Cum stau cu service-ul, cum se comporta la achizitionarea masinii, la reparatiile in garantie
24 Ian 2008, 14:00
$1 scrie:$2b]Neata la toata lumea....
..........
Si as zice sa incercam sa trecem peste comentarii profunde si pline de esenta gen vezi ca alea se scriu cu majuscule, etc. Forumul lingvistico-stilistic are alta adresa!

Esti LIBER sa treci peste.....
Si ca sa nu te chinui, cand vezi un post scris de mine te rog sa nu-l citesti.
Bafta!
29 Ian 2008, 01:26
$1 scrie:$2evin,
1. Garantia include asa cum bine sublinia MihaiL (esti un mic expert in garantie dupa cate vad eu

) remedierea tuturor problemelor privitoare la inlocuirea pieselor/subansamblelor defectate ca urmare a unor defecte de fabricatie, vicii ascunse de material, etc.
Am mai postat si la topicul dedicat reprezentantei din Bacau,in urma unei revizii de 15000km care a durat 5 ore(cu tot cu programare facuta),m-am ales cu un bandou de la portiera fata dreapta lipit,iar din ce scrie mai sus reiese ca ar fi trebuit sa fie schimbat pentru ca eu nu am influentat cu absolut nimic ruperea bandoului,nu am rupt eu urechea de prindere,s-a rupt din cauza unui defect de fabricatie.
Eu de exemplu asigur service de echipamente(automatizari),si ma cheama X ca i-a crapat un senzor sau un PLC,ce ar trebui sa fac?Sa-l carpesc,sa-i fac sunturi ca sa-i mearga o dozare?
02 Feb 2008, 15:37
Orice piesa ar trebui sa aiba o durata normata si normala de viata , pe care eu ca posesor ar trebui sa o stiu . Nu e normal sa se defecteze o saiba dupa trei luni sau sa se desprinda bandoul dupa sase luni . Pentru asta e garantia .
Dar lupta cu inertia din service-uri e atat de grea ca te lasi pagubas ...
Atentie si la hartiile pe care va pun sa le semnati cand bagati sau scoateti masina din atelier . Receptionistul trebuie sa inspecteze si sa inventarieze masina , sa noteze zgaraieturi preexistente , alte crapaturi sau defecte vizibile . Propietarul sa nu semneze nimic pana nu vede masina , daca a aparut o hiba in plus , nu trebuie sa va lasati aburiti . Luptati pentru drepturile voastre . Asa gasesti kilometri in plus , asa gasesti belele facute de baietii ... priceputi "
Cat despre MihaiL , el tine uneori cu ursul ...
02 Feb 2008, 17:57
$1 scrie:$2..
Cat despre MihaiL , el tine uneori cu ursul ...
Incerc sa raman impartial... Am intalnit si eu in cativa ani de service clienti care credeau ca daca au luat un calculator/laptop
orice avea legatura cu el tine de garantie.
Normal ca daca vad ca un posesor de Ford se plange ca nu i-au pus benzina ca masina lui e de fapt in garantie imi aduc aminte de acele vremuri...

Sau ca nu sare cu piesa de inlocuit inca de la intrarea in service, cand nici nu ai apucat sa-i spui ce te doare.
02 Feb 2008, 18:08
"au ca nu sare cu piesa de inlocuit inca de la intrarea in service, cand nici nu ai apucat sa-i spui ce te doare."
dupa ce o stai matale fro 2-3 sapt cu masina in service ca n-au nu stiu ce jaf de piesulita (diminutivarea imi apartine), o sa te asteptam cu drag in randurile noastre sa sari si tu la gatu' lor.
02 Feb 2008, 18:20
$1 scrie:$2quot;au ca nu sare cu piesa de inlocuit inca de la intrarea in service, cand nici nu ai apucat sa-i spui ce te doare."
dupa ce o stai matale fro 2-3 sapt cu masina in service ca n-au nu stiu ce jaf de piesulita (diminutivarea imi apartine), o sa te asteptam cu drag in randurile noastre sa sari si tu la gatu' lor.
