Help/Troubleshooting

frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde sorinaccio101 » 15 Feb 2008, 17:33

:-t e adevarat ca folosind in mod regulat frana de motor se reduce consumul de carburant la masinile pe injectie?si e adevarat ca folosind frana de motor se solicita volanta si ambreiaju ducand la uzura si mai ales deteriorare prematura? :-/

mi s-a spus ca folosind frana de motor masina are consum zero (relativ) in timpul franarii.si la asta cu ambreiaju si volanta io m-am gandit...trebuie sa suporte cineva sarcinile si vibratiile alea,mai ales la diesel.
voi ce ziceti? :|
Veti recunoaste un OM DE EXCEPTIE dupa un singur indiciu :"TOTI IMBECILII SE UNESC IMPOTRIVA LUI"

VERITAS ODIUM PARIT

Insulta e declaratia infrangerii
Avatar utilizator
sorinaccio101
Ford Freak
 
Mesaje: 110
Membru din: 08 Dec 2007, 00:55
Localitate: Craiova

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde DanielArdelian2 » 15 Feb 2008, 18:04

Intr-adevar, in frana de motor nu se injecteaza benzina pana cand turatia scade pe la vreo 1200 RPM daca imi amintesc eu bine.

Ambreiajul (si volanta la diesel daca e cu masa dubla) sunt solicitate numai in momentul in care schimbi viteza.
Daca lasi masina "sa curga", de exemplu de la 70 Km/h la 40 Km/h in treapta a IV-a, nu cred ca sunt afectate.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde muzica9 » 15 Feb 2008, 21:32

$1 scrie:$2-t e adevarat ca folosind in mod regulat frana de motor se reduce consumul de carburant la masinile pe injectie?si e adevarat ca folosind frana de motor se solicita volanta si ambreiaju ducand la uzura si mai ales deteriorare prematura? :-/

mi s-a spus ca folosind frana de motor masina are consum zero (relativ) in timpul franarii.si la asta cu ambreiaju si volanta io m-am gandit...trebuie sa suporte cineva sarcinile si vibratiile alea,mai ales la diesel.
voi ce ziceti? :|


vezi ca daca apesi frina sau ambreiajul cind esti in frina de motor nu mai ai consum 0. daca apesi frina intra si admisia, pt ca ecu, considera ca motorul nu mai merge doar cu putere de la roata.
Avatar utilizator
muzica9
1nsane Member
 
Mesaje: 3817
Membru din: 11 Dec 2006, 10:18
Localitate: Bucuresti
Maşina: FULL FARA PIELE

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde pretorian » 16 Feb 2008, 01:09

o vorba spusa de un nenea cu multa experienta :
Mai ieftin este un set de placute de frana decat o placa de ambreiaj :)

daca faci frana de motor in treapta "actuala" nu prea vad pericol si mai economisesti si placute dar daca schimbi treapta inferioara economisesti placute dar uzezi ambreiaj.
Consumul nu prea am observat sa difere semnificativ.... am testat un mers cu frana de motor dar diferentele au fost de 0,2/100 km deci....
Fiesta 1.4 TDCi

HONDA Accord 2.4 i-VTEC
Avatar utilizator
pretorian
Gold Member
 
Mesaje: 721
Membru din: 23 Aug 2006, 23:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: Honda ACCORD, 2.4 i-VTEC, Siver Grey

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde muzica9 » 16 Feb 2008, 14:11

nu mai inteleg nimik. merg predominant in frina de motor dar placutele scirtiie la 17000km. acu aflu ca daca merg in frina de motor e posibil sa pice volanta sau ambreiajul. hmmm...

mai bine iau metroul. :))

@pretorian din cite stiu eu un kit de ambreiaj costa in jur de 1500 ron. daca nu chiar mai putin.
un set de placute la o revizie cam tot pe acolo. unde mai pui ca eu am discuri si pe spate.
Avatar utilizator
muzica9
1nsane Member
 
Mesaje: 3817
Membru din: 11 Dec 2006, 10:18
Localitate: Bucuresti
Maşina: FULL FARA PIELE

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde OctavianC » 16 Feb 2008, 14:17

volanta cu masa dubla se duce in cazul folosirii franei de motor deoarece intra socuri si vibratii in ea care o uzeaza prematur.
Volvo S60 2.4 D5 Gold

