Help/Troubleshooting

nu spalati motorul

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

nu spalati motorul

Mesajde dani.stancu » 07 Iul 2007, 15:57

am spalat motorul de vreo 2 ori si am observat o mica scurgere de ulei intre chiulasa si blocul motor. Am fost la romcar si mi-au spus ca din cauza jetului de apa au sarit niste garnituri dar noroc ca a fost un baiat bun s-a oferit sa ma ajute sa o fac pe garantie si m-a sunat aseara sa-mi spuna ca au venit piesele si cica sunt destul de multe
Avatar utilizator
dani.stancu
Ford Freak
 
Mesaje: 134
Membru din: 24 Iun 2007, 23:06
Localitate: bucuresti
Maşina: fiesta,2006,14 tdci,68 cp
VIN: WF0HXXGAJH6J30181

Mesajde danysg74 » 07 Iul 2007, 17:15

Nu am eu prea multa experienta, dar...
Ce sa caute scurgerea de ulei intre chiulasa si blocul motor ? Din cate stiu eu nu exista trasee de ulei intre cele doua componente.
Dar ai vazut doar o urma de ulei sau curge ulei ?
Apoi.. singura garnitura intre acestea doua nu cred ca sare la jetul de apa ! Nu la cel de la o spalatorie...
Mie mi se pare cam cusuta cu ata alba povestea asta... Si cum iti "repara" tipul problema ? Schimba garnitura la chiulasa ? :? nu suna bine !
Kuga 2.0TDCI 163CP
Avatar utilizator
danysg74
Gold Member
 
Mesaje: 809
Membru din: 28 Mar 2006, 18:21
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus 2003 1,8TDCI 100CP

Mesajde dani.stancu » 08 Iul 2007, 00:25

o sa fac poze si o sa vezi.si sa stii ca exista trasee de ulei prin chiulasa cel putin asa are dacia pentru ungerea culbutorilor.urma de ulei
Avatar utilizator
dani.stancu
Ford Freak
 
Mesaje: 134
Membru din: 24 Iun 2007, 23:06
Localitate: bucuresti
Maşina: fiesta,2006,14 tdci,68 cp
VIN: WF0HXXGAJH6J30181

Mesajde danysg74 » 08 Iul 2007, 12:34

si cum ajungi la traseul de ungere al rampei cu culbutori cu jetul de apa ?
Kuga 2.0TDCI 163CP
Avatar utilizator
danysg74
Gold Member
 
Mesaje: 809
Membru din: 28 Mar 2006, 18:21
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus 2003 1,8TDCI 100CP

Mesajde alexaltdar40 » 08 Iul 2007, 15:38

Si eu stiam ca nu e bine sa se spele motorul cu jet de apa ci doar sa se strerga! Dar problema asta nu prea o inteleg!
Ford Sierra 2,0 OHC 1986 / 29 de ani, si mai merge 29 ... :D
Ford Cortina 1,6 OHC / 1973 , are 42 de ani si e o masina de poveste ... :D
Audi A4 1.8 TURBO / 2002 , multitronic, 150 de cai ... :D
Lada 1500 / 1980 , in curand doar o amintire ... :D
.... in curand si altele ....
Avatar utilizator
alexaltdar40
1nsane Member
 
Mesaje: 3713
Membru din: 17 Mai 2005, 20:32
Localitate: Buzau - Cotorca
Maşina: Ford Sierra 1986 + Ford Cortina 1973 + Audi A4 2002

Mesajde dani.stancu » 08 Iul 2007, 22:38

uite unde e scurgerea
Fişiere ataşate
fiesta013.jpg
(27 KiB) Descărcat de 783 ori
Avatar utilizator
dani.stancu
Ford Freak
 
Mesaje: 134
Membru din: 24 Iun 2007, 23:06
Localitate: bucuresti
Maşina: fiesta,2006,14 tdci,68 cp
VIN: WF0HXXGAJH6J30181

Mesajde DanielArdelian2 » 08 Iul 2007, 22:45

Eu cred ca cei de la Service vor si ei sa se distreze un pic...

Jetul de apa nu are cum sa ajunga la garnitura de la chiuloasa sau de la capacul motorului

1. Nu e tocmai normala acea scurgere de ulei dar nu are nici o legatura cu spalatul motorului

2. Cei care sunt anti-spalat motor au de obicei urmatoarele argumente:

- se pot deteriora contacte / componente electrice
- daca dai cu apa rece pe un bloc motor fierbinte, se poate crapa.

