Help/Troubleshooting

probleme pornire Sierra

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

probleme pornire Sierra

Mesajde wizzard » 02 Feb 2005, 00:02

Am o "mica" problema cu masina. Nu vrea sa porneasca. Nu ma pricep foarte bine la mecanica, electrica etc. Adica ma pricep foarte putin. Ce face? Dau cheie si nu face nimic. In ultimele doua luni s-a purtat cam ciudat in sensul ca s-a intamplat de cateva ori sa nu porneasca si am observat ca este de la o borna a bateriei care se oxida. Acum insa chiar nu-mi dau seama. Parca se aude un "clic" cand pun contactul. Dar nu sunt sigur, mai ales ca il aud venind de undeva din spatele masinii. Sa fie un scurt pe la stopuri? Bateria este OK. Se aprind farurile, se deschid geamurile. Nu cred ca poate fi de la demaror pentru ca am schimbat carbunii anul trecut si ar fi trebuit sa se auda rotorul ala cum merge in gol. Sa fie un scurt pe undeva? Sa fie de la un cablu dintre contact si demaror sau baterie? Cum sa-mi dau seama de la ce este?
Avatar utilizator
wizzard
Sierra Fan
 
Mesaje: 186
Membru din: 31 Ian 2005, 00:02
Localitate: Bucuresti/Titan
Maşina: Ford Sierra, 1992, 2.0, 120CP

Mesajde KnupZ » 02 Feb 2005, 18:52

verifica cablu de la demarator-baterie.Am patito si eu
KnupZ
owned
 
Mesaje: 1089
Membru din: 24 Dec 2004, 02:10
Localitate: Bucuresti

Mesajde wizzard » 02 Feb 2005, 22:03

merci. asta o sa fac maine. doar sa gasesc cablul, la cate sunt acolo :D
Avatar utilizator
wizzard
Sierra Fan
 
Mesaje: 186
Membru din: 31 Ian 2005, 00:02
Localitate: Bucuresti/Titan
Maşina: Ford Sierra, 1992, 2.0, 120CP

Mesajde KnupZ » 03 Feb 2005, 20:03

sa le cureti si tu bine ca deobicei se auduna foarte multa mizerie acolo.
KnupZ
owned
 
Mesaje: 1089
Membru din: 24 Dec 2004, 02:10
Localitate: Bucuresti

Mesajde otto » 08 Feb 2005, 08:37

problema asta am avut-o si eu, de doua ori. prima data nu era suficient de bine strins cablul de la baterie la demaror, nici pe borna de la baterie, nici pe demaror. s-a rezolvat prin stringerea piulitelor aferente.
a doua oara, chiar duminica asta, a fost de vina un fir de la demaror. pur si simplu se dezlipise contactul respectiv si, cind dadeam la cheie, demarorul nu mai invirtea deloc. dupa refacerea contactului invirte de rupe ! dar asta nu s-a putut observa decit dupa ce a fost dat demarorul jos de pe masina. io m-am bucurat ca nu a fost o problema mai grava.

in concluzie, verifica firul care pleaca de la baterie spre demaror.
de la borna din dreapta cum te uiti din fata la masina cu capota deschisa, pleaca doua cabluri, unul dintre ele se duce in jos spre demaror. verifica sa fie bine strinse piulitele, cea de la borna de la baterie si cea de pe demaror, din celalalt capat al cablului, sa fie curate contactele (eventual desfa-le, curata-le si da-le cu putina vaselina). asta e valabil daca ai bateria pe partea stinga cum te uiti la masina din fata (asa e la mine). daca e pe partea dreapta se schimba partile, evident.

daca nu merge asa, cu curatarea contactelor, trebuie dat jos electromotorul (demarorul) si gasita buba. daca ai schimbat carbunii anul trecut, cu siguranta e o problema minora de contacte pe acolo...
bafta, sa ne tii la curent.
otto
otto
Incepator
 
Mesaje: 8
Membru din: 18 Oct 2004, 15:47
Localitate: Bucharest

Mesajde wizzard » 23 Feb 2005, 20:07

multumesc pentru sfaturi. am anuntat deja pe alt topic ca problema era bateria descarcata :lol:
Avatar utilizator
wizzard
Sierra Fan
 
Mesaje: 186
Membru din: 31 Ian 2005, 00:02
Localitate: Bucuresti/Titan
Maşina: Ford Sierra, 1992, 2.0, 120CP