Hai sa ne intelegem: o bujie, o placuta de frana sau ceva ce cade mai des foarte probabil sa aiba. Dar nici sa te astepti sa tina un motor/CV (eventual din cea automata)/caseta de directie/etc pe stoc. Chiar si un furtun amarat: daca nu a picat la cateva mii de masini de ce ar comanda un service sa tina pe stoc???
E un mic cerc vicios aici, cred ca si cei de la service si producatorul (Ford in speta) ar vrea sa rezolve orice client pe loc.
Dar pentru asta, service-ul are nevoie de piese; producatorului nu-i convine sa fabrice si sa tina stocuri mari de piese degeaba, asa ca le vinde la service. Daca e pe bani, nici proprietarului de service nu-i convine sa cumpere mii de repere degeaba, drept pentru care va comanda in special piesele care sunt rulate rapid, pentru celelalte comanda si se asteapta sosirea lor.
Un exemplu de ceea ce se intampla si in alte domenii: am comandat un laptop Dell si confom unui contract la nivel global trebuiau sa-l livreze in 30 zile. A durat aproape 60, din care cca 2-3 saptamani a stat in depozit pentru ca cei din Irlanda nu aveau posibilitatea de prioritizare, se mergea pe ultimul produs intrat primul livrat.
02 Feb 2008, 18:30
1.Repet: dupa ce o sa patesti tu asta, o sa lasi logica la o parte si o sa urlii la ei. Sau nu ?
2.Ar trebui sa aibe macar unul in stoc, la nivel central la importator macar, pt orice eventualitate, un furtun tocmai pt ca e amarat nu costa nu stiu ce avere imobilizata sau ocupa nu stiu ce spatiu de depozitare. Si de aici in cel mai rau caz ajunge in service in 2-3 zile, nu 2 sapt. Sau chiar din alta tara il trimite prin avion la colet, tot in 2-3 zile. Asta atunci cand nu te doare in cur de client si gasesti scuze puerile.
Sa mentionez ca s-a intarziat suplimentar pt ca s-a constatat ca mai trebuia si nu stiu ce piesa de prindere, inca si mai amarata, intrebare: de ce s-a intarziat suplimentar ? io zic de durere de cur.
02 Feb 2008, 18:51
@Cornel001: nu cred ca se pune problema de durere in cur...eu vad lucrurile mai nasol: pur si simplu dilentatism sau in cel mai bun caz amatorism. Nu sunt invatati sa gandeasca, nu sunt obligati sa gandeasca, nu stiu sa gandeasca. Si problema asta o gasesti nu doar in service-uri auto, ci e o generalizata; in orice domeniu la fel se intampla
02 Feb 2008, 21:18
$1 scrie:$2.Repet: dupa ce o sa patesti tu asta, o sa lasi logica la o parte si o sa urlii la ei. Sau nu ?
2.Ar trebui sa aibe macar unul in stoc, la nivel central la importator macar, pt orice eventualitate, un furtun tocmai pt ca e amarat nu costa nu stiu ce avere imobilizata sau ocupa nu stiu ce spatiu de depozitare. Si de aici in cel mai rau caz ajunge in service in 2-3 zile, nu 2 sapt. Sau chiar din alta tara il trimite prin avion la colet, tot in 2-3 zile. Asta atunci cand nu te doare in cur de client si gasesti scuze puerile.
Ai perfecta dreptate
02 Feb 2008, 21:31
Cornele, ne certam degeaba cu piesele de schimb.
1) Ai idee cate repere "marunte" sunt macar pentru Fiesta/Focus/Mondeo/Transit? Si socotim doar pentru modelele aflate in garantie (nu uita ca la fiecare model ai macar 3-4 motorizari diferite plus variante pe benzina/motorina)... In locul unui sef de service le-ai cumpara ca sa ai 2-3 clienti multumiti pe luna?