Hmm...Nu cumva tu esti in situatia asta a doua ? Ai spalat cumva motorul cand era foarte incins ?

LE - Alta situatie in care se poate deteriora garnitura aia: daca a fost fiert motorul

LE 2 - Acuma...intelegi tu...el a fost baiat bun, te-a salvat de la o "prostie" facuta de tine si te "scoate" pe garantie...acuma cred ca normal ar fi sa fii si tu "baiat bun" cu dansul, sa pice si la el o atentie, o maslina, ceva...

Intelegi ideea ? Daca masina nu e foarte veche ( < 50 000 Km) si pierde ulei pe la acea garnitura, ori a fost forjat si fiert motorul, ori e defect de fabricatie - se mai intampla si la alte marci.
Ultima oară modificat de DanielArdelian2 pe 08 Iul 2007, 22:51, modificat 1 dată în total.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde dani.stancu » 08 Iul 2007, 22:48

chiar nu.pe 16 am programare la service si cica dureaza 8 ore reparatia.daca vrei o sa scanez factura si o sa vezi ce piese mi-au schimbat
Avatar utilizator
dani.stancu
Ford Freak
 
Mesaje: 134
Membru din: 24 Iun 2007, 23:06
Localitate: bucuresti
Maşina: fiesta,2006,14 tdci,68 cp
VIN: WF0HXXGAJH6J30181

Mesajde dani.stancu » 08 Iul 2007, 22:50

daca te uiti mai bine la poza o sa vezi o chestie subtire ca un fir de ata. cica aia ar fi garnitura care a sarit la jet
Avatar utilizator
dani.stancu
Ford Freak
 
Mesaje: 134
Membru din: 24 Iun 2007, 23:06
Localitate: bucuresti
Maşina: fiesta,2006,14 tdci,68 cp
VIN: WF0HXXGAJH6J30181

Mesajde dani.stancu » 08 Iul 2007, 22:57

inca una
Fişiere ataşate
fiesta011.gif
(54.3 KiB) Descărcat de 787 ori
Avatar utilizator
dani.stancu
Ford Freak
 
Mesaje: 134
Membru din: 24 Iun 2007, 23:06
Localitate: bucuresti
Maşina: fiesta,2006,14 tdci,68 cp
VIN: WF0HXXGAJH6J30181

Mesajde david75 » 29 Aug 2007, 13:42

> am avut si eu aceeasi problema la Fiesta - o luasem la mana a doua - si cred ca este de la supraincalzirea motorului;
> s-a topit garnitura din cauza ca nu imi functiona electroventilatorul si la granita cu Grecia mi s-a incins tare apa in radiator
> oricum problema cred ca data de cand mi-a adus masina din Franta, ca garnitura era topita si scursa in zona imbinarii
> sunt curios ce ti-au schimbat si cat a costat
1,6 TDCi 90 CP
cod culoare 4CWAWWA (Deep Navy)
david75
Member
 
Mesaje: 404
Membru din: 23 Apr 2007, 21:52
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1,6 TDCI 90 CP Hatch GL-08-UBL
VIN: WF05XXWPD55A20591

Mesajde dani.stancu » 29 Aug 2007, 20:48

imi pare rau dar nu mi s-a dat nimic sa vad ce piese mi s-au schimbat
Avatar utilizator
dani.stancu
Ford Freak
 
Mesaje: 134
Membru din: 24 Iun 2007, 23:06
Localitate: bucuresti
Maşina: fiesta,2006,14 tdci,68 cp
VIN: WF0HXXGAJH6J30181

Mesajde mariuscociorva » 29 Aug 2007, 21:23

iti spune unu care a mesterit dacii cu motoare fierte
agrnitura aia nu sare de la jet de apa , trebuia sa ai un debit inuman la jetul ala de apa ca sa poti face ceva deranj pe acolo
motorul nu se spala cu apa obisnuita , de la robinet . se spala cu spuma activa

motorul tau a fost fiert de mult
ai idee daca ti-au schimbat uleiul?
daca nu , casca un ochi la el si vezi daca face spume
Ford Focus 1,8 tdci
mariuscociorva
1nsane Member
 
Mesaje: 2321
Membru din: 14 Aug 2006, 18:58
Localitate: bacau

Mesajde dani.stancu » 30 Aug 2007, 01:03

repet nu este garnitura de chiulasa
este o garnitura subtire
si mi se pare ca chiulasa este din 2 bucati iar intre acele 2 bucati este garnitura aceea
nu cred ca au schimbat garnitura de chiulasa ca a durat destul de putin reparatia iar in cazul supraincalzirii motorului stiu ca chiulasa se planeaza si nu aveau timp sa faca asta
Avatar utilizator
dani.stancu
Ford Freak
 
