Help/Troubleshooting

Injectoare,valva egr,troncanit.

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

Injectoare,valva egr,troncanit.

Mesajde alin31ro » 07 Noi 2009, 11:38

Salutare oameni buni.Am un Ford Focus,1,8tddi,2002,90bhp.Kilometrajul arata 73.000mile.Eu cred ca are 150.000 mile.Am fost multumit de ea la inceput,totul functiona cum trebuie,motorul plin de putere,de viata si ma pregateam sa-i schimb filtrele,uleiul,etc si apoi cureaua de distributie.Am schimbat toate filtrele si dupa un timp,am observat ca-mi scoate fum negru,mai putin la inceput,foarte mult ulterior,mai ales cand schimbam treptele,fara sa sar de 3000 turatii.Am fost la un service,mi s-a spus ca sa verificam injectoarele si valva EGR.Am inlocuit cele 4 injectoare,am pus noi,valva EGR a aparut defecta pe computer,dar mecanicul a spus ca este blocata pe inchis,si nu pe deschis si ca nu ar trebui sa afecteze mersul masini,dar mi-a recomandat sa o schimb.Am refacut testul la un dealer Ford,a aparut doar valva EGR.Cam asta este istoricul masinii.Am cateva probleme:
1-dupa ce am schimbat injectoarele,viata din motor a disparut.Daca urc o panta,schimb in treapta inferioara,4-3,nu conteaza cat de mult calc acceleratia,turometul nu se ridica,ci din contra scad turatiile,si trebuie sa schimb iarasi in treapta mica,3-2.La drum intins,aceasta problema nu apare,dar in schimb nu mai am acel "zvac"de putere sa ma bag in depasiri.Am fost la mecanicul care mi-a schimbat injectoarele,mi-a zis ca ar trebui sa umblam un pic la avans,ca cele vechi fiind mai uzate,bagau mai multa motorina,si poate de aceea aveam impresia ca merge mai bine.A zis ca turbo este ok.
2-de curand a aparut un troncanit din dreapta fata,mai ales daca intorc/virez pe loc,si am observat ca volanul nu mai revine la pozitia lui normala,fiind inclinat catre stanga,tragand tare catre stanga.
3-tot de curand,cand ajung la semafor,o scot pe neutru,din cand in cand,aleatoriu,turatia nu mai revine la 900,ci ramane blocata la 1000,calc un pic acceleratia,si apoi revine la 900.
Va rog frumos,daca v-ati mai lovit de aceste probleme,ajutati-ma cu un sfat.
Va multumesc anticipat si scuze pt povestea lunga,dar vreau sa intelegeti mai bine despre ce este vorba.
alin31ro
Incepator
 
Mesaje: 9
Membru din: 07 Noi 2009, 11:15
Maşina: ford focus 2002 1,8,90bhp,ghia

Re: Injectoare,valva egr,troncanit.

Mesajde pop cristian » 07 Noi 2009, 15:18

salut
la problema nr. 1 nu cred ca problema ta se tragea de la injectoare, egr-ul da pe testar si dc are vreun furtun de vacum scos sau chiar vreun fir de la mufa rupt.Trebuia demontat egr si curatat cum trebuie dupa care pus la loc.
Injectoarele vechi nu le mai ai? Dc da incearca sa le pui la loc.nu este logic ca dupa schimbul de injectoare masina sa merga mai rau ci din contra ar trebui sa mearga mult mai bine doar sunt noi( erau noi nu?).
De unde esti de are km in mile? ca sa stim ce tip de motorina bagi.
La 2 trocanitul pe care il ai pe partea dreapta la viraj poate fi din mai multe parti. cel mai posibil cred ca este ori pivotul ori bucsa din spate de la brat.Dc volanul este inclinat spre stanga si la mers trage tare trebuie neaparat sa-i faci geometria.
la 3 nu stiu ce sa spun doar ca nu este normal . dc inainte sa schimbi injectoarele nu facea iar dupa schimb face tot din ele se tragedeci incerca sa le pui la loc
Incearca la fel de bine sa faci si un test la motor dar la reprezentanta nu pe testarele din servisurile romane sa vezi ce iti spune cel original .
bafta
EX :Ford Focus Trend 1.8 TDdI 90 CP; 66 KW 2002
Actual Skoda Octavia 1.9 TDI 110 Cp 25 Cp(resoftare) ; 81 KW 2000
Avatar utilizator
pop cristian
Gold Member
 
