Help/Troubleshooting

Simptome si moduri de verificare!

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

Simptome si moduri de verificare!

Mesajde mariush » 09 Apr 2008, 23:40

Salutare tuturor!
Deschid acest topic in speranta ca cei cu mai multa experienta de aici vor explica modul cum se manifesta(asta, daca exista anumite manifestari specifice)pentru diferite ansamble si subansamble in momentul cand "si-au trait viata".
Spre exemplu:
-Cum se manifesta si cum poate fi verificat ambreiajul(disc, rulment de presiune) atunci cand trage sa moara?
-Cum se manifesta si cum pot fi verificate niste amortizoare terminate?
-Cum se manifesta ...etc.

Eu as vrea sa stiu cum se manifesta amortizoarele atunci cand sunt pe duca.
Exista vreo modalitate/procedeu prin care pot fi verificate si de catre mine, fara a fi necesar sa o duc la un service numai pentru diagnoza!? NU VREAU SA MI-O REPAR SINGUR, CI DOAR SA AM SI EU IDEE, SI SA NU FIU PUS IN SITUATIA IN CARE ATUNCI CAND MA DUC IN SERVICE SA IMI BAGE AIA SUB NAS O LISTA KILOMETRICA CU CE "AR CAM" TREBUI SCHIMBAT LA MASINA!!!
Intreb asta pt. ca masina mi se pare cam dura(zdruncina destul de rau),...stiu ca strazile din Romania sunt asa cum sunt si nici Fiestele nu sunt cele mai silentioase masini, dar parca totusi...

Am deschis acest topic in speranta ca simtomele si modul de verificare vor fi grupate pe categori(ex: ambreiaj= simtome+mod de verificare...etc).
Daca acest topic nu este binevenit ii rog pe cei in masura sa il stearga/inchida!
Multumesc anticipat tuturor celor ce vor posta aici...si nu numai!

Salve!
Ford Fiesta 1,3 8V 60CP - 2004
Avatar utilizator
mariush
Incepator
 
Mesaje: 70
Membru din: 04 Sep 2007, 01:57
Localitate: Craiova
Maşina: Ford Fiesta,2004,1,3,60CP.
VIN: WF0HXXGAJH3P42999

Re: Simtome si moduri de verificare!

Mesajde mariush » 09 Apr 2008, 23:44

Scuze k l-am postat aici topic-ul!
Rog un moderator sa il mute la: Help/Troubleshooting!
Multumesc!
Ford Fiesta 1,3 8V 60CP - 2004
Avatar utilizator
mariush
Incepator
 
Mesaje: 70
Membru din: 04 Sep 2007, 01:57
Localitate: Craiova
Maşina: Ford Fiesta,2004,1,3,60CP.
VIN: WF0HXXGAJH3P42999

Re: Simtome si moduri de verificare!

Mesajde Mihai L » 10 Apr 2008, 00:00

Rezolvat cu mutarea.
Din pacate, multe operatii de verificare (din cele asteptate de tine) cer experienta in domeniu. Ca exemplu, pentru amortizoare un mecanic priceput ti le poate evalua daca se apuca sa balanseze masina cu mana.
Ca novice, balansul masinii nu-ti va spune nimic... :D
Iarasi, alte probleme presupun o manifestare anume si e greu sa pui toate defectiunile pe care le poate avea vreodata o masina (ca sa nu mai spunem de cele atipice, cand si mecanicii/electricienii priceputi isi fac cruce daca o rezolva...).
Alt exemplu: faptul ca nu-ti trage masina poate fi de la ambreiaj, dar la fel de bine de la turbina, alimentare cu combustibil, aprindere (la masinile pe benzina), calitate combustibil, etc...

E un vis frumos...
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Simtome si moduri de verificare!

Mesajde mariush » 10 Apr 2008, 10:32

multumesc oricum!
Ford Fiesta 1,3 8V 60CP - 2004
Avatar utilizator
mariush
Incepator
 
Mesaje: 70
Membru din: 04 Sep 2007, 01:57
Localitate: Craiova
Maşina: Ford Fiesta,2004,1,3,60CP.
VIN: WF0HXXGAJH3P42999

Re: Simtome si moduri de verificare!

Mesajde DanielArdelian2 » 11 Apr 2008, 01:29

Daca masina ti se pare "dura" atunci amortizoarele sunt in stare buna. Asa e suspensia la Fiesta.
Cand sunt defecte amortizoarele, daca apesi tare pe coltul masinii si ii dai drumul brusc, va oscila (balans) in sus si in jos o data sau de doua ori. Daca amortizoarele sunt bune, cand ii dai drumul din apasare, revine direct sus fara sa mai oscileze.

Tot referitor la duritate, iti recomand sa verifici si presiunea in roti. Vezi ca pe unul din stalpii centrali trebuie sa ai o eticheta cu presiunile recomandate in functie de incarcarea masinii si de dimensiunea anvelopelor.

Daca sunt terminate arcurile, masina se lasa foarte mult cand pui ceva greutate pe roata respectiva.

Daca e defect ambreiajul, de cele mai multe ori patineaza. In sarcina mare (ex. urcare, la deal, sau la demaraje in depasire) cand accelerezi brusc, motorul se tureaza "in gol", creste turatia fara sa creasca viteza masinii. Daca e defect rulmentul de presiune, se aude un zornait cand calci ambreiajul. Majoritatea Fordurilor au ambreiaj hidraulic si folosesc lichidul de frana. O problema frecventa este defectarea pompei hidraulice, caz in care iti curge lichidul de frana la picioare pe covoras.