DEAD Ford Focus TDCI 2001
Avatar utilizator
OctavianC
1nsane Member
 
Mesaje: 1653
Membru din: 21 Apr 2006, 18:38
Localitate: Oradea

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde pretorian » 16 Feb 2008, 15:41

$1 scrie:$2u mai inteleg nimik. merg predominant in frina de motor dar placutele scirtiie la 17000km. acu aflu ca daca merg in frina de motor e posibil sa pice volanta sau ambreiajul. hmmm...

mai bine iau metroul. :))

@pretorian din cite stiu eu un kit de ambreiaj costa in jur de 1500 ron. daca nu chiar mai putin.
un set de placute la o revizie cam tot pe acolo. unde mai pui ca eu am discuri si pe spate.



pai si un set de placute nu cred ca ajunge la 1500 ron eu stiu ca sunt undeva pe la 150 -200 ron deci....si in plus am facut cu masina peste 35000 km si placutele mai tin inca 5000 si nici nu am folosit frana de motor prea des....
Fiesta 1.4 TDCi

HONDA Accord 2.4 i-VTEC
Avatar utilizator
pretorian
Gold Member
 
Mesaje: 721
Membru din: 23 Aug 2006, 23:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: Honda ACCORD, 2.4 i-VTEC, Siver Grey

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde djxme200 » 16 Feb 2008, 15:42

$1 scrie:$2u mai inteleg nimik. merg predominant in frina de motor dar placutele scirtiie la 17000km. acu aflu ca daca merg in frina de motor e posibil sa pice volanta sau ambreiajul. hmmm...

mai bine iau metroul. :))

@pretorian din cite stiu eu un kit de ambreiaj costa in jur de 1500 ron. daca nu chiar mai putin.
un set de placute la o revizie cam tot pe acolo. unde mai pui ca eu am discuri si pe spate.


wow ce placute ai tu? :-O frane ceramice ceva ? :) glumesc, eu am dat pe placute fata+spate 350ron (originale)

frana de motor cu retrogradarea treptei e eficace iarna, sau in situatii extreme, sincer frana de motor cu retrogradarea vitezei mi se pare mai eficace la benzina decat la diesel, se simte mai tare.
Ex-Mondeo Mk3 2.2TDCi Ghia X +
Imagine
Fiesta Mk7 1.25i Titanium
Imagine
Avatar utilizator
djxme200
1nsane Member
 
Mesaje: 1311
Membru din: 10 Noi 2005, 19:58
Localitate: Around the world..
Maşina: Fiesta Mk7 1.4i Titanium
VIN: WF0JXXGAJJ9J30749

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde muzica9 » 16 Feb 2008, 16:06

mda e posibil sa fiu informat gresit. nu le-am schimbat niciodata pina acum. doar am citit undeva ceva legat de o revizie in care se schimbau si placutele. si mi-e mi s-a parut pretul foarte mare.
Avatar utilizator
muzica9
1nsane Member
 
Mesaje: 3817
Membru din: 11 Dec 2006, 10:18
Localitate: Bucuresti
Maşina: FULL FARA PIELE

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde alexsar » 16 Feb 2008, 18:56

$1 scrie:$2sincer frana de motor cu retrogradarea vitezei mi se pare mai eficace la benzina decat la diesel, se simte mai tare.


nu voiai sa spui invers? :-?

Si frana asta de motor e buna mai ales atunci cand simti ca nu poti opri la timp numai apasand frana, numai sa nu faci frana de motor cand esti pe la 4000 in orice treapta :D
Avatar utilizator
alexsar
Member
 
Mesaje: 487
Membru din: 09 Mar 2007, 20:45
Localitate: Brasov
Maşina: Focus 2013/Fiesta 2017 - 1.0 EcoBoost 125/100

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde tomcatmouse » 18 Feb 2008, 09:55

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2u mai inteleg nimik. merg predominant in frina de motor dar placutele scirtiie la 17000km. acu aflu ca daca merg in frina de motor e posibil sa pice volanta sau ambreiajul. hmmm...

mai bine iau metroul. :))

