Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
23 Apr 2010, 17:47
Salutari.
Vreau sa schimb lichidul de frana, dar mai intai as vrea sa fiu sigur ca am gasit o metoda prin care sa il scot pe cel vechi in totalitate(sau macar 99,9%).
Multumesc anticipat!
23 Apr 2010, 18:07
clasic...
faci pedala pana se intareste tun, apoi dai drumul la aerisitoare in una din parti... asta pana termini lichidul din vas
apoi il reumpli... si faci la fel ... pana consideri ca pe conducta aia s-a schimbat tot lichidul cu cel nou
dup-aia umpli iar... si umbli la alt etrier
succes...
ai nevoie de:
- 2 persoane
- cric sau rampa
- rabdare
- putere in gambe
23 Apr 2010, 18:55
Salut. Sunt nou pe forum dar ma pricep putin. Ia un bidon de plastic, daca se poate unul tot de lichid de frana vechi, da-i gaura in dop si baga prin dop un furtun de perfuzie transparent sau de stropitor parbriz, pune in bidon cam 300grame lichid frana. Furtunul trebuie sa stea cu un cap in lichid pecelalalt il bagi pe aerisitor.Cu pedala de frana apasata slabeste aerisitorul pana lichidul iese pe furtun si se duce in bidon. Continui sa faci pedala pana scoti pe la fiecare roata 200-250grame de lichid.Se incepe cu rotile spate si se continua cu dreapta fata, ultima se lasa stg. fata. ATENTIE in timp ce scoti lichidul vechi se pune lichid Dot 4 in vasul de la pompa astfel incat lichidul din vas sa nu scada prea mult pentru ca instalatia trage aer.
23 Apr 2010, 19:05
Cel mai simplu mod de a schimba lichidul de frina este sa te deplasezi la primul service ford si ei iti vor schimba lichidul de frina cu dispozitivul special pentru asa ceva.
La masinile ford lichidul se schimba la 4 ani.
25 Apr 2010, 15:52
de unde esti tu asa sigur ca lichidul de frana sa schimba la 4 ani?
vb din auzite sau te-ai documentat?
la varianta 2 mai incearca.
numa bine.
25 Apr 2010, 16:35
pt.focus 2-lichidul de frana se schimba la 2 ani-pag.16 din GHID DE GARANTIE SI SERVICE.schimbul se face in service pt.ca se verifica apoi efortul de franare pe fiecare roata si se scoate la calculator nu procentaj de franare.acesta trebuie sa nu fie mai mic de anumite valori.cel care face operatiunea raspunde pt. siguranta masinii.daca schimbi tu lichidul risti sa nu ai un sistem eficient de franare.
27 Apr 2010, 06:12
si eu am schimbat total lichidul de frana.Cel mai fain este daca poti ridica masina elevator (adica in service).Iti recomand cu caldura Motul 600 ca si lichid (pentru performante dar si pentru ca are o culoare mai inchisa decat lichidul original Ford).Daca poti ridica masina pe elevator desfaci aerisitoarele si pui paharele (de 300ml )sub ele, lasi sa se scurga lichidul vechi si completezi in permanenta cu lichid nou.Daca lichidul e de alta coloratie se vede cand iti curge in pahar.Eu am stat pe langa masina vreo 30 minute pana l-am schimbat.
Daca nu poti ridica masina pe elevator varianta prezentata de marian-20101 este ok.
28 Apr 2010, 14:34
Si la focus mk1 era in fisele de service mai demult prins schimbul lichidului de frana la 2 ani, dar acum a disparut.
28 Apr 2010, 16:17
R Z F,700396 scrie:clasic...
faci pedala pana se intareste tun, apoi dai drumul la aerisitoare in una din parti... asta pana termini lichidul din vas
apoi il reumpli... si faci la fel ... pana consideri ca pe conducta aia s-a schimbat tot lichidul cu cel nou
dup-aia umpli iar... si umbli la alt etrier
succes...
ai nevoie de:
- 2 persoane
- cric sau rampa
- rabdare
- putere in gambe
TOTAL ERONAT!!
Lichidul se schimba asa:
desfaci aerisitoarele la rotile fata, pui 2 borcanele, la distanta de furtunul din care curge lichidul. Desfaci capacul si pe masura ce se goleste lichidul il adaugi pe cel nou. Atunci cand culoarea celui care se scurge de la etriere se schimba in culoarea celui nou, inchizi aerisitoarele. Analog spate, numai ca de data asta schimbarea culorii terbuie sa se faca relativ rapid, pentru ca in instalatie s-a scurs marea majoritate a lichidului vechi, doar ce ramane pe conducte spre puntea spate mai trebuie sa se scurga.
De pedala e de preferabil sa te folosesti cat mai putin, lichidul curge cu ajutorul gravitatiei...
