Help/Troubleshooting

Turatia optima la dieselare

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

Turatia optima la dieselare

Mesajde lbanias » 01 Ian 2006, 20:51

De mult voiam sa aud pareri despre cum e mai bine sa tii un diesel ! Stiu ca la benzinare sa o tii subturata e rau, insa la diesel , tinind cont ca cuplul mare e disponibil la turatii mai joase (1500-2000) , cum o fi ma bine turat sau neturat ? Neturat , ma duce cu gindul la durata mai lunga a motorului si consum mai mic. Intreb asta deoarece de cind am diesel tind sa o tin la 1500-2500 ture si nu stiu daca nu chinui motorul . Rar schimb la 3000 ture, poate la depasiri sau sprinturi in oras. Insa am observat ca daca schimb vitezele dupa 3200 ture ramin parca "in putere" , adica cu compresorul pornit, deci am sprint.
Si inca o chestie: in manual spune ca nu e nevoie la pornire de la rece sa stai 1-2 minute ca a se incalzeasca motorul, insa de la benzinar stiu ca e bine pentru ulei sa stai un pic la relanti, ca nu are cum sa atinga asa repede fluiditatea optima pentru a-ti proteja/lubrifia mai bine partile mecanice.
Avem vreun mecanic pe aici sa ne lamureasca ?
2001 Focus Turnier Futura TDDI 90 CP
Avatar utilizator
lbanias
Member
 
Mesaje: 334
Membru din: 28 Oct 2005, 18:15
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford

Mesajde vane » 02 Ian 2006, 00:53

Bune intrebari ! Si eu ma cam lovesc de ele, mai ales de "inovatia" cu - nu incalziti motorul pe loc. Pana s-o gasi un cunoscator sa raspunda, eu te sfatuiesc sa schimbi a.i. in noua treapta sa ai turatia de cuplu maxim. Eu am masina inca in rodaj si merg cu ea in 1500rpm. Dupa cei 5000km, o urc la 1750-2000.
Partea frumoasa e ca la 2000rpm intr-a V-a am 100/h, daca o sa vreau sa depasesc 150/h mi-e mila de motor.
Avatar utilizator
vane
Member
 
Mesaje: 310
Membru din: 01 Oct 2005, 13:40

Mesajde Fritz » 02 Ian 2006, 12:25

Si eu aceleasi probleme ca si voi, si chiar ar vrea sa stiu parerea unui cunoscator.

Cand am fost la revizie, l-am intrebat pe gigelul de acolo la ce turatii sa schimb.
Mi-a zis sa schimb la 3000. Explicatia a fost ceva de genul: e mai bine sa mergi cu ea la 3000, decat sa mergi cu ea la 2000, sau mai putin de 2000.
Ca urmare, schimb vitezele pe la 3000, exceptand 1-a, care o schimb pe la 2000.

Cred totusi ca omu are dreptate dintr-un singur motiv: daca merg cu ea la 160km/h, sta in ~2800 de rotatii (din ce imi aduc aminte). Deci la 180 (cat poate motorul maxim, ar sta in ~3000), ca urmare asta ar fi turatia optima (cel putin pt motorul meu - 90CP)
Subaru Forester 2010 2.5X Limited, Symmetrical AWD, 170CP
Ford Focus Ghia 2007 Hatchback 2.0 TDCi 136CP - parents-in-law's car
Ford Focus Trend 2005 Sedan 1.6 TDCi 90CP - parents' car
Avatar utilizator
Fritz

focused
 
Mesaje: 1405
Membru din: 12 Dec 2005, 02:44
Localitate: Far West
Maşina: 2010 Subaru Forester 2.5X Limited, Symmetrical AWD, 170CP

Mesajde BogdanF » 02 Ian 2006, 13:01

3000 este deja turatie mare pt un diesel. Din cate stiu eu la diesel se schimba la 2500. La masinile mai tari care au cutie cu 6 viteze turometrul arata maxim 5000.
FORD FOCUS 2007 1.6 TI-VCT FUN X Imagine
DACIA DUSTER 2012 1.5 dCi Imagine
Avatar utilizator
BogdanF
 
Mesaje: 2104
Membru din: 05 Mar 2005, 13:24
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus al II-lea