Mesaje: 727
Membru din: 05 Apr 2006, 01:06
Localitate: Bistrita
Maşina: Skoda Octavia, 1.9 TDI, 130cp

Re: Injectoare,valva egr,troncanit.

Mesajde alin31ro » 07 Noi 2009, 21:57

Salut si multumesc pentru raspuns.Locuiesc in Anglia,de aceea masina este pe mile.Motorina bag fie de la Shell sau BP.Bag si aditivata si normala.
1-Am fost la dealer Ford si au pus-o pe test,nu le-a dat decat EGR valve open,asa cum i-a iesit si mecanicului roman la care am schimbat injectoarele,numai ca mecanicul mi-a spus a egr este inchis,si ambii au spus ca ar trebui schimbata,dar am inteles ca la focus-uri vine impreuna cu alta piesa,un brat/galeria de admisie?(dar poate gresesc,nu imi aduc bine aminte),cert este ca mai vine cu ceva,nu doar valva in sine,ea,doar valva,nu se poate schimba.destul de costisitor,in jur de 300 lire.El a spus doar ca trebuie umblat la avans,sa bage mai multa motorina in injectoare.
2-am schimbat de curand capat de bara pe dreapta,tot la un drive test cu mecanicul meu,mi-a spus ca ar fi o bucsa de la rulment,dupa zgomotul facut,dar fara sa vada despre ceea ce este vorba,urma sa o facem cand faceam distributia,care nu am mai apucat sa o fac,din cauza celorlalte probleme.
3-accelerarea aiurea aleatorie=pompa de injectie defecta?
P.S.aici este un site,cred ca destul de reusit,cu tot felul de informatii/pareri despre masini:daca citeam rapoartele despre Ford Focus 1,m-as fi intrebat de mai multe ori daca merita.(probabil ca am fost eu ghinionist)
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/index.htm?md=116
alin31ro
Incepator
 
Mesaje: 9
Membru din: 07 Noi 2009, 11:15
Maşina: ford focus 2002 1,8,90bhp,ghia

Re: Injectoare,valva egr,troncanit.

Mesajde pop cristian » 08 Noi 2009, 10:44

1.multa lume blocheaza egr si eu l-am avut blocat apx 1 an dupa care l-am facut sa mearga in reprezentanta, aveam scos un furtun de vacum de la el si ma deranja ca aparea eroarea pe testar, iar acum recent am blocato din nou ca parerea mea e ca mai bine trage aer curat decat sa recilcule gazele arse.
2.dc ai schimbat capatul de bara ai facut directia geometria ca din aceasta cauza iti trage dreapta sau stanga .din cate stiu eu poate nu am asa multe cunostinte ca si mecanicul tau dar rulmentul de la roata nu are nici o bucsa.Mai ai un rulment sus pe telescop care ar avea un fel de bucsa si care e flansa ( montura + rulment virare) de la telescop.La focus din cate stiu eu nu ai ce cauta tu sa reglezi avansul asta e o aberatie, cred ca avansul e dat de calculatorul masinii.
3.accelerarea aiurea aleatorie=pompa de injectie defecta? nu neaparat poate fi la fel de bine si din injectoare

PS nu ai mentionat dc mai ai injectoarele vechi?
pe cele pe care leai pus ai garantie? normal ar trebui sa ai dc sunt noi
EX :Ford Focus Trend 1.8 TDdI 90 CP; 66 KW 2002
Actual Skoda Octavia 1.9 TDI 110 Cp 25 Cp(resoftare) ; 81 KW 2000
Avatar utilizator
pop cristian
Gold Member
 
Mesaje: 727
Membru din: 05 Apr 2006, 01:06
Localitate: Bistrita
Maşina: Skoda Octavia, 1.9 TDI, 130cp

Re: Injectoare,valva egr,troncanit.

