Re: Cuplu si Putere - 3



- cipry188
- Ford Freak
- Mesaje: 104
- Membru din: 13 Dec 2008, 12:14
- Maşina: Ford Focus Face lift 2008, 1.8 TDCi, trend + optionale
Moderator: Huffy
de cipry188 » 17 Ian 2009, 17:54
de DanielArdelian2 » 17 Ian 2009, 18:02
de DanielArdelian2 » 17 Ian 2009, 18:05
de cipry188 » 17 Ian 2009, 19:13
de DanielArdelian2 » 17 Ian 2009, 19:28
de cipry188 » 17 Ian 2009, 20:48
de DanielArdelian2 » 17 Ian 2009, 21:26
$1 scrie:$2u ma asteptam sa aud pe un forum ford ca opelul e mai bun la motoare,
de Mihai L » 18 Ian 2009, 00:12
$1 scrie:$2) sa-ti ofere putere mare pe o gama cat mai larga de turatii (power-band)
E frumos criteriul, din pacate benzinarul nu prea are putere sub 3000 rpm. Cu alte cuvinte ai 7000 rpm disponibile, dar nu-ti sunt utile decat cele peste 3500 rpm.
Criteriul este consacrat, nu doar frumos. Nu l-am inventat eu, a existat inca de pe vremea cand diesel se punea numai pe tractoare. Comentariul cu benzinarele trebuie pus un paragraf mai jos. Aici nu are nici o legatura cu nimic.
Sincer, eu cred ca este ceva diferenta intre un tdci si un diesel de acum 20 ani... Asa o fi ?![]()
2) sa-ti ofere putere mare la turatiile obisnuite de condus, sa nu trebuiasca sa retrogradezi la depasiri
3) puterea sa creasca liniar cu turatia (motor "intuitiv" care nu te ia prin surprindere, nu te bruscheaza)
De ce? La fel exista potentiometre lineare si logaritmice... Eu as zice ca depinde cu ce esti obisnuit.
Din nou, criteriul de liniaritate nu-mi apartine. Caracteristica potentiometrelor nu are nici o legatura cu discutia noastra. Poate ca eu si cu tine am putea sa invatam sa stapanim un motor neliniar, dar nevasta-mea cu certitudine l-ar gasi drept really really annoying. Iar maica-mea cu certitudine nu s-ar putea duce cu el la supermarket. Asa ca, vorbind de masini de strada, pentru oameni obisnuiti, liniaritatea este de dorit.
Pai sunt relativ liniare amandoua, diferenta este ca la diesel este mai abrupta panta, iar la benzina "pleaca" la o turatie mai mare.
Benzinarele stau asa:
(1) foarte bine
Oare? De fapt iti ofera putere cu atat mai mare cu cat turatia este mai mare... In principiu cam ambele motoare iti furnizeaza putere cam intr-o plaja de 2500-3000 rpm
Aici vorbim de benzinare. Ai putere semnificativa intre 3000 si 6000 RPM, deci o latime de aproximativ 3000 RPM.
La mine la tdci latimea de banda este intre 1750 si 4500... Nu se fac tot cam 3000 rpm?
Asa cum varful de putere se atinge la 6-7000 la benzinare, si la diesel este cam la 4500.
(2) foarte prost
Cred ca depinde de turatiile la care obisnuit sa conduci; pentru cineva care il tine peste 3500 rpm este foarte OK. Corect?
Un om normal ca nevasta sau ca mama nu merge nici macar in croaziera la 3500 RPM, ci pana pe la 3000 RPM, motorul abia incepe sa-si arate puterile (110 Km/h in treapta V). Evident, mersul pe autostrada este separat. Cei care tin un motor peste 3500 RPM intra intr-o categorie mult mai restransa de soferi.
Daca mergem asa nu ajungem nicaieri. Vorbim de teorie sau de practica?
(3) bine
Dieselul sta asa:
(1) slab
Eu as socoti un avantaj ca-ti da putere mare intr-o gama reduse de turatii.
Din nou, gresit. Dieselurile uzuale au putere intre aproximativ 2000 si 3500 RPM (deci 1500 RPM). Cu cat gama este mai redusa, cu atat ai nevoie de cat mai multe trepte la cutia de viteze si sa schimbi vitezele mai des. TIR-urile au cutii cu cel putin 12 trepte tocmai din cauza asta. Nevasta-mea nu s-ar descurca cu o cutie cu 12 trepte.
Repet, nu eu am inventat acest criteriu.
Eu te cred ca nu l-ai inventat, dar nu crezi ca ajungem sa comparam TIR-urile cu Mondeo pe benzina?
Hai sa consideram un mod normal de condus; de cate ori ajungi de la 0 la 200 km/h si inapoi de te plangi ca trebuie sa schimbi schimbi asa de des? Tot 5-6 trepte au ambele variante, deci criteriul asta mi se pare depasit.
(2) foarte bine
(3) slab
de DanielArdelian2 » 18 Ian 2009, 10:29
de DanielArdelian2 » 23 Ian 2009, 15:41
de dabzca » 23 Apr 2009, 13:06
de paulica » 23 Apr 2009, 13:45
$1 scrie:$2$1 scrie:$2u ma asteptam sa aud pe un forum ford ca opelul e mai bun la motoare,
![]()
Am crezut ca tu ai pus intrebarea la bashcalie, asa ca ti-am dat un raspuns la mishto.
de DanielArdelian2 » 23 Apr 2009, 13:56
de paulica » 23 Apr 2009, 16:33
de werty8 » 23 Apr 2009, 19:18
de addrian » 24 Apr 2009, 13:25
de DanielArdelian2 » 24 Apr 2009, 16:03
$1 scrie:$2n topul preferintelor (aspirat, diesel turbo, benzina turbo) mai vreau sa adaug ceva, benzina aspirat cu cilindree de peste 3500, zic ca e la fel de impresionant ca un turbo pe benzina de capacitate 2000, mai ales sunetul.
de werty8 » 24 Apr 2009, 17:29
$1 scrie:$2ai degraba ajungi sa schimbi viteza la un benzinar decat la un diesel, in depasire (eu nu inteleg frica asta de schimbat viteza cand depasesti). viteza maxima nu este influentata de sarcina masinii, doar demarajul.
de addrian » 24 Apr 2009, 19:41
$1 scrie:$2daca stii
de werty8 » 24 Apr 2009, 20:27
de paulica » 25 Apr 2009, 13:14
de werty8 » 25 Apr 2009, 14:01
de addrian » 25 Apr 2009, 22:28
Înapoi la Help/Troubleshooting
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 14 vizitatori