Mesajde mihalcea » 02 Ian 2006, 13:36

eu schimb la diesel la 3000 si chiar 3500 cand am motorul cald. mi se pare mult prea putin sa schimb la 2000.
la ford (benzina) schimb de obicei la 2500, dar ma duc si pana in 4500 cand am chef sa o calc.
2008 Focus / 1.8 TDCi / 115CP / Sea Grey
Avatar utilizator
mihalcea
Ford Junior
 
Mesaje: 1274
Membru din: 07 Mar 2005, 14:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2008 Focus / 1.8 TDCi / 115CP

Mesajde vane » 02 Ian 2006, 14:03

$1 scrie:$2Mi-a zis sa schimb la 3000. Explicatia a fost ceva de genul: e mai bine sa mergi cu ea la 3000, decat sa mergi cu ea la 2000, sau mai putin de 2000.
Ca urmare, schimb vitezele pe la 3000, exceptand 1-a, care o schimb pe la 2000.


Ti-a zis sa schimbi la 3000 sau sa mergi la 3000?
Speed____1st Gear__ 2nd Gear________ 4th Gear____5th Gear [rpm]
[km/h]____[rpm]____[rpm]
0______________________
5________ -________ -
10_______ 1000_____ -
15_______ 1500_____ 900
20_______ 2000_____ 1200
25_______ 2500_____ 1500
30_______ 3000_____ 1800
180______ -_________-________-______ 4500____ 3600

$1 scrie:$2Cred totusi ca omu are dreptate dintr-un singur motiv: daca merg cu ea la 160km/h, sta in ~2800 de rotatii (din ce imi aduc aminte). Deci la 180 (cat poate motorul maxim, ar sta in ~3000), ca urmare asta ar fi turatia optima (cel putin pt motorul meu - 90CP)

Mai sus e o bucatica din tabelul intocmit de mine, poti sa verifici corespondenta treapta-turatie-viteza ?
Focus HB, 2005, 1.6 TDCI (110PS)
Avatar utilizator
vane
Member
 
Mesaje: 310
Membru din: 01 Oct 2005, 13:40

Mesajde Fritz » 02 Ian 2006, 18:14

$1 scrie:$2Speed____1st Gear__ 2nd Gear________ 4th Gear____5th Gear [rpm]
[km/h]____[rpm]____[rpm]
0______________________
5________ -________ -
10_______ 1000_____ -
15_______ 1500_____ 900
20_______ 2000_____ 1200
25_______ 2500_____ 1500
30_______ 3000_____ 1800
180______ -_________-________-______ 4500____ 3600

Astea sunt valorile la tine?

Dupa ce criteriu sunt trecute valorile cu rosu in xls?

Mi-a zis sa schimb la 3000, si de asemenea sa merg cu ea spre 3000 decat la 2000+.
De ex, la 80km/h e mai bine sa merg cu ea in a 3-a la 2900-3000 (sau cat e), decat sa merg in a 4-a la 2000

O sa-mi fac un tabel si notez turatiile, si apoi le postez aici.[/quote]
Subaru Forester 2010 2.5X Limited, Symmetrical AWD, 170CP
Ford Focus Ghia 2007 Hatchback 2.0 TDCi 136CP - parents-in-law's car
Ford Focus Trend 2005 Sedan 1.6 TDCi 90CP - parents' car
Avatar utilizator
Fritz

focused
 
Mesaje: 1405
Membru din: 12 Dec 2005, 02:44
Localitate: Far West
Maşina: 2010 Subaru Forester 2.5X Limited, Symmetrical AWD, 170CP

Mesajde vane » 02 Ian 2006, 19:32

Cu rosu sunt cele masurate. Restul sunt calculate apoi verificate.
Highlight-ul verde e pe ultima turatie acceptabila, galbenul e pentru inceput de supraturare, iar portocaliul e zona interzisa.
La 80/h eu merg cu a V-a !!!!
Focus HB, 2005, 1.6 TDCI (110PS)
Avatar utilizator
vane
Member
 
Mesaje: 310
Membru din: 01 Oct 2005, 13:40

Mesajde lbanias » 03 Ian 2006, 01:57

Vane, cred ca nu are rost sa o protejezi asa, sub 2000 ture, ca doar azi toate motoarele vin deja cu un prerodaj din fabrica , si te lovesti de problema mea : daca fiind subturat il chinui de fapt mai mult ? Sub 3000 ar fi de inteles...

