sunt multe cauze care pot duce la nenorocirea ta. daca din ce inteleg eu, doar cele descrise sunt pagubele, poti spune ca ai scapat relativ bine

pana la urma trebuie sa privesti jumatatea plina a paharului, mai ales ca din ce relatezi banuiesc ca nu ai casco

asadar, alternatorul poate fi o problema. de cele mai multe ori, carpeli sau modificari facute la instalatia electrica duc la asemenea probleme. cum tu spui ca abia ai achizitionat-o si e primul drum, se naste intrebarea ce nu mergea de a trebuit umblat la alternator ca sa para totul OK?!
Sigur, exista si ghinionul ... in care un fir imbatranit (la izolatie) crapa sau prin diferite motode ajunge sa intre in contact cu alt fir/masa/etc si de-aici si pana la dezastru nu e decat un pas.
ce trebuie tu sa faci acum e sa cumperi piesele care s-au ars, dar include si cureaua de accesorii si verifica rola/rolele de pe traseu sa nu fie ceva blocat

mergi la mecanic, schimba tot, pune-o pe tester, verifica incarcarea sa fie buna. aa..si inca ceva, verifica BATERIA!!
bafta!