Argument: Daca pompa de ABS ramane fara lichid, becul se va aprinde si nu se va mai stinge decat daca resetezi pompa, lucru care se face pe tester
. Si daca nu pornesti motorul (adica fara a alimenta pomapa de ABS) tot e o problema, pentru ca daca golesti si umpli vasul, va prinde goluri de aer si duce iar la problema de mai sus.
28 Apr 2010, 18:42
4focus-ai perfecta dreptate.
Sistem de frânare La fiecare 2 ani : schimbaţi lichidul de frână (LTS 12 154 4)
- FiÅŸiere ataÅŸate
-
29 Apr 2010, 19:22
ma bucur ca ai atasat si pagina din ETIS
,pe viitor novicii sa poata vedea cu ochii lor
numa bine
30 Apr 2010, 10:38
Hai..nu la 2, dar la 4 macar!! Eu am ramas in urma cu lichidul de servo, pe care as vrea sa il schimb si pe ala!
04 Mai 2010, 19:24
Lichidul de frana DOT 4 se schimba la 2 ani, iar varianta pe care am scris-o este cea folosita in service care nu au aparat special(cu masina pe elevator,rotile date jos, ridicata in asa fel incat sa poti completa vasul cu lichid). Credeti ce spune tata Marin(adica eu) pentru ca am schimbat la multe masini lichidul.
05 Mai 2010, 13:24
Cat lichid de frana trebuie la un schimb ?
05 Mai 2010, 13:44
Eu am schimbat intreaga cantitate de lcihid si mai mult de 1 litru nu iti trebuie.Am consumat cam 600-700ml la masina din semnatura.
05 Mai 2010, 18:16
Corect 1 litru.
17 Mai 2010, 16:23
mare atentie cand il schimbati la masinile cu ABS. Daca intra aer in instalatie pompa de ABS nu se aeriseste decat pe WDS/IDS.
27 Mai 2010, 19:55
In cartea tehnica este indicata utilizarea de lichid de frana SUPER DOT 4 sau cu specificatie Ford ESD M6C 57 A. Cautand pe la cateva mag. din oras mi-au spus ca nu au Super Dot ci doar Dot, iar pt. specificatia data nu au gasit-o, argumentand ca masina e veche (2003) si s-au schimbat specificatiile . Voi ce fel de lichid ati utilizat?
27 Mai 2010, 21:41
Lichidul de la Ford, cu specificatia FORD
27 Mai 2010, 22:16
lichidele super dot 4 au specificatii inbunatatite (punctele de fierbere si vascozitate) apropiindu-se de cele dot 5/5.1.Compozitia chimica difere intre cele doua dot-uri.
18 Mar 2013, 19:57
as vrea sa fac un schimb al lichidului de frana, la masina din profil...am vazut ca sunt diferite DOT-uri la lichidul de frana de la ford...dot 4..5...etc
imi poate zice si mie cineva de care ar trebui sa pun?
multumesc
18 Mar 2013, 23:14
Vezi ca scrie DOT-ul pe busonul de la vas.
19 Mar 2013, 07:06
multam fain de raspuns...
ideea era...daca e dot 5 ma ajuta la ceva? sau pun ce se cere si atat?
19 Mar 2013, 08:31
pune DOT4, nu altceva
si ... nu uitati sa goliti si lichidul care ramane in ambreiaj
19 Mar 2013, 18:53
si asta cum se face?
multumesc,
27 Aug 2013, 17:38
pe capacul vasului de frana scrie DOT4/SUPER DOT4.
deci daca pun dot 4 are ceva?
27 Aug 2013, 20:29
Ai raspunsul pe pagina anterioara...
27 Aug 2013, 21:44
Daca ai pachet racing pe ea pune.i superdot dar banuiesc ca n ai asa ca pune.i dot4 e cel recomandat
28 Aug 2013, 05:15
kronosro scrie:si asta cum se face?
multumesc,
adispan scrie:pune DOT4, nu altceva
si ... nu uitati sa goliti si lichidul care ramane in ambreiaj
am ramas dator cu raspunsul
cilindrul de ambreiaj are si el un "aerisitor" la fel ca cele de la frine; il deschideti (de obicei pe sub masina) si va iesi un lichid negggrrruuuuu pe masura ce noul lichid vine din vasul de lichid de frana prin instalatie
vedeti ca ambreiajul curge MULT MAI REPEDE decat franele, deci completati mai rapid in vas ca sa nu traga aer; pe la ambreiaj curge undeva la 150-200 ml; mecanicul meu scurge ambreiajul dupa ce a facut rotile
28 Aug 2013, 09:07
realnick1 scrie:Daca ai pachet racing pe ea pune.i superdot dar banuiesc ca n ai asa ca pune.i dot4 e cel recomandat
..
nu am pachet racing, deci dot 4...ms
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.