Si eu schimb pe la 2500 ture si de aici alta intrebare : cum se simte turbina tot pornita/oprita, cind , de ex., de la 2500 ture scazind la 1600-2000 ea ar trebui sa se opreasca (parca pe la 2000 ture porneste, nu ?) ? Adica sufera mecanic si electronic in timp ? Eu dimineata pina nu e cit de cit cald motorul nu ii dau peste 2000 ture.
2001 Focus Turnier Futura TDDI 90 CP
Avatar utilizator
lbanias
Member
 
Mesaje: 334
Membru din: 28 Oct 2005, 18:15
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford

Mesajde vane » 03 Ian 2006, 02:03

Vezi de ce merg asa subturat ? :icon_lol:
Ca sa stea turbina cuminte.
Foarte serios: De unde stim in ce conditii pleaca turbina ?
E ca un fel de folclor asta cu 2000rpm. Personal inclin sa cred ca la o accelerare lenta nu pleaca de loc sau pleaca mult mai tarziu. Iar la un kick down pleaca inca de la 1500 pentru ca altfel ar fi imposibil ca motorul sa aiba cuplul maxim la 1750rpm.
Focus HB, 2005, 1.6 TDCI (110PS)
Avatar utilizator
vane
Member
 
Mesaje: 310
Membru din: 01 Oct 2005, 13:40

Mesajde mihalcea » 03 Ian 2006, 05:25

mai bine faceau zona rosie la 2500rpm. macar asa stiam o treaba.....
2008 Focus / 1.8 TDCi / 115CP / Sea Grey
Avatar utilizator
mihalcea
Ford Junior
 
Mesaje: 1274
Membru din: 07 Mar 2005, 14:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2008 Focus / 1.8 TDCi / 115CP

Mesajde Fritz » 03 Ian 2006, 10:41

Ok, asta e ce-am scos eu aseara:

La relanti, imi sta la 750 rpm (+inca putin putin - cam 0,5mm pe cadran)

De la 40km/h testul e facut folosind cruise control-ul - am considerat ca e mai buna acuratetea daca il folosesc. De aceea acuratetea este de 95% (daca nu foloseam cruise control-ul, cred ca scadea sub 80%, deoarece e destul de greu sa mentii o viteza constanta in oras pe o distanta destul de maricica - cea mai mica influenta asupra pedalei de acceleratie facea ca acul turometrului sa fluctueze)

Cod: Selectaţi tot
$2


+ sau - dupa o valoare inseamna ca era o idee mai putin, respectiv mai mult, decat valoarea precizata, pe cadran.
Valorile care nu sunt multipli de 250 au fost aproximate, de aceea acuratetea nu e 100%

Pentru valori mai mari de 105 km/h nu am avut unde testa, dar voi continua cu prima ocazie.

Comparand cu valorile lui vane (valorile rosii din xls), sunt toate la fel exceptand a 4a cu 80h (mie mi-a iesit cu 100rpm in plus - se poate foarte bine sa fie o eroare de citire).
O mica observatie privind folosirea cruise control-ului este ca, daca se merge cu viteza de x km/h in viteza z putin mai mult (peste 10 secunde), indicatia turometrului scade putin - poate de aici si micile erori.

Acum, dpdv non-tehnic, nu mi se pare ca motorul la 3000rpm este chinuit (dupa zgomot).
Un dezavantaj de a merge subturat la diesel este consumul mai mare (exact invers fata de benzina).

Masina este limitata electronic la 180km/h. Atunci motorul are o turatie de 3600rpm (conform tabelului lui vane).
Cei care mergeti cu el subturat n-o sa bagati niciodata mai mult de 120km/h in a 5-a?
Cand viteza a fost limitata la 180km/h, cei de la Ford au stiut ca se poate merge fara a dauna motorului la acea viteza - altfel l-ar fi limitat la 140km/h.

