Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
04 Dec 2013, 11:35
Salut
aceiasi problema martor aprins in bord , pe tester da eroarea P0030(amestec slab) , am schimbat sonda si nimic , tot aceaiasi eroare
masina este un ford focus c-max din 2004 1.6 16v benzina
Sugestii ???
Exista vreo modalitate de a sterge si martorul din bord fara sa pui testerul ?( gen scos borna de pe baterie 10-20 sec, care la acest model nu merge )
04 Dec 2013, 11:52
Salut,
Problema cu amestecul slab poate fi de la injector/injectoare, pompa de alimentare, filtre, aer fals pe admisie... si lista poate continua.
Referitor la stergerea erorii, chiar daca o stergi (cu sau fara diagnoza), pina nu rezolvi problema, v-a tot apare.
Bafta...
04 Dec 2013, 12:23
eroarea ca eroarea dar mai este si consumul exagerat si in ce consta amestec slab prea putin aer sau benzina ?
04 Dec 2013, 13:01
Salut,
Un amestec prea slab are mai putina benzina decit ii trebuie, dar, codul de eroare postat de tine (P0030) nu are nici o treaba cu amestecul (este legat de sistemul de incalzire al sondei Lambda1). Mai multe detalii cu privire la acest cod gasesti
AICIIn acest caz, problema poate fi de la sonda lambda, cablul de legatura, ECU, etc...
Consumul exagerat este din cauza sondei care nu ajunge suficient de repede la temperatura de functionare, caz in care raporteaza valori eronate.
Bafta...
24 Dec 2013, 21:31
Salut!
Astazi mi s-a aprins in bord, martorul motor, in timp ce mergeam, fara vreun alt mesaj sau ceva. Precizez ca in comportamentul masinii NU s-a modificat absolut nimic, trage la fel de bine, nu se plafoneaza, nu tremura, etc. Este vorba de un focus 2 facelift 2008, motor 1.6 benzina 100 CP. Am fost in seara asta la un prieten si a pus o diagnoza pe masina si a aparut urmatoarea eroare :
Din cate am citit, ar fi vorba despre unul din cei 2 senzori lambda sau de catalizator. Cum pot afla exact care este problema si ce trebuie schimbat, ca sa nu stau sa le i-au prin eliminare si la sfarsit sa constat ca am cheltuit 1000 lei pt o chestie de 10 lei.
Va multumesc! Sarbatori fericite!
02 Feb 2014, 15:35
Salut , am facut si eu un sistem de hydrogen si as vrea daca se poate un montaj sau ceva cu care sa pacalesc sonda lambda .. am vazut ca spunea cineva pe aici ceva de un montaj , dar nu il gasesc .
Va multumesc , o zi buna !
02 Feb 2014, 15:45
pentru lambda 2 .
02 Feb 2014, 15:57
Am uitat sa specific eu am 2 sonde , una inainte si una dupa catalizator .
Credeti ca ma puteti ajuta cu vreo informatie ?
02 Feb 2014, 16:33
Schema era pentru pacalirea sondei 2 . Cea amonte , sensor 2 se schimba.
03 Mar 2014, 20:56
Salut .. am si eu o intrebare .. am facut o celula HHO care scoate 2L pe minut si nu imi dau seama daca functioneaza sau nu ..am legat-o la motor la filtru de aer .. la calculator am legat un CIP , iar la una din sondele lambda am montat o reductie pentru a distanta sonda . Nu se simte nici-o imbunatatire la motor , ar trebui sa mearga relanti-ul mai bine sau mai prost ? Poate stie cineva sa imi dea un sfat ceva ..
03 Mar 2014, 22:56
http://forum.softpedia.com/topic/367655-apa-drept-combustibil/rabdare si tutun, gasesti multe raspunsuri si intrebari (daca e calea de urmat)
03 Apr 2015, 21:12
Vreau sa intreb si eu pe cineva..., am avut problema cu p0420, am scos ceramica din catalizator si acum functioneaza foarte bine, avand in vedere ca masina merge si pe GPL e posibil sa am probleme la motor?, am inteles ca temperatura de ardere e mai mare daca am lipsa catalizatorul. Si daca are cineva idee despre sonda lambda 2, ce rol are mai exact, modifica regimul de mers al masinii daca ceva nu e in regula, comunica cu instalatia GPL?.
