Ok, asta e ce-am scos eu aseara:
La relanti, imi sta la 750 rpm (+inca putin putin - cam 0,5mm pe cadran)
De la 40km/h testul e facut folosind cruise control-ul - am considerat ca e mai buna acuratetea daca il folosesc. De aceea acuratetea este de 95% (daca nu foloseam cruise control-ul, cred ca scadea sub 80%, deoarece e destul de greu sa mentii o viteza constanta in oras pe o distanta destul de maricica - cea mai mica influenta asupra pedalei de acceleratie facea ca acul turometrului sa fluctueze)
- Cod: Selectaţi tot
$2
+ sau - dupa o valoare inseamna ca era o idee mai putin, respectiv mai mult, decat valoarea precizata, pe cadran.
Valorile care nu sunt multipli de 250 au fost aproximate, de aceea acuratetea nu e 100%
Pentru valori mai mari de 105 km/h nu am avut unde testa, dar voi continua cu prima ocazie.
Comparand cu valorile lui vane (valorile rosii din xls), sunt toate la fel exceptand a 4a cu 80h (mie mi-a iesit cu 100rpm in plus - se poate foarte bine sa fie o eroare de citire).
O mica observatie privind folosirea cruise control-ului este ca, daca se merge cu viteza de x km/h in viteza z putin mai mult (peste 10 secunde), indicatia turometrului scade putin - poate de aici si micile erori.
Acum, dpdv non-tehnic, nu mi se pare ca motorul la 3000rpm este chinuit (dupa zgomot).
Un dezavantaj de a merge subturat la diesel este consumul mai mare (exact invers fata de benzina).
Masina este limitata electronic la 180km/h. Atunci motorul are o turatie de 3600rpm (conform tabelului lui vane).
Cei care mergeti cu el subturat n-o sa bagati niciodata mai mult de 120km/h in a 5-a?
Cand viteza a fost limitata la 180km/h, cei de la Ford au stiut ca se poate merge fara a dauna motorului la acea viteza - altfel l-ar fi limitat la 140km/h.
Inca imi sustin pct. de vedere ca 3000rpm este o valoare decenta pentru a schimba vitezele si pentru a merge.