@pretorian din cite stiu eu un kit de ambreiaj costa in jur de 1500 ron. daca nu chiar mai putin.
un set de placute la o revizie cam tot pe acolo. unde mai pui ca eu am discuri si pe spate.


wow ce placute ai tu? :-O frane ceramice ceva ? :) glumesc, eu am dat pe placute fata+spate 350ron (originale)

frana de motor cu retrogradarea treptei e eficace iarna, sau in situatii extreme, sincer frana de motor cu retrogradarea vitezei mi se pare mai eficace la benzina decat la diesel, se simte mai tare.
si eu cred ca ai scris exact invers ..la diesel compresia este mai mare ;)
Avatar utilizator
tomcatmouse
1nsane Member
 
Mesaje: 1261
Membru din: 26 Oct 2007, 12:37
Localitate: BUCURESTI
Maşina: Mondeo Titanium ,power shift ,pachet S 2011, 2.0 TDCI 163cp,03.2011

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde DanielArdelian2 » 18 Feb 2008, 10:43

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2sincer frana de motor cu retrogradarea vitezei mi se pare mai eficace la benzina decat la diesel, se simte mai tare.


nu voiai sa spui invers? :-?




Nu vroia sa scrie invers !
Nu compresia conteaza ci faptul ca dieselul nu are clapeta de acceleratie.

Benzinarele au clapeta de acceleratie pe traseul de admisie si cand clapeta se inchide, motorul devine o pompa de aer cu admisia strangulata care consuma energia cinetica a masinii.

Deci cred ca la benzinare frana de motor este mai eficienta, datorita fenomenului numit "pumping loss", care este cauzat de existenta clapetei de acceleratie. De fapt, de aici rezulta unul din marile avantaje ale motoarelor diesel in ceea ce priveste eficienta (consumul scazut).
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde mirceamc » 21 Feb 2008, 20:27

Eu nu pot sa spun d.p.v.d. teoretic care este mai eficienta, dar din experienta pot spune ca la dieselul meu parca nu am frana de motor! Chiar si la vechea Dacie simteam frana de motor, dar la 1.4TDCI parca nu exista!
Mircea M - Ford Fusion Comfort 1.4 TDCI 68CP (2007), Bucureşti
Prezentare maşină: http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?t=9010
Imagine
Avatar utilizator
mirceamc
 
Mesaje: 1451
Membru din: 25 Oct 2007, 12:21
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fusion 1.4 TDCI Comfort, 2007

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde Mihai L » 22 Feb 2008, 07:26

$1 scrie:$2u nu pot sa spun d.p.v.d. teoretic care este mai eficienta, dar din experienta pot spune ca la dieselul meu parca nu am frana de motor! Chiar si la vechea Dacie simteam frana de motor, dar la 1.4TDCI parca nu exista!

Si eu zic la fel... Este foarte elastic motorul, nu pare a fi deranjat ca ajunge in 3000-3500 rpm.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde cristian.bisca » 22 Feb 2008, 14:44

apropo de frana de motor. trebuie avut grija la modul in care se face pentru ca exista efecte negative pentru cutia de viteze si pentru motor daca se face incorect. nu stiu sa explic tehnic de ce, insa am citit cu ceva timp in urma despre asta si concluzia e ca niciodata sa nu aplicati frana de motor prin simpla debreiere de la neutru la o turatie mare intr-o treapta mica. prima data trebuie accelerat pana turatia motorului e corect sincronizata cu viteza de mers pentru treapta de viteza respectiva, si abia apoi debreiat. ex. ca sa fac frana de motor la viteza de mers de 40km/h, schimb a doua, turez la 3000, si abia apoi las pedala de ambreaj. nu schimb a doua si cu las pur si simplu ambreajul.

sper sa m-am facut inteles. daca gasesc si articolul o sa-l postez.
Ford Focus III Titanium 1.6 150Cp Ecoboost
Avatar utilizator
cristian.bisca
Member
 
Mesaje: 261
Membru din: 23 Dec 2007, 16:45
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus III Titanium 1.6 150cp ecoboost lunar sky

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde sorinaccio101 » 23 Feb 2008, 01:23