2) Presupunem ca le cumperi ca sa-mi demonstrezi ca se poate. Buuun, rezolvi un client si a doua zi vine un alt Cornel002 pentru aceeasi piesa, pe care ghinion, NU O MAI AI...
Banuiesc ca stii de pe acum ce va spune Cornel002, cat isi va baga si isi va scoate in service, in Ford, in asiguratori, etc...
02 Feb 2008, 22:59
DACA NU O MAI AI, pui mat(z)a sa stea in coada, si ii aduci alta in timp rezonabil.
In al doilea rand asta a fost pe garantie, nu pe casco. daca era pe casco sa vezi ce repede se gasea.
02 Feb 2008, 23:34
$1 scrie:$2ACA NU O MAI AI, pui mat(z)a sa stea in coada, si ii aduci alta in timp rezonabil.
In al doilea rand asta a fost pe garantie, nu pe casco. daca era pe casco sa vezi ce repede se gasea.
Aici e marea problema, si imi aduc aminte de acel banc in care durata unui minut depindea de care parte a usii de la toaleta te afli.
Ti-e clar ca cei de la Ford sunt inauntru, nu?
Legat de cealalta problema, casco/plata vs garantie: canalele de comanda si livrare sunt diferite
O abordare dintr-un alt unghi: de ce la un calculator/masina de spalat/frigider putem accepta 1-2 saptamani pentru rezolvare dar la o masina (care este sensibil mai scumpa si cu mult mai multe componente) vrem sa fie rezolvata azi sau in cel mai rau caz maine?
03 Feb 2008, 00:10
Offtopic

Mihai , nu cred ca ai putea sa astepti doua-trei saptamani sa ti se repare frigiderul sau aerul conditionat , dupa 48-72 de ore spumegi ca ti s-au stricat fasolele sau vinetele puse de cu toamna ! Daca nu spumegi tu , te va face nevasta sa spumegi ( poate nu esti insurat , ai sa afli pe urma ce usor e sa spui spasit : Da , mama ! )

Imagineaza-ti ca stai o saptamana in apartamentul tau la 39-40 de grade fara ventilatie ...

( sau poate in Bucuresti o fi fost mai racoare asta vara ? In timpul celor sase ani petrecuti de mine in Bucuresti nu-mi aduc aminte de o vara racorasa ...)
Cred ca atunci cand duci masina in service trebuie sa ti se ofere o alternativa de transport in compensare, mai ales cand masina e in garantie si ei nu pot sa o repare . Poate ca trebuie o lege si pentru protectia soferilor , pe langa cea a consumatorilor . Am toata intelegerea pentru patronii romani si doresc sa prospere , sa ofere locuri de munca pentru ca astfel , prin natura meseriei pe care o am , si eu o voi duce mai bine . Cred ca o tara bogata se poate construi doar cu cetateni prosperi . Asta nu inteleg patronii de service-uri de la noi , nu-i intereseaza sa scoleasca angajatii , cu motivatia ca pleaca , dar nici nu-i motiveaza sa ramana , prefera sa-si jupuiasca clientii atata vreme cat sunt legati de ei prin garantie . Pe termen scurt , probabil ca e profitabil pentru ei , dar pe termen lung se vor cai pentru asemenea practici .
03 Feb 2008, 01:37
Am spus mai sus ca daca nu azi sau maine, atunci cel tarziu raspoimaine , dar e clar, Mihai tine cu ursul.
Mihai, mi se pare mie sau nu te sustine nimeni ?
03 Feb 2008, 01:50
$1 scrie:$2m spus mai sus ca daca nu azi sau maine, atunci cel tarziu raspoimaine , dar e clar, Mihai tine cu ursul.
Mihai, mi se pare mie sau nu te sustine nimeni ?
Cornele, mie nu mi se pare ca Mihai tine cu ursul...pare doar mai
obiectiv, in timp ce tu pari putin cam
subiectiv (si recunosc ca ai si de ce

)
in esenta, cam asta e, dupa parerea mea....
