$1 scrie:$2ai asta e faza, ca frana de motor intra doar in momentul final cand se lasa acceleratia. pana in acel moment, toata figura asta cu schimbatul intr-o viteza inferioara si accelerat in momentul debreierii nu face decat sa pastreze viteza din momentul anterior si protejeaza motorul si cutia de viteze. se franeaza mai tarziu dar solicitarea cutiei e mai mica decat in cazul unui schimb cu debreiaj fortat.
1) Te-ai gandit ce faci iarna pe gheata cu frana asta de motor?
2) In loc sa accelerezi motorul necuplat nu e mai bine sa-l lasi pana scade el suficient la turatie?
3) In final ce faci tu nu prea este frana de motor; acelasi lucru il obtii si daca scoti din viteza si opresti motorul... Practic vorbim aici de pierderea vitezei din cauza diverselor forte de frecare (cu aerul, din angrenaje, cu solul, etc).
Frana de motor are un rol activ, de aceea dadeam exemplul cu serpentinele, unde nu te lasa in viteza a doua sa treci de 40 km/h chiar daca din cauza inclinatiei pantei masina ar vrea...