Mesajde Zanga » 09 Noi 2009, 11:33

$1 scrie:$21-Am fost la dealer Ford si au pus-o pe test,nu le-a dat decat EGR valve open,asa cum i-a iesit si mecanicului roman la care am schimbat injectoarele,numai ca mecanicul mi-a spus a egr este inchis,si ambii au spus ca ar trebui schimbata


Interesant ce ne spui, adica in Anglia masina este diagnosticata cu EGR Valve open, iar mecanicul roman schimba injectoarele si zice ca valva e inchisa ?!?! Daca EGR-ul ramane chiar si 5% deschis, iti va da peste cap tot mersul motorului, turatie ralanti, putere, consum, cantitatea de fum etc. Valava se poate curata foarte usor si intardevar se schimba cu tot cu galeria de admisie. Uite aici o procedura de curatat valva
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
Avatar utilizator
Zanga
Gas Guzzler
 
Mesaje: 2871
Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului

Re: Injectoare,valva egr,troncanit.

Mesajde adyamg » 09 Noi 2009, 15:52

$1 scrie:$2alutare oameni buni.Am un Ford Focus,1,8tddi,2002,90bhp.Kilometrajul arata 73.000mile.Eu cred ca are 150.000 mile.Am fost multumit de ea la inceput,totul functiona cum trebuie,motorul plin de putere,de viata si ma pregateam sa-i schimb filtrele,uleiul,etc si apoi cureaua de distributie.Am schimbat toate filtrele si dupa un timp,am observat ca-mi scoate fum negru,mai putin la inceput,foarte mult ulterior,mai ales cand schimbam treptele,fara sa sar de 3000 turatii.Am fost la un service,mi s-a spus ca sa verificam injectoarele si valva EGR.Am inlocuit cele 4 injectoare,am pus noi,valva EGR a aparut defecta pe computer,dar mecanicul a spus ca este blocata pe inchis,si nu pe deschis si ca nu ar trebui sa afecteze mersul masini,dar mi-a recomandat sa o schimb.Am refacut testul la un dealer Ford,a aparut doar valva EGR.Cam asta este istoricul masinii.Am cateva probleme:
1-dupa ce am schimbat injectoarele,viata din motor a disparut.Daca urc o panta,schimb in treapta inferioara,4-3,nu conteaza cat de mult calc acceleratia,turometul nu se ridica,ci din contra scad turatiile,si trebuie sa schimb iarasi in treapta mica,3-2.La drum intins,aceasta problema nu apare,dar in schimb nu mai am acel "zvac"de putere sa ma bag in depasiri.Am fost la mecanicul care mi-a schimbat injectoarele,mi-a zis ca ar trebui sa umblam un pic la avans,ca cele vechi fiind mai uzate,bagau mai multa motorina,si poate de aceea aveam impresia ca merge mai bine.A zis ca turbo este ok.
2-de curand a aparut un troncanit din dreapta fata,mai ales daca intorc/virez pe loc,si am observat ca volanul nu mai revine la pozitia lui normala,fiind inclinat catre stanga,tragand tare catre stanga.
3-tot de curand,cand ajung la semafor,o scot pe neutru,din cand in cand,aleatoriu,turatia nu mai revine la 900,ci ramane blocata la 1000,calc un pic acceleratia,si apoi revine la 900.
Va rog frumos,daca v-ati mai lovit de aceste probleme,ajutati-ma cu un sfat.
Va multumesc anticipat si scuze pt povestea lunga,dar vreau sa intelegeti mai bine despre ce este vorba.



Cand apare fumul 100% valva nu e blocata pe inchis ... ca deaia iasa fumul ala.
Partea cu troncanitu ... ar trebui sa o rezolvi cu un levier

... si inca o chestie ...daca mecanicul ala vrea sa iti umble la "avans" .. schimba-l ca aproape sigur nu aia e problema
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Injectoare,valva egr,troncanit.

