sistemele de AC produc condens care, in mare parte, se scurge printr-un furtun, sub masina. al meu era infundat si, dupa 3 zile de AC neoprit in Bucuresti, tavita de colectare s-a revarsat in partea din dreapta - la picioarele pasagerului. am stors apa aia trei zile
), cativa litri.
concluzia a fost ca sistemul condenseaza o cantitate considerabila de umezeala care, atunci cand parchezi si opresti ventilatia, ramane partial ca vapori prin bord samd. nu se scurge cu totul. apa aia si cu praful din sistem au obicieul sa faca mici ferme de muschi si alte chestiute care, fireste, incurajeaza si bacteriile de tot felul. nu-i nush ce filozofie, de fapt.
laringitele sunt, de fapt, din cauza aerului dezumidificat (de aia si senzatia de rece bla bla)... scrie totul in manualul de utilizare al fordului.
masuri de prevenire:
- schimbarea filtrului de polen mai des decat scrie in carte. Romania e mai prafuita decat stiu inginerii germani. plus, la ploaie ala se umecteaza si se imbacseste bla bla
- la parcarea masinii minutul in care motorul revine la temperatura normala (lasat sa functioneze) poate fi util si pentru instalatia de racire. si anume: ventilatie lasata pe cea mai inalta treapta cu AC oprit! geamurile tre musai coborate.
fantele alea vor fi foarte umede de la condens, semn ca umezeala aia n-ar fi iesit de acolo prea curand.
it worked for me
spray-ul probabil ucide diferite colonii de bacterii. dar nu curata sistemul ca n-are cum. si probabil aceleasi substante dezinfectante le inhalam apoi ... grija mare!