03 Feb 2008, 01:53
Mai da multi subiectivi suntem pe aici. Pana la urma poate ai dreptate, omu in general e subiectiv.
Tu parca n-ai masina pe garantie, iti permiti sa fii obiectiv, nu ?
Dupa ce-ti iei una d-aia, te astept si pe tine sa injuri pe aici
PS poate mi se pare obiectiv sa zici ca nu poate sa o aduca azi, ci in 3 zile, dar nu mi se pare obiectiv sa sustii 2-3 saptamani. Cu asta am terminat, ca voi pana n-o patiti o sa stati sa faceti matematica. Ursul, ursul !
PS se pare ca e un moment bun sa aduc la cunostinta initiativa unui alt coleg de marca referitor la problema topicului, dar care se pare ca s-a dat si el la fund. Totusi de remarcat prestatia celor de la Lyon. Aici va rog sa remarcati, printre altele, cum la ei dureaza cate o ZI sa aduca piesele necesare. Edit: Probabil aia gandesc la cald, nu la rece (ca vad mai jos ca nu te lasi)

Ursul, ursul !
http://www.masini.ro/forum/content/Ford ... USTINETI-/
Ultima oară modificat de
Cornel001 pe 03 Feb 2008, 02:02, modificat de 5 ori în total.
03 Feb 2008, 01:57
sa speram ca nu
dar lucrurile, gandite la rece, cam asa stau
03 Feb 2008, 02:51
Probabil am lasat impresia ca tin cu ursul???
Nicidecum, doar ca prin prisma experientei mai stiu ce se intampla in spatele "usilor" inchise.
Legat de experienta de la Lyon, sunt cateva lucruri pe care ar trebui sa le luam in calcul:
1) serviciile in afara sunt de o alta calitate, impuse de o piata concurentiala (deocamdata inexistenta la noi)
2) rezolvarea intr-o zi de poate datora zic eu mai mult unei retele dezvoltate de service (sa ne gandim similar ca la noi in Bucuresti si in regiunea apropiata ar fi 5-10 service-uri BDT, cu o putere financiara mult mai mare - si disponibilitate pe masura, e adevarat). In acest caz probabilitatea gasirii unei piese este mult mai mare si revenim la punctul 1, esti un client castigat de acel service.
@ghidioneanu: e frumoasa ideea pe care o sustii, dar sa fim realisti si sa revenim cu picioarele pe pamantul romanesc.
Sa-ti mai dau niste exemple:
- nu am auzit de un service de calculatoare care sa-ti dea un laptop la schimb pe perioada reparatiei (excludem cazul contractelor sau platii suplimentare, consideram doar garantia normala). Cat costa un laptop si cat costa o masina???
- Vara trecuta auzisem de doua saptamani temen de instalare pentru un aparat AC luat din hypermarketuri. La sediul vechi am stat anul trecut vreo trei zile cu un aparat in garantie defect pana au venit sa se uite la el si inca vreo doua saptamani pana a venit piesa care trebuia inlocuita (au instalari de unde vin banii, clienti cu contracte si tu vii abia dupa ei ca importanta).
E adevarat ca e importanta masina pentru fiecare dintre noi (in afara de sile parca nu am mai vazut colectionari), dar unui service Ford din Bucuresti i-ar trebui cel putin 30-50 de masini disponibile ca sa faca ce vrei tu. Cat crezi ca ar costa flota asta (care ar fi doar pentru multumirea clientului)??? Plus asigurari CASCO, intretinere, etc...
03 Feb 2008, 21:57
Buna seara,
Am citit tot ce s-a scris aici pt ca si eu am un FF in garantie.Nu am avut inca nevoie sa merg la service(multumesc,Doamne) ,deci nu pot sa imi dau cu parerea ,dar pt prima revizie -va promit-voi incerca sa imi vizitez rudele din Ardeal si o voi face la Konektor(mi-am lipit autocolantul,sper sa ma recunoasca,sunt o doamna draguta si imi iubesc masina) si apoi vin sa va povestesc cum a fost.
