de Ionut72 » 13 Apr 2013, 13:58
Nu am citat pe nimeni din cei care mi-au raspuns, am cautat sa raspund la fiecare in parte. Sunt de curand inscris aici si asa consider ca este frumos si politicos.
Multumesc tuturor pentru raspunsuri, chiar daca unele dintre ele au fost de parca cine stie ce am facut...
Repet, nu ma asteptam ca masina sa inceapa sa consume ulei si da, recunosc, este greseala mea ca nu am mai verificat uleiul in ultimul an de zile. Greseala ce a pornit de la faptul ca 5 ANI masina nu a consumat de loc ulei. Firesc ca nu a fost cu intentie, capatasem o parere foarte buna despre masina si nu am mai verificat.
La schimbul de anul trecut asa au spus mecanicii (la service important, unde se trec reviziile in cartea service a masinii... nu fac schimburile la coltul blocului...), ca ulei este putin si ca nu raman urme pe joja... Nu stiu ce inseamna exact asta, ei au zis ca este vorba de 2 litri... Repet, greseala a fost una de incredere totala, respectiv 5 ani si 130.000 km fara sa consume ulei... In acei 5 ani am tot verificat si am vazut ca este foarte ok.
Imi spui de martorul din bord pentru ulei... pai nu s-a aprins niciodata! Masina nu scoate fum la pornire, teava de esapament nu are urme de ulei ars, arata perfect normal, motorul merge foarte foarte rotund, in asa fel incat in ultimul an nu am depistat modificari de sunet si schimbari de mers. Compresia este buna. Pot demonstra oricand asta. Greseala mea ca dupa 5 ani am incetat sa mai verific nivelul de ulei, avand incredere TOTALA in fiabilitatea masinii. Recunosc... Ce crezi, ca daca stiam ca se va ajunge aici, lasam sa treaca un an pana la schimbul de ulei, fara sa verific nivelul acestuia? Nici mecanicii de la service de renume (nu nominalizez, nu fac reclama) nu sunt lamuriti ce are masina...
Antigelul este schimbat acum 2 ani la service Ford iar recent am mers la 2 service mari, iar acolo se codesc ba de una, ba de alta... Sa spun ca la service Ford nu stiu sa repare franele spate la Ford Ka, dupa ce le desfac timp de 3 ore? Cred ca stiu multi cu ce aspecte se confrunta omul cand merge chiar la service de reprezentanta, la noi in tara... Asa ca sa nu amintesc de aceste aspecte... Da, nu am schimbat lichidul de frana sau cel de servodirectie, stiu ca trebuie schimbate la intervale mai mari, dar cati procedeaza asa? De aceea am intrebat aici si raspunsurile unora imi sunt de folos, nu pentru ca asta vroiam sa aud, dar cel putin nu s-au ''aruncat'' la presupuneri, cum este raspunsul tau pe alocuri...
Si raspunsul tau imi este de folos, multumesc, mai putin presupunerile care nu isi au rostul, evident.
Iar masina are motor 1.6 16v.
Deocamdata, voi proceda cum spune turbojack si schimb cu 10w40, la service si cu factura, asa cum am procedat si pana acum. Am auzit ca la multe masini a scazut astfel consumul de ulei, voi vedea daca sa va intampla si pentru masina mea la fel. Daca va consuma de exemplu 1,5 litri ulei/10.000 km, nu las sa intervina in motor, nu se justifica... la ce mecanici avem in tara asta, am retineri sa intervina in motor, chiar si la service mare... si la cum evita sa stabileasca ce are masina, de ce sa am incredere sa desfaca motorul? Repet, nu am fost la orice service... Plus ca nu se justifica nici costurile, dupa cum spune turbojack.
P.S. In zilele in care nu am raspuns la mesaje am lucrat chiar si 24 de ore si nu am avut acces la internet, poate iti este de folos acest raspuns...
Multumesc din nou tuturor pentru raspunsuri!
Ultima oară modificat de
Cryy pe 11 Mai 2015, 21:40, modificat 1 dată în total.
Motiv: Nu mai cita mesajul imediat anterior