Inca imi sustin pct. de vedere ca 3000rpm este o valoare decenta pentru a schimba vitezele si pentru a merge. :)
Subaru Forester 2010 2.5X Limited, Symmetrical AWD, 170CP
Ford Focus Ghia 2007 Hatchback 2.0 TDCi 136CP - parents-in-law's car
Ford Focus Trend 2005 Sedan 1.6 TDCi 90CP - parents' car
Avatar utilizator
Fritz

focused
 
Mesaje: 1405
Membru din: 12 Dec 2005, 02:44
Localitate: Far West
Maşina: 2010 Subaru Forester 2.5X Limited, Symmetrical AWD, 170CP

Mesajde lbanias » 03 Ian 2006, 13:23

La tddi se simte mai clar cind intra turbina si io cam la 1800-2000 o simt. Nu stiu la TDCI cum e... Vane, da' stiu ca esti un finutz, de ce nu dai jos turbina in rodaj ?!? Fara ea e un simplu tractor... Stiu cind am avut inchiriat la lucru Focus de 75 cai, ca pe dealul Feleacului eram melc la urcare !

La 3000 ture e ok ca ramine turbina pornita, si nu simti ca motorul se chinuie, insa parca pe mine ma dor urechile de zgomotul motorului... Nemaipunind la socoteala si un pic de adrenalina, e OK , putem sa zicem (modesti) ca avem si ceva sportiv!

Dar nu prea v-ati dat cu parerea despre turatii joase . Ma intreb daca mergi subturat , si pompa de ulei arunca tot chinuit uleiul spre motor ?
2001 Focus Turnier Futura TDDI 90 CP
Avatar utilizator
lbanias
Member
 
Mesaje: 334
Membru din: 28 Oct 2005, 18:15
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford

Mesajde vane » 03 Ian 2006, 14:48

@Fritz:
Foloseste modul test pentru a avea acuratetze;
Neglijand variatia razei rotii cu viteza, intr-o treapta anume avem rapoarte egale: adica 10km/h 1050rpm implica 30km/h 3150rpm. Cand ai timp mai ajusteaza putin tabelul.
@lbanias:
Shefu nu vreau sa dau jos turbina, vreau sa n-o sacai prea tare. Cand merg in coloana incerc sa n-o pornesc cand (o sa :) ) merg la drum intins sa n-o opresc. Aici e o discutie ff interesanta despre cum sa nu opresti turbina la schimbarea treptelor. E interesanta pentru racing in primul rand, dar si pentru "finutzi" :icon_lol:
Focus HB, 2005, 1.6 TDCI (110PS)
Avatar utilizator
vane
Member
 
Mesaje: 310
Membru din: 01 Oct 2005, 13:40

Mesajde blorin » 03 Ian 2006, 14:51

Turbina la dizele porneste odata cu motorul, asa ca ea se invarte permanent, avand nevoie de ungere. Boost-ul se simte la turatii mai mari.
Asa incat subturarea e mai periculoasa pentru turbina.
Mondeo 1,8/110CP, 2005
Megane Sedan 1,5dCi/80CP, 2005
Avatar utilizator
blorin
Incepator
 
Mesaje: 98
Membru din: 06 Iul 2005, 18:57
Localitate: Timisoara in prezent...

Mesajde vane » 03 Ian 2006, 14:54

Iata o informatie concreta: multumesc !
Cand zici de boost te referi in general la TD-uri sau la overboostul fordului ?
Focus HB, 2005, 1.6 TDCI (110PS)
Avatar utilizator
vane
Member
 
Mesaje: 310
Membru din: 01 Oct 2005, 13:40

Mesajde Fritz » 03 Ian 2006, 15:45

$1 scrie:$2Fritz:
Foloseste modul test pentru a avea acuratetze;


Cum se face asta?
Subaru Forester 2010 2.5X Limited, Symmetrical AWD, 170CP
Ford Focus Ghia 2007 Hatchback 2.0 TDCi 136CP - parents-in-law's car
Ford Focus Trend 2005 Sedan 1.6 TDCi 90CP - parents' car
Avatar utilizator
Fritz

focused
 
Mesaje: 1405
Membru din: 12 Dec 2005, 02:44
Localitate: Far West
Maşina: 2010 Subaru Forester 2.5X Limited, Symmetrical AWD, 170CP

Mesajde vane » 03 Ian 2006, 15:56

Apesi butonul de din capul manetei centrului de mesaje si pui contactul sau chiar demarorul. Mentii apasarea pe buton pana cand ecranul afiseaza TEST. Apoi eliberezi butonul. Orice apasare ulterioara te duce in diverse "teste", cam al V-lea sau al VI-lea e vitezometrul digital (mile/h apoi km/h) urmatoarul e turometrul digital. Te descurci tu, sunt sigur.
Focus HB, 2005, 1.6 TDCI (110PS)
Avatar utilizator
vane
Member
 
Mesaje: 310
Membru din: 01 Oct 2005, 13:40

Mesajde blorin » 03 Ian 2006, 17:02

Ma refer la suprapresiunea pe care o genereaza (in mod normal) turbina si care genereaza ratiunea ei de a exista.