Masina e Mondeo 1.8 BENZINA 125 CP, 2001.
02 Mar 2016, 12:26
Salu! Stie cineva daca in urma maontarii dispozitivului improvizat scade consumul? Sonda lambda 2 este cea de dupa catalizator?
10 Mai 2016, 19:45
Sonda 2 este cea dupa catalizator.acea schema doar iti stinge martorul in bord...consumul e acelasi.prima
sonda iti face consumul.
18 Mai 2016, 00:02
Salut! Detin un ford focus C-max 2004 1.6-100CP, iar de cand l-am achizitionat numai dureri de cap am cu el...dupa ce am rezolvat ce acele trepidatii la 80 km/h(inlocuit planetare, bujii, bonina inductie) am o eroare pe tester sub forma: PO420 Catalyst System: Efficiency Below Threshold (Bank1). Am masurat sondele lambda la ralantii vaolrile sondelor sunt aprox egale, la o turatie de 2500 rpm prima sonda este 0.47 si sonda 2 este 0.78. Valoare senzorului MAF 2.132 g/s la ralantii desi am citit ca trebuie sa fie cuprins intre 4-7 g/s, crescand odata cu turatia motorului, senzorul temperatura galerie admisie indica 121.53 iar cel de racire motor 80 grade. Mentionez ca pana la incalzirea motorului cand o pornesc dimineata miroase puternic a benzina nearsa la teava de esapament. Aceasa eroare vine la pachet cu aprinderea martorului "check engine". A mai patit cineva asta?? M-am gandit sa schimb senzorul MAP si sonda lambda (ce-a de amestec - prima)....nu stiu sunt cateva sute de lei....daca stie cineva ce ii pot face si sa imi indice va rog si tipul pieselor schimbate...ptr sonda m-am gandit la un Bosch iar senzor un FACET....multumesc frumos!
18 Mai 2016, 08:55
Lasa sondele asa si vezi de alt catalizator, curatare sau alt MAF iar temperatura in galerie probabil nu este citita corect de catre tester, incearca si cu alt model de tester.
18 Mai 2016, 20:02
Stie cineva cu ce si cum se curata senzor MAF?? Parerile sunt impartie alcool tehnic/alcool izopropilic?? Cine a mai curatat senzorul si a mers ok dupa??
26 Iul 2016, 19:39
Bună,am și eroarea din atașament presupun ca este sonda lambda. Problema este care este sonda ca sunt 2 una înainte de catalizator și una după. Mașina este FF2 1.6 16v
Sau sa fie catalizatoul insusi?
Va rog cateva pareri ce sa fac sau ce sa verific
Multumesc anticipat
07 Noi 2016, 22:02
Am facut montajul din prima pagina si mi-a disparul eroarea P0420, dar mi-a aparut o alta eroare P0054!
Sa nu fi făcut ceva bine?
02 Mar 2017, 14:58
Buna,
Am si eu un Ford Foscus, 1,4i, 2005, Trend si s-a aprins si mi-e martorul cu noxe.
Am fost la un tester si mi-a zis ca am catalizator pe minim.
Solutia este sa se eviscereze catalizatorul, de mizerie.
Nu are rost sa se schimbe sonda Lambada, ca este scump in jur de 800lei sau mai mult.
Si problema se poate repeta in caz de se schimba sonda.
24 Mai 2018, 08:34
De obicei codul asta de eroare apare pentru catalizator care nu isi mai face treaba si nu mai filtreaza noxele. Un catalizator care e restrictionat nu neaparat da si cod de eroare.
Mai jos va prezint cum lucreaza catalizatorul si cum ne putem da seama pe diagnoza de problema.
La Focus avem 2 sonde lambda pe masina, una inainte de catalizator (OS1) si una dupa catalizator (OS2). OS1 are rol in reglarea amestecului iara OS2 are rol numai pentru monitorizarea noxelor.
