Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
28 Aug 2013, 18:35
adispan scrie:kronosro scrie:si asta cum se face?
multumesc,
adispan scrie:pune DOT4, nu altceva
si ... nu uitati sa goliti si lichidul care ramane in ambreiaj
am ramas dator cu raspunsul
cilindrul de ambreiaj are si el un "aerisitor" la fel ca cele de la frine; il deschideti (de obicei pe sub masina) si va iesi un lichid negggrrruuuuu pe masura ce noul lichid vine din vasul de lichid de frana prin instalatie
vedeti ca ambreiajul curge MULT MAI REPEDE decat franele, deci completati mai rapid in vas ca sa nu traga aer; pe la ambreiaj curge undeva la 150-200 ml; mecanicul meu scurge ambreiajul dupa ce a facut rotile
multumesc. la urmatorul schimb de lichid de frina o sa fac si traba cu ambreiajul
12 Sep 2013, 10:11
poti sa il schimbi si acum,nu-i problema atata timp cat ai lichidul proaspat schimbat
19 Mar 2015, 12:59
Salut,
Cand stau mult in trafic, mai ales vara, "se inmoaie frana".
Adica parca nu mai e la fel de eficienta. Eu credeam ca se incing placutele de frana dar din ce am citit pe aici imi pare ca problema e lichidul de frana.
Se poate pune pe ford focus II 2007 lichid de frana DOT 5 sau 5.1?
Sau poate imi recomandati altul decat cel original care este mai eficient ?
Multumesc.
16 Apr 2016, 13:59
Nu stiti cumva cantitatea lichidului de frana la C-max 1.6Tdi , 2010 ?
Mersi
16 Apr 2016, 17:21
la orice autoturism Ford 1 litru este suficient
30 Mai 2016, 13:36
La cilindru pentru ambreiaj ajungi pe sus sau pe dedesubtul masinii ?
01 Iun 2016, 11:16
Pagina anterioara (Adispan)
"cilindrul de ambreiaj are si el un "aerisitor" la fel ca cele de la frine; il deschideti (de obicei pe sub masina) si va iesi un lichid negggrrruuuuu pe masura ce noul lichid vine din vasul de lichid de frana prin instalatie
vedeti ca ambreiajul curge MULT MAI REPEDE decat franele, deci completati mai rapid in vas ca sa nu traga aer; pe la ambreiaj curge undeva la 150-200 ml; mecanicul meu scurge ambreiajul dupa ce a facut rotile"
18 Sep 2016, 15:35
salut,
am schimbat de 2 zile placutele de frana si lichidul. am cumparat placute spate-fata motorcraft.
Acum pe spate se aude un fluierat cotinuu (ca la autobuze, mai ales pe spate dreapta) cand plec de la semafor sau cand merg constant cu ~20kmh. daca ajung la 40kmh nu se mai aude.
O alta chestie este ca daca plec cu masina pe rece (sa zicem ca masina a fost parcata peste noapte, sau a stat 30min oprita), zgomotul nu se aude decat abia dupa 5-10 minude de condus (probabil mai multe frane).
Cand franez usor, lent aproape de semafor exact cand se opreste fluera/se freaca rau (sau daca ii franez, o las libera, apoi franez iar lent). Daca franez mai ferm, nu scartaie, insa cand plec de la semafor de pe loc, scartaie urat.
Iar in curbe, cand franez usor scartaie (doar pe spate).
mentionez ca lichidul de frana a fost schimbat astfel: s-au dat jos rotile, s-a conectat vas la aerisitoarele tuturor rotilor si s-a tras lichidul (cu un compresor) in timp ce in vas se completa cu lichid nou. aerisitorul de ambreiaj nu s-a umblat. apoi s-au schimbat placutele.
ceva idei?
23 Sep 2016, 21:18
Aerisitorul pentru ambreiaj este cel incercuit cu rosu in poza de mai jos?
Ca sa fie deschis trebuie rotit la 90 sau 180 grade?
Multumesc.
- FiÅŸiere ataÅŸate
-
26 Sep 2016, 10:49
Si raspunsurile la intrebarile de mai sus:
1. da
2. se deschide la 180 grade in sens trigonometric.
Pentru aerisire este nevoie de max 300ml de lichid de frana. Procedura este simpla: se deschide aerisitorul, se apasa pedala, se inchide aerisitorul, se ridica pedala si tot asa pana ajunge noul lichid in recipientul unde se colecteaza vechiul lichid. Atentie: Vasul lichidulul de frana nu trebuie sa scada sb 1/2 din val MAX.
Numai bine.
26 Sep 2016, 11:06
excelente informatii, Dragos
multumim
14 Ian 2021, 11:36
dj.martzian scrie:Aerisitorul pentru ambreiaj este cel incercuit cu rosu in poza de mai jos?
Ca sa fie deschis trebuie rotit la 90 sau 180 grade?
Multumesc.
Buna ziua,
Stiu ca este un topic vechi, imi puteti spune daca la Focus 2 tot in acea zona se afla valva de purjare a ambreiajului? Purjarea efectiva se face apasand pedala de frana sau de ambreiaj?
Multumesc
01 Apr 2021, 19:50
alfi scrie:dj.martzian scrie:Aerisitorul pentru ambreiaj este cel incercuit cu rosu in poza de mai jos?
Ca sa fie deschis trebuie rotit la 90 sau 180 grade?
Multumesc.
Buna ziua,
Stiu ca este un topic vechi, imi puteti spune daca la Focus 2 tot in acea zona se afla valva de purjare a ambreiajului? Purjarea efectiva se face apasand pedala de frana sau de ambreiaj?
Multumesc
Raspund tot eu, ptr ca tocmai am facut la toata procedura si sunt cateva precizari:
- daca faceti la roti, amorsati pedala de frana si cand eliberati va tasni lichidul foarte rapid. Recomand ca de fiecare data dupa ce apasati pedala la fund sa inchideti aerisitorul si apoi sa eliberati pedala, sa o amorsati din nou, apoi deschideti aerisitorul si apasati pedala iar...si tot asa pana vine curat.
- daca faceti la ambreiaj...aici este moartea...in primul rand nu ai loc sa rotesti acel buton 180 grade si in al doilea rand nu prea poti sa il rotesti cu mana, eu am reusit cu o cheie fixa...greu. Acolo este aceeasi procedura: deschizi aerisitor+apesi ambreiaj+inchizi aerisitor+eliberezi ambreiaj+deschizi aerisitor+apesi ambreiaj+inchizi+lasi ambreiaj etc etc.
Lichidul in vas nu se consuma chiar asa de rapid...dar trebuie sa tineti nivelul cat se poate de sus.
Ideea cu inchisul aerisitoarelor inainte de eliberarea pedalelor (frana sau ambreiaj) este sa nu riscati sa bagati aer in instalatie.
La focus la mine aerisitoarele sunt pe cheie de 9 in fata si in spate pe 10.
Recomand achizitie pompa de vacuum pentru o viata mai usoara si un tester de lichid de frana, la mine primele scoateri au fost mai murdare, dar cred ca proprietatile specifice inca le avea.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.