Overboost? Ce e aia, ca nu am habar (altceva decat ce as putea presupune din denumire)?
Mondeo 1,8/110CP, 2005
Megane Sedan 1,5dCi/80CP, 2005
Avatar utilizator
blorin
Incepator
 
Mesaje: 98
Membru din: 06 Iul 2005, 18:57
Localitate: Timisoara in prezent...

Mesajde Fritz » 03 Ian 2006, 17:10

$1 scrie:$2pesi butonul de din capul manetei centrului de mesaje si pui contactul sau chiar demarorul. Mentii apasarea pe buton pana cand ecranul afiseaza TEST. Apoi eliberezi butonul. Orice apasare ulterioara te duce in diverse "teste", cam al V-lea sau al VI-lea e vitezometrul digital (mile/h apoi km/h) urmatoarul e turometrul digital. Te descurci tu, sunt sigur.


Merci, nu stiam de asta ;)
Good tip.
Daca e scris in manual, se pare ca mi-a scapat :icon_rolleyes:
Subaru Forester 2010 2.5X Limited, Symmetrical AWD, 170CP
Ford Focus Ghia 2007 Hatchback 2.0 TDCi 136CP - parents-in-law's car
Ford Focus Trend 2005 Sedan 1.6 TDCi 90CP - parents' car
Avatar utilizator
Fritz

focused
 
Mesaje: 1405
Membru din: 12 Dec 2005, 02:44
Localitate: Far West
Maşina: 2010 Subaru Forester 2.5X Limited, Symmetrical AWD, 170CP

Mesajde vane » 03 Ian 2006, 17:53

@Fritz: nu scrie in manual, e luat de pe net.
@blorin: overboost (in cazul TDCI 1.6 ) = cresterea de la 240Nm la 260Nm pentru o perioada scurta (unii zic 15 secunde) lucru care te ajuta in cazul unei depasiri "pe muchie".
Revenind la turbina: fiind vorba de Turbo nu de compresie mecanica, efectul e dependent de gazele de ardere ce antreneaza turbina. Debitul si viteza lor sunt date de turatie dar si de sarcina (adica de apasarea pe pedala).
La 2000rmp nu ai acelasi efect de la si asupra turbinei cand apesi f. putin sau f. mult pedala de acceleratie.
In plus unele turbine au geometrie variabila. De aceea consider foarte utila o descriere mai amanuntita a turbinei forduletzelor si a modului de functionare, recomandari etc. Are cineva vreun document ?
Focus HB, 2005, 1.6 TDCI (110PS)
Avatar utilizator
vane
Member
 
Mesaje: 310
Membru din: 01 Oct 2005, 13:40

Mesajde Fritz » 05 Ian 2006, 10:11

Am bagat si eu computerul de bord in mod test, chiar nice :)

Ai o lista cu tot ce afiseaza el acolo, exceptand ce se poate deduce?
Subaru Forester 2010 2.5X Limited, Symmetrical AWD, 170CP
Ford Focus Ghia 2007 Hatchback 2.0 TDCi 136CP - parents-in-law's car
Ford Focus Trend 2005 Sedan 1.6 TDCi 90CP - parents' car
Avatar utilizator
Fritz

focused
 
Mesaje: 1405
Membru din: 12 Dec 2005, 02:44
Localitate: Far West
Maşina: 2010 Subaru Forester 2.5X Limited, Symmetrical AWD, 170CP

e de pe focusul vechi; si nu mai tin minte nici link-ul

Mesajde vane » 05 Ian 2006, 11:58

Self-Diagnostic Mode - Instrument Cluster



1. To enter the instrument cluster self-diagnostic mode simultaneously depress and hold the tripmeter reset button then turn the ignition switch to position II or III.

2. Release the tripmeter reset button when TEST is displayed on the LCD. This will take between 5 and 8 seconds.

3. The instrument cluster will enter the gauge sweep test.

4. To navigate to the following tests while in self-diagnostic mode depress the RESET button to move to the next test.

5. The self-test is deactivated when the ignition is turned to the OFF position.




#.Test
#.Syntax Displayed
#.Gauge/Indicator/Display Tested
#.Description


#.1..Gauge sweep.
#.GAGE.
#.Tachometer, speedometer, temperature and fuel.
#.All gauges go through a full up and down pointer sweep smoothness check, which takes approximately 5 seconds.