Mesaje: 134
Membru din: 24 Iun 2007, 23:06
Localitate: bucuresti
Maşina: fiesta,2006,14 tdci,68 cp
VIN: WF0HXXGAJH6J30181

Mesajde levis » 30 Aug 2007, 03:54

Eu nu cred ca o spalare motor poate sa scoata de loc o garnitura dintre doua piese metalice stranse cu surub...sa fim totusi realisti.
MONDEO 2001 tddi 90cp 4usi,gri metalizat
Avatar utilizator
levis
Gold Member
 
Mesaje: 785
Membru din: 19 Feb 2007, 06:24
Localitate: ORADEA

Mesajde DanielArdelian2 » 30 Aug 2007, 11:55

@dani.stancu: Fara nici o suparare, noi multumim ca vrei sa ne atragi atentia asupra a ceea ce s-ar putea intampla daca spalam motorul si apreciez gestul, dar sincer, dupa cum vezi, multa lume nu prea e de acord ca defectul e cauzat de spalarea motorului.

De sus in jos, motorul arata in felul urmator:

- capac axe cu came care actioneaza supapele
- garnitura capac
- chiulasa
- garnitura de chiulasa
- bloc motor - cea mai mare componenta
- garnitura baie de ulei
- baie de ulei

Tu spuneai mai sus ca ar fi doua bucati la chiulasa - nu cred ca ai vazut tocmai bine, chiulasa e doar partea de sus, sub ea se afla blocul motor si intre ele este garnitura.

Nu e neaparat sa se planeze chiulasa in urma unei fierberi, depinde cat de grav a fost incidentul.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde julienb » 30 Aug 2007, 17:11

nici io nu cred ca e de la jet .. mai ales ca chiulasa e prinsa cu 10-12 (depinde de motor) surupuri de bloc.. nu unu :D .. dar e f posibil sa fii observat tu dupa ce ai spalat motorul deoarece inainte era plin de praf.. :roll:
Ford Scorpio '92 - 2.0i --122HP
Avatar utilizator
julienb
Member
 
Mesaje: 340
Membru din: 16 Mai 2006, 20:44
Localitate: Drajna

Mesajde raszvan » 30 Aug 2007, 18:03

Parerea mea este ca-ti curge pe langa capacul de la axul cu came (se si vede) si se imprastie pe laga rostul de la garnitura aia. Asa pateam si eu la dacie, curgea pe langa capac si era plin de ulei pe la imbinarea chiulasei cu blocul motor. Eu zic sa-ti mai speli o data motorul (sa fie rece si-l speli cu apa calda) si sa urmaresti atent traseul uleiului pierdut.
focus 2005, 1,6tdci - 90cp
Avatar utilizator
raszvan
Gold Member
 
Mesaje: 810
Membru din: 11 Iun 2007, 17:39
Localitate: Bucuresti

Mesajde GABII68 » 30 Aug 2007, 20:16

IA VEDETI VOI DIN CATE PARTI ESTE FACUTA O CHIULASA DE 1.4 TDCI
Fişiere ataşate
CHIULASA.JPG
(68.7 KiB) Descărcat de 459 ori
GABI
GABII68
Incepator
 
Mesaje: 15
Membru din: 28 Aug 2007, 19:32

Mesajde DanielArdelian2 » 31 Aug 2007, 00:49

Da, asa e, sunt 3 bucati sub denumirea de Cylinder Head (6409), dar intre cele doua de sus sta axul cu came, iar intre ele si cea de jos nu vad nici o garnitura in poza, desi garnitura de chiuloasa propriu-zisa se vede. Cred ca nu se pot distinge pana nu dai jos capacul motorului.
Fişiere ataşate
TDCi_Camshaft.JPG
(44.74 KiB) Descărcat de 447 ori
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde dani.stancu » 31 Aug 2007, 02:17

eu pur si simplu v-am spus ce mi-a spus si baiatul de la receptie service.
ca ar putea fi altceva nu contest pentru ca am avut si un furtun care pleca din vasul de expansiune spre motor spart dar acul indicatorului de bord nu s-a ridicat niciodata peste nivelul normal.poate ca acul nu imi indica bine, eu stiu?
Avatar utilizator
dani.stancu
Ford Freak
 
