Re: Cuplu si Putere - 2
Imi cer scuze daca suna a ton de superioritate. In general incerc sa formulez cat mai corect toate explicatiile, atat gramatical, cat si tehnic. Poate cei care m-au cunoscut la vizita la Ford CSD pot sa-ti confirme ca nu sunt increzut si nu vorbesc atat de formal in realitate, dar cand stiu ca ceea ce scriu ramane "pentru posteritate", parca nu prea pot sa fuseresc.
Acel "bagati la cap" era amical, este un tic verbal pe care-l aveam eu cand stateam la catedra, intr-adevar lipseste un emoticon

Daca subiectul mai prezinta interes, am sa va explic si de ce sa nu luati foarte in serios ofertele in care dintr-un motor normal aspirat de 1.4 L se scot 100 CP.
$1 scrie:$2asta stiam si noi de la bun inceput, cred ca nimeni nu-i nebun sa conteste suprematia celor 32 CP, chiar daca dieselul are cuplul mai mare...
Si totusi, discutiile continua...

@Mihai L,
Cred ca nu m-ai inteles.
a) Nu exista "turatia la limita aderentei", roata pierde aderenta din cauza cuplului la roata, cand acesta depaseste momentul fortei de frecare. Asta se poate intampla la orice turatie, chiar si la 0.001 RPM.
b1) Nu cred ca poti pleca de pe loc cu 7000 RPM, dar cu 2500 poti lejer. Cu 3000 necesita un pic de indemanare (sa simti ambreiajul). Cu 4000 RPM deja tinde catre "meserie". Dar chiar si asa, la 3000 RPM, ai putere. Iar cand faci o depasire, intre 50 - 100 Km/h, daca nu dai a III-a, ai incurcat-o, trebuie sa vii lansat pentru a IV-a. Dar si cand i-ai dat a III-a, se duce...
b2) Daca motoarele sunt de puteri apropiate, dieselul are avantajul la plecarea de pe loc. Am spus-o si mai sus, reciteste te rog posturile mele de pe pagina precedenta.
-
DanielArdelian2 - Membru al Asociaţiei ClubFord
Brainiac - Mesaje: 10723
- Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
- Localitate: Timisoara
- Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
- VIN: WF04XXGBB44E42077