#.2..Fill in all LCD.
#.8888.
#.LCD display built into Speedometer.
#.Fills in LCD display therefore seeing if display functioning correctly.


#.3..Indicator bulbs.
#.BULB.
#.Instrument cluster illuminates indicator and warning indicators.
#.Illuminates all the warning indicators that are controlled by the instrument cluster.


#.4..ROM level.
#.rXXX.
#.Instrument cluster read only memory (ROM).
#.Displays the instrument cluster ROM revision level.


#.5..NVM level.
#.EXXX.
#.Instrument cluster non volatile memory (NVM).
#.Displays the instrument cluster NVM revision.


#.6..DTC.
#.XXXX or NONE.
#.Diagnostic trouble codes (DTCs).
#.To list the DTCs stored, press the RESET button.
..REFER to the instrument cluster diagnostic trouble code (DTC) index below.
..The DTC codes will scroll through if there is more than one.


#.7..Road speed mph.
#.XXX.X.
#.Speedometer.
#.Displays the speed signal input in mph.


#.8..Road speed Km/h.
#.XXX.X.
#.Speedometer.
#Displays the speed signal input in Km/h.


#.9..Engine speed.
#.XXXX.
#.Tachometer.
#.Displays the tachometer input signal (RPM).


#.10..Fuel volume.
#.FXXX.
#.Fuel sender system.
#.Displays the fuel volume signal input.


#.11..Coolant Temp.
#.XXXC
#.Engine coolant temperature.
#.Displays the engine coolant temperature signal input.


#.12..Battery Voltage.
#.bXXX.
#.Battery Voltage (t).
#.Displays battery voltage input.


#.13..ABS fail.
#.Ab-[H/L].
#.ABS system.
#.Displays ABS raw cluster input. (H = open-circuit, L = ground).


#.14..Electronic Brake Distribution Failure (EBD).
#.Eb-[H/L].
#.EBD system.
#.Displays EBD raw cluster input. (H = open-circuit, L = ground).


#.15..Illumination.
#.IL-[H/L].
#.Cluster and instrument panel illumination.
#.Displays instrument cluster and instrument panel illumination. (H = ON, L = OFF).


#.16..Crank Sense.
#.Cr-[H/L].
#.Cluster and instrument panel crank sense.
#.Displays Cluster and instrument panel Crank sense. (H = Ignition, L = Ground or over-charging).
#.(Crank sense it the Pos I (Accessory) supply to the cluster. If this is missing then the cluster will remain dead for about 20 seconds after key on. Then it will function normally. This can happen when someone fits a radio and blows the accessory fuse).


Note:
Additional tests are available after number #.16 but are not useful for diagnostics.

Note:
Later vehicles had a "cost reduced" cluster that had a different Engineering Test Mode layout. These came in about 03-53 reg, and can be distinguished by only the symbol lighting up in the tell tale rather than the whole lot. (LEDs rather than bulbs).
These clusters used stepper motors for the gauges rather than the air cored ones and did not have a Gauge Sweep test?








Self ..........DTC.......... Description
Diagnostic
Mode
Displayed
DTC

9202 ..........B1202.......... Fuel pump module circuit open

9204 ..........B1204.......... Fuel pump module short to ground

9342 ..........B1342.......... Instrument Cluster ECU is defective

9317 ..........B1317.......... Battery voltage high (greater than 16V)

9318 ..........B1318.......... Battery voltage low (less than 10V)

9359 ..........B1359.......... Ignition Run/ACC circuit failure

A143 ..........B2143.......... NVM memory failure

A477 ..........B2477.......... Module configuration failure

D041 ..........U1041.......... Invalid data for vehicle speed

D027 ..........U1027.......... Invalid data for engine RPM

D073 ..........U1073.......... Invalid data for engine coolant

D262 ..........U1262.......... Missing speed, tacho, engine temp, or dometer count

D123 ..........U1123.......... Invalid data for odometer
Focus HB, 2005, 1.6 TDCI (110PS)
Avatar utilizator
vane
Member
 
