Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
26 Iun 2009, 18:34
Am un Ford Fusion din 2002 (94mii km)echipate cu bujii Mtorcraft AYFS 22C made in U.S.A, am vrut sa le schimb cu bujii noi , am pus Bosch dar nu a mers (motorul tremura...parca nu e bine sincronizat) am pus inapoi cele vechi (Motorcraft) si merge f. bine. Am comandat bujii originale FoMoCo (Ford Motor Company) AYFS 22CB made in Germany si nici cu asta nu merge motorul "echilibrat". Oare care este broblema? Ce o sa ma fac cand se uzeaza de tot bujiile vechi? Vreau sa le schimb ca sunt f. uzate. (pot sa trimit si poze). Multumesc anticipat.
26 Iun 2009, 18:40
Salut,
Daca te uiti atent pe cele FoMoCo o sa observi sigla Bosh totusi nu vad de ce nu ar merge bine:( Fisele stau bine?
26 Iun 2009, 18:51
Bobina de inductie am schimbat (cu ceva italian ''ERA'' din pacate... 260lei) dar merge bine cu bujii Motorcraft, Fisele par sa fie in stare buna (cu bujiile noi sunt un pic mai ridicate (fisele) ca bujia e mai lunga 3-4mm la partea superioara. Daca fise nu ar fi bune nu ar merge cu bujiile vechi...nu? M-am uitat destul de atent pe FoMoCo...si nu am vazut sigla Bosch...dar o sa ma uit mai atent cand ies la masina. Ms. pt. implicare.
26 Iun 2009, 19:10
Ai perfecta dreptate...

...apare sigla Bosh...foarte mic..dar e acolo. Ce i-mi recomanzi?
26 Iun 2009, 21:17
Am patit si eu la fel la Mondeo MkII, 1,8i.
Am schimbat bujiile cu Bosch si nici nu a vrut sa "auda" motorul de ele. Tremura in draci. Le-am pus pe cele vechi in prima faza, apoi am comandat identice, Made in USA. Au mers brici.
Asa ca nu te mai chinui, pune bujii identice si o sa mearga. Nu stiu care-i explicatia, de nu vrea cu echivalent. E foarte pretentios Ford-ul.
26 Iun 2009, 23:35
M-am linistit un pic daca nu sunt singurul cu aceata problema...mai ales ca zici ca se rezolva cu bujii identice, la solutia asta ma gandeam si eu dar imi era frica ca nu o sa mearga nici asa, dar daca la tine a mers sper sa mearga si la mine.
Intr-adevar nu ma gandeam ca e asa sensibil Fordu'....poate sunt cazuri particulare.
O rugaminte mai am: Mai stii de unde ai comandat bujiile (made in U.S.A) ?
27 Iun 2009, 07:44
Incearca la distribuitorii de piese de pe forum. Eu le-am luat de la Forcar.
27 Iun 2009, 08:47
Cele FoMoCo le-am comandat de la Centrocar si am precizat ca vreau Motorcraft...dar mi-au zis ca e valabil si FOMoCo...in fine. Incerc la Forcar. Merci mult pt.ajutor. Cand pun viitoarele bujii o sa scriu ce s-a intamplat.
03 Iul 2009, 09:39

