Am sa revin si eu cu problema ridicata mai sus. Am intarziat pentru ca intre timp, a trebuit sa rezolv o alta problema care mi-a dat mare bataie de cap.. bateria

, acum am o baterie noua si buna si trebuie sa reiau problema cu "trepidatiile in volan la relantiu".
Se pare ca nu este nici un tampon la motor, le-am verificat si toti mi-au spus ca sunt bine mersi, acum mi-au mai ramas 2 cauze posibile : 1) poate sa fie din calculator PCM, pentru ca am lasat-o mai demult fara baterie mai mult de 24h si este posibil sa fi "uitat" codurile de la injectoare inscrise in PCM, de aici motorul acum are o turatie de relantiu ceva mai mica si posibil ca nu mai este nici echilibrat ceea ce se resimte doar la relantiu, si 2) altcineva mi-a mai zis ca poate sa fie de la ambreaj sa fie ceva "ovalizat" si sa faca aceste trepidatii numai la relantiu sau cand ambreajul este decuplat.
Acum la varianta 2) cred ca este mai putin probabil deoarece s-ar schimba ceva la trepidatii cand calci ambreajul.. ori el face la fel pana cand cupleaza ambreajul si motorul ia sarcina si ajunge la peste 1000rpm apoi merge OK.
La varianta 1) probabilitatea sa fie asa este foarte mare deoarece spun cei de la FORD in TIS ca, Computerul de bord -PCM, reinvata caracteristica cuplu-turatie-putere la motor dupa ce a suferit a astfel de "stergere de memorie" si recomanda ei acolo si un ritual de "revenire" la caracteristica normala, adica dupa nealimentarea PCM trebuie sa pornesti motorul si sa il tii turat si stabil la 1200rpm in gol 3 min apoi pornest si faci un "traseu de oras" (cu porniri, opriri la intersectii, demaraje scurte, mai prelungi cam 10-12km), ca mai apoi sa faci si un traseu lejer la viteza in afara orasului si probabil sa utilizezi toate vitezele, cam 16-20km, dupa care poti sa consideri ca "si-a revenit".
Eu am facut (aproximativ) si acest ritual si acum rulez de cateva luni dar tot nu si-a revenit cu relantiul. Banuiesc ca trebuiesc reinscrise niste date caracteristice fiecarei masini in parte, ma refer la acele coduri poansonate de pe injectoare si eventual verificat (soft) caracteristica sau eventual unghiul de avans care il da PCM-ul la pompa de injectie si care la relantiu trebuie sa fie altul probabil, motiv pentru care si turatia la relantiu este mai mica.
Va multumesc si poate ma indrumati la un specialist in software PCM.