Acestea sunt doar cateva simptome tipice. A nu se lua drept litera de lege, daca aveti dubii consultati un mecanic. Eu sunt cu automatica, nu cu mecanica :P
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Simtome si moduri de verificare!

Mesajde mariush » 11 Apr 2008, 06:28

MULTUMESC pentru raspunsuri DanielArdelian!
O sa dorm mai linistit acum...sper sa nu fac asta la volan :D.
O zi buna tuturor!
Ford Fiesta 1,3 8V 60CP - 2004
Avatar utilizator
mariush
Incepator
 
Mesaje: 70
Membru din: 04 Sep 2007, 01:57
Localitate: Craiova
Maşina: Ford Fiesta,2004,1,3,60CP.
VIN: WF0HXXGAJH3P42999

Re: Simtome si moduri de verificare!

Mesajde SliceofLife » 11 Apr 2008, 09:20

Sau metoda TESTER mi se pare cea mai buna. Este o rampa pe care se pune masina mai intai cu rotile fata, pt fiecare roata e o "platforma" speciala care incepe si simuleaza gropi. La sfarsit inti spune in procente in ce stadiu sunt amoirtizoarele. Cost 40 ron. Aceeasi chestie si pt sistemul de franare si ovalitatea rotilor. In plus mai exista si testerul cu PC-ul pt aproape toate sistemele electrico-mecanice de la motor 80 ron. Asta am aflat si vazut de curand ca am fost cu masina unei prietene intr-un service. Nota 10 la diagnosticare. Pretul mi s-a parut decent. Spre exemplu motorul mergea in 3 cilindri. A pus omul testerul si raspunsul a fost: injector cilindru 4. Scos injectoare, puse pe un alt aparat = injector cil 4 mort. Stanad pe acolo am vazut si un astra benzinar pe tester. Omul zicea ca ii intrerupe. Testarul a spus rateuri cilindru 2 aleatoare. Scos bujii, pus placuta aceea cu "fisele" cu varfurile catre capac motor si din sof mecanicul cerea scanteie pe fiecare cilindu in parte si pe rand. Rezultat scanteia pt cilindrul 2 era slaba si cateodata nu o datea..... Totul a durat 15 minute si a costa 80 de ron. Diagnosti clar, rapid dar trist..... bobina de inductie dusa...... Parerea mea e sa renutati le testatul cu mana sau dupa ureche.
Toate rezultatele le primesti printate.
The only way out is in!
SliceofLife
Gold Member
 
Mesaje: 762
Membru din: 18 Iun 2007, 18:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fiat Grande Punto, 2007, 1248cc, 75cp - M-Jet

Re: Simptome si moduri de verificare!

Mesajde chitilin » 11 Apr 2008, 18:51

Stiti cumva prin Iasi vreun service cu tester ca cel pomenit de colegul Fiesta 1.25i? Daca exista, sincer sa fiu, cred ca merita sa dai un ban gramada.
Avatar utilizator
chitilin
Ford Freak
 
Mesaje: 149
Membru din: 14 Aug 2007, 19:34
Localitate: Iasi
Maşina: Ford Focus, 10.2004, 1600 cm3, 74kw, ghia

Re: Simptome si moduri de verificare!

Mesajde DGAlexandru » 11 Apr 2008, 19:33

Un test pt. ambreiaj mai poate fi urmatorul:
se trage frana de mana, se pune masina in treapta intai si se da drumul usor la ambreiaj. Daca masina trepideaza si da sa moara motorul, atunci ambreiajul tine bine. Se poate incerca chiar si o plecare de pe loc, dar trebuie sa se accelereze si motorul.
La fel se poate testa si cat de bune mai sunt amortizoarele / arcurile / bucsile pe spate. Cineva sta afara intai pe o laterala a masinii, apoi pe cealalta si observa inclinatia masinii si ce face roata respectiva fara de caroseria masinii. Din pacate aceste teste iti spun ca masina are ceva pe acea parte, dar nu ce are exact. Daca roata ramane pe loc, iar caroseria se misca mult in fata, e posibil sa fie o problema cu bucsaraia / bieletele antiroliu. Daca caroseria se lasa mai mult pe o parte, atunci poate sa fie de vina amortizorul / arcul de pe acea parte.
Ca testele sa fie concludente, frana de mana trebuie sa tina pe ambele roti :D ... eu ma speriasem la un asemenea test, credeam ca am probleme cu amortiz/arcurile, dar era frana de mana ce nu tinea pe o roata :-"

Referitor la ce a spus cineva mai sus la testul de amortizoare, eu stiam ca daca sunt amortizoarele ok, atunci masina are voie sa se balanseze de maxim 2 ori, cu amplitudine f. mica.
---------------Tel: 0722.120.128 / 0741.741.608 - Alexandru - Bucuresti---------------
--- !!! --- MP / PM dezactivat --- !!! ---

Imagine
Avatar utilizator
DGAlexandru
 
Mesaje: 8406
Membru din: 14 Feb 2008, 12:42
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo 4 HatchBack, TITANIUM X, 2.0 TDCi 143cp, AT6, Thunder Metallic, 05.2008


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 3 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 3 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login