de Kidu » 25 Sep 2015, 17:59
Am fost astazi sa imi iau masina de la ei. Bineinteles ca nu au avut un EGR functional sa ne putem edifica daca problema vine de la EGR.
Ce au facut ei in schimb: au desfacut EGR, au dat jos tablita, au desfacut partea electrica de partea mecanica a EGR-ului, au suflat cu pistolul de aer comprimat depunerile (nu erau exagerat de multe), au gresat partea mecanica, l-au asamblat, mi-au pus un silicon intre EGR si galeria de admisie si au asamblat totul la loc.
Masina a pornit fara martori de eroare in bord insa cu acelasi comportament.
L-am pus pe baiatul ala ce mi-a lucrat la masina sa isi ia laptopul sa treaca in dreapta mea si sa facem niste ture sa vedem ce parametrii obtinem la turbina. Din ce am vazut si ce mi-a zis si el in sarcina pe la aproximatic 3500 rpm, presiunea turbo era 2,35 bar. Concluzia lui a fost ca turbo e ok si pot elimina grija ca n-a fost reconditionata cum trebuie.
A mai verificat o data codurile de eroare si a gasit "P0405 - Circuit redus A al senzorului EGR". Mie unul asta imi spune ca circuit electric al EGR-ului este defect si mecanicul avea aceeasi banuiala.
El unul (Edi il cheama) a fost bineintentionat si imi pare cel mai muncitor si mai implicat de acolo desi era supraincarcat (lucra la trei masini in paralel) asta desi alti colegi de-ai sai de la mecanica aveau timp de clipuri pe youtube ca doar e vineri.
Seful de service e un individ care a lucrat la politie, imaginati-va ce competente mecanice are ala. El e mai mult cu ordinea si disciplina conform si celor spuse de ei.
Mi-am luat masina si am plecat tare dezamagit. Exceptandu-l pe baiatul asta de astazi pe care l-am vazut implicat si interesat, restul sunt doar "schimbatori de piese".
In final m-am decis sa il sun pe electronistul care mi-a facut DPF-off sa ii cer si lui parerea si dupa ce i-am spus toata polologhia, mi-a zis ca daca EGR-ul are circuitul electric defect nu se poate anula. Asta explica acelasi comportament al masinii mele cu sau fara tablita. Sper sa va foloseasca si voua informatia asta si pare-mi-se ca a mai mentionat cineva aici pe forum despre asta insa nu am bagat atunci de seama.
O sa cumpar un EGR nou Valeo, l-am gasit la 820 RON in magazinul unui prieten (e cel mai bun pret ce l-am gasit in Arad pt unul nou) si am sa il schimb. Sper sa nu mai am probleme o vreme.
SH nu am sa iau desi am gasit la 300 RON.