Help/Troubleshooting

Ford focus 1,4 benzina 2009

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

Ford focus 1,4 benzina 2009

Mesajde masseffect » 13 Feb 2022, 15:02

Salutare Grup , daca mai este ceva topic pe aici cu aceasi problema ca si a mea i-mi cer scuze ,(nu am fost atent la cautari)
problema mea consta in :
-pornesc masina linistit, o las in parcare la relanti 10 -15 minute dupa care daca-i dau umpic de talpa ( sau ies linistit din parcare ) scoate un fum foarte dens si are si un miros aiurea, e mai albicios fumul
(in mers nu fumega doar daca stau cu motorul pornit mai mult timp la relanti)
-cam la 4 luni papa tot uleiul
Tin sa mentionez ca ,gaze de carter nu am, motorul merge normal toate pistoanele
de tras, trage cum are el chef ,cam puturoasa

cand am cumparat masina nu a dat semne ca ar papa ulei , am observat chestia cu papatul uleiului dupa primul schimb de ulei
dupa o perioada de la primul schimb de ulei , intr-o curba viraj usor si strans a licarit beculetul de la ulei in bord si si a dat sa moara motorul si cand am ajuns acasa am verificat joja si era uscata ....
am efectuat si un tester ( nu stiu cat de bun a fost ) dar erori legate de motor nu am avut doar de airbag si alte tampenii pe partea electrica

daca aveti careva idee ce ar putea sa fie treaba cu uleiul as fi recunoscator,sa-mi dati niste piste ce as putea sa verific ce as putea sa-i fac ,multumesc


ps : masina are undeva la 190k km
masseffect
Incepator
 
Mesaje: 37
Membru din: 07 Dec 2018, 09:58
Maşina: Ford

Re: Ford focus 1,4 benzina 2009

Mesajde Artanis94 » 13 Feb 2022, 21:27

Test de compresie pe toate pistoanele. Sunt niste valori de fabrica care nu le cunosc, dar orice mecanic are access la un soft auto sa vada ce presiune trebuie sa ai pe piston (asta daca nu e trecut deja in cartea tehnica a masinii).
Fumul poate fi cauzat ori de benzina de proasta calitate (de obicei se aprinde si check engine in bord, dar nu e obligatoriu), ori, la cum descri tu problema, garnitura de chiulasa arsa/ciupita si-ti mananca antigelul. Antigelul scade in vasul de expansiune? Cu motorul in functiune se vede cum ca ar bolborosi apa in vas (la rece si/sau la card)? Pe joja de ulei, uleiul are un aspect laptos, spumos? Uleiul de pe joja miroase a benzina?

Ulei se mai pierde pe la capacul de culbutori. Daca nu pe marginile motorului, sa verifici locul bujiilor, daca sunt inundate de ulei.

Galeria de admisie data jos si inspectata sa nu aibe ulei in ea - daca are, valva PCV trebuie schimbata.

Pare o problema destul de serioasa. Cel mai bine ai incerca sa cauti un mecanic de incredere, sau specializat pe Ford si sa se apuce de investigat bine la ea, daca ai chef sa bagi bani sa o repari.
Mondeo MK4 2.0i 145CP - viewtopic.php?f=15&t=128404
Avatar utilizator
Artanis94
1nsane Member
 
Mesaje: 1057
Membru din: 22 Mai 2019, 14:48
Localitate: Iasi
Maşina: Mondeo MK4 2.0i Duratec 145CP

Re: Ford focus 1,4 benzina 2009

Mesajde masseffect » 13 Feb 2022, 22:03

= check engine nu se aprinde deloc nici macar cand pornesc masina
=antigelul e la locul lui ( am masina de 2 ani) n-a scazut ( sa vad cu ochiu liber ca scade)
maine o sa verific chestia cu bujiile joja si antigelul si o sa revin cu un edit multumesc frumos pentru ajutor


Sotia are un fiesta tot 1.4 din 2006 si daca ii dau talpa mananca asfaltu ,ii fluiera rotiile ca dracu in schimb masina mea zici ca trage a moarte e puturoasa
masseffect
Incepator
 
