Booon, acum ca i-am trecut si pe ei in revista acum doua zile, sa detaliem problema:
1) trimit un mail joi pe adresa gasita pe site-ul lor, in care le spun ce revizie trebuie sa fac, cam in ce perioada, si ii rog sa-mi dea detalii (piese/preturi)
2) Primesc raspunsul cu piese si preturi si ma contacteaza peste cateva minute cineva de la service sa stabilim detalii (data, ora, etc). M-am programat marti, de la 13:30.
3) dau sfoara in tara, caut preturi si disponibilitate la filtre+ulei.
4) fac un calcul cu costurile exacte in conditiile Neste (reducere manopera si piesele lor de schimb), scazand piesele care nu erau necesare si manopera aferenta (placute de frana si filtru polen), ajung ceva peste 600 RON!!! (not bad)
5) fac un calcul cu piesele luate din alta parte cu manopera Neste si surprinzator, ies mai scump. Arunc un ochi pe ici pe colo, imi dau seama ca diferenta de la manopera depaseste economia la piese, asa ca decid sa fac totul acolo si scap de drumuri (nu gasisem totul la o singura firma, aveam 2-3 distribuitori de la care luam piesele).
6) merg la revizie, ajung cu vreo 10 minute inainte de 13:30, ne apucam de facut hartii, etc, inspecteaza masina, ii las cheile si ma duc in sala de asteptare. Service-ul arata cam plin, dar in vreo 10 minute au bagat masina.
7) intre timp, am pornit laptopul, m-am conectat la wireless-ul de acolo, la forum, etc. Am primit si o cafea (buna, am remarcat calitatea de la vizita de acum vreo doua luni, cand cu drive-testul) de la fata de la receptie, foarte serviabila de altfel.
8) vad ca masina este scoasa de acolo, vine un baiat de la service cu cheile si documentele (din trei oameni la receptie service ramasese unul singur, si nu acela care m-a preluat). In fine, vine al doilea in vreo 10 minute si ma preia sa facem hartiile, factura, etc. Tipareste factura, cand o citesc, cam 750 RON...??? Ma uit pe ea, constat ca reducerile la piese erau doar 3% si nimic la manopera, dupa cateva incercari, ajutati si de tipul de la IT punem totul pe picioare, si totusi era peste 700 RON.
9) Ma uit eu pe sume, totul parea relativ cunoscut si nu mi-am dat seama de problema. In fine platesc, iau masina si ma intorc la firma, unde iau fisierul pe care facusem calculele. Descopar foarte repede surpriza: filtrul de motorina era trecut in oferta cu 36.92 EUR fara TVA, iar pe factura "trona" 283.10 RON fara TVA (aproape 70 EUR!!!). Le-am scris cerandu-le o explicatie, care a venit azi sec (transcriu pe scurt):
"Am verificat si am observat ca intr-adevar exista o diferenta (incredibil, nu?

chiar aveam dreptate...) . Modelul FF 1.6 tdci este prevazut cu doua tipuri de filtre, unul de plastic si unul de aluminiu. Din pacate (!!! wtf?) in oferta pe care v-am trimis-o era inclus cel de plastic, de aici si diferenta de pret."
Atat, nici macar o incercare de scuza, ca deh, se mai intampla, e uman... Ma intreb ce ar fi spus daca la angajare patronul i-ar fi propus 1000 EUR si ulterior primului salariu sa-i fi comunicat: Am constata o diferenta, de fapt era vorba de 1000 de RON si nu de EUR

)
O alta parte buna: desi in 4-5 zile nu mi-au dat un pret pentru claxon (le-am spus ca am probleme cu el si le-am cerut un pret piesa/manopera), dupa revizie mi-au zis ca se poate face pe garantie si au facut actele, astept sa ma contacteze cand primesc raspunsul final de la Romcar.
Uleiul... cam ca de obicei, peste maxim (doi ani la rand am platit cate 5l la Ford CSD, acum doar 4l la Neste, si tot e prea mult...

). Acum vreau insa sa masor cu masina dreapta si sa vad exact cu cat e peste maxim, ca aseara si azi nu am apucat, masina a stat putin in panta).
Sincer, cred ca la anul ajung in afara tarii pentru revizie.