$1 scrie:$2propo de frana de motor. trebuie avut grija la modul in care se face pentru ca exista efecte negative pentru cutia de viteze si pentru motor daca se face incorect. nu stiu sa explic tehnic de ce, insa am citit cu ceva timp in urma despre asta si concluzia e ca niciodata sa nu aplicati frana de motor prin simpla debreiere de la neutru la o turatie mare intr-o treapta mica. prima data trebuie accelerat pana turatia motorului e corect sincronizata cu viteza de mers pentru treapta de viteza respectiva, si abia apoi debreiat. ex. ca sa fac frana de motor la viteza de mers de 40km/h, schimb a doua, turez la 3000, si abia apoi las pedala de ambreaj. nu schimb a doua si cu las pur si simplu ambreajul.

sper sa m-am facut inteles. daca gasesc si articolul o sa-l postez.

cred ca am inteles.adica sa nu lasi motoru sa se forteze atunci cand eliberezi ambreiaju,practic el fortandu-se pt a urca la turatia ridicata generata de treapta inferioara de viteza.asta e bine pt ca eviti sa fortezi ambreiaju si volanta ,volanta care preia toate vorbatiile motorului,motor care se stie ca vibreaza mai puternic la turatie mai mare...ma rog,nush cat de exact si coerent am fost,sunt frant de oboseala si mort de somn...
Veti recunoaste un OM DE EXCEPTIE dupa un singur indiciu :"TOTI IMBECILII SE UNESC IMPOTRIVA LUI"

VERITAS ODIUM PARIT

Insulta e declaratia infrangerii
Avatar utilizator
sorinaccio101
Ford Freak
 
Mesaje: 110
Membru din: 08 Dec 2007, 00:55
Localitate: Craiova

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde chiar_el » 26 Feb 2008, 23:19

Pai si cum mai e frana de motor atunci?
Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea
Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
Avatar utilizator
chiar_el
 
Mesaje: 983
Membru din: 06 Noi 2007, 19:17
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5GL85496

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde mirceamc » 27 Feb 2008, 08:28

Este frana de motor: La aceeasi turatie intr-o treapta de viteza inferioara viteza masinii va fi mai mica.
Mircea M - Ford Fusion Comfort 1.4 TDCI 68CP (2007), Bucureşti
Prezentare maşină: http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?t=9010
Imagine
Avatar utilizator
mirceamc
 
Mesaje: 1451
Membru din: 25 Oct 2007, 12:21
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fusion 1.4 TDCI Comfort, 2007

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde Mihai L » 27 Feb 2008, 15:20

$1 scrie:$2ste frana de motor: La aceeasi turatie intr-o treapta de viteza inferioara viteza masinii va fi mai mica.


Problema se pune oarecum diferit, si anume la aceeasi viteza de deplasare motorul va opune o rezistenta mai mare intr-o treapta inferioara.
Acu' daca stam si ne gandim, suna cam ciudat sa fii in 2500 rpm in treapta a 4-a, calci pe ambreiaj, accelerezi motorul la 3200 rpm ca sa dai drumul la ambreiaj si sa nu se simta. Cred ca te apropii de 1 km parcurs pentru a incepe sa sesizezi frana de motor in acest mod... =))
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde chiar_el » 27 Feb 2008, 22:25

"ca sa fac frana de motor la viteza de mers de 40km/h, schimb a doua, turez la 3000, si abia apoi las pedala de ambreaj. nu schimb a doua si cu las pur si simplu ambreajul." aici unde mai e frana de motor, daca tu turezi motorul cand schimbi in jos?
Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea
Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
Avatar utilizator
chiar_el
 
Mesaje: 983
Membru din: 06 Noi 2007, 19:17
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5GL85496

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde mirceamc » 28 Feb 2008, 07:02

Scuze, am citit in graba si m-am exprimat tot asa!
Pt frana de motor eu trec intr-o treapta inferioara FARA sa accelerez. Astfel reduc viteza si, pe de alta parte, asa cum spumea Mihai L, motorul opune o mai mare rezistenta la inaintare.
Mircea M - Ford Fusion Comfort 1.4 TDCI 68CP (2007), Bucureşti
Prezentare maşină: http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?t=9010
Imagine
Avatar utilizator
mirceamc
 
Mesaje: 1451
Membru din: 25 Oct 2007, 12:21
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fusion 1.4 TDCI Comfort, 2007

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde cristian.bisca » 29 Feb 2008, 10:36

