Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

06 Mar 2008, 21:42

exact. iar la pilotaj, ridicatul piciorului de pe acceleratie se foloseste de regula pentru a recapata aderenta dupa un derapaj controlat. e o combinatie de franare usoara si shiftarea punctului de greutate.

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

07 Mar 2008, 12:07

Va marturisesc ca am citit tot topicul si in cele din urma am ajuns sa ma intreb: pana la urma cum vine treaba asta cu frana de motor? #:-S

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

07 Mar 2008, 12:19

$1 scrie:$2xact. iar la pilotaj, ridicatul piciorului de pe acceleratie se foloseste de regula pentru a recapata aderenta dupa un derapaj controlat. e o combinatie de franare usoara si shiftarea punctului de greutate.


M-ai spart aici... :))
"shiftarea punctului de greutate" .. am pretentia ca inteleg fiecare termen din propozitie, dar ansamblul... ioc.
Banuiesc ca e vorba despre deplasarea centrului de greutate, dar sa faci asta prin ridicarea piciorului de pe acceleratie... poate numai daca il ridici deasupra masinii suficient de mult (cateva sute de metri macar)... =))
Iar recapatarea aderentei normal ca se face daca nu mai apesi acceleratia, indiferent daca pilotezi sau conduci...

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

07 Mar 2008, 12:29

$1 scrie:$2a marturisesc ca am citit tot topicul si in cele din urma am ajuns sa ma intreb: pana la urma cum vine treaba asta cu frana de motor? #:-S


Pe scurt, incetinirea masinii o poti face in doua moduri distincte:
1) folosind frana de picior - cel mai rapid, dar ca dezavantaje: uzura mai mare placute/discuri de frana, depinde foarte mult de stilul de mers;
2) folosind frana de motor - scade consumul de combustibil dar stresezi mai tare ambreiajul/volanta/etc.
Eu zic ca placutele se schimba mai usor decat ambreiajul de pilda, si costurile ar fi putin mai mici.
Eu as recomanda frana de motor in special la coborare (serpentine, evident); in oras nu prea merge din cauza distantelor foarte scurte in care trebuie sa franezi.

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

07 Mar 2008, 15:08

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2xact. iar la pilotaj, ridicatul piciorului de pe acceleratie se foloseste de regula pentru a recapata aderenta dupa un derapaj controlat. e o combinatie de franare usoara si shiftarea punctului de greutate.


M-ai spart aici... :))
"shiftarea punctului de greutate" .. am pretentia ca inteleg fiecare termen din propozitie, dar ansamblul... ioc.
Banuiesc ca e vorba despre deplasarea centrului de greutate, dar sa faci asta prin ridicarea piciorului de pe acceleratie... poate numai daca il ridici deasupra masinii suficient de mult (cateva sute de metri macar)... =))
Iar recapatarea aderentei normal ca se face daca nu mai apesi acceleratia, indiferent daca pilotezi sau conduci...

shiftare, deplasare .. tot una. limbaj de programator :P

si da, se schimba pozitia centrului de greutate atat la frana(de motor sau nu) cat si la acceleratie, deci si la ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie. Chit ca nu trece el de pe spate pe fata la fel de mult ca in cazul unei frane, totusi se deplaseaza inspre fata destul de mult.

uite ca sa vezi ca nu chiar aberez :)
$1 scrie:$2quot;It's all about weight transfer, he explains, with a properly timed jab at the brakes putting more weight - and more grip - on the front wheels to rotate the car. While you can accomplish much of the same weight transfer by simply lifting off the throttle, adding braking gives you a far greater control."
fragment luat de aici -> http://www.team-oneil.com/press4.htm

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

07 Mar 2008, 15:25

M-am tot gandit... si m-am tot gandit...
Centrul de greutate se schimba la cisterne, dar la masini sau alte obiecte (fara geometrie variabila :D sau fara lichide care se pot deplasa in interior) nu am auzit...
La avioane cum e, apropo? =))

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

07 Mar 2008, 15:36

Nici eu nu cred ca se schimba centrul de greutate, el este o proprietate "geometrica" pentru un corp care nu-si schimba continutul, sa zicem asa.
Eu prin weight-shifting inteleg schimbarea modului de repartizare a greutatii intre cele doua punti.
Spre exemplu, daca franezi, masina se duce de bot in jos, apasarea pe puntea spate se reduce, dar creste apasarea pe puntea fata, deci va creste aderenta pe fata in defavoarea celei de pe spate.

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

07 Mar 2008, 15:44

mai bine m-ai corecta daca vorbesc prostii si nu folosesc corect termenul. daca-i zicem distributia de greutate e ok ? :)

ps. ok, am inteles acum. ma refeream la acelasi lucru, insa am folosit termeni aiurea. sper sa nu se mai repete :)

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

07 Mar 2008, 15:58

$1 scrie:$2ici eu nu cred ca se schimba centrul de greutate, el este o proprietate "geometrica" pentru un corp care nu-si schimba continutul, sa zicem asa.
Eu prin weight-shifting inteleg schimbarea modului de repartizare a greutatii intre cele doua punti.
Spre exemplu, daca franezi, masina se duce de bot in jos, apasarea pe puntea spate se reduce, dar creste apasarea pe puntea fata, deci va creste aderenta pe fata in defavoarea celei de pe spate.


Bravo Daniel, ai tradus perfect! =D>
Cred ca la asta se referea englezul.

Re: frana de motor= economie la rezervor? side effects?

08 Mar 2008, 13:39

a cam deviat discutia dar ca sa fac o precizare,sunt sigur ca pasionatii de raliu stiu asta,in pilotaju de raliu cel mai mult conteaza sa simti masina in asa fel incat sa o "arunci" pe viraje fara sa pierzi aderenta.de fapt tocmai aruncatu asta serveste la pastrarea aderentei(nu-mi cereti detalii tehnice ca nu ma pricep la fizica).
in orice caz m-am cam lamurit ca aveam dreptate,se strezeaza ambreiaju,volanta...adica ce-i mai scump dintre componentele de baza...puteti continua discutiile,poate apar si alte explicatii.
Răspunde