Mesajde alin31ro » 09 Noi 2009, 15:58

Salut Zanga,si-ti multumesc pentru raspuns.Am incercat sa accesez link-ul dat de tine de la munca,dar nu am reusit sa intru,o sa incerc de acasa.Si mie mi se pare foarte interesant,dar va spun ca smecheria si minciuna si tepele nu s-au inventat in Romania,ci aici,probabil ca doar noi,romanii le-am copiat.Si sa-ti spun:aici exista 2 tipuri de taxiuri.Black cab,acel taxi model retro,traditional,probabil ca a mai fost in filme/internet/etc.si private hire,adica oricine poate fi taximetrist,pe orice fel de masina,de orice culoare,pe care se pune doar o emblema mica in geam.Nici un fel de tablita,licenta pe usi afara,pret,etc.Nimic.Nici nu ghicesti ca a fost taxi.Kilometrajul se da inapoi la greu.Am lucrat la o firma de inchiriat masini,crede-ma,am vazut cu ochii mei.Te costa 100 lire sa-ti faci testul anual obligatoriu,MOT,la negru,care in Romania nu mai tin minte cum se numeste.Asa ca tu,om cinstit,te duci sa cumperi o masina de la un private sau dealer.Zici,focus,2002,73.000mile,1500 lire.Am facut un drive-test cu el,foarte incantat de el(mai avusesem in tara un tdci,115bhp,stiam un pic la ce sa ma astept).Zici sa te comporti decent si sa-i schimbi macar distributia.Dar pana faci programare,incep sa cada una-alta,pompa de servo directie de 2 ori(odata am schimbat piesa noua),capat de bara,fum negru-injectoare schimbate,filtre,ulei,EGR defecta,mai troncane ceva acum,o rola intanzatoare face zgomot dimineata,cand e mai umed,cureaua de la alternator schimbata,zic frate cu ce am gresit in viata?Iar dealerii mari fac aceleasi smecherii:masini umblate,carti service facute pe naspa(cum se faceau la firma unde lucram eu),incat iti dai seama ca UK si Romania sunt foarte similare din acest punct de vedere.La dealer ford ma costa sa schimb valva 650 lire,la un mecanic private ma costa 300 lire.Si inca nu am ajuns sa fac distributia.Acum sunt la munca si trebuie sa fug,o sa va mai povestesc,o sa incerc sa intru pe acel link,pana atunci sanatate.
alin31ro
Incepator
 
Mesaje: 9
Membru din: 07 Noi 2009, 11:15
Maşina: ford focus 2002 1,8,90bhp,ghia

Re: Injectoare,valva egr,troncanit.

Mesajde pop cristian » 09 Noi 2009, 17:13

ai avut ghinion frate de cum ai luat-o
nu stiu ce sa spun decat vindeo si ia alta.
bafta
EX :Ford Focus Trend 1.8 TDdI 90 CP; 66 KW 2002
Actual Skoda Octavia 1.9 TDI 110 Cp 25 Cp(resoftare) ; 81 KW 2000
Avatar utilizator
pop cristian
Gold Member
 
Mesaje: 727
Membru din: 05 Apr 2006, 01:06
Localitate: Bistrita
Maşina: Skoda Octavia, 1.9 TDI, 130cp

Re: Injectoare,valva egr,troncanit.

Mesajde ovidiu_ovidiu » 03 Feb 2010, 23:42

Salut, am un Ford Mondeo 2003 2.0 TDCI si am o nelamurire. Nu arde uleiul, are putere cand accelerez , de exemplu cand ma bag in depasiri, singura problema e ca scoate fum negru. Aveti idee care ar fi problema???
Va multumesc anticipat
Avatar utilizator
ovidiu_ovidiu
Incepator
 
Mesaje: 4
Membru din: 23 Noi 2009, 01:31
Maşina: Ford Mondeo Ghia X 2003 1998 130bhp
VIN: 13475692375423469


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 8 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 8 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login