Help/Troubleshooting

care e mai bun?5w-30 vs 5w-40

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

care e mai bun?5w-30 vs 5w-40

Mesajde sppawn2004 » 30 Dec 2007, 13:37

m-am tot uitat prin aproape toate topicurile de pe forum si tot nu m-am lamurit asupra uleiului. Am bagat ulei Castrol 5w-30,dar mecanicul meu imi spune ca nu mai trebuie sa bag 5w-30 si sa bag 5w-40,ca masina are deja 160.000 km rulati, dar in specificatiile uleiurilor 5w-30 se regaseste si ford,iar in 5w-40 nu! sau nu stiu eu ! poate sa ma ajute cineva sa ma decid?
mentionez ca mecanicul este unul dintre cai mai buni din zona, si ma gandesc ca stie ce zice...doar ca el nu sta pe forum toata ziua ca mine si se uita la probleme aparute...poate trebuie sa-si faca si el un update:)) !!
[URL=https://matchnow.info]Prettys Womans in your city[/URL]
Avatar utilizator
sppawn2004
Member
 
Mesaje: 293
Membru din: 30 Aug 2007, 10:16
Maşina: Focus,Hatchback,2000,1,8 TDDi,75 hp

Mesajde traianutz » 30 Dec 2007, 14:20

de ce mecanicul tau recomanda 5w40 ?
uleiul recomandat in cartea tehnica este Ford Formula E 5w30 iar ca alternativa se pot folosi si alte marci de ulei 5w30 sau 5w40
Focus '08 1.6 101HP
traianutz
Ford Freak
 
Mesaje: 203
Membru din: 18 Mai 2007, 20:05
Maşina: FFFFFocus

Mesajde Buhani73 » 30 Dec 2007, 14:33

baga linistit 5w-40.
ford focus hatchback 2001 1,8 tddi 90 cp
ford focus combi 2006 1,6 tdci 109 cp
Buhani73
1nsane Member
 
Mesaje: 1731
Membru din: 04 Oct 2007, 18:58
Localitate: Arad

Mesajde raszvan » 30 Dec 2007, 14:38

si eu am bagat castrol magnatec 5w40. Se comporta excelent masina.
focus 2005, 1,6tdci - 90cp
Avatar utilizator
raszvan
Gold Member
 
Mesaje: 810
Membru din: 11 Iun 2007, 17:39
Localitate: Bucuresti

Mesajde fordix » 30 Dec 2007, 14:39

Mai bun e 5W 40,pt. ca e (sau poate fi ) sintetic !
E acceptat si acesta pt. focus , chiar si 10W 40, dar cu specificatiile prescrise(WSS-M2C913A/B)
A mea are 225k si o sa pun tot 5W30 Mobil Fe.
EX-FORD Focus Magnum Grey,1.8 TDDI , 90 cai PURSÎNGE !
Car: FF 2 Ghia 2007,1.6 TDCI 109 CP,Moondust Silver
fordix
Member
 
Mesaje: 419
Membru din: 23 Mar 2007, 17:13
Localitate: Satu Mare
Maşina: FF 2 Ghia 2007,1.6 TDCI 109 CP,Moondust Silver
VIN: WF0WXXGCDW7T11694

Mesajde fasconal » 30 Dec 2007, 15:14

Au mai fost discutii si pe alte topic-uri.
Da-le incolo de cifre 30 sau 40, uleiul pentru Ford trebuie sa respecte specificatiile din manual.
Daca respecta atunci e f bun.
fasconal
1nsane Member
 
Mesaje: 1471
Membru din: 05 Oct 2007, 23:37
Localitate: Tg-Mures

Mesajde nuni » 30 Dec 2007, 15:44

conform manualului E 5W30 Motorcraft
FORD FOCUS TURNIER - 1.8 TDCI - 115 CP - 2001
Avatar utilizator
nuni
Incepator
 
