Un dealer are o "marja" de discount de 20% si chiar mai mult, destul de lejer, functie de anumiti parametri cum ar fi numarul de vinzari, stoc, perioada anului, a cita mina e in sistem, evenimente speciale (oferte, lichidari, aparitii de modele noi samd). Inclusiv contractul pe care il are cu reprezentanta poate sa influenteze pretul "final".
Masina iese pe poarta fabricii la o fractiune de pret din ce platesti CIP final (cca 40%), restul sunt doar comisioane de firma si intermediari, peste care se adauga taxele.
Stati voi linistiti ca pe Romcar sau orice alt dealer il doare la ciorap ca-ti da la vinzare discount de 2000 de coco pentru ca stie ca-si recupereaza de mai multe ori cind iti cere 1000 ca-ti schimba filtre si consumabile si mai stiu io ce.
Si inafara de asta, discounturile sunt date de foarte multe ori ca momeala, pentru ca se duce rominache la dealer, ia discount de 1000-1200 pe care de f multe ori ii baga inapoi in diverse pachete optionale in valoare de 1500 pe care inainte nu le vroia ca era prea mare pretul final dar acum isi permite.
Si pentru tractor (misto id apropos

) stai linistit ca 1000 de euro ii iei foarte usor la o masina de 17k cip ca ala inseamna vreo 6%
PS O sa incerc sa fac rost de proforma cu pretul final pe care l-a luat si facem comparatie vs pret "stock", sper sa o mai aiba.