Mesajde wizzard » 25 Mar 2005, 00:19

Se pare ca m-am inselat :? Problema nu este de la baterie. Porneste cand vrea ea. Astazi am vandut-o si cumparatorul i-a cumparat o baterie noua, ce-i drept ca mica (eu am avut-o de 92A si acum are 55A). Am pornit-o am facut cateva drumuri scurte si am plecat sa facem actele. Seara ne-am intors la masina (la acte am plecat pe jos - nu aveam platita asigurarea pe anul acesta). Am urcat sa las numerele mele in casa si cand am coborat l-am gasit butonand la ea sa vada daca functioneaza luminile. Functionau... Cu motorul pornit. Hai sa pornim masina ... nimic. Mi-a spus ca o pornise el cat am fost eu plecat dar ca a lasat-o sa mearga pana intr-un minut. Am zis ca e de la baterie. Ca e un scurt. (facea - in sensul de nu facea nimic - cum facea si cu bateria mea veche). Am zis sa incercam varianta finala (eram la capatul puterilor) si sa o impingem (desi are curea nu lant) - n-a pornit. Se aude - cand dau cheie - un tacanit in spate - am cautat si este vorba de o siguranta de langa antena electrica si un tacanit mai mic in fata la cutia centrala de sigurante. Starterul si demarorul nu schiteaza nici un gest. Nimic, nimic, nimic...

In urma discutiilor cu tata si un prieten (care a venit sa ma ajute s-o pornesc cu cabluri de la bateria lui - incercare esuata insa) am ajuns la concluzia ca vina o poarta starterul. Sunt aproape sigur ca asta este - 90%. Am inteles (nu radeti va rog de explicatii) ca este ceva care se misca in starterul asta, ceva gen un arc, ceva gen deschis inchis si ca este posibil ca de la umezeala sau praf acest ceva din starter sa ramana blocat in asa fel incat sa nu permita pornirea. Deblocarea acestui ceva se face de la sine (daca este vorba de acel arc sau ceva in genul suprafata care nu mai este neteda - repet, de la praf - duce la cresterea fortei de frecare) si are loc intr-un timp mai scurt (normal sa zicem) sau unul mai lung (5-10-40 minute, 1-10 ore). Sper ca m-am facut cat de cat inteles prin limbajul meu de lemn in ale mecanicii.

Ma gandesc ca maine sa ciocanesc usor in starter si demaror (am inteles ca asa se face la dacii) sa vedem daca o ia. Va rog sa ma ajutati cat mai repede cu sfaturi si idei. Masina nu mai este a mea, dar nici nu pot sa-l las pe saracul om sa se chinue singur mai ales ca nici el nu este priceput in ale mecanicii. As fi mers cu el la un service dar nu stiu unul apropiat de zona mea, ori sa impungem masina 4-5 km este exclus... Omul este supermultumit de masina, atat estetic cat si tehnic (la test-drive am condus un pic mai sportiv si se tinea putin teapan in "fotoliu" :lol: ). Nici nu se gandeste sa anulam contractul. Vrea doar sa rezolve problema asta.

Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar utilizator
wizzard
Sierra Fan
 
Mesaje: 186
Membru din: 31 Ian 2005, 00:02
Localitate: Bucuresti/Titan
Maşina: Ford Sierra, 1992, 2.0, 120CP

Mesajde BV75NOR » 25 Mar 2005, 10:01

vezi ca demarorul are in el un pinion lung care face o miscare pe orizontala...pinionul ala e cauza problemelor si trebuie desfacut si curatat...el primeste curentul din baterie si el e cel responsabil de antrenarea volantei masinii pt invartirea motorului si pornire.

Tre sa desfaci demarorul si sa scoti pinionul afara sa il cureti...e treaba cam de 2 ore toata distractia asta....
Drive Like a Devil, Feel Like a God !

2004 Ford Fiesta Ghia 1.4 16v
BV75NOR
Petrol Head
 
Mesaje: 562
Membru din: 01 Mar 2005, 14:07
Localitate: Bucuresti - Brasov

Mesajde wizzard » 25 Mar 2005, 15:27

Iti multumesc frumos pentru raspuns. Am rezolvat-o iar concluzia la care am ajuns este ca "Nu merit masina second-hand" :D . Problema era o mufa de la starter (demaror). Sunt doua fire care pleaca de la baterie la starter: unul este prins bine (cu un surub cred :blink: - dar nu asta a fost problema) si unul care este prins printr-o mufa. Am ciocanit starterul dimineata (asa am auzit ca se face la dacia 1310) si a pornit. Bucuros am lasat-o 5-10 min si am oprit-o. Nu a mai pornit. Am ciocanit-o iar si tot nu a vrut sa porneasca. Am mai ciocanit-o eu un pic si la un moment dat, nu stiu cum ating acolo si iese mufa cu unul din fire. Il iau, suflu in mufa, bag mufa bine, dau cheie si ... porneste. Asa si a doua oara si a treia etc.

Am fost am pus benzina, l-am mai plimbat pe noul proprietar prin Bucuresti si l-am condus spre iesirea din oras (tipu e din Braila). Asa ca, mama ei de electrica, mufa asta iesita a fost vonovatul.

Numai bine!
Avatar utilizator
wizzard
Sierra Fan
 
Mesaje: 186
Membru din: 31 Ian 2005, 00:02
Localitate: Bucuresti/Titan
Maşina: Ford Sierra, 1992, 2.0, 120CP


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 10 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 10 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 10 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1283 pe 23 Apr 2024, 16:22

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 10 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login