Nu pot sa cred:toti de aici avem un Ford si nimeni nu e multumit de service? Eu mai am o Super Nova de 6 ani dar la Dacia nu am patit nimic din ce citesc pe aici....
Si cu ea am fost prin service ca am cam lovit-o...
Traim in alta tara sau la service Ford oamenii se cred mai importanti ?
03 Feb 2008, 22:10
$1 scrie:$2robabil am lasat impresia ca tin cu ursul???
Nicidecum, doar ca prin prisma experientei mai stiu ce se intampla in spatele "usilor" inchise.
[...]
E adevarat ca e importanta masina pentru fiecare dintre noi (in afara de sile parca nu am mai vazut colectionari), dar unui service Ford din Bucuresti i-ar trebui cel putin 30-50 de masini disponibile ca sa faca ce vrei tu. Cat crezi ca ar costa flota asta (care ar fi doar pentru multumirea clientului)??? Plus asigurari CASCO, intretinere, etc...
Era cat pe ce sa imi dea lacrimile gandindu-ma la cat de amarati si la cat de solicitati sunt cei din service-urile auto... si cum lucreaza ei pe niste sume derizorii ca nu au nici bani sa plateasca un casco si alte cheltuieli.
04 Feb 2008, 00:00
$1 scrie:$2Era cat pe ce sa imi dea lacrimile gandindu-ma la cat de amarati si la cat de solicitati sunt cei din service-urile auto... si cum lucreaza ei pe niste sume derizorii ca nu au nici bani sa plateasca un casco si alte cheltuieli.
Sa fim seriosi, de banii aia aduc un service complet din Germania si au scapat de probleme...
04 Feb 2008, 00:29
Pai vezi ca ai ajuns la concluzia lui cornel? ca ar fi mai bine sa aiba piese pe stoc daca chiar sunt firma seriosa?

decat sa dea masini clientilor pe perioada reparatiei...
04 Feb 2008, 01:08
Pai nu prea am ajuns la aceleasi concluzii...
La piesele de schimb am constatat ca sunt prea multe repere (apropo de service-ul din Lyon amintit de altcineva: NU aveau piesele, le aduceau in 24 de ore!!), iar pentru optiunea "masina la schimb" am prezentat niste costuri estimative care mie mi se pare suficient de prohibitive.
Inca o data, nu le plang de mila patronilor de service.
04 Feb 2008, 01:38
Domnilor, eu nu inteleg ce cauta discutia asta la "Dealeri Ford din Romania". Ceea ce se discuta aici sunt probleme legate de Service-uri Ford. Si pentru asta parca avem o sectiune separata.
04 Feb 2008, 01:39
Kap a scris :
...
Am citit tot ce s-a scris aici pt ca si eu am un FF in garantie.Nu am avut inca nevoie sa merg la service(multumesc,Doamne) ,deci nu pot sa imi dau cu parerea ,dar pt prima revizie -va promit-voi incerca sa imi vizitez rudele din Ardeal si o voi face la Konektor(mi-am lipit autocolantul,sper sa ma recunoasca,sunt o doamna draguta si imi iubesc masina) si apoi vin sa va povestesc cum a fost.
Nu pot sa cred:toti de aici avem un Ford si nimeni nu e multumit de service? Eu mai am o Super Nova de 6 ani dar la Dacia nu am patit nimic din ce citesc pe aici....
Si cu ea am fost prin service ca am cam lovit-o...
Traim in alta tara sau la service Ford oamenii se cred mai importanti ?
Felicitari pentru Kap . a surprins ceva esential si comun reprezentantelor Ford ! Ei e mai importanti , ca e sub 50 , cum spunea un banc cu militieni din mileniul trecut !
