1) Voi spuneti ca cuplul conteaza. Dar la timpii 0 - 100 si 50 - 100, motorul de doar 185 Nm a iesit mai bine. De ce? Vedem imediat.
Motorul de 215 Nm are 90 CP. Cuplu maxim la 2000 RPM.
Motorul de 185 Nm are 145 CP. Cuplu maxim la 4000 RPM.
Cineva mai sus a spus ca totusi, nu e destul sa comparam cuplurile pentru ca trebuie cumva sa tinem cont si de turatii, pentru ca acele cupluri sunt disponibile la turatii diferite. Intuitie de nota 10.
Hai sa gasim o modalitate care sa ne permita sa comparam motoarele, care sa tina cont si de cupluri dar si de turatii, sa ne dam seama care masina trage mai bine. Eu propun sa comparam produsul CUPLU x TURATIE. Sa vedem ce iese:
Primul motor: 215 * 2000 = 430000
Al doilea motor: 185 * 4000 = 740000
Hopaaa...deja devine interesant. Adica produsul CUPLU x TURATIE ne permite sa comparam demarajul celor doua masini fara sa reinventam filozofia rotii. Think about it!
Deci daca comparam cuplul, nu ne spune nimic. Daca comparam produsul Cuplu x Turatie, dintr-o data stim pe care sa pariem.
Pai dupa cum a mai spus cineva mai sus,
CUPLU x TURATIE = PUTERE
La o liniuta intre un motor de 145 CP si unul de 90 CP, cu totii intuim rezultatul liniutei fara sa ne intereseze cuplul. Cel de 145 CP trage mai tare. Ne dam seama uitandu-ne la un singur parametru: PUTEREA, si il votam pe cel cu puterea mai mare. BestROC a ales bine.
Si apoi intram pe forumuri si sustinem ca cuplul conteaza

Uite de ce castiga cel de 185 Nm: pentru ca el la 4000 RPM dezvolta o PUTERE aproape dubla decat celalalt.
Compararea puterilor se poate face la orice turatie, nu e neaparat sa fie la turatia maxima, la turatia de cuplu maxim sau orice alte numere "magice" la fel de irelevante. Cel care dezvolta putere mai mare la turatia la care o fi in momentul respectiv va demara mai bine.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]