Mesaje: 310
Membru din: 01 Oct 2005, 13:40

Mesajde Maddogul » 05 Ian 2006, 12:08

Multumiri foarte tare domne
Kuga 2.5 Duratec PHEV 225 CP 2022 St-Line X
Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 2018 Titanium X,
Fiesta 1.7I 16v VCT 125 CP Sport '01,
Scorpio BOB 2.9 24V 207Cp '94,
Mondeo MK2 '98 2.0 130Cp '97

Maddog Garage
Avatar utilizator
Maddogul
 
Mesaje: 5627
Membru din: 23 Iun 2005, 12:06
Localitate: Prin Romania AKA Bucuresti
Maşina: Fiesta Mk5 1.7 VCT
VIN: WF0FXXGAGFRA56025

Mesajde vane » 05 Ian 2006, 12:26

Shefu, cum am ocazia cum va informez de cate ceva !

Imagine
Focus HB, 2005, 1.6 TDCI (110PS)
Avatar utilizator
vane
Member
 
Mesaje: 310
Membru din: 01 Oct 2005, 13:40

Mesajde Zanga » 05 Ian 2006, 14:46

Hmm cred ca trebuie sa mai facem un topic pe undeva pe forum unde sa trecem toate smecheriile descoperite pana acuma
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
Avatar utilizator
Zanga
Gas Guzzler
 
Mesaje: 2871
Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului

Mesajde lbanias » 08 Ian 2006, 23:30

o alta varianta a celor postate de vane !
2001 Focus Turnier Futura TDDI 90 CP
Avatar utilizator
lbanias
Member
 
Mesaje: 334
Membru din: 28 Oct 2005, 18:15
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford

Mesajde dtipuit » 19 Ian 2006, 03:22

Mi se pare un pic cam general topicul...tuaratia optima difera de la un motor la altul.
De exemplu un motor de 2000 nu va avea turatia optima egala cu unul de 1600.
Asa ca e cam vaga discutia.
Focus III SW 2.0 TDCi 163 CP powershift
Avatar utilizator
dtipuit
Gold Member
 
Mesaje: 642
Membru din: 09 Ian 2006, 04:01
Localitate: Italy
Maşina: Ford Focus 2011 SW Titanium 2.0 TDCI 163 CV Powershift

Mesajde vane » 19 Ian 2006, 12:18

Eh, aici te contrazic !
Mashinile, motoarele si transmisiile lor, sunt facute driver friendly. Asta nu se poate obtine decat prin comportament (la suprafata) similar. Pana si dispunerea aia idioata a pedalierului e aproape identica.
Prin urmare, toate motoarele diesel au Mmax pe la 1800rpm si Pmax pe la 4000. Cele pe benzina Mmax pe la 3000, Pmax pe la 6000rpm.
Asa ca, mai degraba diversificam discutia pe regimuri de functionare decat pe marci si modele. De acord ?
Focus HB, 2005, 1.6 TDCI (110PS)
Avatar utilizator
vane
Member
 
Mesaje: 310
Membru din: 01 Oct 2005, 13:40

Mesajde dtipuit » 19 Ian 2006, 13:23

Tu in felul tau ai dreptate,teoretic.Dar practic eu vad ca se intampla altfel.
Adica practic eu vad diferenza de care ziceam in postul de mai sus.
Sa ti povestesc..

Tata are o masina de 1,7 cu vro 90 Cp.Dizel.Cand schimb sub 2500 Rpm abia se misca,trage de parca ar vrea sa se opreasca.
Cu masina mea e cu toltul altfel.Pot sa schimb si la 2000.
Totul depinde si de cuplul maxim in ce punct il are un motor anume.

Iar turatia optima poate fi in mai multe sensuri: optima pt "sanatatea" motorului,optima pt consumul redus si alte optimitati de astea.
De aia ziceam sa facem ceva bifurcatii de la subiectul asta.Ca dupa aia apar si contradictiile.
Se poate ca si cu motoare identice 2 sa nu fie deacord in privinta turatiei optime.
Focus III SW 2.0 TDCi 163 CP powershift
Avatar utilizator
dtipuit
Gold Member
 
Mesaje: 642
Membru din: 09 Ian 2006, 04:01
Localitate: Italy
Maşina: Ford Focus 2011 SW Titanium 2.0 TDCI 163 CV Powershift

Următorul

Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 22 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 22 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 22 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 22 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login