Mesaje: 44
Membru din: 19 Dec 2007, 21:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde fasconal » 30 Dec 2007, 16:49

ULEIUL DE MOTOR
Schimbarea uleiului do motor
Ford Motor Company recomanda folosirea unui ulei de motor FordlMotorcraft Formula E SAE 5W-30. Motorul vehiculului dvs. a fost proiectat pentru a folosi acest uiei. Pentru o performantá optima, acest ulei trebuie folosit tot timpul.
Altemativ se pot folosi si uieiuri avand viscozitatea SAE 5W-30 care corespund specificatiiior Ford sau WSS-M2C913-A sau WSS-M2C912-A1.

Daca nu gasiti un tip de ulei care sa corespunda acestor specificatii, trebuie sa folositi uleiuri cu viscozitatea SAE 5W-30, SAE 1 OW-40 sau SAE 5W-40, In functie de temperatura exterioarä, care indeplinesc specificatiile ACEA A1/B1 sau ACEA A3/B3. Utilizarea acestor uleiuri poate duce Ia creterea perioadei de pornire a motorulul, Ia reducerea performantelor motorului si Ia creterea consumului de combustibil, a emisiei de gaze de esapament....
Asta spune cartea tehnica. Acum decideti voi...
Bafta!
fasconal
1nsane Member
 
Mesaje: 1471
Membru din: 05 Oct 2007, 23:37
Localitate: Tg-Mures

Mesajde cipriannegau » 30 Dec 2007, 19:48

la motoarele sub 100.000 km 5w 30
la motoarele peste 100.00 km nu are importanta 5w30 sau 5w40
EX- Ford Focus ST(facelift) RevO STAGE 4 432+ hp
Ford Focus RS mk3 REVO 400+ bhp
Avatar utilizator
cipriannegau
1nsane Member
 
Mesaje: 1081
Membru din: 30 Oct 2006, 18:13
Localitate: Corbeanca
Maşina: Focus MK3 RS 400+ bhp REVO

Mesajde traianutz » 30 Dec 2007, 23:02

$1 scrie:$2a motoarele sub 100.000 km 5w 30
la motoarele peste 100.00 km nu are importanta 5w30 sau 5w40


ce legatura are nr. de km. cu tipul uleiului ? :shock:
Focus '08 1.6 101HP
traianutz
Ford Freak
 
Mesaje: 203
Membru din: 18 Mai 2007, 20:05
Maşina: FFFFFocus

Mesajde sppawn2004 » 30 Dec 2007, 23:07

[quote="cipriannegau"]la motoarele sub 100.000 km 5w 30
la motoarele peste 100.00 km nu are importanta 5w30 sau 5w40[/quote


mecanicul meu spunea ca 5w-30 se baga la motoare de pana la 60000 de km(ca cica atunci e motorul mai strans si uleiul este mai subtire),iar dupa 60000 se baga 5w-40 ca e putin mai gros!! stiam ca 5w-30 nu face depuneri...
[URL=https://matchnow.info]Prettys Womans in your city[/URL]
Avatar utilizator
sppawn2004
Member
 
Mesaje: 293
Membru din: 30 Aug 2007, 10:16
Maşina: Focus,Hatchback,2000,1,8 TDDi,75 hp

Mesajde cipriannegau » 31 Dec 2007, 01:46

foarte simplu..la motoarele care au peste 100.000 km adica sant mai uzate..se pate folosi un ulei sintetic cum e cel 5w40(e mai gros).....la cele mai putin uzate adica sub 100.000 km trebuie folosit un ulei semisintetic 5w 30 e mai subtire....
EX- Ford Focus ST(facelift) RevO STAGE 4 432+ hp
Ford Focus RS mk3 REVO 400+ bhp
Avatar utilizator
cipriannegau
1nsane Member
 
Mesaje: 1081
Membru din: 30 Oct 2006, 18:13
Localitate: Corbeanca
Maşina: Focus MK3 RS 400+ bhp REVO

