Help/Troubleshooting

Verificarea EGR-ului

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

Verificarea EGR-ului

Mesajde DanielArdelian2 » 12 Mar 2008, 12:02

http://www.youtube.com/watch?v=CsZV5YbW ... re=related

Daca motorul da sa moara la relanti cand aplici vacuum pe EGR, inseamna ca acesta functioneaza cat de cat, nu e blocat de tot. Asta mai inseamna ca daca EGR-ul e blocat pe deschis, va crea probleme cu relantiul.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Verificarea EGR-ului

Mesajde Huffy » 12 Mar 2008, 22:44

Valabil pt motoarele pe benzina ;)
Avatar utilizator
Huffy
 
Mesaje: 4692
Membru din: 07 Iun 2005, 19:51
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford

Re: Verificarea EGR-ului

Mesajde DanielArdelian2 » 12 Mar 2008, 22:54

Dar oare de ce nu ar merge si la diesel ? Crezi ca nu le-ar afecta relantiul daca activezi EGR-ul ?
:-??
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Verificarea EGR-ului

Mesajde Huffy » 13 Mar 2008, 11:12

Sunt sigur. Ba la diesel chiar sta deschisa valva la ralanti spre deosebire de benzinare.
La benzinare ralantiul este controlat exact prin aerul aspirat in admisie. Clapeta de acceleratie este inchisa, aerul este dozat prin IACV, cea mai mica variatie a canitatii de aer (aer in plus venit prin valva EGR de exemplu) influenteaza turatia de ralanti.
La diesel turatia de ralanti este controlata prin cantiatea de motorina injectata, aerul chiar nu conteaza, e la liber pt ca nu exista clapeta de acceleratie.
Avatar utilizator
Huffy
 
Mesaje: 4692
Membru din: 07 Iun 2005, 19:51
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford

Re: Verificarea EGR-ului

Mesajde DanielArdelian2 » 13 Mar 2008, 11:21

$1 scrie:$2unt sigur. Ba la diesel chiar sta deschisa valva la ralanti spre deosebire de benzinare.
La benzinare ralantiul este controlat exact prin aerul aspirat in admisie. Clapeta de acceleratie este inchisa, aerul este dozat prin IACV, cea mai mica variatie a canitatii de aer (aer in plus venit prin valva EGR de exemplu) influenteaza turatia de ralanti.
La diesel turatia de ralanti este controlata prin cantiatea de mototrina injectata, aerul chiar nu conteaza, e la liber pt ca nu exista clapeta de acceleratie.


Fara suparare dar nu prea m-am convins.

La benzinare, daca ai un vacuum leak in galeria de admisie (intra aer si pe alte cai decat clapeta + IACV), de obicei iti creste relantiul pentru ca MAP-ul sesizeaza cresterea presiunii (presiunea ramane negativa fata de cea atmosferica dar se apropie de ea) iar aceasta crestere, PCM-ul o interpreteaza ca deschiderea clapetei de acceleratie deci suplimenteaza si benzina, deci motorul se accelereaza.

Vacuumul in galeria de admisie la benzinare tocmai din cauza clapetei de acceleratie se formeaza, cu cat clapeta este mai deschisa, cu atat presiunea din galerie este mai aproape de cea atmosferica.

Deci eu cred ca deschiderea EGR-ului la relanti la un benzinar omoara motorul prin "otravire" cu gaze arse, fara oxigen, nu din cauza ca intra mai mult aer.

Nu stiam ca la Diesel sta deschisa la relanti, probabil ca asa o fi, sa vedem ce mai putem afla, dar chiar si asa, nu mi se pare imposibil ca prea mult EGR sa "otraveasca" motorul.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Verificarea EGR-ului

Mesajde Huffy » 13 Mar 2008, 11:34

De acord cu tine, mai sus am scris ca ralantiul este influentat de variatia cantitatii de aer, in schimb am scris prost la exemplu (aer in plus venit prin valva EGR) ...de fapt e aer in minus :D , pt ca nu prea mai contine oxigen...
In schimb nu stiu cat de important e MAP-ul pt mentinerea turatiei de ralanti, sunt si benzinare fata MAP :|
Oricum la diesel tot nu se aplica.

LE. Uite ca am gasit si cum se intampla mai exact la benzinare, e mult mai complex decat credeam noi :D :

The EEC-V receives signals from the IAT and the ECT for the temperatures of the inlet air and the engine, from the TPS for the command position of the throttle, from the MAF for the actual amount of air drawn in through the inlet manifold and the Engine RPM is calculated from the CKP input. It also receives an input from the Air Conditioning clutch cycle and the Power Steering Pressure (PSP) switch (to compensate for the drag of the compressors) and the Park Neutral switch to show the command state of the automatic gearbox when fitted.

From all these the EECV computes the LOAD on the engine and before each cylinder fires it computes:
-The correct spark advance in degrees BTDC
-The pulse width of (each) bank in m/s - when hot using both LT and ST fuel trims - CLOSED LOOP. When cold without emission control the fuelling is inOPEN LOOP. -The correct position of the IACV duty cycle 0-200%.


