Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
29 Dec 2009, 16:36
Cum adica unele masini sport au ambreaj dublu sau dublu ambreaj!!
focus st are???
cine poate explica ce este ambreaj dublu????
29 Dec 2009, 17:05
Sunt doua ambreiaje pe aceeasi cutie... in mod normal cand schimbi viteza, spre ex din 1a in a 2a, apesi ambreijaul, treci prin neutru si apoi schimbi a doua. In momentul cand schimbi deconectezi planetarele de la cutie si pierzi cuplu. Cutia cu dublu ambreiaj mentine cuplul si in momentul schimbarii treptelor. Abia de anul asta ford a scos pe piata cutii cu ambreiaj dublu...numite Power Shift. ST-ul nu are asa ceva din cate stiu eu. Poate de la anul. Prima masina cu o astfel de cutie a fost golful r32. Detaliile tehnice le gasesti pe net.
29 Dec 2009, 17:13
Desi nu prea inteleg intrebarea uite poate te lamuresti:
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearboxhttp://www.youtube.com/watch?v=WVWP7TYhP0cOfficer, planeterele nu se deconteaza de la cutie, ar fi cam nasol sa se intample asta

.
Mai este o tehnica care se numeste double clutch-ing care se folosea la schimbarea treptelor de viteza la masinile mai vechi (chestia cu double cluctching din Fast and Furious e o ineptie).
29 Dec 2009, 17:27
Cred ca la ambreiaj dublu, in loc sa fie o actiune continua de cuplare-decuplare (cum e la o cutie normala - ca sa poti schimba, in mod normal, cutia se decupleaza de motor, dupa selectia treptei se cupleaza la loc), e o actiune continua suprapusa, in timp ce un ambreiaj decupleaza, celalalt cupleaza - exista cate un ambreiaj pentru trepetele impare si altul pentru cele pare. Astfel, cand esti in prima treapta, ambreiajul pentru treptele impare este cuplat, iar cele pentru pare, decuplat. Este selectata treapta a doua, iar cand se face trecerea din 1 in 2, se decupleaza ambreiajul pentru cele impare concomitent cu cuplarea celui pentru pare. Astfel, transimisa nu se detaseaza complet de motor (decat prin decuplarea ambelor ambreiaje), transmiterea puterii la roti e continua.
Am luat si eu de pe net, vezi wikipedia si howstuffworks dupa "Dual-clutch transmission".
29 Dec 2009, 17:48
Din cunostintele mele acest ambreiaj dublu se gaseste doar pe cutiile automate(DSG=direct shift gearbox)) si are ca scop micsorarea timpului in care vitezele se schimba,obtinerea unor performante mai mari cat si un consum de combustibil mai redus

ca sa intelegi cum sta treaba,atunci cand tu schimbi vitezele de ex de la 1 la 2 ce faci? calci ambreiajul si muti schimbatorul in treapta 2,dar in felul acesta apare un "timp mort" in care motorul este decuplat de transmisie(timpul in care ai avut ambreiajul calcat). Ei bine...o cutie DSG are un "calculator" care isi da seama ce viteaza urmeaza si al doilea ambreiaj cupleaza treapta superioara (in cazul nostru) inainte ca prima treapta sa fie decuplata...in felul acesta "timpul mort" nu mai exista

cam asta ar fi pe scurt rolul amreiajului dublu. Daca vrei sa te documentezi mai mult il poti intreba pe "gogu": how a dsg it works !!!!
30 Dec 2009, 00:26
vorba vine...
30 Dec 2009, 11:39
Uite aici un exemplu, din pacate in germana:
http://www.kfz-tech.de/DoppKupplGetriebe.htm
30 Dec 2009, 13:17
Spre rusinea mea este prima data cand aflu ca si ford are o cutie cu dublu ambreiaj. A vazut cine pe viu asa ceva?
Despre cutia cu dublu ambreaj de la ford
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/222687/ford_focus_powershift.html
30 Dec 2009, 13:42
$1 scrie:$2......Astfel, transimisa nu se detaseaza complet de motor (decat prin decuplarea ambelor ambreiaje), transmiterea puterii la roti e continua.
......
eu stiu ca doar treapta superioara e preselectata la al 2-lea ambreiaj. altfel spus, daca esti in a 3-a si vrei sa schimbi a 4-a, schimbarea este foarte rapida (treapa a 4-a e deja pregatita in al 2-lea ambreiaj). dar daca vrei sa schimbi a 2-a, se decupleaza ambele ambreiaje, se selecteaza viteza a 2-a pe ambreiajul par si apoi se cupleaza ambreiajul par.
principalul avantaj al acestor cutii de viteze este rapiditatea cu care schimba. DSG-ul, de exemplu, schimba in treapta superioara in ~8 milisecunde.
30 Dec 2009, 21:36
ms mult
acum mi-am dat seama
e chiar interesant daca stai sa te gandesti
dar cred ca face toti bani o cutie cu dublu ambreaj
30 Dec 2009, 23:52
cred ca o asemenea cutie isi merita pretul doar daca o folosesti pentru curse sau condus sportiv.
in rest, pentru condusul de zi cu zi, o cutie normala (cu un singur ambreiaj) ar trebui sa fie suficienta.
01 Ian 2010, 20:41
Cele mai raspandite cutii automate nu au nici un ambreiaj ci au convertizor de cuplu si au o intarzaiere destul de mare la schimbarea treptelor. Convertizorul de cuplu mai face si o risipa destul de mare de energie.
Exista apoi cutii de viteze robotizate (la Ford se chemau Durashift EST daca nu ma insel) care sunt pana la urma tot cutii manuale, dar si schimbarea treptelor si ambreiajul sunt actionate automatizat, robotizat. Aceste cutii au un lag la schimbarea treptelor de-ti vine rau.
Asadar o cutie automata cu dublu ambreiaj este oricand bine-venita, chiar si in condusul de zi cu zi. Ea are pe de o parte avantajul ambreiajului (mai putina risipa de energie decat convertizorul de cuplu) si pe de alta parte avantajul schimbarii rapide a treptelor.
04 Ian 2010, 08:28
Cutiile cu dublu ambreiaj sunt peste cele automate cu convertor de cuplu ca timp de raspuns.Modul manual al cutiilor cu dublu ambeiaj (eu am mers cu un Passat) nu are aproape deloc intarzierea celor cu convertor de cuplu. La o cutie tiptronic pe modul manual schimba dupa cateva secunde de gandire (pare o schimbare foarte artificiala). In plus aparent Dsg-ul pare a fi mai economic decat o cutie manuala.
05 Ian 2010, 13:24
Eu am la servici skode si passaturi cu DSG automate - nu schimba treptele ca o manuala (nici pe tiptronic) insa schimba mult mai bine decat alte masinii cu cutie automata cu care am mers.
Eu am o alta intrebare - la aceste cutii kit-ul de ambreiaj oare contine 2 discuri, 2 placi si 2 rulmenti? Cat o costa un asemenea kit de ambreiaj si cam ce durata de viata or avea? Teoretic ar trebui sa duca dublu fata de un kit conventional.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.