Mesajde mircea george » 31 Dec 2007, 02:21

Cele doua tipuri de ulei au viscozitatea identica (5w) difera doar temperatura superioara (pe timp de vara) pina la care isi pastreaza proprietatile de ungere; nemtii nu au veri toride ca pe la noi si de asta recomanda 5w-30, dar ptr diferentele noastre de temperatura (de la -20 la 50 grd C) este f bun 5w-40; ptr amanunte cititi aici http://www.carbibles.com
Mondeo break verde inchis, 2004, 2.0 TDCI 130cp TIPTRONIC, GHIA, navigatie touchscreen DVD
"Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." F.G.
Avatar utilizator
mircea george
1nsane Member
 
Mesaje: 1283
Membru din: 12 Dec 2006, 18:31
Localitate: Bucuresti

Mesajde fasconal » 31 Dec 2007, 02:33

$1 scrie:$2ele doua tipuri de ulei au viscozitatea identica (5w) difera doar temperatura superioara (pe timp de vara) pina la care isi pastreaza proprietatile de ungere; nemtii nu au veri toride ca pe la noi si de asta recomanda 5w-30, dar ptr diferentele noastre de temperatura (de la -20 la 50 grd C) este f bun 5w-40; ptr amanunte cititi aici http://www.carbibles.com


nu zic ca n-ai dreptate, dar inca o data spun ca trebuie tinut cont de specificatiile Ford. Poate sa fie 30 sau 40, importante sunt specificatiile. Daca acestea sunt respectate atunci e Ok. Nu se degradeaza simeringurile, nu interactioneaza prost eventuale componente ale motorului (ex: un anumit aliaj pe baza de aluminiu nu "suporta" anumiti componenti ai unui ulei..)etc.
fasconal
1nsane Member
 
Mesaje: 1471
Membru din: 05 Oct 2007, 23:37
Localitate: Tg-Mures

Mesajde fasconal » 31 Dec 2007, 02:35

mai am ceva de adaugat:

daca e vorba strict de temperatura exterioara, e bine sa nu uitati ca Ford exporta pe toate continentele, iar manualul este unul singur....( pe model bine-nteles..)
fasconal
1nsane Member
 
Mesaje: 1471
Membru din: 05 Oct 2007, 23:37
Localitate: Tg-Mures

Mesajde Extremero » 31 Dec 2007, 04:37

Rolul unui ulei e sa lubrifieze cat mai bine in conditiile in care este folosit. Iar aceste conditii depind de mai mai multi factori, dar in special de temperatura (clima) si de regimul de exploatare al motorului.
Pt ca oamenii sa aiba de unde alege, s-au inventat uleiurile multigrad. Astea cica isi mentin proprietatile pe o plaja mai larga de temperaturi.
La fel s-au inventat si uleiurile sintetice, care isi mentin proprietatile mai mult timp, nu lasa depuneri etc.

Astfel, pe de o parte mi se pare un nonsens ca un producator sa recomande acelasi tip de ulei si pentru Finlanda si pentru Grecia, pe de alta parte n-are rost sa se complice si sa lase mana libera consumatorului, a carui treaba e sa foloseasca masina un timp si apoi sa-si ia alta, nu sa-si puna intrebari inutile (?).

Concret, daca privesc prin ochiul unui pasionat de masini, mi se pare o imbecilitate ca Ford recomanda o marca de ulei "inexistenta" (Motorcraft), cu vascozitatea de 5w30 indiferent de clima sau motorizare.

Daca insa privesc cu ochiul unui consumator obisnuit, care isi ia o masina noua, merge cu ea cat e in garantie, ii mai pune apa la stergatoare, apoi o schimba, atunci aceasta politica e chiar relaxanta. Ai Ford => folosesti 5w30 Motorcraft. Simplu, fara batai de cap si meditatii in fara raftului cu uleiuri.

