNCEPÂND CU ....MINE !” [/color]
Avatar utilizator
NUNU NEBUNU
Ford Freak
 
Mesaje: 138
Membru din: 16 Mai 2009, 19:04
Localitate: SLOBOZIA
Maşina: FORD - KUGA, 2009,2.0-DURATORQ, TITANIUM :nr. IL - 01 - DIK
VIN: ACUMCHIARAMMASINA


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 11 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 11 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 11 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 11 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login