Mesaje: 134
Membru din: 24 Iun 2007, 23:06
Localitate: bucuresti
Maşina: fiesta,2006,14 tdci,68 cp
VIN: WF0HXXGAJH6J30181

Mesajde FordFIESTA » 06 Sep 2007, 23:55

eu am spalat motorul acum cateva zile si nu s-a intamplat nimica merge la fel ca inainte :D
Avatar utilizator
FordFIESTA
Gold Member
 
Mesaje: 785
Membru din: 14 Apr 2006, 00:06
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford fieSTa
VIN: WF0HXXGAJH6B38113

Mesajde ionutz » 07 Sep 2007, 02:02

eu spal motorul cam odata la 2 luni..nu suport sa il vad plin de muschi si licheni. pana acum nu am avut nicio problema (nici macar tentativa de problema) nici cu masina veche, nici cu masina noua.
Parcul meu auto: Mondeo mk5 2.0 TDCi AWD; Escort XR3i Cabrio 130cp; Consul 2300V6; Sierra RS Cosworth 4x4; Scorpio 24v Cosworth Ultima; Fiesta RS1800; Escort RSturbo; Puma 1.7 VCT; Fiesta mk1 0.9 - Albalux
Avatar utilizator
ionutz
 
Mesaje: 4528
Membru din: 18 Dec 2004, 20:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0EXXGBBEAA11103

Mesajde CTT » 07 Sep 2007, 02:04

Cred ca e extrem de improbabil (daca nu imposibil) sa se rupa garnitura de la jetul de la spalatorie; daca ar fi avut jetul chiar asa o presiune nu mai aveai cabluri la locul lor prin motor.

Eu spal motorul la cateva luni, si nu am avut nici o problema (defectare) pana acum. Intr-adevar, se da cu spuma activa dupa care se curata cu jet de apa calda. Daca apa e rece si vii cu motorul incins se poate crapa blocul motor din cauza socului termic.

Ceea ce am patit eu la prima spalare a fost ca mi-a intrat apa la bujii (pe langa umarul de cauciuc al fiselor) si una sau doua dintre ele nu mai dadea(u) scanteie (sau dadea(u) doar din cand in cand); daca intra apa pe acolo e destul de putin probabil sa se evapore repede, asa ca s-a rezolvat cu o carpa uscata.
CTT
Member
 
Mesaje: 254
Membru din: 03 Noi 2006, 12:06
Localitate: Arad/Timisoara
Maşina: Mondeo 2.0i, 2004, automatic

Mesajde FordFIESTA » 07 Sep 2007, 02:59

la 2 luni !!! cam des
Avatar utilizator
FordFIESTA
Gold Member
 
Mesaje: 785
Membru din: 14 Apr 2006, 00:06
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford fieSTa
VIN: WF0HXXGAJH6B38113

Mesajde ionutz » 07 Sep 2007, 03:22

$1 scrie:$2a 2 luni !!! cam des

nu suport sa fie murdar. eu mereu am fost de parere ca motorul este oglinda omului.
Parcul meu auto: Mondeo mk5 2.0 TDCi AWD; Escort XR3i Cabrio 130cp; Consul 2300V6; Sierra RS Cosworth 4x4; Scorpio 24v Cosworth Ultima; Fiesta RS1800; Escort RSturbo; Puma 1.7 VCT; Fiesta mk1 0.9 - Albalux
Avatar utilizator
ionutz
 
Mesaje: 4528
Membru din: 18 Dec 2004, 20:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0EXXGBBEAA11103

Mesajde Officer » 07 Sep 2007, 09:47

@ ionutz

Eu nu l-am spalat niciodata! Ce vrei sa spui?!! :twisted: :D :lol:
Obsedat de ordine si disciplina.
Avatar utilizator
Officer
Elodia
 
Mesaje: 5942
Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
Localitate: Ilfov
Maşina: Nu mai am ford :(

Mesajde ionutz » 07 Sep 2007, 12:29

@officer: sunt sigur ca in cazul tau se poate gasi alta chestie curata care sa fie oglinda ta 8-| (bordul, jantele...)
Parcul meu auto: Mondeo mk5 2.0 TDCi AWD; Escort XR3i Cabrio 130cp; Consul 2300V6; Sierra RS Cosworth 4x4; Scorpio 24v Cosworth Ultima; Fiesta RS1800; Escort RSturbo; Puma 1.7 VCT; Fiesta mk1 0.9 - Albalux
Avatar utilizator
ionutz
 
Mesaje: 4528
Membru din: 18 Dec 2004, 20:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0EXXGBBEAA11103


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 8 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 8 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login