Am sunat la FORCAR si mi-au explicat ca FoMoCo au preluat productia Motorcraft inca din anul trecut, deci Bujii Motorcraft nu se mai Produc nicaieri...cica nici in America. Acum eu ce sa fac sa vand masina?
sau sa tot cumpar bujii sa le testez...poate merge careva???...sa caut pe e-bay bujii noi/second Motorcraft?
Toata lumea zice ca ar trebuii sa functioneze perfect orice bujie...dar uite ca nu e asa...o fi alta problema?
nu stiu...
03 Iul 2009, 09:41
Exista cod de bujii si pe Denso,NGK sau Autolite.Personal alta marca nu recomand! Mai exista varianta e-bay,sigur se mai gasesc motorcraft:) Bafta!
03 Iul 2009, 09:55
eu cand am luat masina, motorul nu mergea "rotund" si un amic care are ford de cand se stie mia zis sa schim bujiile. din start mia zis sa nu pun alte bujii in afara de motorcraft sa ngk ca nu are rost. cica fordu este foartesensibil la bujii.
03 Iul 2009, 11:21
Aveti grija si cum sunt reglate bujiile (distanta electrozi). Desi exista coduri echivalente intre marcile de bujii, distanta recomandata pt un motor nu e intotdeauna aceeasi la toate marcile.
De asemenea, chiar si bujiile originale pot veni reglate gresit, poate ca au fost dereglate accidental sau mai e posibil ca la alte motoare sa fie folosite aceleasi bujii dar cu alta distanta.
La motorul asta vad ca distanta recomandata este 1.3mm.
03 Iul 2009, 18:19
Multumesc pt. toata lumea care m-a ajutat.
Dupa cateva ore de documentare (
http://romaniasparkplug.com/reference_s ... 9&key2=762 ) am constatat ca bujiile noi si cele vechi au aceleasi proprietati (gap distance=1,3 si heat range=5)
Am mai citit ca gap distance-ul din America se seteaza la
1,5 iar pt Europa la
1,3.Avand in vedere ca masina mea este fabricata in Germania (2001) si echipata si cu piese Motorcraft din SUA, m-am dus la masina si am verificat ''gap distance''ul.
Nu stiu daca e din cauza uzurii sau nu..dar distanta era de 1,5mm.
Am ajustat bujiile noi la 1,5mm si
motorul merge uns!!!!!!!!

(numai cu motorul cald am incercat..sper sa nu fie diferenta cu motorul rece)
Daca credeti ca am facut gresit ca am ''cracit'' bratul bujiei la 1,5mm..adica daca cu asta ''chinui'' bobina de inductie sau cresc consumul la carburant sau alte lucruri la care eu nici nu ma gandesc va rog sa ma anuntati.
Ulterior am vazut raspunsul de la Huffy

dar ma bucur ca ne-am gandit la fel.
Multumesc inca o data!
04 Iul 2009, 20:27
Va cred ca nu va intereseaza problema asta foarte rara.

...va inteleg
Atata vroiam sa mai spun ca azi cand am pornit masina se simtea cum vibreaza un pic,iar dupa vreo 3km deabia daca se simtea ceva dar nu era perfect, in rest motorul se comporta f bine....nu stiu ce sa fac?..sa mai las sa vad ce e intampla?Bujiile au nevoie de ''rodaj''????

nu prea cred....poate a mai patit cineva ceva asemanator (trebuie sa iti cunosti bine ritmul/finetea motorului ca sa simti diferenta...mai mult se simte daca pui mana pe motor (carcasa filtru aer) sau daca stai la volan si pui talpile sub pedale.

Oricum e mult mai bine decat inainte. Dar nu se compara cu bujiile vechi.
05 Iul 2009, 18:45
Eu zic sa verifici totusi fisele de bujii, poate ca una dintre ele nu face contact cum trebuie sau tot miscandu-le s-o fi intrerupt pe undeva...
05 Iul 2009, 20:47
Fisele au fost verificate si chiar arata impecabil...si daca fisele ar fi de vina cum ar merge cu bujiile vechi perfect fara nici o exceptie ? Stiu ca pare imposibila problema mea..dar..ce sa fac?:(
05 Iul 2009, 20:56
Eu am schimbat bujiile cu unele FoMoCo,motorul merge mult mai rotund.De mentionat ca aveam ulei in zona bujiilor si fisele "pluteau" in ulei.Atentie si la acest aspect!
05 Iul 2009, 21:02
La mine e prea uscat, chiar ma gandeam sa gresez un pic filetul bujiilor (asa cum scrie pe ''Ford Etis'') Oricum...nu am zis ca bujiile FoMoCo nu sunt bune, cazul meu e 1 la 10 000, sper:P
13 Oct 2009, 19:02
Am pus FoMoCo...foarte bune...
04 Dec 2009, 11:52
Si eu am patit la fel la un Mondeo 1.8 , benzina. Am schimbat bujiile cu altele noi dar motorul mergea foarte prost mai ales la relanti . Atunci am micsorat distanta dintre electrozi la o distanta chiar mai mica decit cea prescrisa de producator si acum merge perfect. Se pare ca motoarele de Ford sunt pretentioase la distanta electrozilor de la bujii.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.