Uite ca mai e cineva ca mine . Am avut o Solenza , a avut destule probleme tehnice si am fost cu ea la reparat in Dacia Service Bucium Iasi ( Sa traiasca Tzutzu ! ) si in Caremil , dar acolo am fost tratat ca si client , nu VIP , ci doar client , important pentru service . La Tester esti tratat ca o potentiala oaie de belit ...
04 Feb 2008, 02:08
Este o mica mare diferenta. La sectiunea service se discuta strict despre problemele masinii, iar la sectiunea dealeri se discuta despre tot ce tine de ei, inclusiv calitatea service-ului, nu doar a diviziei de vanzare masini.
Mihai, tu esti pe alta planeta, ce spunem noi si ce rastalmacesti tu.
04 Feb 2008, 11:29
$1 scrie:$2ornele, ne certam degeaba cu piesele de schimb.
1) Ai idee cate repere "marunte" sunt macar pentru Fiesta/Focus/Mondeo/Transit? Si socotim doar pentru modelele aflate in garantie (nu uita ca la fiecare model ai macar 3-4 motorizari diferite plus variante pe benzina/motorina)... In locul unui sef de service le-ai cumpara ca sa ai 2-3 clienti multumiti pe luna?
2) Presupunem ca le cumperi ca sa-mi demonstrezi ca se poate. Buuun, rezolvi un client si a doua zi vine un alt Cornel002 pentru aceeasi piesa, pe care ghinion, NU O MAI AI...
Banuiesc ca stii de pe acum ce va spune Cornel002, cat isi va baga si isi va scoate in service, in Ford, in asiguratori, etc...

Asa ca si informatie generala sun in jur de 300.000 de repere originale Ford. De la piulita la caroserii. De la 1 cent bucata la 50.000 de euro bucata.
Cat despre Kap te astept pe la noi numai am sa te rog sa iti faci o programare cu cel putin 2 3 zile inainte. Cand esti hotarata sa dai o fuga pe la noi da-mi un pm si iti dau numarul meu de telefon sa te programam.
Cat despre restul comentariilor de pe topic ... multi au dreptate dar sunt si exagerari, de genul celor cu toate piesele pe stoc. Nici la marile depozite din Germania si Anglia nu sunt toate reperele pe stoc (intr-adevar 80 % le gasesti dar nu toate), spun asta pentru ca lucrez cu ei, tocmai pentru a fluidiza procesul acesta de aducere a marfii. Speram ca odata cu pornirea productiei la Craiova va fi mai usor de adus o piesa (dureaza cel putin 3 zile sa o aduci din Germania si sa o receptionezi, asta in caz ca ai destule comenzi pentru a justifica un transport).
Cei care isi trateaza clientii cu dispret vor disparea pentru ca vor veni altii pe piata ce le vor lua painea. Cei care au grija de clienti se vor dezvolta si vor fi din ce in ce mai puternici.
Bafta,
04 Feb 2008, 11:48
"Cei care isi trateaza clientii cu dispret vor disparea pentru ca vor veni altii pe piata ce le vor lua painea. Cei care au grija de clienti se vor dezvolta si vor fi din ce in ce mai puternici"
pai asta asteptam
iar referitor la stocuri: am studiat prin facultate, la matematici economice, niste principii si formule matematice (deci stiintifice) de optimizare a stocurilor ... ma intreb citi le folosesc
04 Feb 2008, 12:37
"dureaza cel putin 3 zile sa o aduci din Germania si sa o receptionezi, asta in caz ca ai destule comenzi pentru a justifica un transport"
Asta nu e normal cu "destule comenzi ca sa justifici". Are clientul nevoie de piesa ca sa mearga cu masina, gasesti alte cai sa i-o aduci mai repede, cu avionul/posta in colet separat, nu conteaza cum, dar nu-ti bati joc de el. General vorbind.
04 Feb 2008, 13:44
nimeni nu cere sa aiba toate piesele, dar sunt probleme tipice pe fiecare model. ex furtun intercooler mondeo sau injectoare delphi. iar despre oglinzi, semnale, bare de protectie sa nu mai vorbim!!!!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.