Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
05 Noi 2007, 14:09
Salutare!
Am un Ford Mondeo pe motorina din 2003.
I-am facut schimbul de ulei prin august si de atunci am facut 6000 km.
Ieri m-am uitat la ulei si cu surprindere am constatat ca mi-a mancat cam mult ulei.
Este normal?
Daca nu ce trebuie sa-i fac?
Multumesc.
05 Noi 2007, 14:10
Cam cat de mult?
05 Noi 2007, 14:21
Pai mai e 1 cm pana la liniuta de minim.
05 Noi 2007, 14:24
Adica esti cu 1 cm sub sau peste minim? Acel "pana la" poate fi interpretat in ambele sensuri...
Daca este peste nu ar trebui sa fie o problema.
05 Noi 2007, 14:27

Ai dreptate. Trebuie sa specific. Nivelul uleiului e cu 1 cm peste minim.
Trebuie cumva sa-i mai pun ulei sau trebuie sa astept pana scade sub minim?
05 Noi 2007, 14:29
Pai cata vreme este intre min si max este OK.
Cand i-ai pus ulei unde era nivelul? L-ai verificat si dupa o zi-doua?
05 Noi 2007, 14:32
Nivelul era la maxim si l-am verificat si dupa o saptamana pentru ca a trebuit sa-i mai pun 1 l deoarece atunci cand ii facusem schimbul de ulei am luat doar 5 l si de fapt incapeau 6.
Mi se pare ca a scazut prea brusc. Sunt totusi numai 6000 km. Sau sunt eu paranoic?!
05 Noi 2007, 14:42
Pai mai bine ne spui cat a scazut sub maxim, ca daca e la un cm peste minim nu-mi spune nimic, nu stiu cati cm sunt intre minim si maxim...
In principiu daca intre doua schimburi de ulei (maxim 15 mii Km) nivelul ramane peste semnul de minim, nu trebuie sa-ti faci probleme.
05 Noi 2007, 14:45
Pai din suprafata definita de liniile de maxim si minim, cam un sfert mai este acoperita de ulei.
06 Noi 2007, 11:19
vezi ca se poate sa ai si pierderi de ulei pe undeva,nu neaparat sa consume motorul.
06 Noi 2007, 14:41
Inca o data ca s-a mai scris: consumul maxim declarat de FORD este de 100 ml la 1000 km. Din experienta mea, intre minim si maxim inseamna ca 600...700ml. Asadar e ok.
Cum spune si Ovidiu, verifica etanseitatile semeringurilor...in special la imbinarea de la cutie...eu acolo pierd foarte putin...e umed.
06 Noi 2007, 14:54
Cand verifici uleiul ar fii bine ca masina sa fie oprita de cateva ore. Fiinda altfel o sa iti indice mai mult. Poate cand ai verificat prima oara era eronat.
06 Noi 2007, 15:38
din cate tin minte uleiul se verifica cu motorul cald, la cca. 5 min. dupa ce l-ai oprit.
06 Noi 2007, 15:47
Nu cred ca se verifica cand e motorul cald. Pentru ca dupa ce opresti motorul uleiul inca este prin galerii sau pe unde mai sta el in timp ce merge. Nu poti sa iti faci o idee despre nivelul lui. Trebuie verificat cand se lasa tot uleiul jos. Este ca si cand ai incerca sa vezi cata miere este intr-un borcan dupa ce il intorci pe toate partile. Bagi in el un bat. Vezi pana unde este , iar apoi se mai lasa si este mai mult.
06 Noi 2007, 16:19
Uleiul se verifica pe loc drept, cu motorul rece.
06 Noi 2007, 16:20
am recitit manualul
daca motorul este pornit se lasa cateva minute inainte de a masura uleiul (in manual spune ca 2 minute sunt de ajuns)
06 Noi 2007, 17:17
Se presupune ca motorul este cald iar asta inseamna ca uleiul este foarte fluid si se scurge repede... Zic ca este suficient cum specifica manualul (avand in vedere ca se masoara cu tija unde nu ai decat min/max).
06 Noi 2007, 18:54
In concluzie, cum verifici nivelul uleiului?
Opresti motorul si-l verifici dupa 5 minute sau verifici dupa cateva ore (cu motorul rece)?
Multumesc pentru raspunsuri!
06 Noi 2007, 18:56
Il masori cum vrei. Mai bine zis, Cand simti tu ca e lasat uleiul.
06 Noi 2007, 18:57
Daca ceilalti zic ca se lasa in 5 minute inseamna ca e ok sa il masori dupa 5 minute. Eu am zis cateva ore pentru siguranta. Nu stiu in cat timp se lasa si am zis o marja.
06 Noi 2007, 19:47
$1 scrie:$2n concluzie, cum verifici nivelul uleiului?
Opresti motorul si-l verifici dupa 5 minute sau verifici dupa cateva ore (cu motorul rece)?
Multumesc pentru raspunsuri!

uite versiunea in limba romana; eu citisem cartea in original si acolo nu spunea nimic de motor "rece"
- Fişiere ataşate
-
- Capture.jpg
- (34.32 KiB) Descărcat de 103 ori
06 Noi 2007, 20:15
Deci ca sa eviti si erorile alea de dilatare, il masori inainte sa dai prima cheie
07 Noi 2007, 01:10
bine, bine ... ai avut dreptate
dupa cum am spus, eu am citit initial manualul Ford USA si acolo era trecuta doar metoda cu oprit motorul si masurat uleiul; nu cred ca exista diferente majore intre cele 2 metode de citire (intre nivelul de minim si maxim pe joja sunt cam 0,75l ulei)
07 Noi 2007, 18:23
Salutare din nou!
Am facut un test saptamana asta care a constat in verificarea nivelului uleiului cand mototul este rece (oprit de cel putin 2 ore) si cand motorul a fost oprit de 5 min.
In primul caz (motor rece) nivelului uleiului era normal, i.e. aproape de maxim.
In celalalt caz, nivelul uleiului se situa undeva la mai putin de 1 cm deasupra minimului.
In concluzie, cred ca poti vedea nivelul real al uleiului doar atunci cand mototul este intr-adevar rece.
In sfarist m-am linistit si eu

.
Numai bine
07 Noi 2007, 18:29
Voi ati citit cu atentzie ce zice "manualul" ?
daca e intre semne nu e nevoie sa completati cu LICHID DE TRANSMISIE !!!!!!!
07 Noi 2007, 19:08
Eu m-am invatat sa il masor dupa cateva ore de stat de la dacie. Ca la dacie intra uleiul pe unde nici nu credeai ca ajunge. Si pana se intorcea

. Nu mai era mult si aveam si in borcanul cu apa pentru parbriz.
07 Noi 2007, 23:15
$1 scrie:$2oi ati citit cu atentzie ce zice "manualul" ?
daca e intre semne nu e nevoie sa completati cu LICHID DE TRANSMISIE !!!!!!!

acum am bagat si eu de seama
deci cand se uzeaza motorul si vreau sa schimb ceva ... bag ulei de transmisie si ma duc la Ford sa cer despagubiri ... asa scria in manual
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.