$1 scrie:$2quot;ca sa fac frana de motor la viteza de mers de 40km/h, schimb a doua, turez la 3000, si abia apoi las pedala de ambreaj. nu schimb a doua si cu las pur si simplu ambreajul." aici unde mai e frana de motor, daca tu turezi motorul cand schimbi in jos?

nu m-ati inteles. problema se pune doar in momentul schimbului de viteza. e important sa accelerezi pentru a produce acel sincron intre viteza de mers si turatia motorului. deci accelerezi, schimbi viteza, lasi ambreajul si apoi evident lasi si acceleratia pentru a aplica "frana". ideea de baza e ca frana de motor sa se produca cand lasi pedala de acceleratie, si nu cand lasi ambreajul.
Ford Focus III Titanium 1.6 150Cp Ecoboost
Avatar utilizator
cristian.bisca
Member
 
Mesaje: 261
Membru din: 23 Dec 2007, 16:45
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus III Titanium 1.6 150cp ecoboost lunar sky

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde Mihai L » 29 Feb 2008, 11:28

Domnilor!
Cum puii mei sa pui frana accelerand??? =))
Daca tot nu vrei sa uzezi ambreiajul nu e mai bine sa lasi sa scada turatia la motor in treapta respectiva?
La diesel ar insemna sa o lasi in treapta in care se afla pana ajunge pe la 1500-1700 rpm, schimbi in treapta inferioara si tot asa.
Dar eu nu as numi asta frana de motor, este doar lipsa acceleratiei si din acest motiv motorul tinde sa ajunga la turatia de relanti.
Cel mai clar exemplu de frana de motor este in serpentine la coborare, cand tii masina in treapta a doua si din acest motiv motorul nu permite cresterea vitezei (in acest caz motorul practic se opune).
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde cristian.bisca » 29 Feb 2008, 17:39

cred ca trebuie o demonstratie live, ca altfel e greu sa ma fac inteles :D

pedala de acceleratie sta apasata doar in momentul in care e apasat ambreajul, pana intra in viteza, dupa care se lasa (imediat dupa ce se lasa ambreajul). in fine, poate cu ocazia unei intalniri elucidam misterul :)
Ford Focus III Titanium 1.6 150Cp Ecoboost
Avatar utilizator
cristian.bisca
Member
 
Mesaje: 261
Membru din: 23 Dec 2007, 16:45
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus III Titanium 1.6 150cp ecoboost lunar sky

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde Mihai L » 29 Feb 2008, 17:42

$1 scrie:$2red ca trebuie o demonstratie live, ca altfel e greu sa ma fac inteles :D

pedala de acceleratie sta apasata doar in momentul in care e apasat ambreajul, pana intra in viteza, dupa care se lasa (imediat dupa ce se lasa ambreajul). in fine, poate cu ocazia unei intalniri elucidam misterul :)


Am inteles foarte bine ce vrei sa spui, dar tot la vorba mea ajungi: debreiezi, accelerezi, dai drumul la ambreiaj...
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde cristian.bisca » 03 Mar 2008, 10:38

pai asta e faza, ca frana de motor intra doar in momentul final cand se lasa acceleratia. pana in acel moment, toata figura asta cu schimbatul intr-o viteza inferioara si accelerat in momentul debreierii nu face decat sa pastreze viteza din momentul anterior si protejeaza motorul si cutia de viteze. se franeaza mai tarziu dar solicitarea cutiei e mai mica decat in cazul unui schimb cu debreiaj fortat.
Ford Focus III Titanium 1.6 150Cp Ecoboost
Avatar utilizator
cristian.bisca
Member
 
Mesaje: 261
Membru din: 23 Dec 2007, 16:45
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus III Titanium 1.6 150cp ecoboost lunar sky

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde Mihai L » 03 Mar 2008, 11:25

$1 scrie:$2ai asta e faza, ca frana de motor intra doar in momentul final cand se lasa acceleratia. pana in acel moment, toata figura asta cu schimbatul intr-o viteza inferioara si accelerat in momentul debreierii nu face decat sa pastreze viteza din momentul anterior si protejeaza motorul si cutia de viteze. se franeaza mai tarziu dar solicitarea cutiei e mai mica decat in cazul unui schimb cu debreiaj fortat.