Dpdv al producatorului, acesta are nevoie de un ulei care:
- sa fie suficient de bun pentru a tine masina in forma ceva mai mult decat perioada de garantie (dar sa nu devina un nou "mercedes cobra" ca la ce concurenta e pe piata reparatiile fac parte din pretul masinii)
- sa scada consumul cat mai mult
- sa mentina emisiile si celelalte specificatii ale masinii cat mai apropiate de cele trecute in fisele tehnice
- sa fie suficient de ieftin pentru a nu crea perceptia de masina ieftina dar consumabile scumpe
- sa fie un produs ok (corect) pentru pietele care aduc majoritatea vanzarilor
Una peste alta, producatorul are nevoie de un ulei care sa fie suficient de bun pentru majoritatea unitatilor vandute, tinand cont de zone si exploatare.

Dar asta nu inseamna ca 5w30 este "THE Oil".

Personal cred ca oricine care tine la masina sa mai mult decat la un mijloc de deplasare din pct A in pct B ar trebui sa-si aleaga uleiul in functie de unde/cum/cand foloseste masina.

In primul rand as alege un ulei sintetic.

Apoi...
- daca as sta intr-un oras mai mic, unde fac 2-3-4km cu masina => merg cu motorul 70% din timp rece, as alege un ulei mai subtire, de exemplu un 0w30 iarna sau 0w40 vara [daca nu-l papa motorul]
- daca masina ar avea deja ceva km la bord si ar manca uleiurile de mai sus, as merge pe 5w30 / 5w40.
- daca as avea o benzinara si as plimba-o des cu 6000rpm, as alege un 5w50 iarna si un 10w60 vara, chit ca mi-ar creste consumul.
- daca as folosi masina pt drumuri lungi => porniri putine comparativ cu nr de km si rulat mult timp in turatii ridicate as alege un 5w50 / 5w40 / 0w40 in functie de cat de noua ar fi masina si cat de tare as da in ea.

E drept, am omis pretul. Uleiurile mai serioare (Mobil, Castrol.. de 0w40 / 5w50 / 10w60) se invart intre 50-60lei/l.

Sunt avantaje si dezavantaje.
Ideea e ca fiecare sa-si gaseasca formula optima tinand minte rolul uleiului: sa unga cat mai bine IN CONDITIILE IN CARE ESTE FOLOSIT.

Daca e prea complicat, exista si varianta simpla: 5w30 "Motorcraft" (btw... ce marca de ulei se ambaleaza sub label Motorcraft? E full sintetic sau semi?)
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008| Jeep Cherokee [KJ] | 2.8 CRD | 2004 | Renault Super 5 | 1.4i | 1988
[EX - Ford Focus ST170] | [EX - Ford Focus Futura | 1.8 Zetec 16v | 2003]
Avatar utilizator
Extremero
Gold Member
 
Mesaje: 816
Membru din: 12 Iul 2006, 22:03
Localitate: Bucuresti

Mesajde fasconal » 31 Dec 2007, 04:44

@Extremero: nu pot decat sa aplaud! SUBSCRIU TOTAL !
fasconal
1nsane Member
 
Mesaje: 1471
Membru din: 05 Oct 2007, 23:37
Localitate: Tg-Mures

Mesajde gokey » 31 Dec 2007, 11:38

scurt si la obiect
info pentru toata lumea !!
Multiplic chei auto cu CIP - FORD, vag, opel, peugeot , lexus, toyota ,buick, chevrolet , fiat, mercedes , etc. In cazul pierderii tuturor cheilor execut chei dupa butuc , cod cheie mecanica
http://chei-auto-timisoara.blogspot.ro/

Chei cu telecomanda si tip briceag pentru : FORD, VW, OPEL ,ETC.
info : 0722273451
Avatar utilizator
gokey
1nsane Member
 
Mesaje: 2320
Membru din: 11 Dec 2006, 23:25
Localitate: TIMISOARA
Maşina: EDGE + KUGA


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 9 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 9 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 9 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 9 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login