Cum anume monitorizeaza OS2? Catalizatorul foloseste in reactia pentru a transforma noxele in CO2+H20 (dioxid de carbon si apa) oxigenul. Acest Oxigen este foarte important in determinarea noxelor si daca catalizatorul functioneaza corect la iesirea din catalizator nu o sa fie oxigen sau o sa fie in proportii reduse.
Practic OS2 masoara cantitatea de oxigen care iese din catalizator si pentru un catalizator functional pe diagnoza o sa avem valoarea undeva la 0.7- 0.9V (figura 2).
In figura 1 e forma de unda a primei sonde lambda, cand catalizatorul e ineficient (atentie...nu restrictionat), ceramica sparta sau daca catalizatorul scos de pe masina atunci pe sonda 2 lambda o sa avem aceeasi forma de unda de la prima sonda si ECU vine cu codul de eroare P0420.
In figura 3 , situatia in care sunt si eu acum, OS2 , la relanti arata 0.1-0.2V (LTFT -5..-10) pe acceleratie forma de unda urca spre 0.8V (LTFT apropiat de 0). Am ajuns la conlcuzia ca e situatia in care catalizatorul e restrictionat (l-am avut si infundat de ulei cand consuma motorul). Masina merge relativ binisor singura problema intalnita in decurs de timp a fost si inca este lag intre 0-3000 RPM, dupa cateva forje pe afara am reusit sa mai deblochez flow-ul si acum se accelereaza mult mai bine pe turatii joase dar tot parca ceva nu e ok. Solutia ar fi sa schimb acest catalizator.
Cand catalizatorul e incins spre rosu se poate intampla din 2 cauze : sonda lambda 1 nu lucreaza corect sau catalizatorul e infundat.
24 Mai 2018, 13:00
cauta 1 uF (microfarad) si 1 Mohm. rezistorul e bun , capacitorul nu. Din cate vad e capacitor polarizat.
01 Dec 2018, 14:37
salutare tuturor. am un Mondeo 2L benzina din 2004, 185.000 km
imi tot apare erarea P0420, se pare cand merg incet sau subturat (ieri mi-a reaparut cand mergeam bara la bara in parcarea de la supermarket). am sters-o imediat, dupa care mi-am continuat drumul, vreo 200 km fara probleme.
am pus benzina buna de 99 (parca era) aditiv pt curatat catalizatorul. totul pare sa functioneze normal, consum de 6.25 %, la mers cuminte de 100 km /h, masina trage pana la 180 km/h, singura probl e ca mi se aprinde check engine-ul in bord din cand in cand.
am incercat sa merg si mai turat in speranta ca s-ar putea curate catalizatorul.
credeti ca e catalizatorul pe duca?
ms.
08 Dec 2018, 19:29
catalizatorul sau sonda 2 lambda. Dar de obicei catalizatorul semiobturat.
10 Mai 2019, 15:59
multumesc (cu intarziere) pentru raspuns (scuze nu am avut activata notificarea de raspuns).
masina merge tot asa: becul se aprinde cand berg cu viteza f mica, prin parcari , la turatii joase (1000+ rpm). altfel masina merge super bine. pe 2135 km mi-a scos consum de 6.74%, mergand cuminte intre 85-115 km/h, majoritatea pe autostrada, cu cruise control activat.
ma enerveaza la culme becul ala, dar m-am obisnuit sa il sterg imediat din telefon ....
o sa incerc sa curat a2a sonda lambda, daca s-o putea, daca nu, o voi inlocui.
10 Mai 2019, 17:19
a pai asa spune, consumul marit tot de aici se poate trage.
Sondele defecte nu se curata ci se schimba. dar cred ca e catalizatorul, la turatie mai mare face preiune mai mare si reusesc gazele sa iasa prin catalizator, la turatie mica nu.
10 Mai 2019, 17:22
Multumesc.
La drum e super, dar in oras m-a rupt... Noroc ca nu merg prea mult prin oras...
10 Mai 2019, 17:24
cauta un catalizator in dezmembrari, poate ai noroc si iei ceva cat de cat mai ok fata de al tau.
Dar, inainte fa un test de presiune in evacuare.
10 Mai 2019, 17:43
ok. multumesc.
presimt ca o sa ma cam "doara"...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.