In primul rand fugiti de Auto Technic Arad. Mie imi par niste neprofesionisti, niste plimbatori de hartii care nu au nicio treaba in ceea ce fac.
In al doilea rand observ cu dezamagire ca in general politica Ford fata de clienti este una dezamagitoare. Iata sesizarea mea catre ei pe baza nemultumirii serviciilor celor de la Arad:
Buna ziua,
Ma adresez dumneavoastra deoarece am o nemultumire legata de serviciile pe care reprezentanta Ford din Arad (Auto Technic SRL) le efectuaza in prezent la masina mea: model Ford Focus 2 cu seria de sasiu WF0PXXGCDP8B81360
Ieri m-am prezentat la ora 16:00 pentru o diagnoza la masina in baza unei programari deoarece suspectam o problema la masina.
Simptomele erau urmatoarele:
-turbina a fost reconditionata in urma cu trei saptamani. La montare s-a tinut cont de toate specificatiile cerute de firma Turbotehnics din Cluj Napoca, cei ce mi-au reconditionat turbina.
-masina nu a functionat aproape 3 saptamani deoarece am fost plecat in concediu insa dupa montarea turbine, functiona bine fara nicio obiectie
-am revenit din concediu si am circulat aproximativ trei zile pana cand am simtit o limitare de putere la 3000 rpm iar dupa cateva sute de metri s-a aprins in bord martorul “Engine malfunction”
-m-am dus direct la mecanic (un service de cartier unde mergeam de obicei) iar la tester mi s-a constatat codul de eroare "P0489 - Exaust Gas Recirculation Control Circuit Low - Permanent"
-mecanicul mi-a diagnosticat valva EGR ca fiind defecta pe partea electrica si a spus ca necesita sa fie schimbata insa neavand una la indemana a spus ca mai exista solutia anularii ei prin obturarea circuitului ce merge catre admisie cu o tablita de metal. Mi-am manifestat reticenta fata de o astfel de procedura insa el a spus ca masina va rula cat se poate de normal. Asadar a obturat EGR-ul si a sters codurile de eroare inregistrate de ECU
-intr-adevar dupa ce am plecat de la el masina parea sa traga mai bine, nu mai era in “limp mode” insa am realizat ca ceva nu este in regula pentru ca nu o simteam in parametri, urca mai greu in ture, motorul “nu avea vlaga”, nu il simteam ca trage decat abia de la 3000 de rpm in sus si nici atunci ca inainte
-initial am crezut ca e vorba de carburant, asadar am facut un plin cu motorina cu cifra cetanica 55 de la Rompetrol, aceleasi simptome, masina nu tragea. Am luat decizia sa imi fac o programare la reprezentanta Ford Arad intrucat aici domiciliez.
Procedurile effectuate la Ford Arad:
-mi s-au luat datele si s-au introdus in sistemul Ford
-mi s-a conectat un tester la masina pe care nu s-a afisat niciun cod de eroare (le-am mentionat colegilor dumneavoastra tot istoricul recent pe care vi l-am relatat mai sus si le-am specificat in mod expres ca masina nu are erori insa solicit o diagnoza amanuntita
-mi s-a spus sa le aduc o valva EGR pentru a se efectua din nou diagnoza, chiar mi s-a solicitat sa caut una la dezmembrari
-mi-am manifestat nemultumirea legata de aceasta sugestie pentru ca eu nu vreau sa pun o piesa SH, vreau sa pun o piesa noua pe baza diagnozei facuta de ei insa nu mi se pare normal sa nu isi asume nimeni raspunderea pentru diagnoza efectuata. In cazul in care ulterior se constata ca nu valve EGR este cauza problemei
-ulterior am agreat cu domnul Dorel Babusanu, directorul de service ca in cursul zilei de astazi sa mi se constate defectiunea EGR-ului cu un alt EGR furnizat de catre Ford Arad. Daca se constata ca intr-adevar EGR-ul este de vina, eu voi achiziona o piesa noua care va fi schimbata.
Solicitarile mele catre dumneavoastra sunt:
-ce operatiuni presupune un serviciu de diagnoza? Mi se pare total neprofesionist ca o reprezentanta sa se rezume doar la citirea codurilor de eroare fara a verifica parametrii turbinei, fara a verifica presiunea rampei de injectie, fara a se efectua o inregistrare/log in mers cu motorul in sarcina, fara a se colecta, corela si interpreta toate aceste date.
-ce timp necesar este prevazut in metodologia de lucru Ford pentru schimbarea acestei valve? Se curata cumva si galeria de admisie a motorului odata cu schimbarea piesei?
Nemultumirea mea este legata de felul cum mi s-a facut aceasta diagnoza.
-am apelat cu incredere la niste profesionisti care nu imi dovedesc ca sunt intr-adevar profesionisti in serviciile prestate
-am platit diagnoza 100 RON in baza facturii cu numarul FDROAU 20153490 din data 24/Sep/2015 in care se mentioneaza doar: manopera service conform deviz 41741
Va multumesc pentru atentie si astept raspunsul dumneavoastra,
Si iata raspunsul lor asta desi la telefon mi s-a solicitat sa ma adresez in scris:
Buna ziua,
Va multumim pentru mesajul dumneavoastra transmis la Centrul Relatii Clienti Ford Romania.
Pentru probleme tehnice va rugam a va adresa dealerilor autorizati Ford (
http://www.ford.ro), iar solicitarile de alta natura, vor fi analizate la revenirea din vacanta in data de 28 Septembrie 2015. Va multumim.
Cu stima,
Doina Falcan
Centrul Relatii Clienti Ford Romania
Telefon : +40 372 373 673
E-mail:
crcro@ford.comHello,
Thank you for your message!
The message was received. We will answer on 28th September.
Kind Regards,
Doina Falcan
Customer Relationship Centers Ford Romania
Phone: +40 372 373 673
E-mail:
crcro@ford.com
Le-am scris din nou ca nu mai am nicio pretentie de la ei. Eu unul nu mai vreau sa aud in veci de reteaua Ford Romania. Nu am nimic cu masinile, ma refer strict la respectul lor fata de clienti care se pare ca e o problema generala.
Buna ziua din nou,
M-am adresat dumneavoastra pe e-mail dupa ce am sunat la telefon si mi s-a solicitat sa va scriu pe e-mail.
Va spun sincer ca sunt surprins in mod neplacut de faptul ca pe e-mail primesc un raspuns automat in care mi se spune ca cererea mea va fi analizata abia dupa revenirea din vacanta.
Cu tot respectul insa asa ceva nu se face. Va rog sa ignorati e-mailul meu anterior deoarece nu mai am nicio pretentie de la dumneavoastra.
O zi buna,
BONUS: in opinia expertului de la Arad, anularea DPF-ului fizic+soft duce la uzura turbinei datorita presiunii.