1) Te-ai gandit ce faci iarna pe gheata cu frana asta de motor? =))
2) In loc sa accelerezi motorul necuplat nu e mai bine sa-l lasi pana scade el suficient la turatie?
3) In final ce faci tu nu prea este frana de motor; acelasi lucru il obtii si daca scoti din viteza si opresti motorul... Practic vorbim aici de pierderea vitezei din cauza diverselor forte de frecare (cu aerul, din angrenaje, cu solul, etc).
Frana de motor are un rol activ, de aceea dadeam exemplul cu serpentinele, unde nu te lasa in viteza a doua sa treci de 40 km/h chiar daca din cauza inclinatiei pantei masina ar vrea...
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde cristian.bisca » 03 Mar 2008, 13:27

tot nu sunt sigur ca m-am facut inteles. efectul de final de frana de motor e acelasi si in cazul "teoriei" mele si in cazul variantei clasice. difera doar modul in care se induce frana. nu vorbeam in nici un caz de frana de motor in neutru ( asta nu e nici un fel de frana, duh :) decat daca ai nisip la angrenaje ) cu sau fara motorul oprit. (cu motor oprit e o mare prostie oricand ).

si tocmai, iarna e o alta chestiune. ca daca lasi pur si simplu ambreajul (varianta fortata) si intra frana de motor, exista posibilitatea sa intre prea brusc si sa patinezi chiar din cauza asta (se controleaza totusi din ambreaj). in varianta cu accelerare usoara, schimb viteza, si apoi decelerare (cu ambreajul lasat desigur, si in viteza), poti sa controlezi cat de multa frana de motor vrei din acceleratie (lasata complet sau partial) .
Ford Focus III Titanium 1.6 150Cp Ecoboost
Avatar utilizator
cristian.bisca
Member
 
Mesaje: 261
Membru din: 23 Dec 2007, 16:45
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus III Titanium 1.6 150cp ecoboost lunar sky

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde muzica9 » 03 Mar 2008, 22:30

$1 scrie:$2u mai inteleg nimik. merg predominant in frina de motor dar placutele scirtiie la 17000km. acu aflu ca daca merg in frina de motor e posibil sa pice volanta sau ambreiajul. hmmm...

mai bine iau metroul. :))

@pretorian din cite stiu eu un kit de ambreiaj costa in jur de 1500 ron. daca nu chiar mai putin.
un set de placute la o revizie cam tot pe acolo. unde mai pui ca eu am discuri si pe spate.


si pina la urma se pare ca aveam dreptate. daca faci schimb de placute in garantie la service ford suma ajunge pe la 1000 ron. :|

viewtopic.php?f=33&t=12978&p=195415&hilit=Concluzie%3A+revizie+30k+km#p195415
Avatar utilizator
muzica9
1nsane Member
 
Mesaje: 3817
Membru din: 11 Dec 2006, 10:18
Localitate: Bucuresti
Maşina: FULL FARA PIELE

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

Mesajde sorinaccio101 » 05 Mar 2008, 21:47

eu am pus intrebarea cu frana de motor tocmai in ideea ca veti confirma sau infirma varianta ca frana de motor e eficienta si cu toate astea protejezi ambreiaju,cutia si volanta.frana de motor tine mai mult de pilotaj decat de sofat...la raliu stiu ca turbo are efect de franare la ridicarea brusca a piciorului din gaz datorita paletilor din turbo...ma gandesc io ca si la turbo-diesel e cam acelasi principiu.in orice caz ceea ce vrea sa spuna cristian.bisca e ca manevra aia are rolu de a proteja ambreiaju etc etc.am mai citit undeva despre asta si cel care postase a scris ca el tureaza la retrogradare pt a nu se forta motoru sa urce turatia de la ralanti la optim necesar pt treapta respectiva.
Veti recunoaste un OM DE EXCEPTIE dupa un singur indiciu :"TOTI IMBECILII SE UNESC IMPOTRIVA LUI"

VERITAS ODIUM PARIT

Insulta e declaratia infrangerii
Avatar utilizator
sorinaccio101
Ford Freak
 
Mesaje: 110
Membru din: 08 Dec 2007, 00:55
Localitate: Craiova

Următorul

Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 3 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 3 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login