Mesaje: 37
Membru din: 07 Dec 2018, 09:58
Maşina: Ford

Re: Ford focus 1,4 benzina 2009

Mesajde masseffect » 14 Feb 2022, 16:22

https://prnt.sc/26vn79h in poza asta se vede ulei mai mustariu la culoare , ulei care vin din motor prin furtunasu ala mic care intra in filtru de aer

https://prnt.sc/26vn8k7


https://prnt.sc/26vn8ue si asa arata filtru de aer am desfacut filtru pentru ca eram foarte curios daca acel mic buretel de mai sus este plin de ulei

bujiile nu le-am desfacut dar am luat fisa de pe ele si se vede un lichid acolo unde sunt bujiile ( nu stiu ce este ulei ,apa )

in vasu de expansiune lichidul de racire nu bolboroseste sta normal si cu motorul cald si cu motorul rece

cam astea am putut sa le verific eu acasa ,mi-e si frica sa merg la mecanic .... din experienta voastra merita sa bag banii in masina sau sa trag pe ia pina crapa?
masseffect
Incepator
 
Mesaje: 37
Membru din: 07 Dec 2018, 09:58
Maşina: Ford

Re: Ford focus 1,4 benzina 2009

Mesajde Artanis94 » 14 Feb 2022, 16:44

E clar, iti trebuie o revizie generala acolo. Nu stiu cum sta streaba pe focus, sa intre ulei in filtrul de aer? Nu am mai auzit de asa ceva pana acum.
Oricum ar fi, e cam multa mizerie acolo, uleiul trebuie neaparat schimbat, pare foarte gros si cred ca de asta e "puturoasa" masina.

Decizia e la tine - ori o folosesti pana crapa, ori te apuci sa o refaci, daca ai de gand sa o tii ceva ani de acum in colo.
Eu iti recomand totusi sa te duci la mecanic sa platesti macar o constatare sa-ti faca o lista cu cele necesare, sa vezi daca ar mertia sau nu.
Mondeo MK4 2.0i 145CP - viewtopic.php?f=15&t=128404
Avatar utilizator
Artanis94
1nsane Member
 
Mesaje: 1057
Membru din: 22 Mai 2019, 14:48
Localitate: Iasi
Maşina: Mondeo MK4 2.0i Duratec 145CP

Re: Ford focus 1,4 benzina 2009

Mesajde masseffect » 14 Feb 2022, 16:52

de asta mi-e frica de mecanic am mai avut un focus tot de 1.4 din 2005 si am bagat 4500 de lei in motor si dupa 3 luni a scos fum negru gros si aia a fost n-a mai mers si prin urmare masina a ajuns la dezmembrari pentru 300 euro ...

totusi multumesc frumos pentru ajutor o sa ii fac o verificare intr-un service autorizat
masseffect
Incepator
 
Mesaje: 37
Membru din: 07 Dec 2018, 09:58
Maşina: Ford

Re: Ford focus 1,4 benzina 2009

Mesajde capricosti » 15 Feb 2022, 08:27

masseffect scrie:.................................
problema mea consta in :
-pornesc masina linistit, o las in parcare la relanti 10 -15 minute .......................

Faptul ca lasi motorul sa mearga a proasta 10-15 minute la ralanti e cauza problemelor. La turatie mica nu se face suficienta presiune in motor si evacuare iar consecinta este depunera de funingine/calamina in cantitate mare peste tot asa cum se vede din pozele puse de tine. Din pacate depuneri de-alea e foarte probabil sa fie si in interiorul motorului si din cauza asta lipsa de performanta (''masina e puturoasa'').

Verifica starea clapetei de acceleratie, precis e imbacsita de mizerie/calamina/funingine. O cureti cu spray pt carburator, o stergi bine si daca e cazul ii faci o resetare. De asemenea obligatoriu sa-i pui bujii noi, alea vechi sigur sunt ''obosite'' din cauza conditiilor grele in care a functionat motorul. Pe urma faci o iesire din localitate si mergi 10-15-20 minute cu motorul turat la macar la 3000 rot/min ca sa se incinga evacuare si sa se desprinda depunerile de pe galerie-tevi-tobe-esapament-catalizator. In multe cazuri ''tratamentul'' asta a avut efect benefic. Reusita ''operatiei'' depinde insa de nivelul de mizerie depus de-a lungul timpului...
Avatar utilizator
capricosti
1nsane Member
 
Mesaje: 1175
Membru din: 06 Iun 2009, 14:40
Localitate: Arad
Maşina: Ford Capri MK3 2.0 DOHC


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 24 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 24 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 24 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1283 pe 23 Apr 2024, 16:22

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 24 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login