Acum lasand offtopicul la o parte, metoda de testare a valvei EGR (nu a intreg sistemului EGR) postata de tine este ok pt benzinare.
Avatar utilizator
Huffy
 
Mesaje: 4692
Membru din: 07 Iun 2005, 19:51
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford

Re: Verificarea EGR-ului

Mesajde DanielArdelian2 » 13 Mar 2008, 11:48

Am gasit pe Wikipedia ceva informatii din care rezulta ca la benzinar EGR-ul recircula 5 - 15 % din gaze, pe cand la Diesel chiar si pana la 50 %, valoare care este atinsa la relanti.

Explicatia provine din proportia aer:combustibil, care la diesel este mult mai mare (parca am citit pe undeva de ordinul a 50:1) la relanti decat in orice alt regim de functionare.

La benzinare se urmareste proportia stoichiometrica (14.6:1).
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Verificarea EGR-ului

Mesajde DanielArdelian2 » 13 Mar 2008, 11:53

Benzinare pe injectie fara MAP, eu nu prea am vazut.
Existau mai demult, pe principiul alpha-n (reglare doar pe baza turatiei si pozitia clapetei), dar erau foarte "rudimentare", nu se mai fac de 20 de ani.

Poate fara MAF :)

Cele care au MAF au si MAP, reciproca nu e totdeauna valabila, deci poti sa ai MAP fara MAF.

MAP-ul este principalul senzor de tip "load indicator", incarcarea motorului, in regimurile tranzitorii. Cresterea MAP-ului este interpretata ca deschiderea clapetei de acceleratie, iesirea din starea de relanti fara sarcina.

MAP-ul reactioneaza mai repede decat MAF-ul (care merge pe principii termice), dar dupa ce MAF-ul s-a stabilizat la noua valoare, ofera o indicatie mai precisa decat MAP-ul.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Verificarea EGR-ului

Mesajde Huffy » 13 Mar 2008, 12:00

Scorpio din semnatura n-are MAP dar are MAF...si nu e deloc rudimentar :D
Am editat mai sus si am pus chiar modul de cotrol al ralantiului la motoare cu ECU EECV (Scorpio de exemplu)...
Avatar utilizator
Huffy
 
Mesaje: 4692
Membru din: 07 Iun 2005, 19:51
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford

Re: Verificarea EGR-ului

Mesajde DanielArdelian2 » 13 Mar 2008, 12:01

$1 scrie:$2ricum la diesel tot nu se aplica.


De ce oare ?
Eu zic ca daca schimbi procentul de EGR, modificand compozitia chimica a aerului admis, tre' sa se simta ceva in relantiul motorului...poate nu chiar sa moara dar ceva tot s-o simti...

Tare as fi curios sa incerc :)
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Verificarea EGR-ului

Mesajde DanielArdelian2 » 13 Mar 2008, 12:06

$1 scrie:$2Scorpio din semnatura n-are MAP dar are MAF...si nu e deloc rudimentar


Interesting, e primul motor de acest tip pe care il intalnesc, cu MAF dar fara MAP.

PS: Sorry daca nu s-a inteles, am clasificat ca rudimentare cele de tip alpha-n, care nu aveau nici MAP si nici MAF :D
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Verificarea EGR-ului

Mesajde Bogdan_el_p » 18 Mai 2008, 22:28

Daca blochezi valva EGR pe inchis motorul va merge la fel ca inainte (testat pe masina din semnatura). EGR nu face decat sa scada temperatura de ardere a amestecului eliminand o parte din oxigen prin inlocuire cu gaze de esapament.
Evident daca recirculi prea multe gaze eliminand mai mult oxigen decat trebuie nu va arde tot combustibilul si va scoate fum. La relanti nu cred ca o sa observati vreo diferenta deoarece nu depune prea mult efort doar sa invarta motorul in gol...numai sa nu-i iei tot aerul.
La diesel EGR functioneaza numai pana intra turbina care baga in camera de ardere un surplus f mare de oxigen.
Mondeo 2004 TDDI 2.0l 90cp Confort
Bogdan_el_p
Incepator
 
Mesaje: 38
Membru din: 10 Dec 2007, 21:57
Localitate: Rm Valcea

Re: Verificarea EGR-ului

Mesajde danysg74 » 19 Mai 2008, 11:25

eu testez zi de zi blocarea EGR la relanti (si in toate regimurile de turatie..).
pentru ca am facut vasectomie la EGR. pur si simplu i-am intrerupt alimentarea cu gaze arse de pe evacuare.
Si pot sa va zic ca nu mi-a omorat motorul. si nici nu mai scoate fum.
Kuga 2.0TDCI 163CP
Avatar utilizator
danysg74
Gold Member
 
Mesaje: 809
Membru din: 28 Mar 2006, 18:21
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus 2003 1,8TDCI 100CP


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 15 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 15 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 15 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 15 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login